Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kareszka19842013-03-03 20:45:57 // 43273
:-/ pedig arban eleg csabito...
mreni2013-03-03 20:42:26 // 43272
vagy már újkorában is fals adatokat küld... ilyen is volt
Kareszka19842013-03-03 20:40:33 // 43271
hama bemakkan?
mreni2013-03-03 20:25:54 // 43270
van tapasztalat,véleményem szerint pénzkidobás :)
Kareszka19842013-03-03 20:17:53 // 43269
hali
eloljaroban elmondom tisztaban vagyok vele, hogy a bosch lambda a szent es serthetetlen, de valakinek van tapasztalata Meat&Doria szondaval? konkretan katalizator utani szondarol beszelunk evi 7-8 ezres futasteljesitmenyekkel :)
andrej0312013-03-03 20:09:27 // 43268
hát akkor te is megjárta. a káromkodásban valószinü én is rekordott döntöttem ma mivel nekem sincs akna kétoldalról fatuskót aláraktam és kész,de azért az autómata tuti nagyobb szívás
ÁdidiGaga (il hempescattore)2013-03-03 20:07:58 // 43267
Ciao, reparisti! :-)

Jól látom, hogy nincs külön autóvillamossági-szaktopik? Mindegy, ha mégis van, majd átirányítotok oda!

Szóval: Sportwagon (33) 1.3 .Hátsó ablakfűtés biztosítékhelye szétolvadva az "vajommi"?

Elhatároztam, hogy mivel szinte teljesen szét van borítva a bele, (illetve garantáltan csont száraz a tank ) addig nem folytatom a szerelést , amíg minden villany nem OK. Összes testpont ellenőrizve, rendbetéve. Elkezdtem a fogyasztókat ellenőrizgetni, aztán egy figyelmetlenségből ellőtt bizti miatt a tábla is sorra került. Mondanom sem kell, hogy össze-vissza voltak keverve (én mindig ugyanolyat tettem vissza, csak az értéknek nem néztem utána)

Szóval az ablakfűtés biztihelyénél ki van olvadva a műanyag. A biztosíték is félig olvadt- egyébként értéke megfelelő.

Addig tiszta, hogy valamiért túláramot kapott, de valami tipp, hogy merre keresgéljek a jelenség és a fogyasztófajta alapján?

Anno vagy 10 éve biztosan működött, utána pár év múlva már garázs, nem nagyon használtam és nem emlékszem, mikor lőtte ki magát. A vezetéke a tető alatt és az "A" oszlopban megy - szinte a legvédettebb helyen. A tetőkárpit a lakatolás alatt le se jött, 2008-ban volt szélvédőcsere - de mintha már előtte megadta volna magát...Kapcsoló-műszerfal környéke?

Köszi előre is minden hasznos infót!
Kimis1112013-03-03 20:04:40 // 43266
Én a Legenden a nyáron mikor az automatát újítottam,levettem vagy négyszer...na az kib....ott szívás...akna nem volt...
De együtt érzek hidd el....
Vagy 15 éve egy Rover automata váltót szereltem,darabokra kellett szedni,stb..na összeraktam,feltettem...aztán egy kurva rugót megláttam a földön...olyan 15mm-es...rögtön tudtam honnan van... az egészet hullára kellett szedni...szerintem akkor lazán évtizedes rekordot döntöttem káromkodásból...
Na és azóta nem szoktam hagyni hogy álljanak felettem csodálkozni hogy mi is történik...beszélnek,nyúlkálnak,aztán egyszercsak megvan a baj,mert kiesel az ütemből és valami nem lesz jó...
andrej0312013-03-03 19:44:16 // 43265
úgy valahogy csak a szívás hogy megint szedjem ki a váltót amiben a visszarakás a legnagyob cumi főleg hogy egyedül csináltam most is rohadtúl meghúzódott a karo amikor visszatornáztam a váltót aztán a bölcső is szivatott egy darabig ,most meg kezdhetem előről
Fairlane2013-03-03 19:26:28 // 43264
És végignyalod a rajzolat a linken? :)
andrej0312013-03-03 19:26:26 // 43263
nagyon szépen köszönöm,végre egy jó cuc egész délelőt valami hasonló progit kerestem de nemjött össze
andrej0312013-03-03 19:16:46 // 43262
köszi a rajzott a 9 es re 3 darab kis golyó ment nekem amit kivülről fogott oda egy,egy csavar de ennek is hasznát veszem
andrej0312013-03-03 19:15:40 // 43261
Azér töb a semminél
Fairlane2013-03-03 19:11:23 // 43260
"Alapjáraton néha fellazul a vezérműszíj "

