Olajcsere törpént, róka koma került bele :)
Comma Syner-D 5W-40
Hát mit mondjak, ha a mester nem ajánlja, nem került volna bele... de ez alkalommal teszünk egy próbát, kiderül...
KM állás 152000 környéke.
Lehomokszórtam és újrafényeztem a nyári kerekeket - fehér lett.
Kapott négy új Hankook K425 gumit.
Kellett egy pár ablaktörlő, Bosch Aerotwin AR 552 S-t kapott.
Eddig is ilyen volt rajta, de mint kiderült egy picit más méret... :S
Remélem ennyi pénzért sokáig húzza majd...
Végre kisütött a napocska.
Gyorsan lemostam az autót, átkenytem a fekete műanyagokat bumper black-el, és így háromnegyed évvel a vétel után felkerültek a matricák is.
Utóbbiakat GT cartárs szállította, a tőle megszokott kiváló minőségben.
A váltógomb fém közepe elég karcos volt, már vétel óta zavart. Most ezt is kibányásztam egy csavarnyúzóval, lecsiszoltam és felpolíroztam. Ismét jól jött az eszterga a háznál :P
Már fent vannak pár hónapja a Kormoranok, de eddig nem állított nagyobb kihívást eléjük az időjárás. Nameg én sem keveredtem nagyobb hóhelyzetbe.
Ma úgy alakult, hogy este hat körül a nulláson kellett végigsöpörnöm.
Belsősáv full havas, a külsőben némi keréknyom, itt mennek 60-70-el konvojban az autók, néhol hóátfúvás...
Olyan kényelmes 100-as tempóban magam mögött tudtam hagyni az autóstársakat.
Az autó nyugodtan viselkedett sávváltáskor, illetve ha néha szűz hóba gázoltam.
Persze nyilván a határát nem feszegettem, de most úgy érzem teljesen jó választás volt, a Kormoran Snowpro B2 abszolút alkalmas a normális tempójú közlekedésre havas körülmények közepette.
Ha meg az ár-érték arányát nézem, akkor méginkább elégedett vagyok vele :)
Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...
Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...
Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)
Az én klímapanelemen a háromból egy tekerőnél nem volt meg a "klikk", az lépések érzékelése. Működött, de visszajelzés nélkül simán forgott körbe.
A bontottan vett egység mindhárom tekerője ilyen volt.
Miután a nyákokat kivettem, elég egyértelművé vált a probléma forrása: ropimódon törnek a belső műanyag részek. Azt tudnám, hogy mitől, hisz napfényt ez nemigen láthatott...
A tekerők valójában csőszerűek. (1. kép)
A belső végük "koronás" ezek a kis nyelvek egy dupla optokapun áthaladva adják a lépést és fordulat irányát.
Efelett van egy bordás rész, aminek rugóval előfeszített kis fehér műanyag tosz nyomódik. Ez adja a "klikkelést", a visszajelzést tekerés közben. (2.kép)
A tekerőnkénti egy darab rugós műanyag tosz egy-egy papírvékony műanyag papucsban ül. Addig amíg a műanyag el nem fárad... (3. és 4. kép)
Megoldásként mindhármat kétkomponensű epoxyval gazdagon beragasztottam a helyére. Azt hiszem maguktól már nem fognak elkóborolni :)
Vétel óta több alkalommal fel-feladta a klímapanel LCD kijelzője a rendes működését :S
Főleg párás időben összekócolódtak a karakterek, volt kisszék, hóember, halvány kocka, minden.
Vettem egy bontottat, de sajna az sem volt különb...
Szétszedtem tehát (1. kép)
A panel hátlapján levő nedvességre utaló száraz foltoknak (2. kép) "igen megörültem", de egy kis denszeszes tisztogatás után úgy látszott, hogy ép alatta a lakkozás, ez nem okozhat zárlatot, ami hatással lenne a kijelzőre.
Visszadugtam a kopasz panelt a kocsiba, és így hamar meglett, hogy a bűnös a nyákot és az LCD-t összekötő fólia szalagkábel. (3. kép)
Ez amolyan gazdaságos konstrukció, megspórolt a gyártó egy csatlakozót, helyette elektromosan vezető ragasztóval van feltapasztva a cucc. Ez a ragasztó az idő múlásával megvénül, elenged, és bamm, ott a kontakthiba. Újraragasztani nem lehet, ilyen ragasztót nem kapni akárhol, és különben is túl vékonyak a vezetékek...
Szerencsére kaptam egy tippet egy elektromos szakitól.
A kontakt felülere egy papírdarabot tettem, majd ezt kb két másodpercig átsimogattam forrasztópákával. (4. kép)
Bevált, a ragasztó megolvadt, a kontaktus újraépült. (A papír csökkentette a hőhatást, direkt pákával érintve az egész fólia elolvadt volna...)
Biztos ami tuti alapon az LCD-t a tartó-fényterelő műanyagjáról lehajtva a szalagkábel másik végével is megcsináltam ugyanezt. (5. kép)
Összerakásnál valahogy adta magát, hogy egy kisdarab ződ polifoamot begyömöszöljek a fehér műanyag alá, ezzel leszorítva szalagkábelt a nyákra. (6. kép)
Vásárláskori kisebb fényezési hibák kijavítva, plusz egy full polír.
www.karfelvetel.com csinálta Kistarcsán. Szerintem jó munkát végeztek.
Pár apróságot begyüjtöttem az érdi Józsitól.
Parkolószenzor, kalaptartó zsanér, gumivacak, ajtó-lámpabúra, bose hangszóró...
0
667
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- 159
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám