Edyboy - főkép
>> EgyébAlfa 155 1.7TS 8V // 2009-04-21

Ha már ilyen szépen megjött a tavasz,elmentünk a tőlünk 40 kilóméterre található Vértes hegységbe,ahol még sohasem túráztam,úgyhogy éppen ideje volt :)
Kellemes meglepetés volt,mivel az erdő nagyon kellemes volt.Külön tetszett,hogy egy darab szemetet nem láttam eldobva.Nem túl meredek lankák voltak,úgyhogy nem túl fárasztó volt a túra.A hangulatos Mária-szakadék után egy erdei temetőre találtunk rá.Körbe százéves
fák és hihetetlen nyugalom.Még sosem láttam erdőben temetőt de most már ez is meg van.Nem túl felkapott a hely,mert alig láttunk embert.A Vitányi vár volt a célunk,ami gyakorlatilag bent volt az erdőben,úgyhogy már akkor vettük észre,amikor előttünk magasodott.Meglepően sok maradt a várból,ahhoz képest,hogy már 500 évvel ezelőtt felrobbantották:5-10 méter magas falak álltak még.Számomra az is hihetetlen volt,hogy még az eredeti vakolat még helyenként megvolt.Érdekes,hogy nem a legmagasabb hegyre építették a várat,ezértm a kilátás csak egy irányba nyílt,egy vőlgy felé.Úgy döntöttünk,hogy visszafelé másik úton megyünk,nehogy unalmas legyen.Elhaladtunk a Vértes legmagasabb csúcsa(Nagy-csákány) alatt,ami nem egy Himalája:mindössze 487 méter magas.Végül 20 kilóméteres re sikeredett a túra,úgyhogy este nem volt gond az alvással :)