Ha ez tényleg így van, én a helyedben nem indíthatnám, hanem tréleren vinném vissza annak aki csinálta.
Ha tényleg laza a szíj és átugrik, akkor néhány kilót rálocsolhatsz az összekócolódott belsejű motorodra!
Fairlane2013-03-03 19:08:29 // 43259
Ha már robbantott rajz...
Akár te is végigtúrhatod az ePer-t



Szerintem a 9-es alkatrész a te két bogyód. És ha az reteszeli össze a tengelyeket, akkor anélkül nehéz lesz...
Dzsozy2013-03-03 18:45:22 // 43258
Szerintem a vez.módósítónak ehhez nincs köze. A vezérmű tengelyre van "rátekerve" , azt nyomja el, nagyobb fordulatszámán, megnövekedett olajnyomásnál. Van egy elektromágnes ami ki-be kapcsol, alatta egy kis "átfúrt tengely" ami megváltoztatja az olaj áramlását. Ez leegyszerűsítve van! A vezérmű tengelyen-tengelyeken "fixen" van a fogazott tárcsa. Szerintem nem itt a gond, hogy ha laza a szíj. A vez.mód javító készletet szerintem felejtős. Van benne egy műanyag alátét, meg egy rugó. A rugó elég puha, egy kézzel összenyomható. Ha egy vez.módot szétszed az ember, akkor az úgy szétugrik, hogy örül az ember, ha nem bassza hókon. :) Szerintem a görgőkkel, feszítő görgővel lehet hiba.
Kimis1112013-03-03 18:25:02 // 43257
hát sajnos ez nem sok segítség volt...közelebb kéne laknod....
andrej0312013-03-03 18:20:21 // 43256
valószinű így lesz és köszi a segitséget
Squeky2013-03-03 18:18:13 // 43255
Szevasztok!
Januárban vettem egy 2.0 Ts 147est. Azóta megvolt a vezérléscsere 2x is garanciális problémák miatt és a gyertya+olaj is friss. Tegnap viszont előjött egy probléma: Alapjáraton néha fellazul a vezérműszíj és kattog a feszítő (pedig jelen van, nem laza). Az elképzelésem az, hogy a vezérlésmódosító lehet a bűnös. Gondolok arra, hogy késve enged vissza, vagy más állásban ragad. Ha tényleg ez a hiba, akkor felújítókészlettel mennyire lehet az ilyet orvosolni és honnan tudom hogy felújítható-e? Persze, csak ha ez a gond. Sajnos más tippem már nincs, ezért is fordultam hozzátok :)
Előre is köszönök, bármiféle segítséget!
Máté
Kimis1112013-03-03 18:09:40 // 43254
hát ezt így nehéz megmondani...ha nem vágod az ilyet fejből,akkor mielőtt szétszeded,mindig fényképezd le!! Lépésről lépésre...
Biztos,hogy kimaradt a reteszelő...ezt neked kell megkeresni...Én bemennék egy Fiat szervízbe és robbantott rajzon megnézném....
andrej0312013-03-03 17:32:41 // 43253
nemtom jól raktam e össze a hátramenetet a képen esetleg mert egyáltalán nemakarja bevenni
andrej0312013-03-03 17:26:30 // 43252
hát elképzelhető figyeltem a tengelyek közt amit láttam mind megvolt a hátra menet akkor ugye az az egyke fogaskerék? lehet hogy fordítva raktam vissza?
atis_166jtd2013-03-03 17:19:30 // 43251
a hátramenet a harmadik képen látod az a külön kis fogaskerék ami egyenes fogazású. ami kimaradt valőszínű hogy a tengelyek közötti retesz ami ha nem egyformák nem mindegy hogy hová teszed vissza sajna.
andrej0312013-03-03 16:20:17 // 43250
na összeraktam tökéletesen indúl csikorgó gumikkal amit eddig nemcsinált de van egy gond a hátramenetet nemakarja bevenni olyan mintha falnak nyomnám a váltót átdobja 4 be most azt kéne tudnom hogy a képen látható cucból meik része a hátra menet valószinü valami szorúl vagy a képen látható kettő kicsi kúp amit kihagytam mert nemtudtam hova való és itt se tudta senki amikor szétvettem a váltó házat a földre esett azelőtt is nehezen vette a hátramenetett azért is szedtem szét nincs e ledarálva valameik fogaskerék de hibátlanok
Kimis1112013-03-03 10:55:18 // 43249
jól látod.... Szóval ez a probléma,jól gondoltam.
andrej0312013-03-03 10:30:23 // 43248
nem zörgöt eddig mnost meg majd kiderül ,szerintem is csak ép hogy eléri a tárcsát a tengely mindenkép kel valami összetört 146 os ts mocisat vennem alkatrésznek ami fejre ált vagy háturól lezuztak
Kimis1112013-03-03 10:27:32 // 43247
arra nagyon vigyázz,hogy ki ne támasszon...viszont ez engem igazol...
A nyeles tengely vajon elég mélyen benne van a tárcsában?
Furcsa az egész...nem zörög?
andrej0312013-03-03 10:17:21 // 43246
most így oldottam meg de még pár cuccot felkel raknom a gépre hogy kipróbálhassam de lehet hogy csúszni fog .A régi kinyomócsapágyat szétkaptam és egy pvc cső darabbal összetoltam a mostanival így most tökéletesen nyomódik a pedál és vissza is jön ,remélem nemlesz sok
Kimis1112013-03-03 10:03:12 // 43245
Van egy felvetésem. A váltó és a motor nem kompaibilis,sem a lendkerék. Lehet,hogy a szerelő,aki csinálta,megpróbálta összehozni. Lehet,hogy nagy volt a játék a szerkezet és a nyomcsapágy között. Ezt meghézagolta valahogy. Az a hézagoló pedig esetleg kiesett,szétesett,akármi... és most ott vagy,hogy nem tudod mi van,mivel típus azonos dolgokkal nem jön össze.
Fel kell tenni a váltót,csak ideiglenesen és kimérni,hogy mennyit emel a munkahenger,így meddig nyomja a csapágyat,mennyi a hézag,mi kell esetleg közé.
Gyanús,hogy ez lesz...
andrej0312013-03-03 09:37:26 // 43244

