Giuntini2017-02-12 12:30:20 // 91449
Van 3000€ környékén már nem egy 159-es, jégvert, törött, motorhibás, váltóhibás, mert a sok kilométer nem azt jelenti, hogy rossz is az autó. Én láttam nem egy kinti hirdetést, felújított motorral, garanciával, tökéletes állapotban 2007-es évjáratot, 15000€-ért. Ugye ez mire itt lenne, több mint 5 millió lenne. Mondjuk ez az ellenpont. De azért egy olyan autó, amit 6-7 ezer € alatt kínálnak, abba nagyon véleményes beleülni. Mindenki baromi olcsón akar jó autót venni. A 159-es Alfa NEM NÉPAUTÓ! Ez egy drágán fenntartható autó. Mert finom alkatrészekből építkezik. Aki bontóból akarja fenntartani, az a végén bontóba is viszi! Nem is merem elképzelni, milyenek lehetnek azok a TI-k, amiket már 2 millió alatt hirdetnek. Itt nagy pénzekről van szó. Egy turbófelújítás kompletten 200 ezerbe kerül kiszereléssel, betétellel, olajcserével. Egy kuplungcsere kettőstömegűvel 400 ezerbe is bele kerülhet, egy automata váltó vezérlés csere kb. ott van, egy komplett motorfelújítás 1,5 millióba is. Egy gyári felújított motor 1,2 millió (2,4-ről beszélek) amíg itt van, szívósor, generátor, és önindító nélkül. Az én akcióm 1,5 millióban állt meg, de benne volt a generátor, önindító felújítás, új szívósor, nagynyomású, és befecskendezők komplett bevizsgálása. Itt félmegoldás nincsen. Nekem akkor a turbónak semmi baja nem volt, Szatyi javasolta a turbó tisztítását minimum, és neki volt igaza. Rá egy évre ki kellett venni a turbót. Ha valami elkezdődik egy autón, akkor vagy az elején aprópénzért el lehet adni, vagy a végéig elmenni. Az viszont egy rahedli pénz. Nem megvenni drága egy használt prémium autót, hanem fenntartani.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-12 12:16:08 // 91448
Vagy egy jo méteres leharcolt fost, vagy egy nagyon sok méterest :)
Hardy2017-02-12 12:03:36 // 91447
Tudom. De mindenki azt hiszi megfogta az Isten lábat. Aztán kiderül hogy megfogta de túl büdös volt. 1.2 millás 159 mennyi lehetett kint? 2500€? Bele se merek gondolni azért mit lehet kapni.
Giuntini2017-02-12 11:34:33 // 91446
Csodák nincsenek! Ez a prémium autó! Két lehetőség van! Vagy veszel egy viszonylag új, és keveset futottat, vagy veszel egy jó állapotú 5-6 éveset, de nem tudod, hogy hol fog a költés megállni. Ha én eladnám az enyémet, biztos 4 millió alatt nem adnám el! Mert annyit ér! De senki sem adná meg érte, max. a felét. Ezért nem adom el! Aki most vesz 159-est, mindent bele lehet kalkulálni. Motor, turbó, és egyebek. 200 ezer alatt dízel, már nagyon kevés van. 200 ezer kilométer, az meg 200 ezer kilométer!
Hardy2017-02-12 11:31:58 // 91445
Van mellette egy céges autója. Ő nem km re cserél olajat mint mi hanem évre. :-)
Giuntini2017-02-12 11:23:39 // 91444
Én mikor végigolvastam tegnap az összes jelenséget, megmondtam, nem lehet váltóhiba! A vezérlőtömb hibája is kizárt. Az meg, hogy egyszerre menjen tönkre a Lock-up kapcsolóval (lebegő fordulatszám), az kizárt. Mondtam, hogy a "centralinával", vagyis a központi befecskendező környékén lesz a hiba. Az automata autóknál nagyon sok minden beleszól mindenbe. Itt van melegítő program, ami a kéziváltósoknál nincs. A turbónyomást hideg motornál lekorlátozza, nem engedi hogy felmenjen. Ebből kifolyólag egy automata (korszerű) váltós autó sokkal motorkímélőbb.
