Mutasd

>> Esemény2024-06-23

Használgatom az autót, óvatosan kerülőúton a munkahelyre.
Észrevettem, hogy picit köhécsel nagyon vékony gázon. Vezetékek jók, csak a megszakító lehet.
Kikaptam az elosztót, megdolgoztam a megszakitó felületét, nem a nagykönyv szerinti smirgli papírral. Utána egy írólap darabbal megtisztítom (ha nem, rosszabb is lehet a helyzet). Ezzel a megszakitó hézag beesett az előírt tartományba (~.35mm). Másnap próba, igen, rátapintottam. Fain lett.
Miután a hézag rendben, 4 fok utógyújtást mértem az előírthoz képest, statikus előgyújtást igy beigazítottam (3 fok fhe).
Eszembe jutott, hogy egyszer már vettem egy optikai izét, hogy ne kelljen ezzel játszani, de így az igazi. Ez egy ilyen "sport", ehhez jár ez a 3000 kilométerenkénti precízkedés. Azok a 60-as évek automobiljai...
39753km

 
>> Egyéb2024-06-23

A fenéklemezek felületét vakszolajjal bekentem. Sajnos már hámlik a gyári vagy nullkilométeres vastag bitumenszerű védőréteg. A víz útját próbálom elzárni a felületen. Szárazjegezni kellene....

 
>> Esemény2024-06-11

Letekert ablak, itáliai meleg, öreg Alfa GTV.

Kecskemét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét

70km
39654km

 
>> Esemény2024-06-11

Ideje volt megjáratni. Munkából hazafelé szaladtunk egyet Izsák felé. Mindig oda lyukadok ki, hogy milyen f@sza kis autó.

40km

 
>> Szerviz2024-05-27

Nemrég vettem a fáradtságot és lebontottam a kuplung főhengert borító lemezt, hogy ránézzek mi újság arrafelé. (1970 előtt a 105-ös Alfák álló pedálosak a féknél és a kuplungnál). Ugyanis lassú kuplung felengedésnél kis csúszvasúrlódó hangokat hallottam. Ez még kimaradt a nagy elasztomer csere kampányomból 2022-2023-ban. Miután szilikonzsírral már betömtem a peremen a réseket, megkentem a rudazatot, csapokat, egyebeket vettem észre, hogy a gumiharmonika fent a ficakban bizony szakadt.

Összeraktam, mondván majd rendelek gyorsan egy javító kittet abban van gumiharmonika is. Sajnos csak komplett főhengert találtam, aztán bevillant, hogy a régi leszerelt fékfőhengeren hasonló izé van. Talált, süllyed.

Por és víz kizárva - átmenetileg. Mehet.

 
>> Esemény2024-05-16

Egy hete már felkészítettem egy nagy túrára, de a csillagok nem állnak a megfelelő helyen még.

Most csak Kecskemét-Izsák-Kecskemét.

~50km

Nem lehet megunni. Egyszerűen nagyszerű. A legőszintébb vigyor az ábrázatomon. Van ennél jobb autó?

 
>> Esemény2024-04-28

Újra megnéztem az Izsák-Orgovány-Jakabszállas szakaszt. Jók a kanyarok, de a köztük húzódó egyenesek kissé hosszúak ennek az autónak. Van pár elég rosszindulatú bekunkorodó derékszögű kanyar, figyelni kell.
Arra jöttem rá, hogy nem a váltó a zseniális ebben az autóban, hanem a váltó és a hozzá hangolt kuplung együttese. Öröm gépészkedni vele.
Érződött, hogy régen mentem sokat vele, kicsit rozsdásak voltak az idegpályák, de a végére belejöttem. Szenzációs az indulás is ahogy a karbis motor minden apró pedál mozdulatra reagál. Ja és a hangja.
Nem lehet megunni. Őrület ez a gép.

Már nagyon várják a felvidéki hegyek.

Kecskmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét
69km
39488km

 
>> Esemény2024-04-12

Mérsékelt lelkesedéssel indultam el a szokásos Izsák felé vezető úton egy kis gurulásra. Végül nagy autózás lett belőle. A nyárias melegben az ablakot teljesen lehúztam, füldugó a bal fülembe, napszemüveg, kesztyű, aztán hajrá. Eszembe juttott Davide Cironi Alfa GTJ rövid videója, teljesen hozta az élményt. Remek kis sprint volt egy nagyszerű autózós autóval.
~40km

 
>> Esemény2024-03-24

Megjárattam újra. 20km felfűtés, aztán szaladhat. Sok még ebben a hidegben a 7 és fél liter olaj a hatalmas passzív hűtésű olajteknőhöz.
Jól szól a kis nord.
~50km
39318km

 
>> Esemény2024-03-24

Szembetűnő volt a különbség az egy héttel korábbi felvidéki túra helyszínéhez képest.
Átmozgattam, jól ment.
Csak ennyi maradt meg bennem: "az alföld tengersík vidékin"
~50km