Próbáltam egy nagyon béna rajzal lerajzolni mi a lényeg hogy csak a kuplung telyes kinyomásával éri el a kinyomó csapágy a nyomólap körmeit, és emiat nem ugrik vissza a pedál mivel a körmök tolnák vissza a csapágyat az meg pedált
andrej0312013-03-03 09:26:55 // 43243
igen akkor kezdem.
kétéve megvettem a kocsit és fura volt hogy nagyon bekel nyomni a kuplungott ,a volt tulaj aztmondta hogy ez azóta van mióta motort cserélt egy 145 ös ts mocit rakatot a 146 os ts be és nemstimmelt a lendkerék és valamit összehozott a szerelője hogy müködjön.
ez müködöt is mostanáig majd eggyik reggel fura mémes surlódó hangot adot a moci felől leálítotam átnéztem a motorházat nemláttam semmit majd ismét indítottam és elmult a fémes hang elvittem a fiaim bölcsibe és mikor beszáltam hogy haza jöjek bentmaradt a k.. pedál,beraktam 2 be és úgy indítottam hogy haza tudjak jönni
.Ithon kicseréltem a gumikat az alsó és felső munkahengerben komplet javitó készletett vettem de aztán észre vettem hogy a kinyomó villa oda vissza lötyög ,gondoltam eltört ,vagy a csapágy adta mef magát ,hát lekaptam a váltót de semmi hiba nemlátszott.
vettem új kinyomó csapágyat ,kuplung tárcsát és nyomólapott mindent ugyanolyat mint benne volt de ugyan úgy lötyögött a villa majd sarokcsiszolóval megnagyobítottam a váltó tetelyén a lyukat és látszot hogy csak akkor ér a kinyomóücsapágy a nyomólap körmeihez amikor telyesen kivan nyomva.
Most nézegettem a neten képeket és mintha hosszab lenne a műanyag k..nyomó csapágy a fémnél és nekem fém van
Kimis1112013-03-03 09:10:58 // 43242
Nos...tegyél meg valamit. Olvasgatom itt a problémádat. Próbálok is segíteni. Megtennéd,hogy leírod egy oldalon az egészet elejétől fogva,hogy miképp jött a probléma és mi lett vele csinálva??
gecsa2013-03-03 08:59:36 // 43241
brembo max féktárcsákkal van valakinek tapasztalata?
andrej0312013-03-03 07:15:19 // 43240
Kérdezném hogy a műanyag kinyomócsapágy nemhosszab e valamivel a fémnél ,
andrej0312013-03-03 06:54:01 // 43239
Ezaz hogy csak gyanakszom lnemtudom biztosan hogy az e azt tudom hogy 22 milit mértem már 50 rugó ment csak a kuplungra mindent kicseréltem
Forsberg2013-03-02 23:38:05 // 43238
Köszönöm!
Ez jó hír, mármint, hogy egy vezeték megy, mert nekem annyi megy.
Akkor majd megnézem eLearn mit ír. Bár abba mindig belebonyolódom. :)
Ferke2013-03-02 23:32:48 // 43237
Egyre többször rá lehet futni rendesen a szívóágra...:-) pl kijön a menet a kormánymű csavarral együtt..mostanában vannak ilyenek. Remélem a holnapi nem ilyen és avasárnapi ebéd után már a gyerekkel ps-ezhetek...:-)
Fairlane2013-03-02 23:26:37 // 43236
Elearn-ban részletesen le van írva.
Már nem emlékszem pontosan, de mintha elég lenne egy drót. A gombok tkp különböző ellenállások, ezeket az ellenállásszinteket figyeli a fejegység.

