Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

szafi2013-02-21 16:54:47 // 43123
köszönöm, és az EGR-el mit lehet kezdeni, "ledugozas" segit? vagy inkabb kitakaritani es hatha meg nem hallt meg? :D
mreni2013-02-21 15:50:14 // 43121
inkább a fiat eper-t javawsolnám tanulmányozásra
hg6idn2013-02-21 15:21:21 // 43120
Bocsi, ha hülyeséget írok, Punto II -nél a felső munkahengerbe van a rugó ami a pedált vissza nyomja, nálam már 2x volt törve. A pedál félig jött vissza... Nem lehet, hogy a szerviz hackerkedése a külső rugó?
.......................2013-02-21 15:02:57 // 43119
a 2,4JTD ,az EGR beszorult és nem zár le

az 1,9 JTD pedig a rail csö végén a rail nyomás szabályzó koszos,
vagy a nagynyomásún lévö mennyiségszabályzó koszos
szafi2013-02-21 14:43:44 // 43118
Sziasztok, szeretnék érdeklődni nálatok! Van egy 2.4 JTD Marea a háznál, és olyan gondom volna, hogy állóhelyzetben szépen pörög a motor, egészen tiltásig is... de menet közben 3000-tol gyengul es utana nagyon nehezen porog, es olyan 3500nal szinte eg is all a fordulatszam... ez minden sebessegben ugyanigy jelentkezik, vegsebesseg is olyan 140-nel megall... Szamitogep hibakodot nem dobott, semmit, kiveve az EGR-t.. de az törlődött az idők folyamán... Semmilyen kis ikon nincs a muszerfalon... Mit érdemes megnézni, mivel lehet a gond?

Illetve van egy 1.9 jtd-s 146os alfam, ott a railnyomasra panaszkodik, allohelyzetben jobban razkodik a megszokottol, de fordulatban ezt abbahagyja, bar sokszor nem tudok 2es fordulat alatt jarni mivel annyira beraz a motor...? Az injekcio lampa felfel villan, de random modon..es olynkor erezheto ez leginkabb.. Szamitogep a railnyomasra panaszkodik...Vmi otlet?

Köszönöm segítségeteket előre is!!
andrej0312013-02-21 14:42:53 // 43117
a váltóházban volt vagy végy furat is ezért jólenne valami műszaki rajz vagy hasonló a pontos helyéről
Attika012013-02-21 14:31:40 // 43116
Nekem is így járt, be is akadt, majdnem karamboloztam végette. Én kihajítottam belőle,és visszahúzó rugó húzza most a helyére a pedált. Egyszerűen beakasztottam a műszerfal alá.........................
Kimis1112013-02-21 14:09:04 // 43115
Váltóházban ahol a tolórúd megy bele nincs egy csavar amit ki lehet venni??
ha széthúztad,akkor ki tudott ugrani. Azon a csavaron ha kivszed,vissza lehet tenni,egy furat van alatta,abban a rugó. a rugó ki,ez bele rugó vissza,csavar vissza.
Kareszka19842013-02-21 13:46:57 // 43114
pedig érdekes lehet, ha berázkódik 2 fogaskerék közé :D
mreni2013-02-21 13:20:33 // 43113
biztos lehetsz benne,hogy nem csak súlynak rakták bele :D
andrej0312013-02-21 12:59:54 // 43112
abból 3 is van és nemláttam helyet neki nemtom gondot okozna e ha nemraknám vissza
Kimis1112013-02-21 12:56:52 // 43111
Tolórúdnál....
Kimis1112013-02-21 12:45:48 // 43110
Szerintem az egy reteszelő...egy rugónak kéne nyomnia,olyan helyet keressahol egy tengelyen bemarások vannak,abba illeszkedik.
andrej0312013-02-21 10:25:28 // 43109
Bocsi de nemírtam hogy egy négyes 98 as Ts váltóról van szó
andrej0312013-02-21 10:21:27 // 43108
Szevasztok érdeklődnék nem e tudna segíteni valaki a minap szétkaptam a váltóm és a képen látható kis alkatrész kiesett belőle tudnátok e képet vagy valami rajzot küldeni arról pontosan hova kel ez a kis vacak ?
Jack2013-02-20 14:45:48 // 43107
Erhardnak diesel a vasa es 2.4-es, en a JTS kuplungrol erdeklodtem. Ha ugyan az a kuplungja akkor nem szoltam egy szot sem, de ennek kicsi az eselye:).
Garam2013-02-19 20:41:43 // 43106
hmm... hát ezt nem tudtam, de legalább tanultam valami újat :D
mreni2013-02-19 20:32:01 // 43105
annak csak annyi a szerepe,hogy azt a műanyag vackor fogja a pill szelep házhoz.
Az alapjáratot nem ő szabályozza,előttem leírta a cartárs,hogy hogyan is működik ez.

