- főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-11-06

Még mindig nem érkezett meg a Kínából rendelt led helyzetjelző.. Így hirtelen felindulásból vettem egy párat a Homasitánál, ki is cseréltem. Hát nem egyszerű művelet, főleg a jobb oldali (nagy kéz kis hely..). Tapasztalat: a fehér fény miatt ezerszer jobban passzol a xenon izzókhoz. Egy úttal megvettem a szettet az ablaktörlőből is. Mivel az átlag hőmérséklet is kezd hasonlítani a télre, felkerültek az előző blogban már ecsetelt téli papucsok is. Hogy tavasszal megint ne legyen kísértés most a nyári szettet hagytam ott kukába.. :)

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-10-29

Megint... Most egy komor esős este sikerült egy Opeles autósnak sávot váltania (mondjuk nem volt arra tekintettel, hogy én is ott vagyok..). Rendőr kellett, mert még el sem akarta ismerni.. Na mind1, végül betétlap lett. Sérülés: jobb oldali első és hátsó ajtó, jobb hátsó sárvédő, jobb hátsó felni.. Szerencsére mindegyiken csak felületi sérülés, így javítani nem kellett csak fényezni.
Ha már ott volt az autó, a kavicsfelverődések miatt a motorháztetőt is lefújattam.
Össz számla: 330.000 Ft (motorháztető nélkül!..) - még jó hogy a biztosító fizette
Saját költség: 45.000 (motorháztető)

 
>> EgyébAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-10-11

Tavasszal a téli gumikat kidobattam a gumissal hogy nehogy idén is feltegyem :D Így viszont téli gumit kellett keresnem. Először 16-os felnit szerettem volna venni + gumit. Hosszas keresgélés alapján nem találtam megfizethető ár-érték arányú szettet, így már inkább gumit kezdtem nézni a 17-es meglévő felnire (majd marad ezen és nyárra keresek TI felniket). Végül 200 km-re találtam Sárváron alig használt majd 8 mm-es téli gumit. Típus: Continental WinterContact TS850.

ADAC teszt:
A ContiWinterContact™ TS 850 minősítése (225/45 R17 H): "Jó" / Teszt győztes

A ContiWinterContact™ TS 850 abroncsról:
+ a legjobb abroncs havas útfelületen
+ nagyon jó száraz úton
+ nagyon jó kopási jellemzők
+ remek teljesítmény vizes úton

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-10-07

A teleszkóp egyre kevésbé akarta megtartani a csomagtartót. Ez akkor vált igazán problémává, amikor már az asszony hátára ereszkedett, így azonnali javítás lett belőle. A http://www.alfadepo.hu/ lett a megoldás, hívtam, volt, érte mentünk, ott helyben gyors csere. Azóta újra tökéletes.

>> SzervizAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-09-12

Elindultunk asszonnyal és kutyával, ulticél Visegrád és környéke. Kikötöttünk Párkányban, majd vissza Visegrád. Újra hibakód, P2002, turbó nyomás max 0,4, autó emelkedőn 3000 fordulaton 50-60-as tempóval... Irány haza, óvatosan :(
Holnap este megy újra D.Z Tuning Zsoltihoz. DPF kiiktatás, EGR falazása, szoftveres kiírás. Plusz ha már ott van, akkor a turbó tőcsavarok cseréje..
És akkor még hátravan év végéig:
- automata váltó felújítás
- téli gumi vásárlás
- vezérlés átírása...

Mostani költségek:
DPF+EGR+szoftver: 60.000,-
turbó: 15.000,- - végül csak tömítést kellett cserélni

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-08-19

Elindultam Szilvásváradra pihenni. Eljutottam kb 10 km-re az M3-ason, majd hirtelen mint a Karácsonyfa elkezdett égni minden hibakód, benzinmutató leesett 0-ra (tele tanknál..), majd villogni kezdett az is.. Motor erő visszaesett, max 80-a tempó. Visszaálltam a szélső sávba, majd első megállónál le a pályáról. Autó maradt a benzinkúton hétfőig, hétfőn szakadó esőben tréler, irány D.Z. Tuning. Mint kiderült, a motortérben kábelköteg szakadás miatt történt minden... Pár órás művelet a javítás... Plusz Zsolt jelezte, hogy a turbó tőcsavarok miatt újra javítandó a közeljövőben.
Tréler baráti áron: 25.000
Szervizköltség: 15.000