Szerintem első körben mérd meg a kábel két végét, hogy nem-e szakadás.
kesa2013-03-02 23:01:09 // 43235
Ha esélyes a lendkerék méretprobléma, akkor miért nem nézelődsz ebben az irányban?
Lehet azzal kókányoltak valamit.
atis_166jtd2013-03-02 22:16:24 // 43234
Srácok SOS szükségem lenne egy relére 166-hoz. Jobb lábtér oldalsó bőr burkolata alatt található szürke 60661539-es szám található rajta. Ha valakinek van kérem jelezze oldalamra. Köszönöm szépen!!
GTPeti2013-03-02 21:01:42 // 43233
Jó, hogy szólsz. Még nem írtam meg a gyártónak, hogy a hirtelen-feszültségváltozás-figyelést finomítság. (Ha fullratöltött akkunál lesz zárlatos egy cella, akkor pont olyan feszültség jön létre a kapcsokon, mint egy totál lemerült akkunál. Ha a töltő ezt nem veszi észre-> tovább tölt-> x-plosion. Az igaz, hogy nehéz eldönteni, hogy önindítózás miatt v. cellazárlat miatt következett be a feszültségesés. Elsőnél nem baj, ha a töltő áramkorlátozottan aktív marad.)
droberto2013-03-02 20:58:18 // 43232
Jáh, értem! Nekem csak télen 10°C alatt van rajta.
A robogó akksit meg 2x tölti. 1x mikor felhozom a lakásba december elején, és 1x mikor beszerelem március közepén. :)
droberto2013-03-02 20:52:51 // 43231
Azt olvastam róla, hogy azt tudja amit az ipari töltők, csak ez a lakossági változat.
GTPeti2013-03-02 20:51:03 // 43230
Ja, hogy érdemben is reagáljak. Egy hátránya van a CTEK-nek: Konnektor kell hozzá. Ha lenne ilyen a garázsban... mindig ez lógna az akksin. De sajnos nincs. Vannak ilyen furcsaságok No-ban.
GTPeti2013-03-02 20:49:50 // 43229
"kis CTEK" A "kis" elég relatív. :) Az MXS 5.0 már nem is olyan kicsi. Viszont nagyon jó cucc...
droberto2013-03-02 20:41:47 // 43228
Fő a megelőzés:

Két hét kellet, míg a 7-esből átváltott a 8-as impulzus töltő üzemmódba a kis CTEK.
andrej0312013-03-02 19:51:57 // 43227
Nem haragszom telyes mértékben igazad van.Csak már kifogytam minden ötletből idegbeteg vagyok ma látta két autó szerelő is és csodálkozot hogy ilyet még nemláttak
Forsberg2013-03-02 19:47:14 // 43226
Ismertek olyat, vagy esetleg van közöttetek olyan valaki, aki kötött már be multikormányt?
Mert amióta megvettem a kocsit, nekem nem működik, De most úgy döntöttem, ha már van, működjön. :) Gyári fej van a kocsiban. Utána olvastam külföldi fórumokon, ott írják, hogy a zöld mini iso-ból mennek a kábelek a kormányhoz. Ma megnéztem, nekem összesen 1 szál megy onnan, de biztos, hogy több kellene, azt hiszem 3, ha telefonos a kezelő (nem az), akkor több. Köszönöm szépen előre is, az érdemi infót!
kesa2013-03-02 19:37:21 // 43225
Ne haragudj, hogy ezt írom, de véleményem szerint amit most teszel, az egy valószínűleg gányolással elcseszett autó tovább gányolása, amitől az még elcseszettebb lesz. Valószínűleg ideig-óráig működik majd, de még nagyobb szopás lesz majd "javítani".
andrej0312013-03-02 18:52:22 // 43224

Sziasztok sajna még mindí az a bajom mint napok óta.Mint írtam egyszer csak bent maradt a kuplung pedálom cseréltem két kuplung hengert,telyes kuplung szetet de semmi javulás , A volt tulaj álitása szerint egy 145 ösből való a moci és 146 os a váltó és kicsi volt a lendkerék és elég sokat szenvedett a szerelő míg összehozta.
nos amint a képen látható én megnagyobiíottam a váltó tetelyén lévő nyílást és azon látszot hogy mikor telyesen kivan nyomva a kuplung csak akkor éri el a kinyomó csapágy a nyomólapott medig a hogy a másik képen van a kinyomó szerkezet oks telyesen kinyomja a csapágyat szinte majd leesik.
és lefotóztam a lendkereket is ,szerintem ez lesz a ludas ,valószinü vastagab kel majd bele most megpróbáltam a régi kinyomó csapágyat szétkaptam ét hozzátoldottam az ujhoz így működik ahogy a képen van csak attól félek hogy így meg lehet csúszni fog a kuplung
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak