Fórum >> Egyebek >> Forma-1

pb_2005-05-23 09:03:46 // 1042
Miben látod a problémát? Amúgy tényleg jó verseny volt, főleg Albers mutatványa után.
zolee1452005-05-23 08:59:19 // 1041
finoman szólva is nem kedvelem a Ferrarit (mint F1 csapatot) és a módszereikkel sem értek egyet, sőt az FIA hozzáállása sem korrekt, de megértem: sajna az F1 a pénzről (is) szól, és a Ferrarinak egymagában van annyi szurkolója (vagyis jegyvásárló, tv-néző, potenciális reklámnéző és fogyasztó, meg relikviavásárló) mint a többi csapatnak összesen, ezért nagy vérveszteség lenne anyagilag az F1-nek a Ferrari kiválása (mindig ezzel fenyegetőznek, vagy inkább zsarolnak) de akárcsak a kicsit rosszabb szereplése is!
Willy2005-05-23 08:53:43 // 1040
Egyébként a futam tetszett, elég izgalmas volt. Raikkönentől ezt vártam, de azt hittem a Renaultosok meg fogják szorítani. Coulthard is elég jól ment amíg tartott a versenye. Montoya egész idáig nem sokat mutatott, ez most sem volt másképp. A Ferrarinál pedig bebizonyosodott, hogy nem a gumikkal van a fő probléma. A Williams is kellemes csalódás volt számomra.
Willy2005-05-23 08:34:38 // 1039
És már megint azt a következtetést lehet ebből levonni, hogy kinyalják a Ferrarisok seggét. Szerintem még meg is dícsérik őket.
zolee1452005-05-23 08:14:22 // 1038
dehogy undorító!!! RB részéről szerződésszegés lett volna ha nem engedi el!! :DDD (remélem érződik az irónia!) van egy Ralf nevű f1 személygépjármű versenyző, aki az Európa nagydíjon kifelé jövet átlépte a vonalat. Bünti lett belőle! Ezen a versenyen a fent említett srácnak a tesója is átment a vonalon, ő nem kapott büntit, hiszen befelé menet tette, és az állítólag nem olyan veszélyes. (kit érdekel a szabály!?) ezek után meg sem kell lepődni, hogy most sincs következménye... apám szokta mondani, hogy fehér kocsival át lehet menni a záróvonalaon, mert az nem szakítja meg, hiszen fehér-fehér, csak ez piros kocsi volt sárga vonalon:))))
zolee1452005-05-23 08:08:01 // 1037
alakul! Előzés volt, meg küzdelem, kezd jó lenni! A Ferrari persze tovább szenved, sőt JV-nek majd valami komoly pénzátutalást kell eszközölni, hisz neki köszönhetik a pontszerzést! Kimit nem mostanában érik utol, viszont meglepett a két Williams. A Sauberes mutatványról eszembe jutott (megint) Palik mára már klasszikussá vált kanadai kommentárja: "Hogy ment el Villeneuve?! Hogy ment el Villeneuve?! Hát sehogy!!" nem hiszem hogy egy hiba miatt széttépnének egy szerződést, de JV idei teljesítménye elég szar...
Willy2005-05-23 07:51:33 // 1036
Egyszerűen undorító amit a Ferrari művelt már megint. "Valahogyan" az utolsó körben Schumi megelőzte Barichellot. De tényleg nem tudom miért csinálják ezt???? Ezek még mindig azt hiszik hogy MS megnyerheti a VB-t? Másik: A bírák nagyon maguk alatt voltak. MS egyértelműen ráment a sárga csíkra a boxkiállása végén. Simán meg kellett volna büntetni. De nem merték, mert akkor nem szerez pontot. Ugyanez az eset Alonsonál is. De szerintem őt csak azért nem büntették meg mert MS-t sem.
Tom122005-05-22 17:08:28 // 1035
...na megyek. Munkába fojtom a feszültséget.:D
Tom122005-05-22 16:48:09 // 1034
Azt hiszem, hozzá kell szoknunk a finn himnuszhoz. ...és ezúton szeretnék köszönetet mondani a német RTL rendezőjének a "PROFI" rendezésért! Siralmas volt. :/ Az elején a "dugónál" épp reklámot szúrtak be, aztán látták, mi történt, gyorsan vissza kapcsoltak, mutattak pár lassú Safety Car-kört, mikor ismételték az esetet, már megint reklám volt. 14/78, Montoya előz - megint reklám. 5 - 4/78, Alonso - Webber eset, megint reklám, DE mindenki láthatta kicsiben a bal felső sarokban egy pár négyzetcentis kockában...:S ...és nem a "véletlen" hozta így, mert sokszor az éppen kialakulóban levő helyzeteknél jött a reklám, ráadásul sok mindent meg sem ismételtek... Minek ilyen közvetítés? Rosszabb, mint egy peep- show:) ...de legalább tudom, mennyi a részletfizetés a citrojenre, meg melyik mobil szolgáltató a legolcsóbb... Szóval ezt nagyon elszúrták. Szerencsére a TV-ben ment a Palik Donald féle közvetítés.:DD Az "archívumba" meg majd bekerül 22.30-kor az ismétlés a DSF-ről. Az is tele van reklámmal, de legalább utólag vágják össze és az érdekes "akciók" benne vannak...
