Arslan - főkép
>> EgyébAlfa GT 1.9 jtdm // 2017-12-30

Miután a kormányt kicseréltem, a váltógomb már új, elkezdtem számba venni a teendőket. A sofőrülés lötyög, kicsit jobb idő lesz kiveszem és meghúzom a csavarjait. Kell egy komplett belső takarítás, csak tiszta autóban érzem magam maradéktalanul jól. Kell egy új váltó és kézifékszoknya, természetesen akkor azok is piros varrással lesznek. A váltókar körüli műanyagban nagyon csúnyák voltak a csavarok, némelyik feje rozsdás is. Vettem egy 8 darabos csomagot, kicserélgettem őket, kitakarítottam előtte a helyüket. Természetesen miután birtokba vettem a gépet vettem észre, hogy a könyöklő alsó burkolata is szétugrott, illetve elromlott a pohártartó ami eddig jó volt. Idővel szeretnék új fejegységet, még nem döntöttem el hogy megelégszem egy sima 1din mp3-as usb-s alappal, vagy esetleg 2din navis csoda kerül be. Majd kimatekozom.

 
>> SzervizAlfa GT 1.9 jtdm // 2017-12-26

Mai napon folytatódott a szintre hozás. Check engine-t dobott, kiolvasva vezérműtengely jeladó. Kiszedtem, takarítás és wd40, nameg hibatörlés után majdnem tiszta a műszerfal. Check engine megszűnt, hátsó ködlámpa hibát ír. Kicseréltem egy újrabőrözöttre a kormányt, majd próbaképp egy tihanyi túrát teljesített zokszó nélkül.

 
>> SzervizAlfa GT 1.9 jtdm // 2017-12-26

Új kis kedvencem amint a kezeim közé került, jelezte is hogy törődjek vele.187100 km-nél komplett vezérlés, szűrők és termosztát cserével indítottunk. Nem jön a víz motorháztetőn lévő spricnikből. Motor megy, az vétel előtt volt cserélve. Így hát elkezdtem lebontogatni a csöveket, a motorháztető zajszigetelőjét. A tartálytól jövő cső és a burkolat alatti csövek közötti kis toldat konkrétan darabokra tört a kezemben. Kicseréltem újra, de még mindig nem jött. Lebontottam még jobban a zajvédőt, kihúztam a csöveket, a spricnikbe menő toldatokat kifújtam. Nem jó a szélvédőmosó íze :D Folyadék jön szépen, visszadugva még mindig nem jó. Sűrített levegővel kifújtam a spricniket, visszadugva minden tökéletes. A tartályhoz közelebbi kis csatlakozó kapott egy kis szilikont mert enyhén lötyögött. Szigetelés vissza és mindenki örül. Lesznek még apróságok, tolatólámpa kapcsoló és féklámpakapcsoló csere, írja a hátsó ködlámpát hibának ami működik, illetve későb egy kettőstömegű és kuplung csere. Kicsivel túl a 187 ezredik km-jén, tizenhárom évesen, abszolút jónak gondolom ezt a listát. Már most nagyon szeretem.

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-11-18

Egy hete a hátsó dob elkezdte kifújni magából a tömést. Mai napon kicseréltem egy Asso márkájú dobra, Bosal bilincset és gumibakokkal. Minden szépen lejött és összepasszolt, csak ilyen szereléseket kívánok magamnak :)

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-10-14

161512 km-nél, 8261 km után újra Eneos 10w40-et kapott, Champion olajszűrővel. Kapott volna új leeresztőcsavart is, új tömítéssel, hogy ne kelljen pasztázni a csavart, de sajnos a motorhoz tartozó nem azonos azzal ami a teknőben van. Úgy néz ki egy javított teknő van rajta, jó negyed órás utánajárás után kiderült a 2.5 V6 csavarja van benne, ami nincs raktáron. Köszönet a segítségért a Bárdi autó munkatársának. Így egyenlőre maradt a paszta, következő feladat, 22mm belső átmérőjű réz, tömítőgyűrű keresése.

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-08-07

Mivel egyre beljebb fogott a kuplungom és már a pedál sem jött elsőre vissza, kicseréltem a főmunkahengert. Valeo volt bent, szépen lefittyedt mikor lekötöttem a pedálról, de az olajat nem engedte. Textar került be, légtelenítés és olyan mintha új lenne. 156570 volt a km állás.

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-07-17

Alfacity előtt volt egy kis időm, ránéztem a gyújtásra, benzincsőre, átnézegettem a motorteret. Az egyik gyújtókábelen a szigetelés körbe volt szakadva, áttekertem szigszalaggal, ideiglenes megoldásként. Mai napon kiszedtem, átnéztem az összes trafót, ugyanennél a hengernél a trafó is enyhén el volt repedve, illetve a két éves NGK kábelszett a kis gyertyánál már nem tömített és olaj volt a gyertyánál. Felitattam az olajat, cseréltem a trafót is, a kábelt is pipával együtt, illetve bebandázsoltam egy-két kábelt is a motortérben ahol már megkeményedett és elengedett a szigetelés.

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-06-20

Mivel nem sokat, szinte semmit sem használtam a klímát, szép lassan elment a gáz jó része belőle, így ideje volt foglalkozni vele. Név nélkül az első helyen nyomáspróbán megállapították hogy a klíma nyomáskapcsolója enyhén ereszt, nem veszélyes, akár egy évet is kibír töltés nélkül, de szerintük mindenképpen meg kell csinálni. A kedvezmény nélkül 15 ezer Forintos alkatrészre mondtak 45 ezer Forintot. Ebben a pillanatban fizettem a nyomáspróbát és tovább is álltam. Fényező ismerősöm által ajánlott ember feltöltötte, átbeszéltem vele e dolgot, majd vettem egy tisztító sprayt, és fertőtlenítettem a rendszert. Később foglalkozok a nyomáskapcsolóval is. Előző napokban kapott új Giulia stílusó jeleket is, a hátsóval játszanom kellett, mert nem a régi elfordíthatóra való, de egész jó lett, később azon is javítok még.

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-06-15

153251 km-nél, 9882 km után kapott újra Eneos 10w40-et, Champion olajszűrőt és új pollenszűrőt. TZolitól kaptam ajándékba Alfás szelepsapkákat, illetve végre raktam a kipufogóra króm véget is.

 
>> SzervizAlfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-04-28

A napokban kiégett a bal első tompított, normál Phillips H7 izzók voltak benne. Kapott Osram Night Breaker Ultimate-eket, TZolinak hála 30% kedvességgel a Bárdiból.