Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Kicsit méricskéltem és az eredményeket összevetettem a korábbiakkal. Az eredmények másodpercben:
-tól, -ig..........156SW........159
0-100...............9,7.............9,5
0-130.............17,1...........16,1
IV 60-100.........6,1.............6,3
V 80-120..........8,4.............8,8
VI 80-120.......11,3...........11,5
VI 80-140.......17,2
III 60-100.............................4,6
0-140................................17,8
==>> Gyakorlatilag ugyan úgy megy a két Vas!
A mérési módszer nagyon egyszerű.
Mindkét Vas km óráját összevetettem GPS-el és úgy találtam, hogy mindkettő kb. egyformán mutat többet, de csak pár km-el. Innentől egyszerűen felvettem videóra az "eseményt" és később, itthon, a videón mértem.
Az eredmény még ha metrológiai szempontból nem is pontos, de összevethető.
Ma tűnt fel, hogy a 156-al készült utolsó közös képünkön ugyan az a kardigán van rajtam, mind az első közös képünkön.
Nincsenek véletlenek :-)


Lássuk az KMW-012 Alfa Romeo 1,9 M-JET SW eddigi életét számokban a leadáskori, 2011.01.26-i időponttal:
Megtett távolság: 183.805 km
Tankolások száma: 220 db
Menetidő: 2.586,23 óra, ami 107,76 nap
Átlagsebesség: 71 km/óra
Tankolt üzemanyag: 11.528,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 6,24 liter/100km
Átlagos eltérés a fedélzetin kijelzett és a tényleges fogyasztás között: -0,94 liter/100km (ennyivel mutat kevesebbet a fedélzeti)
Legkisebb eltérés: -0,04 liter/100km (plusszba sose "csalt")
Legnagyobb eltérés: -3 liter/100km
Átlagos üzemanyagköltség: 19,56 Ft/km
Ma leadtam a Vasat és olyan hallottam a műszaki átvételt végző szakembertől, hogy majdnem lehidaltam. Miután megkérdeztem, hogy miért írt be alacsony olajszintet anélkül hogy megnézte volna, ezt mondta:
- Ezek a motorok zabálják az olajat, mindig kell bele tölteni.
Úriember módjára közöltem vele, hogy aki ilyet mond, az nem biztos hogy látott már mjetet. Majd mutatom neki, hogy mit mutat a műszerfal kijelzője (maxot), ő csípőből:
- Azok az elektronikák mindig csalnak!
No, erre kihúzattam vele a nívópálcát, ami persze majdnem maxon volt.
Ezek után korrigálta az adatlapot :-)
Négy együtt töltött év, sok-sok élmény, kaland, száguldás, látnivaló.
Róma, Párizs, Strassbourg, Barcelona, Monaco, Lichenstein, Bologna, Nápoly, Sorrento, Maranello, Velence, München, Lipcse, Prága...
Még egy utolsó kép az eddigi sok-sok ezer után, és mindez már a múlté.
Ma elváltak útjaink.
Remélem jó gazdája lesz.

Visszavittem a termosztátot és elkezdtük keresni a megfelelőt. Némi katalógusböngészés után meg is találtuk. A gond csak az volt, hogy a talált katalógusszám volt az általam visszavitt dobozon is. A tartalmat jobban megvizsgálva világosság gyúlt: A dobozban nem az volt, mint aminek lennie kellett volna!!!
Gyors telefon és ki lett cserélve egy olyanra, amiben az is van.



Ma délelőtt Győrben a Riegler-nél 183.521 km-el és 8 nap híján 4 évvel a háta mögött a KMW012 (vagy KMW-012) rendszámú Alfa 156 SW eredményes műszaki vizsgát tett.
Természetesen csont nélkül.
Már régóta izgat, hogy a kartervédő olajos. A földre nem cseppenik, de olajos. Mivel már volt egy váltófolyásom, kicsit utána néztem a dolognak.
Egyértelmű, hogy két szivárgással van dolgom. A motor felőli és a váltó felőli olajos rész nem ér össze. Szóval a blokk eleje majdnem mindenhol olajos. A kipufogók mögött, alatt, felett, a blokk alul és a lendkerék felőli rész is. Már csak arra kellene rájönni, hogy honnan származik. Ki nem fúj a kipufogó, onnan nem. Lehet, hogy a szelepfedél tömítés, különben mitől lenne olajos a kipufogócsonk feletti rész? (A gyertyák felé ereszt, van is már cseredarabom.)
A váltó oldalt is megvizsgáltam. Nagyon úgy néz ki, hogy itt sincs nagy baj (már bontott váltó vételén is gondolkodtam).
A folyási irányokból arra következtetek, hogy a csavar mellett szivárog, nem az illesztések mellett.
Szereznem kell valami tömítő anyagot a csavarhoz, utána meglátjuk.
Más:
Miután beindítottam a motort, elkeseredett nyekergéssel tudatta, hogy most nincs kedve hozzá. Néha régebben is csinálta, de csak pár másodpercig, most viszont nem hagyta abba.
A motortérben körülnézve szinte egyértelmű, hogy a generátorcsapágy nyekereg. Lehet, hogy csere lesz, szereznem kellene egyet. Type A127IR 100A - 63321349





Mivel a múltkori ébresztőnél egyértelművé vált, hogy a termosztát eltávozott az örök vadászmezőkre, beszereztem egyet. Ma minden szükségessel felfegyverkezve nekiálltam a cserének.
Azaz álltam volna, mert az újon kevesebb csatlakozást találtam. Az enyémnek a jobb oldalán is van egy cső, az újon ott nincs is lyuk.
A számok a beépítettről: 83C A116 60602148




A jó időre való tekintettel ébresztőt fújtunk. Akku be, és pöccre indul a Pók. Pár kép és 40 km kocsikázás után újra nyugovóra tér. Sajnos a tetőnyitás elmaradt, ahhoz hideg volt.
A Spider pont az ellenkezője annak a filozófiának, amit a 159 követ. Ahhoz képest hangos, kényelmetlen, "vezetni" kell, bőg a motor, mélyre kell ülni, nehéz kiszállni, szűk a beltér, stb.
Egyetlen észérvet se tudok mondani mellette.
Nem is kell, mert nem más, mint maga az ALFA-vírus.
Az ébredést kihasználva összetereltem az Alfa csapatot és csináltam pár közös képet is.