feszti2005-05-22 15:53:54 // 1033
5. a Ferrari a konstruktöriben..
feszti2005-05-22 15:52:24 // 1032
Na de azért a pontszerző helyeket összehoztuk bár sokat nem segít az a pár pont.
ALFA75td2005-05-22 15:46:04 // 1031
és Alonsot miért nem rugják segbe kétszer szándékosan szabályt sértett
feszti2005-05-22 15:12:35 // 1030
Hát megintcsak elcsúsztunk a helyezésekről.... a rajtpozíciót sem tudtuk tartani.
feszti2005-05-22 14:01:52 // 1029
Húúúú!! Akkorát kiabáltál, hogy a telefonom ijedtében elkezdett ébreszteni :))) Tudtam volna még aludni.....
Tom122005-05-22 13:55:26 // 1028
HALLLÓÓÓÓÓ!!! Feszterg - kisasszony! Kezdődik a futam!:)))
Tom122005-05-22 12:50:11 // 1027
Nálam ez úgy van, hogy alig alszok hét közben, hét végén meg behozom:)) Ilyenkor a telefonom se kapcsolom be... Egyébként az a verseny Imolában volt. ...majd "felrázlak" a rajt előtt, jó?:DD
feszti2005-05-22 12:42:46 // 1026
Valamelyik futamot nagyon csúnyán elaludtam pedig az állítólag jó volt. Az a baj hogy hétvégén is felébredek korán hétközben meg alig tudok felkelni. :(
Tom122005-05-22 12:38:03 // 1025
Addig már csak kibírod valahogy. Most indul a "Warm Up" /RTL-D/, 14.00 GP:))
feszti2005-05-22 12:32:30 // 1024
Én is drukkolok!! Na meg próbálok ébren maradni hogy a futamot meg tudjam nézni
Tom122005-05-22 12:22:53 // 1023
SKrisz2005-05-22 12:18:13 // 1022
Monacoban esélytelen az előzés... Ebből megint nem lesz semmi értékelhető eredmény... Azért e remény hal meg utoljára. Én mindenesetre drukkolok ezerrel!:)))
Tom122005-05-22 11:56:09 // 1021
Gratula!:))) Állítólag a Ferrarinál optimisták. ...én nem annyira... ...szerintem a McLaren azért ment ilyen jól, mert visszatért hozzájuk a piros szín:DDD /a szerelők szerelése/
feszti2005-05-22 11:45:16 // 1020
Na ez nem is rossz. Ha a gumák nem adják meg magukat akkor akár dobogó is lehet belőle :)) Ez volt a 3000. hozzászólásom :)))))
Tom122005-05-22 11:41:51 // 1019

Jó versenyre van kilátás.:))
Attie2005-05-22 10:30:58 // 1017
Azért elég ciki, hogy a RBR odaver a Ferrarinak :(
veteranviking2005-05-22 10:22:40 // 1016
német RTL
SKrisz2005-05-22 10:09:14 // 1015
Közvetíti valaki? Én az F1 live-on nézem az időket, de látni is szeretném az élő képet!:))
Tom122005-05-22 10:01:05 // 1014
Kezdődik a 2. időmérő!
Tom122005-05-21 15:10:55 // 1013
F1 után a német RTL-en volt egy műsor /kb. a felétől néztem/ ami autóvásárlással foglalkozik /új - használt/. Egy újdonsült Ferrari 575 tulajdonosnő első "lépéseit" követték, akinek a palija vette ajándékba...:) A másik egy öreg szivar volt, aki Zolderben volt "próbaúton" egy 156 GTA-val. Az első körben az "oktató" ment, aztán cseréltek, de jól vágta a dolgokat az öreg, sőt a vége felé egy /talán ibiza/ kicsúszott előtte, amit ügyesen kikerült.:)) Azt hiszem, én is kérek valami hasonlót a következő szülinapomra.:))))) Fel is vettem, de nem tudom hova feltenni:( /ez a műsor honlapja/ Ja, F1. Hát igen, most már a "szakemberek" szerint is elúszik a Ferrari esélye a gumik miatt. Alonso jót ment, Raikkonen tökéleteset... J. Villeneuvet, meg Fisichellát a bemondó urak teljesen "leírták" /nem tudom, miért?/. Ralf Schumacher meg "maradandót" produkált... Röviden ennyi, szerintem:)) Úgy nagy általánosságban jó edzés volt.