Haddel2017-02-12 11:20:26 // 91443
Tudtam én hogy ez lesz a hiba 😃 A többi csak járulékos hibajelentés. Meg gondolom az automata váltó kompenzálta a motor rángatásait.
Amugy király ez a fórum,nekem anno Valerossi46 kollega súgott,hogy mi lehet a baja a kicsinak. Örülök ,hogy neked is megoldódott.
Viszont arra érdemes figyelni ,hogy pl Rossinak is elég volt befújkálni ,meg megtisztítani a csatlakozót ,de nálam az csak ideig-óráig volt hatásos.Kb 500 km után újra rángatott. Ki kellett cserélni a hőterhelés miatt tönkrement csatlakozót.
De Csöri megoldotta nagyon gyorsan ,és költséghatékonyan.
Amugy király ez a fórum,nekem anno Valerossi46 kollega súgott,hogy mi lehet a baja a kicsinak. Örülök ,hogy neked is megoldódott.
Viszont arra érdemes figyelni ,hogy pl Rossinak is elég volt befújkálni ,meg megtisztítani a csatlakozót ,de nálam az csak ideig-óráig volt hatásos.Kb 500 km után újra rángatott. Ki kellett cserélni a hőterhelés miatt tönkrement csatlakozót.
De Csöri megoldotta nagyon gyorsan ,és költséghatékonyan.
RomeoOne2017-02-12 10:46:05 // 91442
De egyébként az ilyen ember mit csinál az autóval? Megveszi az új gépet és kiállítja, hogy nézegesse? Szép a 159, én ezt is megérteném, de én pl. magamról azt hittem, hogy keveset megyek, mert hétköznap nem is használom, csak hétvégente röffentem be és túrázgatok ide-oda. Olyan 15 ezer megy bele így évente, de 2006 óta az is lenne legalább 150ezer.
Zsolt1552017-02-12 10:43:02 // 91441
Nekem is ezt mondták, mondják a kollégáim. :-))
Hardy2017-02-12 10:41:50 // 91440
Én egy év alatt kb 1.2 millát locsoltam ra. Épp most néztem mikor írtam a blogomat. Pedig ez tényleg szervizelve volt. Bár a fele extra felszerelés.
Hardy2017-02-12 10:37:26 // 91439
Kollegám 159 e első tulaj magyarországi 2006 os. Van benne 60000 km. Mondom neki mindig főleg míg nekem se volt hogy adja ide rakok bele pár km t, mert úgyse hiszi el senki hogy ennyi van benne.
ProdyG2017-02-12 10:35:20 // 91438
Szerintem Haddel-re gondolsz, beszéltem vele is. Csak neki mivel manuál váltója van, magával a váltóval nem volt baj, emiatt nem volt egyértelmű a dolog.
De ahogy ő is mondta, ha az üzemanyag szintjelző-vel baj van (az nálam is ugrált), akkor nagy valószínűséggel az injektor csatlakozó a ludas.
De ahogy ő is mondta, ha az üzemanyag szintjelző-vel baj van (az nálam is ugrált), akkor nagy valószínűséggel az injektor csatlakozó a ludas.
RomeoOne2017-02-12 10:18:50 // 91437
Én úgy emlékszem, hogy itt is volt ilyen, hogy egy sima kontakt hiba miatt karácsonyfa lett a műszerfal, de ha agyonütnek sem mondom meg ki lehetett. hátha a kollektív emlékezet hatékonyabb...
RomeoOne2017-02-12 10:13:11 // 91436
Egyébként arra gondolt, hogy lehet, hogy kalosban, meg matizban, sciencento-ban stb, ilyen kis autókban találsz olyat, hogy öregember/asszony megvette és csak a sarki boltig ment vele. De a nagy dízelek tipikusan nem ilyen célra vásárolt autók, hanem cégek veszik évi 50k km-re. Én már egy 4 éves autóban is felhúzom kicsit a szemöldököm, ha 150k alatt van benne. Egy tizenéves 2.4-nél meg a 163k... Eléggé Andersen kategória :) Biztos lehet ilyet is találni, mnit ahogy a lottót is meg lehet nyerni. De az, hogy a használatautók közül 5-ből 4 ilyen, az minimum gyanakvásra ad okot. :)
theBanyai2017-02-12 10:12:17 // 91435
Én is mindjárt állok neki... Múlt héten vittünk műszakira egy 159-et pont ezt csinálta.... Akkor mi még nem hallottunk erről a hibajelenségről.