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-07-23

Az autó megvétele óta időszakosan hallottam valami plusz rezgést a zenék hallgatása közben. Egyenként végighallgatva a hangszórókat beazonosítottam hogy a bal hátsó ajtóban található mély a ludas. Alfa depóból beszereztem egy másikat, hétvégén nekifogtam a cserének. Nem egy űrprogram a csere, az ajtókárpit leszerelése pillanatok alatt kivitelezhető (3 csavar az ajtó alsó részén, egy az ajtónyitó mögötti rejtett ablak mögött, 4 csavar az ajtó behúzó alatt - lsd csatolt képeket). A borítás eltávolítása után 4 csavar tartja a hangszórót. Ez eredetin egyértelmű gyűrődés látszik, így igazolta a rezgést. Cserét követően újra szépen szól a hifi :)

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-06-27

Autó bal oldala felől kopogó hang miatt kivettem egy nap szabit, hogy a hibát orvosoljuk. Első körben stabpálcákra gyanakodtunk, de mint kiderült a lengőkar szilentje volt a bűnös. Így indult az alkatrészbeszerzés, Erhard 242 (Pure Energy) küldte is az alkatrészt (bal első lengőkar + motor tartó bak). Az alkatrész délután ért fel Bp-re, így addig elindultam az http://www.alfadepo.hu/ -hoz. Kellett egy hátsó ablaktörlő motor, érzékelő az üzemanyag hőmérséklethez és a csatlakozó, bal hátsó hangfal.
Miután minden alkatrész megvolt, már csak a szerelés maradt hátra. Első körben a klíma ellenőrzés jött: gáz mennyiségének ellenőrzése, utántöltés, meg is oldva a hiba (újra jég hideg). Ezt követően következett az ablaktörlő motor, burkolat le (néhány csavar), 3 csavar tartja a motort, 10 perc és kész. Majd az érzékelő következett (állandó motorkód forrása). Hibabejegyzés törlése, érzékelő csere, majd újra ellenőrzés: nincs hibakód. Végre ez is megoldódott. Olajcsöpögés a turbó cső után (nem vészes, csak hát ne legyen olajos a cső kívül..). Leszerel, megtisztít, nincs rajta hiba. Meg is van a ludas, a cső nincs ütközésig feltolva, rögzítő bilincs nincs a helyén.. Új bilincsek, helyére tolva. meghúzva és máris nincs olaj. Újabb pipa, de jön a lengőkar csere. Egyszerűnek tűnik, csak épp a csavar fejéhez a rugó miatt nem fér be a szerszám... Gólyaláb kiköt, teljes oldal leszerel, röpke 10 perces melóból egy órás munka.. :) Ez is késze, kopogó hang megszüntetve. Csak a motortartó bak marad hátra, nézem az alkatrészt, de nem passzol.. Sajnos nem a motor oldali, hanem a váltó oldali került szállításra :( Így bizony ez nem lesz cserélve, előbb Erhard 242 (Pure Energy) ki kell cserélje. Majd legközelebb. Sebaj, a hibák nagy része megoldva.
Költségek:
Lengőkar + motortartó bak 35.900
Hátsó ablaktörlő motor: 12.000
Hátsó hangfal: 4.000
Üzemanyag hőm. jeladó + csatlakozó: 5.000 + 5.000
Légkondi: 7.000
Munkadíj (inkább műhely bérlés + segítség): 20.000

 
>> AutóápolásAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-05-31

Miután elől és hátul is meghúzták a kocsit (szerencsére mindkét alkalommal betétlappal "gazdagodtam") bevittem a Fiat Kelet Pest hivatalos karosszéria műhelyébe fényezésre. Új fényt kapott az első és hátsó lökhárító, és ha már ott volt, kértem egy teljes polírozást is. Az első lökösre avulást kalkulált a biztosító, így fizetnem kellett + polír.
A srácok normálisak voltak, a levegőszűrő ház letört műanyag darabját is visszaforrasztották :) Így már azt is kicseréltük.

>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-04-25

Mivel elég kopott volt mindkét jel az autón, rendeltem 2 új példányt. Az asszony körömlakk lemosójával kb 5 perc alatt letakarítva a régi jelvények és a helyük tiszta. Az új példányok kétoldalú ragasztóval 2 perc alatt a helyükön. Rögtön szebbek lettek :D Alfa Romeo Giulián bemutatott 2015-ös vadiúj, új design.