ALFA75td2005-05-21 13:45:07 // 1012
Ez benne van a pakliban mindenkivel előfordulhat
BF1562005-05-21 13:41:09 // 1011
Ralfi elmérte kiTSit!
ALFA75td2005-05-21 13:36:01 // 1010
Ez brutális volt a Toyota atomjaira estt
BF1562005-05-21 13:30:04 // 1009
Tavalyi Ferrari gyorsabb Michelin gumin, mint az idei Bridgestone-on!!! Ez érdekes!! :(
Tom122005-05-14 10:17:18 // 1008
Nekem már akkor sem tetszettek a "taktikai csaták", mikor Niki Lauda elkezdte. /Kb. akkor kezdték komolyabban venni a taktikázást.../ Na, jó bevallom: Az én igazi "kedvencem" Gilles Villeneuve volt. Rá aztán nem lehet ráfogni, hogy nem a pályán akarta eldönteni a versenyeket. El voltak /Palik, stb./ varázsolva a múltkori imolai versenytől, hogy a F1 egyik legjobb, vagy talán legjobb csatája, pedig IGAZI csata nem is volt... Amit Gilles és René /Arnoux/ művelt Dion-ban ´79-ben, azt nevezem én "csatának", pedig nem is az 1. helyért folyt. Sajnos az ilyen versenyek ritkák, mint a fehér holló:( Hát igen, Enzo halála után, a Ferrarihoz sok olyan ember került, aki inkább taktikázással szerette - szereti eldönteni a versenyek végeredményét. Lejjebb már említettem azt is, hogy egyáltalán nem vagyok MS-fanatikus, sőt eleinte egyáltalán nem volt szimpatikus. Szerintem nem igazán lehet "összehasonlítani" az általad említett versenyzőkkel, mert az olyasmi lenne, mintha egy "rideg" germán autót hasonlítgatnánk egy Alfához:)) ...egyelőre ennyi, majd folytatjuk...
Stee1462005-05-14 06:59:17 // 1007
Szerintem nem az öreg Enzo által összehozott legendával van a gond, azt mindenki csodálja. A szakik is elismerést érdemelnek azért hogy kihozták a Ferkát a mélyvízből. Nekem is inkább azzal van bajom hogy az utóbbi néhány éveben túl nagy a Ferka és MS "hátszele" az F1-ben. Szó szerint nem csalásról van szó, hanem arról a sok apró részrehajlásról, trükközésről (amiket Inner Circle is említett) ami adott esetben egy világbajnoki címet is eldönthet. MS nagy vagányan fürdik a legendás legyőzhetelen figura szerepében holott, ehhez elég sok olyan dolog kellett ami súrolja a sportszerűség alsó határát. Úgy néz ki mintha ő lenne a történelem legjobb F1 pilótája, ezzel maga mögött hagyva a nagy legendákat Fangio, Mansel, Piquet, Senna, Prost stb... Pedig szó sincs erről, ezek a régi legendák még igazi küzdelem, versenyzés és kockáztatás árán lettek bajnokok. MS pedig maximum a "hátszélnek" a jó kocsinak és a "boxból előzéses taktikai" versenyzésnek köszönheti a győzelmeket. Csak az a baj, hogy húsz év mulva senki nem fog emlékezni ezekre a trükközésekre és MS majd bevonul a sportörténelembe mint az F1 koronázatlan királya. :((( Részemről akkor lesznek újra igazán érdekesek a futamok ha MS lelép, jön helyette egy forrófejű fiatal pilóta és legalább egy csapat lesz a mezőnyben aki egyáltalán tud versenyezni a Ferkával. Akkor tényleg lenne értelme a Ferrarinak drukkolni.
Tom122005-05-13 22:28:22 // 1006
Sajnos mással is kell foglalkoznom, mint, hogy ki, kinek, mikor tett keresztbe a F1-ben, de azért a többi csapatot se kell félteni...:) Egyébként csodállak, hogy ennyi adatot tudsz egyszerre "előkapni a szerves HDDd-ről" csak így. Csak 1 -2 megjegyzés, mielőtt újra jön a lehengerlés... Persze, hogy van szava a Ferrarinak a F1-ben, hiszen az elejétől ott vannak. Még szép, hogy nem a Jordan, vagy Bar /vagy más/ szeretne "beleszólni" a dolgokba. Ennyit minden "öreg kutya" megenged magának az élet bármely területén. Arról, hogy pont Ferrarival akarta kilökni Villeneuve-t a Schumacher, arról nem az autó tehet. Lehet, hogy a McLaren fékrendszerét jobban átnézték a FIA-sok és rájöttek, hogy tényleg nem egészen szabályos - na jó ezt csak azért írtam, mert annyira biztos, mint az, amit "dobtak" a hírekben a nagyközönségnek. Vagy csak én nem hiszek már minden hírnek? Ki tudhatja közülünk, milyen megegyezés született a színfalak mögött és valójában mi is volt azokkal a fékekkel. Valahogy megáll azóta is minden autó:)) Irvine esete is nnnnnaaaaagggggyyyyyyoooonnnn vitatható. Az tény, hogy jó versenyző volt, de most megint lehetne oldalakat írni róla, meg végig nézni azt az évet, minden egyes előzést, gumicserét, meg hasonlókat elemezni... Schumacher volt az 1-es versenyző, ő a 2-es, mert ő nem VB-ként jött oda, ilyen egyszerű. Ez is mindenhol így lett volna. Barrichelloról. Igaz, voltak gyönyörű versenyei, de az kevés egy VB megnyeréséhez. Azért azt nem mondták neki, hány mp-el maradjon le, de sokszor elég távolról "egyengeti" MS karrierjét:) Az, hogy Ausztriában olyan látványosan a verseny végén előre engedte MS-t, az tényleg a F1 egyi "szégyenfoltja", de azt "valaki" eldöntötte, nem az autó, vagy a versenyzők tehetnek róla... Jean Todt hiába jelentené ki, kivel akar VB-t nyerni, ha nem lennének meg a feltételek /jó autó, jó versenyző/, legfeljebb jót mosolyognának rajta... "Aki azt hiszi, hogy Rubens megnyerheti a VB-t, az rossz csatornán nézi a TV-t." - lehet, hogy éppen a fent említettekre értette ezt Montezemolo. Hoppá, már így is elég hosszúra sikerült megint. A lényeg az, amit már az elején is leírtam valahol. Szerintem akkor sem kis dolog, amit az öreg Enzo összehozott és én lennék a világ legboldogabb embere, ha az én cégem is "legalább" ennyire vinné. Vagy nem az olasz maffiának köszönheti csak azt is??? Vannak róla elég GYANÚS napszemüveges felvételek:DDD - "és ebben nincsenek benne a Ferrari "politikai" húzásai..." - csak erre gondoltam:) Másik csapatot nem keresek, akiről ennyi "rosszat" össze lehet hordani, mert az "igazságtalan" lenne, mivel ők később szálltak a F1-be. Mit is írhatnák még ide... ...van egy ötletem, írjunk könyvet a témáról, ja nem, mert akkor mi is lesüllyednénk a Ferrari szintjére, mert így keresnénk pénzt "mások káran".:) Ja, még valami. Azt, hogy "megabrutálistencsászármindenkitalázó" sosem mondtam a Ferrarira, bizony hosszú éveken át nem jöttek össze a dolgok nekik, sőt voltak évek, mikor kimondottan élő halott volt az autó de azért azt elismerheted, hogy "onnan" visszahozni egy márkát a csúcsra, nem semmi teljesítmény, meg munka. Meg azért sem "istenítem", mert az is csak egy tárgy, igaz legalább egyet szeretnék a garázsomban tudni:)
BF1562005-05-13 14:45:44 // 1005
Ez érdekes. Tavaly még a rallyeban akarta folytatni.