RomeoOne2017-02-12 10:08:40 // 91434
Bazmeg, Yani, kiégtem ettől így kora reggel másnaposan 

WarbiRunner (Gyuri)2017-02-12 10:06:55 // 91433
Királyság! :-) Az hiszem megelőzésképpen végig kontakt spray-zem az injektorokat.
Bushmaster2017-02-12 09:53:19 // 91432
Köszönöm a segítséget !!
ProdyG2017-02-12 09:45:39 // 91431
Na szóval, "Mindenki nyugodjon le a picsába!" :D
A kocsim hibátlan. Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált (VDC, Hill holder, üzemanyag szintjelző ugrálása stb... hibák), csak az én kocsimnál az automata váltó is beszart és nekem ez okozta a fő problémát (manuál váltóval nem lett volna ilyen baj).
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak.
Ez a blog írja le 100%-osan az én hibámat, neki is automatája van (csak érdekes módon a hibakód itt is más): blog
Szóltam is a szerelőmnek tegnap (nála volt a kocsi), hogy ezt nézzük meg gyorsan és megoldódott egyből minden probléma. Köze nem volt a hibának a váltóhoz.
Automata váltósoknak ezt érdemes észben tartani, hogy a befecskendező csati kontakt hibája hazavágja a váltót.
Köszi a segítséget mindenitől!
Ui.: mivel kb 1 hónapja rossz a kocsi (csak eddig nem volt időm vele foglalkozni), tegnap a szerelőtől padlógázzal jöttem haza egy jó 10 kilométeres kitérővel, olyan érzés volt, mintha most vettem volna a kocsit :)
A kocsim hibátlan. Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált (VDC, Hill holder, üzemanyag szintjelző ugrálása stb... hibák), csak az én kocsimnál az automata váltó is beszart és nekem ez okozta a fő problémát (manuál váltóval nem lett volna ilyen baj).
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak.
Ez a blog írja le 100%-osan az én hibámat, neki is automatája van (csak érdekes módon a hibakód itt is más): blog
Szóltam is a szerelőmnek tegnap (nála volt a kocsi), hogy ezt nézzük meg gyorsan és megoldódott egyből minden probléma. Köze nem volt a hibának a váltóhoz.
Automata váltósoknak ezt érdemes észben tartani, hogy a befecskendező csati kontakt hibája hazavágja a váltót.
Köszi a segítséget mindenitől!
Ui.: mivel kb 1 hónapja rossz a kocsi (csak eddig nem volt időm vele foglalkozni), tegnap a szerelőtől padlógázzal jöttem haza egy jó 10 kilométeres kitérővel, olyan érzés volt, mintha most vettem volna a kocsit :)
Zolibácsi2017-02-12 08:23:33 // 91430
Hetfon este siettem az M5 Dabas iranyaba. Megeloztem laza 150-160-al egy uj passatot. Ő ugy elozott vissza hogy fekeznem kelljen a forgalom miatt. Bementem moge, hogy akkor haladjunk. Egesz szepen ment 190-ig a passat, elkezdem ramenni 200 fele hogy eloznem vissza, erre a paraszt tolt egy satufeket. Szoval nem tudta es elviselni hogy a szarolasz 200-nal rosz lenyomja
Zolibácsi2017-02-12 08:10:51 // 91429
Lassan 2 eve hogy olaszbol hoztak az enyemet. 1.2 misi volt az ára. Mire haza ert es mindenkit kifizettem lett 1.8misi. Egy evre ra kotelezo es hiba megelozes szerviz volt 360.000 ft . most van rajta egy kb 100.000 ft javitas hatra. Bal hatso Ablakemelo. Szelvedo berepdt, futomu elkezdett kopogni es a clock spring rosz.
