Mutasd

>> Tuning és extra2023-05-23

Anno kiderült hogy az egyik 18"-as hátsó felnim kuka lett.

Ma sikerült találnom, megrendeltem.
Egy hét múlva érkezik :-)

 
>> Szerviz2023-04-25

155 együtt töltött nap és 14.236 km után (a tervek szerint lett volna előtte még egy 600km-es kanyar, de az elmaradt) elérkezett az első "hivatalos" szerviz ideje:
- olajcsere
- olajszűrő csere
- pollenszűrő csere
Mindezt a szokott alapossággal a Riegler győri telephelyén.
Költségekről úriember nem beszél de ha a költségeket elosztjuk az idei évszámmal 53,34107760751359-at kapunk eredménynek. Durván 15%-os emelkedés...

Rákérdeztem, a követő tempomatot hivatalosan nem tudják kikapcsolni, marad az illegális út :-(

 
>> Egyéb2023-03-27

- tankolások száma: 21 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 11.134 km
- életkor: 125 nap
- össz. menetidő: 164,37 óra (6,85 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 958,42 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 8,11 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 51,69 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,19km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,48 %

 
>> Szerviz2023-03-10

A hazahozatal után tavaly november végén kerültek fel a téli kerekek.
Ma 9.389 km-nél visszakerültek a 19-es gyári szettek.
A téliek 9.064 km-t mentek, még jók lesznek.

 
>> Tuning és extra2023-02-08

Anno kiderült hogy a kétszéles 18-as szettem használhatatlan, mert az egyik hátsó (pont a szélesebbik, a 9 széles) nagyon odavan.
8x18-ból Dunát lehet rekeszteni mert annyi van, ellenben a 9x18 nincs sehol. Több webshopban ott van, de amikor megrendeled sajnálattal közlik hogy nem szállítható, mert nincs gyártásban. Egy német céggel sokáig leveleztem de a vége az lett hogy NINCS.
Az MSW oldaláról eljutottam a magyar forgalmazóhoz is. Ma onnan is visszahívtak hogy a gyár szerint jelenleg nincs gyártásban és nincs készleten se sehol a raktáraiban.
Általában negyed-fél évente visszateszik az öntőformát. Ha ezt is visszarakják lehet hogy lesz.
Szóval érdeklődjek fél év múlva...
Kár...
Nagyon bejön a szett és még egy jó szezonra elég gumim is van hozzá.

Nincs valakinek elfekvőben ilyen felni???
MSW 82 Matt Gun MetaL
9J*18H2 ET34
5*110

Még egy olasz webshopnál találtam ilyet, azt még megpróbálom...

 
>> Egyéb2022-12-31

- tankolások száma: 8 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 3.768 km
- életkor: 40 nap
- össz. menetidő: 54,67 óra (2,28 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 358,45 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 8,04 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 54,58 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,19km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,69 %

A szilvesztert egy érdekes helyen töltöttük, egy focikomplexumban:
- új stadion a település lélekszámát sokszorosan meghaladó hellyel,
- 6 villanyfényes edzőpálya,
- fedett - vélhetőleg - edzőpálya,
- saját termálmedencés szálloda.

Az ember azt gondolná hogy valami menő csapaté, de nem...
Lehet találgatni hogy melyik országban voltunk :-))

 
>> Egyéb2022-12-11

részletek később...