Viktor852005-05-13 14:09:30 // 1004
Inner Circle2005-05-13 13:59:14 // 1003
Először is nem támadom elszántan a Ferrarit; de itt a Ferrari a szent tehén, és ha valaki csak azt mondja hogy a Ferrari király, nem azt hogy a Ferrari megabrutálistencsászármindenkitalázó, az már önmagában elszánt, aljas támadásnak látszik :DDD Például itt az az alapállás, hogy a Ferrari nem csinálhat rossz autót és ha mégis ócska lett, akkor az a gumi, a szabályok vagy a garabonciás deákok hibája, mindenkié csak a Ferrarié nem - na, ehhez én nem adom a nevemet :-) "Ezért mondjuk nem egészen értem, honnan tudod, hogy az "átgázolós" személet pont a Ferrarira jellemző. Ők csaltak idáig a legtöbbet? Jó, jó, tudom, ne folytasd, hogy igen, de nem tudták bizonyítani, stb., stb... Mert hivatalosan nem ők." Nem csak csalásról van szó, sőt elsősorban nem arról. Arról, hogy kímélet nélkül átgázolnak mindenki máson és ezért nincs az a befolyás amit latba ne vetnének, nincs az az erkölcs és sportszerűség amit lábbal ne tipornának. De nézzük csak az utóbbi néhány évet. - 1996: A Ferrari fenyegetőzik, hogy ha nem lesznek VB-k, kiszállnak az F1-ből. Ekkor még sokan legyintenek, hogy na és akkor mi van, de nézzük csak tovább. - 1997: Schumacher megpróbálja kilökni Villeneuve-öt, a büntetése nevetséges. - 1998: A McLaren fékrendszere a FIA állásfoglalása szerint legális. Néhány versenyen nagy előnnyel nyernek a Ferrari előtt, erre a fékrendszert betiltják. - 1999: A Ferrarit diszkvalifikálják Sepangban. Ecclestone egyből kijelenti, hogy a VB-nek Suzukában kell eldőlnie. A Ferrarit felmentik. (Nemrégen hogy is volt ez a BAR-ral? A FIA óvta meg a stewardok felmentő határozatát...) - Irvine hajszálra áll a VB-címtől. Jean Todt kijelenti, hogy ő Schumacherrel akar VB-t nyerni. (Ennyit a csapathoz való hűségről.) - Mellesleg Irvine azért nem lehetett VB, mert az évad elején, amikor még semmi nem volt lejátszva, pontot engedett át Schumachernek. - 2000: Barrichello az évad egyik legjobb futamán zseniális vezetéssel győz és megmenti Schumachert attól hogy elveszítse a vezető helyét, sőt ő maga is egész jó helyre kerül a bajnokságban. A McLaren pilótái, Coulthard és Hakkinen a vállukra emelik a dobogón, mindenki gratulál neki. Luca di Montezemelo így nyilatkozik: "Aki azt hiszi, hogy Rubens megnyerheti a VB-t, az rossz csatornán nézi a TV-t." Sportszerűség... - 2001: Schumacher és Coulthard holtversenyben állnak az élen az imolai futam után, ekkor engedélyezik a TC-t és a McLarenek sorra rohadnak le a pályán. Ausztriára Schumacher verhetetlen lesz. A versenyt Coulthard nyeri, az utolsó körben Barrichello félrehúzódik Schumacher elől. Botrány. - 2002: A Ferrari autója verhetetlen. Éppen Ausztriában mégis ugyanez ismétlődik meg, ezúttal az 1-2 helyen. A Ferrari büntetése még csak jelképesnek sem mondható. - Montoya és Schumacher Sepangban ütköznek. Montoya 10 mp büntetést kap, bár még Schumacher szerint sem vétkes. - 2003: A Ferrari Bridgestone abroncsainak nyáron esélye sincs a Michelinek ellen, Alonso a Hungaroringen lekörözi Schumachert. A Ferrari ekkor balhét csinál, új szabályértelmezést csikar ki és azzal vádolja a michelineseket, hogy a gumik szabálytalanok és csalással szereztek előnyt, holott Alonso gumijai még az újraértelmezett szabályoknak is megfelelnek. A Ferrari ezek után úgy nyilatkozik, hogy ha övék lesz a VB-cím, akkor nem óvják meg az eddigi futamokat, ha viszont a pályán vesztenek, akkor óvni fognak. Ebből az epizódból látszik legjobban, hogy mennyire szereti a Ferrari a tiszta versenyt: ha ők győznek, akkor nincs kifogásuk a csalás ellen? - Schumachert a pályamunkások tolják vissza a pályára. Ugyanebben az évben Barrichellot, 2004-ben Alonsót nem tolják vissza hasonló helyzetben. - Montoya az USA-ban Barrichellóval ütközik. A helyzet gyakorlatilag ugyanaz, mint tavaly Sepangban, csak fordítva. Ám most is Montoya kap büntetést, és ezzel elveszti esélyét a VB-címre. Csak ami hirtelen az eszembe jutott. Szóval a Ferrari csapat kétségkívül iszonyatosan hatékony, győzelemre termett formáció. De a becsület, sportszerűség, igazságosság stb. olyan fogalmak, amik ezzel nem férnek össze, és ezt szóvá is fogom tenni a jövőben is. Ha nem értesz egyet, válassz egy másik csapatot akiről ugyanennyit össze lehet hordani... (És ebben a felsorolásban még nincsenek benne a Ferrari "politikai" húzásai, amikor nyíltan vagy leplezve hátbaszúrta a többi csapatot.)
