Mutasd

>> Szerviz2015-09-27

Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.

Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.

>> Szerviz2015-08-31

Az elmúlt 10 év már nyomot hagyott a reflektorokon. 1500-as és 2000-es vizes smirglivel átcsiszoltam és kétkomponensű lakkal lefújtam a műanyag burákat.

>> Szerviz2015-08-17

10 év és több mint 200e km után csináltunk egy kis üregvédelmet és pótoltuk a törött bolhákat is. A küszöbszpoiler lebontása után újszerű állapot fogadott. A szpoiler viszont összegyűjtött egy kis földet, főleg a hátsókerék előtti részben.

>> Szerviz2015-01-24

Már gyengélkedett az akksi, 9 év után annyira nem meglepő. Csere előtt ellenőriztem a töltőáramot, ami terheletlenül 13,83V volt, tehát töltés rendben. Régi akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 470A, 23,9kg (Alfa Romeo by EXIDE). Új akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 900A, 23,3kg (EXIDE Premium). A két akkumulátor, mint két tojás...

>> Szerviz2014-10-02

Ma megtörtént a 2. vezérléscsere az autón, 196 070Km. Cserélve lettek:
-hosszbordás szíj CONTITECH (CONTITECH volt a régi)
-görgök INA (SKF+DAYCO voltak a régiek)
-spanoló INA (INA volt a régi)
-alternátor szabadonfutója INA (INA volt a régi)
-fogasszíj CONTITECH (DAYCO volt a régi)
-görgő INA (SKF volt a régi)
-spanoló INA
-vízpumpa INA (HEPU volt a régi)

>> Szerviz2014-07-11

Végre vége lesz a nappali Xenon-ozásnak. A Xenon lámpák nappali használata rohamosan rövidíti a gyujtótrafó élettartamát, csökkenti a Xenon égő teljesítményét és megégeti a lámpa foncsorát, amitől tovább csökken a fényerő. Olyan megoldást kerestem, ami nem töri meg eme tökéletes forma harmóniáját. Létezik egy lámpa mely eggyesíti a nappali fényt és a ködlámpát. A tipus KEETEC DRL 7R-5W, két diódát tartalmaz a lámpatest, egy 3W-ost és egy 5W-ost. Sikerült tartókonzolt is készítenem hozzá, már csak a bekötés van hátra, ha meglesz töltök fel arról is képet...

...ma a bekötés is megtörtént, éjszaka ki is fogom pródálni a ködfény részét.

kiegészítés: Más gyártó is készít ilyen kétfunkciós lámpát, nem csak a Keetec.

UpDate: Két és fél év után meghibásodott a lámpa, a ködlámpa része kikapcsolhatatlanná vált, menet közben folyamatosan világít.

>> Szerviz2014-04-26

Cserélve lettek (188e km):
-termosztát
-hátsó felső lengőkar szilentjei (MOOG)
-csomagtér gázrugói (Magneti Marelli)
-hátsó rugók (Ricambi Originali 0060687619)
-hátsó kerékdőlés beállítása (0°02`)
-klímatisztítás u.i.: Ez a termék nem alkalmas a klíma fertőtlenítésére!!! Tuti módszer az ózonos fertőtlenítés, ez a gáz megöl minden szerveset az autóban a gombáktól kezdve, az atkákon át, a bogarakig bezárólag. Ja, és szintén nem drága.
-pollenszűrő csere aktívszenesre

>> Szerviz2014-01-09

http://www.automatavalto.eoldal.hu

Tiszelt Sándor!

Autóm egy Alfa Romeo 166-os, 2.4 JTDm 20v Spotronic (Aisin AW55-50SN) váltóval. Jelenleg 187000 km van benne és kb. havi 1x azt produkálja hogy alacsony sebességnél, részterhelésen berezonál az autó. Megszeretném kérdezni hogy mi állhat a jelenség hátterében? Esetleg a további használattal nem fogok-e visszaforditahatalan károkat okozni a váltóban? (Az autót szeretném még legalább 10 évig használni.) Válaszáért előre is Köszönet!
Üdvözlettel én

Tisztelt Én,

Az Ön által leírt tünet a Converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-Up / meghibásodásának a kezdeti tünete . A későbbiekben a magasabb fokozatokban a fordulatszám ingadozás is tapasztalható lesz . / 200-500 Rpm/. Amennyiben egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára igényt tart , kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

 
>> Szerviz2013-11-02

Az ősz beköszöntével feltűnt hogy a NagyVad azonnal fűt, ami télen normális az állófűtésnek köszönhet, de 15 fokban még nem kellen bekapcsolnia. Szóval hőgomba kiszerel (bal első sárvédő alatt), hűtőben egy pohár vízben 5 fokra lehűt, majd kivesz és egy multiméterrel figyelem hogy mikor old (hallani is a kapcsolást). Ha kapcsolt, lemértem a víz hőmérsékletét, esetemben ez 16 fok volt, ami nem okés. Új hőgomba megrendel és beszerel.

>> Szerviz2013-06-23

Pont az AC előtti nap kottyant meg a Nagyvad orra. A szerelőm, "Alfás Jani" szerint csak a kanyarstab. pálcák verődtek ki, és igaza volt. Szerettem volna Lemförder vagy legalább TRW márkájúra cserélni, de Bárdinál nem voltak, így lett FRAP.