Szoval egy 10-11 eves kocsinal simqn belefutsz egy eves fel millios javitasba. Megjegyzem hibatlannak tunt a kocsim
Szoval egy 10-11 eves kocsinal simqn belefutsz egy eves fel millios javitasba. Megjegyzem hibatlannak tunt a kocsim
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-02-12 01:40:32 // 91428
Ki lehet azt venni, csak ajtó kárpitot le kell venni. Piritunak van blogja is .
Giuntini2017-02-12 00:46:56 // 91427
140 fokos víznél már rég megy a hibaüzenet, hogy azonnal állítsad le a motort. 140 fokra felforrt víznél a 2,4-es motorja már megy a lecsóba. Víz a hengerekbe, és komplett motorfelújítás. Itt valami központi vezérlés probléma lehet. A szolenoid nem ilyen hibát produkál. Az automata váltónál a vezérlés hibáját általában rántás jelzi a váltásnál. Vagy nem tudsz elindulni vele. A lebegő fordulatszám az meg a lock-up hibáját jelentené. Az, hogy a tengelykapcsoló nem képes közvetlen fix kapcsolatot létesíteni, és állandóan lebeg. De ezek a hibák leállítással nem orvosolhatók. Itt valami "centralina" baj lehet.
kacisw2017-02-11 23:45:44 // 91426
Ok, azzal tisztában vagyok, de nincs más megoldás csak komplett kárpit csere?
Liquid2017-02-11 21:54:33 // 91425
ami a manualban van...
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-11 20:40:59 // 91424
Nem mellesleg az error details is érdekes amit az ECU hibakódhoz hoz. Tényleg ennyire tiportad amikor elszállt? Majd 140 fokos víz(?), közel 6k fordulat, brutál turbó nyomás, padló gáz. Gyanús ez is, bár ez lehet a program által rosszul interpretált dolog is..
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-11 20:37:56 // 91423
Igen, én is arra jutottam, mint Kolci. Valami cseh oldalon találtam rá, majd előtúrom a telefonom előzményeiből. A lényeg, hogy a váltóban egy szolenoid a valószínű ok, szóval nagyon valószínű, hogy egy jó váltós szakit kellene keresni mihamarabb. A dolog szolenoid cserétől a komplett felújításig bárhova kifuthat, szóval olyan ember kell, aki nagyon érti ennek az Aisin váltónak a lelkivilágát.
Hardy2017-02-11 19:35:44 // 91422
Elment a Mazda vagy valaki más?
Kolci2017-02-11 19:18:50 // 91421
Amit könnyen meg tudsz venni az a Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Nem olcsó, de vegyél két lityót és akkor ki is tudod mosni a régi olajat a rendszerből.
Pityukoma blogjában minden le van írva. Még most is segít nekünk......
Link
Nem olcsó, de vegyél két lityót és akkor ki is tudod mosni a régi olajat a rendszerből.
Pityukoma blogjában minden le van írva. Még most is segít nekünk......
Link
Kolci2017-02-11 19:06:38 // 91420
Ha autómata váltód van, és ahogy láttam az van, akkor elvileg a váltóban lévő vezérlőszelepek közül az A val jelölttel van problémája.
P1714=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione A
P1715=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione B
P1716=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione C
P1717=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione D
Azi is lehet, hogy valami más váltja ki a hibát. Lehet, hogy a váltóolaj szállított valamit, ami eltömte, vagy megszorúlt tőle.
Az is lehet, hogy érintkezési hiba.
P1714=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione A
P1715=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione B
P1716=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione C
P1717=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione D
Azi is lehet, hogy valami más váltja ki a hibát. Lehet, hogy a váltóolaj szállított valamit, ami eltömte, vagy megszorúlt tőle.