Tom122005-05-10 13:07:27 // 1002
Pontosan azért írtam ezt: "Na, de ezt úgysem mi fogjuk itt eldönteni" tegnap a hozzászólásom végére, mert lehetne erről 10000 soros hozzászólásokat is írni, de minek? F 1 történelmi adatokat sorolni, meg érveket felhozni szünet nélkül felesleges, mert akit érdekel, úgy is tudja, akit meg nem, az meg el se olvassa. Te sem, meg én sem /sajnos/ nem élünk közvetlenül a F1-ben. A hírek, meg a történelem az egy dolog, a másik meg, hogy egy Ferrari, vagy McLaren, vagy más csapat "cégi" gyűlésein miről van szó és miről hogyan döntenek, az meg a másik. Azt csak pár ember tudja, aki a "tűznél van". Ezért mondjuk nem egészen értem, honnan tudod, hogy az "átgázolós" személet pont a Ferrarira jellemző. Ők csaltak idáig a legtöbbet? Jó, jó, tudom, ne folytasd, hogy igen, de nem tudták bizonyítani, stb., stb... Mert hivatalosan nem ők. Ami a házasságkötő termet illeti: Bizony sokan jobban átgondolhatnák azt is, mit mondanak, nem csak "hirtelen felindulásból" igen, aztán majd valami lesz...:-) ...és még többen vannak azok, akik már rég megbánták, hogy nem inkább Pitagorasz tételét mondták akkor:DDD Persze tisztelet a kivételnek! WTCC: ...és nem jó így a WTCC? Legalább van kit szidni, ha nem mennek jól a dolgok és nincs egymásra mutogatás:-))) A BMW jó sokat gondolkodik rajta. Már a 4 hengeres Brabham óta, nem mintha sürgetném, csak mondom. A "régi szép időknek" az tett be, mikor jöttek a NAGY szponzorok és vége lett a kisebb /gyári/ csapatoknak, mert nem bírták anyagilag. Szerinted nem lennének érdekesebb versenyek? Arra a Concorde-i szerződésre nem emlékszem egészen pontosan. Hogy is volt az? Még mindig fizetnének a Ferrarinak? Azért , hogy legyen piros autó is a mezőnyben, vagy meg ne előzze őket? /Na, jó ez csak vicc volt/ Kérdezhetek valamit? Te kinek szurkolsz, hogy ilyen elszántan támadod a Ferrarit?
zolee1452005-05-10 12:59:43 // 1001
néztem tavaly f1-et! a M (Michelin) mindig jobb állapotban volt mikor lecserélték mint a B (Bridgestone), ebből az következik, hogy a M jobban bírja a nagyobb meleget. Ez 15-20 kör alatt nem jön ki annyira mint mondjuk 60-70 kör alatt. A Ferrari folyamatosan kompromisszumra kényszerül, mert vagy lassú (nincs tapadás) vagy elfogy a gumi. Ezért mondom, hogy tavaly tudták kompenzálni a B gyengélkedését, mert lehetett rövidebb távokra osztani a futamot, és olyan gumit tudtak feltenni ami tapadt. Ha megfigyeled azt a 15-20 kört most is bírja a gumi, és ha egy fokozattal lágyabbat választanak most is ment volna Kimivel, mert már az időmérőn sem ott végzett volna ahol...csak most a teljes futamra kell gondolni. Oké, szerinted akkor a M-es pilóták is mást választanak, de ez a gumi-dolog csak szélsőséges helyzetekben jön ki ennyire. Nekik nincs annyival jobban kopó-jobban tapadó gumijuk hogy tavaly a rövid távokon is kijött volna ez a különbség. szerintem... amúgy meg csak találgatunk, az igazság odaát van:)
Inner Circle2005-05-10 12:48:17 // 1000
"szerintem a Ferrari eddig annyival jobb volt a többieknél, hogy kompenzálni tudta a gumi gyengeségét," Tényleg nem nézte senki a tavalyi idényt? :D Mikor az első körbenegy michelines, teszem azt egy BAR kb. 1mp-t adott Mihálynak, aztán két körrel később úgy otthagyták, mint Szent Pál az oláhokat... Most mondjuk 1 mp-t kapnak a Ferrarik körönként. Tehát a schumanoid álláspont: 2005: a Ferrari 2mp-vel gyorsabb a mezőnynél, csak a gumi lehúzza 2004 első kör: a mezőny élmenője 1 mp-vel gyorsabb a Ferrarinál, tehát a Michelin körönként 3mp-vel jobb (1 + idei 2 mp) Úristen, ti tényleg elhiszitek hogy 3mp-vel gyorsabb CSAK AZ AUTÓ a többinél??? Emlékszik valaki a komplett Forma-1 történetéből olyanra, hogy a két legjobb csapat autói között azonos gumikon ennyi különbség volt??? Ilyen még a McLaren-Honda és a Williams-Renault éveiben sem volt. "Imolában láttuk, hogy amikor nincs nagyon meleg a Ferrari 1,5-2 mp-t ráver a mezőnyre, és ha lehetne gumit cserélni ez a melegebb pályákon is így lenne," Ez már nagyon "ha a nagyinak kereke lenne" történet; ha lehetne gumit cserélni akkor a többiek se olyan gumival mennének ami végig kibírja, nem? :D