Ha nem jó az alapjáratod végig kell nézni a szívó oldalt,pill szelep alapjárati motor tisztítás stb
Esetleg FES-ben egy "önbeállító paraméterek nullázása" gombra való kattintással helyrehozható a dolog.
hg6idn2013-02-19 20:29:47 // 43104
Emlékeim szerint a modernebbeknél ( P.l: JTS) már a hátsó szonda is beleszól 2. körös keverékképzésbe. Csak hogy nyugodtabb legyen az emberfia. Nálam is még eldöntendő kérdés, hogy lambda vagy katalizátor miatt van katalizátor hibakódom. ( A mérleg kezd a katalizátor felé dőlni, de a szkópom elfüstölt a hétvégén, mérés előtt ...)
hg6idn2013-02-19 20:24:58 // 43103
Ezekhez azért nem szerencsés hozzá babrálni, ezt a feladatot az alapjárati léptetőmotor hivatott elvégezni az ECU-val karöltve.
A Mareámon volt E85 használatkor ugráló alapjárat, az alapjárati motorom vacakolt, ami az E85 hatására felerősödött. Csere lett a vége.
Garam2013-02-19 20:20:06 // 43102
őszintén én nem tudom nekem faterom mondta, csinálta és jobb lett tőle, de kíváncsi vagyok a véleményedre hogy akkor annak mi akkor a szerepe?
mreni2013-02-19 20:17:43 // 43101
igen,csak az nem az alapjárat állítgatásra lett kitalálva.
Garam2013-02-19 20:14:28 // 43100
156 osnál a pillangószelepen van egy műanyag kerek fogalmam sincs minek nevezik de arra van rákötve ugye gázbowden és a műanyag alatt van egy imbuszos csavar és azzal tudod állítgatni
könnyen meglehet találni nincs eldugva
mreni2013-02-19 19:55:46 // 43099
mivel állítgattad az alapjáratot? :)
Garam2013-02-19 19:51:18 // 43098
hali
ilyen nekem is volt
mi kipucoltuk a pillangószelepet, meg állítgattuk az alapjáratot
én úgy vettem észre hogy alapjárat túl kicsi volt, ezért mikor nagyon lement a fordulat akkor elektronika nem hagyta lefulladni és adott neki egy fröccsöt és ilyenkor pörgött fel 1500 ra
ezt próbáld ki meg pucold ki a légtömegmérőt meg a pillangószelepet, de nem lepődnék meg ha alapjáratmotor szarakodna.....
NGC2013-02-19 19:09:47 // 43097
Üdv!
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
Kösz!
mreni2013-02-19 18:38:57 // 43096
ha 2 szondás akkor így van.
quasimoto2013-02-19 18:37:18 // 43095
Az én gépemben ugye csak 1 db szonda van, 96 előtti...szóval itt a kat hiánya inkább csak áramlástanilag lehet rossz. Nem akartam elhinni, hogy ennyire bezavar a kifújás. Ráadásul a flexcsöveknél fúj ki, amit pedig a megfáradt motorartó bakok miatt brutálisan bemozduló motor zilált meg ( persze kívülről teljesen hibátlan, fáj a szívem, hogy szét kell cseszni és persze nem is vicces dolog ez a flexcső 30 - 40 rongy... ). Az hülyeség, hogy a flexcsövek csatlakozási pontjait betekerem vastagon szövetszalaggal? Pár percig tutira bírja, addig elvileg szépen kellene járnia. Arra jó, hogy makacs agyam megnyugodjon. Szerintetek?