Az is lehet, hogy érintkezési hiba.
wk 1662017-02-11 19:03:57 // 91419
Ok köszönöm szépen.
theBanyai2017-02-11 18:49:37 // 91418
Így van, imgburn-el .
ktheoriginal2017-02-11 18:13:37 // 91417
Neki az a modell bőven megfelelt! Jelenleg Nekem teljesen jó 159-em van! :D
wk 1662017-02-11 18:03:31 // 91416
Köszi! Simán lemezre írtad és ennyi?
yani🍀2017-02-11 17:53:40 // 91415
És miért nem vett nagyanyád 2006-ban 159-et?
Most lehetne egy jó autód?
Most lehetne egy jó autód?
ktheoriginal2017-02-11 17:48:16 // 91414
11 éves autóban ennyi km...érdekes? Hát nagyanyám Daewoo Kalos-ába 2003-as és van 39.000 km! :)
ktheoriginal2017-02-11 17:46:14 // 91413
Köszi srácok! Igazából nem nekem kellene. De mai nap megnéztük az autót, hát vannak hibái bőven! Így egy másikra esett a választás! :)
Bushmaster2017-02-11 17:42:05 // 91412
Hali
Tud valaki segíteni milyen szervóolajat érdemes rakni bele?
Tud valaki segíteni milyen szervóolajat érdemes rakni bele?
Shadin2017-02-11 17:37:42 // 91411
Nem lehet kiszedni, együtt van a kárpittal.
kacisw2017-02-11 16:28:08 // 91409
Hangszórórács kiszedéséhez kérnék egy kis segítséget, ahogy nézem valahogy egybe van ragasztva. Valami kíméletes technika kellene:)
wk 1662017-02-11 14:36:59 // 91407
Az jó melyiket töltötted le?
theBanyai2017-02-11 14:20:05 // 91406
ProdyG2017-02-11 14:14:13 // 91405
droberto2017-02-11 13:57:21 // 91404
A váltó hibatárolójában volt a hiba?
Giuntini2017-02-11 12:18:58 // 91403
Én nem méricskéltem, sajkát magamtól találtam meg a legkényelmesebb üléspozíciót. Mondjuk én nagyon sokat autóztam régebben, évi 60000 km-t, nálam létkérdés volt mindig elsősorban a biztonság és utána a kényelem. Az Alfán az ülés legalacsonyabbra állítva, szintén a kormány szinte a legalacsonyabbra állítva, úgy hogy ne érjen hozzá a lábamhoz semmikor sem, és a műszereket se takarja ki. A lábam szöge úgy van beállítva hogy bármikor a legdurvább vészhelyzetnél is rá tudjak ugorni a fékre. A támla elég meredek szögben van, úgy ahogy te mondtad. Így kinyújtott karral a csuklómnál van a kormány karimája. Kellemesen behajlított karral vezetek. Az is igaz, hogy egy automata váltós autó más beállításokat igényel. A bal láb teljesen használaton kívül van, és az is lényeges, hogy kényelmesen legyen megtámasztva, hiszen az folyamatosan fix helyzetben van. Nagyon fontos az üléspozíció, nekem úgy tűnik ránézésre, hogy hosszútávú autózáshoz megfelelőbb a normál ülés, a TI sokkal inkább versenyautósabb. Egy Ferrari sem elsődlegesen 1000 km-es etapokra lett fejlesztve, hanem szinte versenypályákra. Az más követelményeket támaszt.
Shadin2017-02-11 11:50:13 // 91402
Nekem két rántás magasságban felfelé, három rántás a dőlésszög, ülőlap betolva teljesen, annyira van elöl, hogy kinyomott kuplungnál ne feszítsem az ülőlapot lefelé, mert az megöl hosszútávon és a támla függőlegesközeli, és itt jön a csuklószabály. Deréktámasz 50%. Ezzel lehet elviselni hosszú távon, hogy nem tudok ribanczkodni és széttenni a lábam :-(
Shadin2017-02-11 11:46:15 // 91401
Bakker de fasz vagyok, nem néztem hogy automata vagy :-)
Shadin2017-02-11 11:44:55 // 91400
Alfa fíling rendesen ülve is megvan, nem az ülésen múlik :-)
Én csak azt mondom, hogy én átgondoltam ezeket a tréningen.
Én csak azt mondom, hogy én átgondoltam ezeket a tréningen.