zolee1452005-05-10 11:58:30 // 999
szerintem a Ferrari eddig annyival jobb volt a többieknél, hogy kompenzálni tudta a gumi gyengeségét, ráadásul sztem az sem véletlen, hogy MS mindig sok kerékcserével ment. Az a Bridgestone ami tapad nem tart sokáig, ami sokáig tart nem tapad, és ez az 1 gumi/verseny szabály miatt most nagyon kijön. Imolában láttuk, hogy amikor nincs nagyon meleg a Ferrari 1,5-2 mp-t ráver a mezőnyre, és ha lehetne gumit cserélni ez a melegebb pályákon is így lenne, de most kompromisszum van: MS jól ment, 2 defekt...RB végigbírta...de minek:) ez van, vennei kell a Ferrarira egy garnitúra Matadort, vagy Barumot, és akkor megint győzni fog.
Inner Circle2005-05-10 11:50:48 // 998
Kissé szemellenzős vagy...
Inner Circle2005-05-10 11:50:07 // 997
"Tapossunk el mindenkit, legyünk elsők midegy milyen áron és a végén akkor alszunk nyugodtan, ha jól átvágtuk a világot... Érdekes szemlélet." Ez, kérlek, PONTOSAN a Ferrari szemlélete. "Sajnos, ma már ott tartunk, hogy ha valaki "igazságos versenyről" beszél, azt vagy nem értik, vagy hülyének nézik." Persze, ha abszolút oda nem illő helyen dobja be valaki, akkor hülyének nézik. Mintha a házasságkötő teremben "Igen" vagy "Nem" helyett a Pitagorasz-tételt mondod be, akkor hülyének néznek :DDD A Forma-1 annyiból igazságos, hogy elvileg mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak. De hogy autógyáranként kéne egy autót építeni?... Ez egyszerűen szólva tiszta hülyeség. Erre ott van pl. a WTCC. "A Toyota is csinált magának autót és azzal versenyeznek, sőt egyre jobban. Ezt nem tudná megcsinálni egy olyan cég, mint a Mercedes, vagy a BMW ?" A BMW speciel gondolkozik ezen, de a Forma-1 az elmúlt negyven évben nem AUTÓGYÁRAK hanem CSAPATOK versenye volt. Régen volt Alfa Romeo, Ferrari, Maserati és társaik, de ennek a korszaknak már azelőtt vége volt hogy mi megszülettünk volna :-) A Forma-1-ben CSAPATOK indulnak, évtizedek óta ott van a McLaren (többek közt Ford, Peugeot, Honda és Porsche motorokkal), a Williams (Honda, Renault, BMW) és persze a Ferrari, aki valóban maga csinálja az egészet. (Ha már igazságos versenynél tartunk: az mennyiben igazságos, hogy a Ferrarinak MINDEN MÁS CSAPAT fizet évente egy bizonyos összeget, beleértve a Minardit is? Biztosan a sokszoros VB-nek van szüksége arra, hogy a többiek szponzorálják a Concorde-i szerződés értelmében?) De a motorgyártók másodlagosak és még véletlenül sem egy-egy nagy autógyártónak kell adnia az autókat, olyannyira hogy pl. a Cosworth autókat nem is gyárt, csak motorokat! 20 éve olyan is volt, hogy a Ferrarin kívül csak Ford motorok voltak az F1-ben. Úgyhogy az ilyen fajta "igazságos verseny" egy szép gondolat, de ne keverd össze az F1-gyel. Van ilyen, de máshol és azt máshogy hívják :-)
Tom122005-05-09 21:21:03 // 996
Még valami. A versenyzésről. A versenyzés pedig a sportszerűséről, a sportszerűség meg az egyenlő esélyekről, de miért lenne pont itt igazság... Vagy szerinted miről kéne, hogy szóljon? Tapossunk el mindenkit, legyünk elsők midegy milyen áron és a végén akkor alszunk nyugodtan, ha jól átvágtuk a világot... Érdekes szemlélet. Sajnos, ma már ott tartunk, hogy ha valaki "igazságos versenyről" beszél, azt vagy nem értik, vagy hülyének nézik. Egyébként már van külön étrendjük a pilótáknak, ezt a javaslatodat már "ellopták";-) Azt hiszem, leragadtál annál az egy szónál, hogy "igazságos" de a lényeg nem az volt, az csak egy kérdés volt. A Toyota is csinált magának autót és azzal versenyeznek, sőt egyre jobban. Ezt nem tudná megcsinálni egy olyan cég, mint a Mercedes, vagy a BMW ? Na, de ezt úgysem mi fogjuk itt eldönteni...:-)
explosive2005-05-09 17:48:12 // 995
Végre lesz munkahelye a helyieknek!