Ha szépen jár le se állítom, viszem a kipufogóshoz...
GTPeti2013-02-19 18:32:01 // 43094
"kinyomócsapágyának a FÜLE szakadt le"

Mint az enyémnél. :(((
[k i z z o]2013-02-19 18:12:49 // 43093
Az első szondája megy, az felel a keverékért, a 2.csak diagnosztizál. A kiütött katalizátor csak lámpát gyújt, illetve annyi a környezetvédelemnek. Ha kifúj, akkor felborul minden.
gecsa2013-02-19 17:01:55 // 43092
43075hsz
Jack2013-02-19 16:29:49 // 43091
A 156sw JTS-hez milyen gyártmányú kuplungot ajánlotok? Mind a három gyártmány "közel azonos áron" van(sachs,valeo,luk), de ahogy olvasom néha csak a csomagolása más??? A GTV/spider JTS kuplungja ugyan ez? Hirdet valaki ilyet az adok-kapokban....
Imyx2013-02-19 15:31:41 // 43090
Ha nincs katalizátor, a lambda szonda meg tud bolondulni. És nem fog szépen járni a motor..
Az 'újabb' 56-os Alfak hibakódot dobnak, ha nem jó a katalizátor, lambda szondára panaszkodnak, igaz, ez 4 szondás rendszer.

Ha a flexibilis csőnél kifúj, az is okozhat problémát.

Viszont a dúsításnál (dús keverék, szegény keverék, lassú, gyors keverék) már a levegőmennyiségmérő játsza a szerepet. Ezt is ki kell zárni.
mreni2013-02-19 12:47:59 // 43089
a lambda miatt könnyen be tud kavarni a kipakolt katalizátor.
Wickey2013-02-19 10:06:02 // 43088
tedd azt, kábé a tavaly belerámolt alkatrészek árát se kérem érte. :)
sandman122013-02-19 09:15:07 // 43087
Sziasztok!2000es 156Ts 1.6 osom alapjáraton fel le ugrál.800-1300kozott onos erdekbol jatszik velem.neha kigyorsitasnal is elmegy majd vissza jön a power ...mi lehet a ludas?
segítsetek,a fogyasztas nem nőtt meg 7l/100

köszönöm
Kareszka19842013-02-19 08:52:16 // 43086
én már évek óta kiherélt katalizátorral járok és 2 szonsám van...világít is a sárga ikon emiatt...hangja picit "ciripelősebb" alacsony fordulaton, de 2500körül már nem.
viszont nyáron nekem is lyukas volt egy csőszakaszom a rendszerben és hegesztés után mintha kicserélték volna a kocsit, sokkal finomabban duruzsolt meg ment. mester is mondta, hogy nagy kihatással tud lenni bármien kis lyuk a kipuffrendszerben aműködésre
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 08:50:22 // 43085
a katalizátor nincs hatással a motor járásának egyenletességére,a kifújás esélyesebb..
a többiről sajna nem tudok nyilatkozni tapasztalatok hiányában..
quasimoto2013-02-19 02:25:12 // 43084
Alfa 164 QV 1990 esetében létezik valami okos diagnosztikai megoldás? Aftermarket szoftver vagy hibakód kiolvasás valahogy a műszerfalról vagy ilyesmi?

Elsősorban a futómű érdekelne ( nem működik az ebadta ) de jó lenne az esetleges hibakódokat is megnézni...

Más: ha a katalizátort kiütik ( nem hegesztettek be a helyére csődarabot, noha áramlástanilag az lenne a megfelelő ) az nagyon összerondítja a motor járását vagy nincs rá hatással. A motor ( full felújított, csak a dugó + hüvely maradt, mivel tip top állapotú, de még a gyűrűk is újak, alja teteje felújítva ) nagyon rosszul jár alapjáraton, rosszul indul, ugyanakkor fordulaton szépen ketyek, tán kicsit beledurrog a dobba ( gyújtás, szelepállítás, kábelek, rotor, stb. minden lehet ugye ) csak szeretném kideríteni, hogy ha ez mind jónak bizonyul akkor van e esélye a motornak kiütött katalizátorral szépen járni ( 1 szondás kivitel még )...és az a kat előtt van. A flexcsöveknél kifúj a szerencsétlen, de nem extrém mértékben. Egyesek szerint azért jár rosszul, mert kifúj a flexcsőnél és nem jut elég gáz a szondáig, így az túldúsít, nem tudom, nekem túl egyszerűnek tűnik ez a megoldás, de tapasztalatom zéró, szóval örülnék a tapasztaltabbaknak!

Még egy jelenség: a kocsi bal kanyarban betorpan, mintha elmenne a benzinnyomás. Erős gyorsításnál szintén. A benzinpumpa pedig állítólag cserélésre került ( bontottra ). Van ott vmi szopási lehetőség. Vmi terelőlemez a tankban? Vagy a QV pumpája nem = a síma 3.0V6 - tal?

Előre is köszönöm az ötleteket. Ha így megy még az AlfaCityre se bírok ott lenni pedig nagyon szeretnék megjelenni egy tökéletes autóval!
alfa156geri2013-02-19 00:01:30 // 43083
sziasztok! Nem tud vki nekem abban segíteni hogy meg lett kuplungozva az autóm mert szorult benne a szerkezet és kapott egy komplett kuplung szettet valeot de kettő tömegűt nem kellett cserélni mert az jó volt azt miután össze raktuk kuplungozásnál rángat vibrál majd erre vettem egy másik valeo szettet és ugyan az a hiba jelenség ha emelem a kuplungot rángat ha vissza pakolom 2-be be darál ha csúsztatom akkor is darál vajon mitől lehet ez??
mreni2013-02-18 21:24:45 // 43082
nem lehetetlen :D
gecsa2013-02-18 21:15:35 // 43081
lassan begyűjtöd az egész modellpalettát...:D
mreni2013-02-18 19:09:22 // 43080
majd lehet,hogy konzultálnunk kéne :D
átgondolom még
Wickey2013-02-18 18:57:47 // 43079
még mindig megvan, közben hazaért már az utóda, megy is a fuckolás, mert a négy autóval csak úgy férek el a garázsom előtt, ha a járdára parkolok, az meg sokaknak NAGYON nem tetszik. Szóval ha meggyógyultam, felakasztok egy lökhárítót a TD-re, megcsinálom rajta azt a pár apróságot ami van (pl. beteszek két izzót a reflektorba, meg ilyesmi), és megy a piacra.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-18 18:57:40 // 43078
azt már régen néztem de szerintem annak is van legalább annyi
mreni2013-02-18 18:56:54 // 43077
valeo-t nem tudod véletlenül?
mreni2013-02-18 18:56:17 // 43076
most egyébként én is egyre jobban a TD felé kacsingatok :D
Wickey2013-02-18 18:54:15 // 43075
plusz két fő, mindkettő 1.9JTD 8V, és mindkét esetben a valeo szett kinyomócsapágyának a FÜLE szakadt le (!!)
Aszittem a hajam leteszem amikor megláttam. Amikor a másodikat is, akkor konkrétan már csak röhögtem. És amikor a Sachs kuplungszett dobozából is Valeo készlet került elő csak átmatricázva Sachs-ra, akkor intenzíven elkezdtem vakarni a fejemet, hogy mégis mi a búbánatos picsát kéne venni, amibe' vó't még anyag. (Utána vettem a 145TD-t). :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-18 18:43:44 // 43074
forgásirányban gyártótól függ a LUK-nak simán 1cm
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak