Mutasd

>> Esemény2022-07-25

Utazásunk második állomása Monza. Postojnából 443 km-t autóztunk. Könnyű 4 óra. Kettő programot terveztem: Alfa Romeo múzeum és a monzai versenypálya. Két éjszakára álltunk meg itt, így egy egész napunk volt a programokra.

Az AS Hotel Monza remek hely. Különösen tetszett a szoba ajtajában kialakított parkoló. Szoba tiszta és tágas, jól felszerelt Reggeli finom és bőséges.

Feleségem napi edzése nem maradhat el, ezért délelőtt felkerestünk egy közeli uszodát. Egy beltéri és egy kültéri medencéből állt. Ami miatt írom ezt, hogy a kültéri medencébe szabad volt az ugrálás. Egy feltételt szabtak csupán: a szegélyre merőlegesen lehet ugrani. A gyereket nem kellett noszogatni.

A fürdőzés után csak az egyik program fért bele a szűkös délutánba. A múzeumot mindenképpen látni kell. 15 után érkeztünk és 18-kor már zártak. magamfajtának egy nap is kevés lett volna, de a gyerekeknek ez is sok volt. A versenyrészlegen már csak átrohantunk, pedig ott volt az igazi csemege. Még egyszer megyünk úgy érzem.

Kevesen voltak a látogatók mégis 2 magyar társasággal is összefutottunk. A kiállítás magas színvonalú, tiszta, tágas, jól felépített. A történelmi versenyautóknál hang, kép és fényhatásokkal hatnak az érzelmekre. Teljesen beleborzongtam.
képek

Az olaszok közlekedési stílusa nagy figyelmet kíván. Dinamikusan vezetnek, de mellőzik az index használatát és simán bevágnak eléd. Autópályán tartják a 130-140-et, de a korlátozásoknál (pl. egy sávelhúzásmiatti 90) nem akasztja meg őket, továbbra is az addigi tempóval mennek.

Trafit táblákkal jelzik, rendőrt nem láttam. Jobbra tartás működik náluk, nem villognak, nem tolnak le. Dugóba, torlódásba nem volt részünk, jól lehetett haladni. Tankolni pálya mellett tudtunk jó áron (95E5, 1.70). Ami fura volt, hogy ha a kutas tankol akkor már 2.10 literje :O

Következő megálló Monaco.

>> Esemény2022-07-24

Első állomás Szlovénia, Postojna. A hatalmas cseppkőbarlangról nevezetes. Érdemes időt szánni rá. Kisvasút visz a barlang mélyébe és onnan még egy órás sétával járjuk be a távoli részeket. A meleg elől jó menedék, kabátban érdemes meglátogatni.

A szállás egyszerű volt, az utcán kellett parkolni. Kellemes, nyugodt környék. Nappal meleg volt, akkor éjszaka esett.

A közelben van a Predjama vár, ami azon kívül, hogy szép látvány, az odavezető út miatt is érdemes felkeresni. Az aszfalt új, dimbes-dombos, kanyargós, kissé szűk. Kevés autó volt, de azok mind max 40el mentek. Úgy mentem el mellettük, mintha álltak volna. Szerintem nem gondolták, hogy ott és úgy ki lehet őket kerülni.

Elképesztő, hogy mire képes ez az autó. Feleségem megjegyezte, nem is hiszi el, hogy így lehet menni. Ha megvan a tapadás, lehet centizni. Precízen fordul, irányváltásoknál pontosan lehet tudni hova megy, hol fér el. Mindezt teli csomagtartóval, 5 személlyel.

Következő megálló Monza.

 
>> Esemény2022-07-23

Cél az Atlanti-óceán.
Motiváció: rég látott rokonok, sosem látott óceán, végre elég nagyok a gyerekek, szuper autó :)
A család 5 tagú, bruttó 15 napra megyünk. Beférünk a Giuliába?
Találtam olyan utazótáskákat, amelyek a csomagtartó méretére vannak szabva. Olyannyira, hogy az ülés ferde háttámlájához is igazodik. 4 darabból áll. 2 nagyobb gurulós, kihúzható nyéllel, 2 kisebb füles táska. Teljesen mégsem töltötte ki a teret, két kisebb válltáskát még be tudtam csúsztatni kétoldalt. Na ami ezekbe befér, az jöhet.
Egy mini hűtőtáskát tettem a kisebbik gyerek lábához, mert ugyan menet közben nem eszünk, de a csomagtartóban minimum 50 fok lesz.

Szombat lévén az M7-est hanyagoltam, inkább délen az országutakon hasítottunk. Így az egyik kedvenc szakaszom is útba esett: Bátaszék - Bonyhád
Legjobb részeken új aszfalt, gyors kanyarok és minimális forgalom.

Nagykanizsa előtt hajtottam fel a pályára. Letenyénél tankolás, a pisztoly állandóan lekattant. Kértem a kutas kisasszony segítségét, hátha van valami ötlete. És volt :) Nem kell bedugni teljesen a pisztoly, akkor nem kapcsol le és végre rendesen folyik a benzin. Cserébe tartani kell a töltés idejéig. Ez hasznos tipp volt, mert a későbbiekben állandóan így kellett tankolnom, bedugva mindig lekattant.

Irány Szlovénia. Pályán mentünk végig, jó út, szép tájak. Fix trafik áblával jelezve. Semmi említésre méltó nem történt. Kultúráltan közlekedtek, szépen lehetett haladni, még akkor is amikor az erdőtűzhöz igyekvő tűzoltók több tíz autós konvoja mellett mentünk.

 
>> Esemény2022-07-06

Túl van már az autó a bejáratáson, ideje jobban megismernem mire is képes. Eddig szigorúan álló helyzetben kapcsoltam Race módot a hang miatt, de kíváncsi voltam már, milyen korlátozások nélkül vezetni.

2 futamra regisztráltam. Az első futam első 2 körén D módban hajtottam. Azt találtam ki, hogy a féktávokat ahhoz a fékerőhöz lövöm be, ahol még éppen nem kapcsol be a vészvillogó. Így talán nem nyírom ki a féket. A harmadik körre menet a 13-as kanyar után kapcsoltam Race módot, de sajnos ebben a pillanatban beintettek a boxba mindekit, mert egy Tesla a gumifalban állt meg a célegyenes végén. Ennek a futamnak annyi :(
Sőt a következő 2-t is törölni kellett az elhúzódó helyreállítás miatt. A kényszerszünetben legalább jutott idő gyml cartárssal beszélgetni és egymás autóját mustrálni.

Hogy mégis legyen valami élményem erre az alkalomra, bekönyörögtem magam a 4. futamba. Egyből Race móddal indítottam.
A fék kímélése érdekében az első gumik tapadására támaszkodtam. Kanyarba nagyobb tempóval engedtem be az autót, nem fékeztem meg annyira. Hagytam, hogy a gumik fékezzék le az autót a megfelelő sebességre. A fék meg is úszta, de az első gumik durván megkoptak. Valamit valamiért.

Ez a futam tiszta volt, mind a 20 percet kihasználtam. Köridőt nem mértem, sőt a köröket sem számoltam. Leintésig nyomtam. Az autó zseniális, a gumik durván tapadnak. Álom korlátozás nélkül hajtani. A kigyorsítás során remekül érezhető a nyomaték. A hátulja egyszer sem akart kitörni, meg sem kapart.

Ennél élvezetesebbet talán csak karbon fékekkel és slick gumikkal lehetne. Kurva jó :D