 
>> Egyéb2022-12-04

Elsőre nem is gondolná az ember hogy mennyire más a két autó!
Pár gondolat (+ jobb; - rosszabb mint a Super):
- a 19'-es keréken nem nagyon lehet gondtalanul autózni a magyar utakon. Tapadási előnyét a bejáratás miatt nem tudtam kipróbálni
++ A téli gumik "csak" egyszélesek lettek. A Q4 miatt nem érezni azt a kitörési vágyat a hátsó résznél mint a szintén egyszéles 17-eseken a Supernél.
+ "sínautó" a Q4, sose éreztem gyorsításkor azt a "farriszálást" amit a Super produkált,
- néha hiányzik :-)
+ Az egész autó viselkedésre és beltérre is valahogy finomabb lett. Luxusabb érzést kelt. A legjobb példa erre a váltókar. A bőrözése olyan világba visz ami eddig nem hiányzott, de ha már nem lenne akkor hiányozna.
--- a könyöklő alatti vezeték nélküli töltőhely elviszi a tárolóhelyet. Nem fér bele a könyöklőbe ami korábban benne volt. Ráadásul nincs is rá szükségem, mert a teló a Brodit tartóban van és ott csatlakozik vezetékesen a rendszerhez.
--- A váltó "N"-ben is vitorlázik, még az a kevés motorfék sincs mint a másiknál volt. Nem szívesen tenném meg vele a nyári hegyi túrát a francia Alpokban.
+ A telefontükrözés sokkal stabilabb, sajnos a bemondás alapján történő célkeresés itt se működik. Addig működött amíg nem emelték be az androidba a telefontükrözést. Még egy példa hogy a fejlesztés nem előre visz...
+ DAB rádió van, de MINEK? Itthon nincs mert azt mondták anno hogy "nincs rá szükség"
+/- (?) valahogy elrejti a kocsi a gyorsulást. Nem tűnik olyan lehengerlőnek egy -egy előzésnél, pedig DE. Elsőre 5,5-öt mértem 0-100-on ami 1 mp-el jobb mint a Superé volt.
+ Általában halkabb az autó
+ Nyálkás úton királyság elrajtolni a lámpánál. Szinte érezni hogy mikor kezdi el húzni az elejét. Jó páran benézték már. Lehet hogy leszedem a Q4 feliratot :-)
-/+ (?) A központi kijelző elvileg tapicskolós, de hasznát nem sokat veszem mert nem érem el a kezemmel :-DD
+/- Jó játék a plusz információ a amit a központi kijelzőre lehet varázsolni. Ellenben rettenetesen elvonja a vezetésről a figyelmet amíg az ember a turbó- és olajnyomást nézegeti.
- A sávtartó nem mindig hajlandó átvenni a vezetést annak ellenére hogy a csíkok jól láthatóak az út szélén.
-- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben nincs tudhat meglepetéseket okozni.
+ A könyvében ellentétben elég egy kézzel fogni a kormány amikor ő vezet. Jól jön a segítség evés/ivás vagy a központi kijelző rendszerének tanulmányozása közben.
+ Távolságtartó tempomat jól működik, a távolságot is jól tartja. Akár meg is áll és el is indul az előttem menő után.
--- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben csak "sima" tempomat van, izgalmas lesz ha az nem lassul... Jó lenne ha kikapcsolható lenne a követés funkció.
+ A sávelhagyás figyelmeztetés valahogy finomabban működik.
+ A bőrülés csak bőrülés, most jöttem csak rá hogy ez hiányzott a legjobban a Superben.
- A kulcshely a váltó mellett nekem felesleges, a kulcs a zsebemben van mindig.
- A kézifék kioldóját felesleges volt átrakni. A Superben pont kézre esett a könyöklőn lévő kézzel, ez kényelmetlenül messze van. Kiállásoknál szeretem kézzel kiengedni és hagyni kikúszni a kocsit pl. a garázsból.
+ Jó a rekesz a középkonzol elején a pohártartó előtt.
+ Jók a váltófülek, tekintettel ara hogy mások a pedálreakciók itt kellenek. A Superben a gázpedállal lehetett pótolni.
- A gázreakciók kevésbé hevesek mint a Supernél, nagyobbat kell nyomni a pedálon. A régi jobban tetszett.
- Érzésre a féket is jobban kell taposni.
-- Nem oldották meg a radar védelmét elöl. A legkisebb hóesésben is negyed óra után használhatatlan lesz és gyakorlatilag semmi sem működik ami segítene szar időben. Nem marad más mint a kiszállás a hidegbe, lepucolás. Ráadásul a motort is le kell állítani mert ha nem nem sokkal előtte "veszi észre" hogy megtisztítottam minthogy újra használhatatlan legyen.
+ A táblafelismerés egész jól működik, kár hogy a feloldásokat (pl kereszteződés) nem ismeri.
+ Jó hogy van a mobilapp, be lehet csukni a kocsit ha nyitva felejtettem.
--- Sz@r a mobilapp. Nem igazán az érdekelne hogy meddig van a tank meg mekkora a guminyomás, hanem az hogy fel van-e húzva az ablak, vagy be van-e zárva az autó.

A sebességkorlátozó tábla alapján működő tempomatról nem tudok nyilatkozni, azt még az átadóhelyen a szalonban kikapcsoltam :-)

 
>> Egyéb2022-12-02

Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(

A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD

 
>> Esemény2022-11-30

Trip "B" - 1.000 km
Menetidő: 15:34
Átlagfogyasztás: 8,2 l/100km (ez a valóságban kevesebb lesz, mert mindkét tankolásnál többet mutatott)
Átlagsebesség: 64 km/óra