Robi2005-05-09 16:44:59 // 994
Továbbra is fenntartom a véleményem, miszerint a jó eredmények nem a Bridgestone-nak, hanem a Ferrarinak voltak köszönhetőek. És azt is, hogy a Michelin mind tavaly, mind idén jobban teljesített a Bridgestone-nál. De reményeim szerint előbb-utóbb kirúgja végre a Bridgestone-t a Ferrari, és akkor kiderül, hogy mennyivel jobb a Michelin.
Inner Circle2005-05-09 16:12:50 // 993
"A gumikopást nem a leszorítóerő, vagy a függőleges irányú terhelés okozza, hanem a vízszintes irányú erők. " Igazad van, az IS. De az általam írtak is. "Tavaly nézted a Forma-1-et? Figyelted, hogy mindig az első kettő (Ferrari) és az utolsó kettő autó volt Bridgestone-os?" Nem figyeltem, mert nem így volt :-) A Jordan és a Minardi nem vehetők komolyan, mint csapatok. De még ha jó csapatok is lennének, van még két ok: 1. a Bridgestone CSAK a Ferrarira fejleszt, ezért hagyta őket ott a McLaren 2. a Minardikon nem ugyanolyan gumik voltak, mint a Ferrarikon. Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke mondta, hogy a Ferrari gumija számukra is elérhető lenne, ha ki tudnák fizetni! Ezenkívül a Sauber tavaly még Bridgestone-okon ment, olykor nem is rosszul. (Az, hogy idén váltottak, nem feltétlenül azt jelenti, hogy tavaly a Bridge rossz volt, hiszen a Ferrari motorokat is le akarták cserélni MÁR TAVALY, pedig azok VB motorok voltak.) "Már akkor se tudott gumit csinálni a Bridgestone. Na jó, mondjuk úgy, hogy már akkor is le volt maradva a Michelin-hez képest." Ez olyannyira nem igaz, hogy az időmérőkön ugyan a Michelinek taroltak, de a versenyen a Ferrarik szinte azonnal megelőzték az előttük menőket. A Michelinek egy körben nagyon jók voltak és utána rohamosan vesztettek a teljesítményükből, a Bridgestone konzisztensen teljesített az egész futamon. Pierre Düskakárki, a Michelin sportigazgatója ugyan széltében-hosszában hangoztatta hogy a Michelinek a VB ismert lefolyása ellenére is jobbak a japán gumiknál, de ezt valószínűleg ő maga sem gondolta komolyan. Ehhez a Ferrarinak olyan irreálisan jobbnak kellett volna lennie a mezőnynél, amit 1. még a legelfogultabb rajongó sem hihet el 2. még hihetetlenebbé tenné az idei visszaesésüket. Ahogy írtam, a Bridge kizárólag a Ferrarira fejlesztett, amitől a Ferrari egy darabig tarolt. Ám ezért sorozatban otthagyta a McLaren, a BAR és a Sauber, és hosszabb távon ennyi tesztről képtelenség lemondani úgy, hogy a konkurrencia ne kerüljön előnybe. A kezdeti előny (csak nekik fejlesztett gumi) után itt a feketeleves (elavult gumi), de már így is többet facsartak ki belőle, mint amennyit vártam. És persze a saját gumi egyszer-egyszer még a michelinesek "közgumija" fölé kerekedhet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak