Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2015-01-11 10:58:07 // 63299
Azt akartam írni, hogy senki se vegyen már 200k+ feletti futásteljesítménnyel dejzelt, pláne ne 2.4-est, hacsak nincs tarcsiba sok pénze és megértő felesége, mert szerintem senki sem használja azt ki normál hétköznapokon, csak a májunknak jó, hogy más van mint a többieknek, 5 henger, mozdony fíling stb..., nem valami kommersz :-( Halandó emberek vagyunk, a 159-es nem versenyautó, ahogy öregszik úgy nő a rizikó is vele. Ahogy megy le az ára, egyre inkább igaz ez, mert egyre kevesebb a piacon az elfogadható előéletű, jó állapotú járgány.

Kezemet a szívemre teszem és mégis kijelentem, hogy jó az érdi M6 emelkedőn 200k környékén büntetni a jónépet és érezni azt a nem egetverő erőt, de nem ez az ami miatt szeretem ezt az autót. Na jó ez is mert amikor a tolom magam előtt a sok köcsög kormolós fostalicskát, az jár az eszemben, hogy a mögöttem lemaradó nem fuldoklik.


Visszaolvasva, ennek semmi, de semmi értelme, elragadtak az érzelmek, de nem törlöm vissza, mert ez egy jól összekovácsolódott megértő közösség.


Egy biztos, mégpedig az, hogy a 159 gyönyörű és ezért szeretem :-D
Shadin2015-01-11 10:40:32 // 63298
Vagy kompromisszumként, a hibátlanul működő DPF kibelezése helyett, egy optimalizálásnak nevezett hangolást elvégezni az autón, amivel ugyan nem ér fel a 2.4-ig, de tényleg fél literrel kevesebbet eszik és azért saccra papíron és érzésre van benne 180 ló és 380 Nm :-D 1.9-ről beszélek értelem szerűen. És én azt sem progpagálom, mert mindenki a saját .aszával verje a csalánt :-D Mindez 40 ropiba fájt, ami elhanyagolható. Viszont magánszorgalomból elköltöttem egy csomó pénzt arra feleslegesen hogy igazoljam azt, hogy milyen szar az EUIV-es autó és mennyivel jobb nélküle az élet, pedig nem.

Az autó szerkezetileg gyári és hibátlan, csak sw. csere volt rajta. A gyári 2011-es frissítés szinte kötelező az ennyit futott gépeknél, mert javítja a felesleges DPF parát, az optimalizálás meg jó, mert megy mint a barom és jól fogyaszt. Robi ment vele kérdezd Őt.

Itt a vége fuss el véle :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:20:35 // 63297
no ezek a kérdések akkor már azt is felvetik minek a remap-ra buzdítani az ide tévedőket akinek erősebb kell vegyen 2,4-et ...ugyi? :DDD
Shadin2015-01-11 10:20:12 // 63296
Nem is fog.
Shadin2015-01-11 10:17:24 // 63295
Nem állítottam, hogy nem fog soha elromolni, de nem jó üzletpolitika előtte kicserélni. Az ára valahol a kettőstömegű környékén van? Ha beszart hegesszük le :-D
Shadin2015-01-11 10:15:00 // 63294
Engem nem hallottál még fogyasztás miatt sopánkodni :-D Kb. leszarom, bár az elmúlt két hónapban hosszabb úton nyugisan vittem a gyerkőcöket a sulikba és 7, 5 lett. Szabályok betartása mellett ez lemehet simán 7 alá...

...a többi már a Skoda HTP topikba tartozik :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:11:37 // 63293
azért közel sem annyi, egy kettőstömegű + kuplungszett combo munkadíjjal együtt olyan 250-től, egy szeleptömb 120-140e, ha kell citrom az is 2 kiló van váltóolaj és a szűrő ami egy 30-as, a munkadíj 1 kiló....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:02:59 // 63292
kapja hát onnan tudom hogy néha még megy a regen, mikor tolatok be a garázsba fullon megy a venti és cefet büdös a kipuffgáz...
.......................2015-01-11 09:36:12 // 63291
120Ezer Ft egy kettőstömegű,
Kétlem,h ennyiért van szeleptömb
.......................2015-01-11 09:22:12 // 63290
Az automata javítás fél milla alsóhangon,
Konverter kapcsolószelepcsere 200 ekm után törvényszerű
Azután minden km ajándék az autómatával
Autópályára tökéletes a manuális váltó
mzo2015-01-11 08:14:36 // 63289
A Q-Tronic-nál nincs kettőstömegű.
droberto2015-01-11 00:32:16 // 63288
Az 1.9 vegyes használatban 7 és 8 l között eszik, attól függően mennyi benne a város és a hidegüzem.
Ha már egy nagyon kicsi is van benne, szinte lehetetlen 7 alá bevinni az átlagot.
Persze én is tudok 5,3-as országúti fogyikkal dobálózni, csak az ég világon semmi értelme.
Max, csak ha BMW-sek, meg a hatliterteszikazegyhatosbenzinesautómavárosbanmókusok jönnek a meséikkel.
droberto2015-01-11 00:25:33 // 63287
Kipufogó nélkül (csak előkat és leömlő) szinte még szarabbul is megy.
Ja... és olyan büdös mint egy IFA.
droberto2015-01-11 00:23:08 // 63286
Azért ment fel 50-re mert buherálták.
FL után (a tiednél) 35 a szervíz ciklus.
Vissza tudod elvileg állítani, a Instrumental Panel (VDO), vagy a szervíz vezérlő korrekcióinál.
droberto2015-01-11 00:19:37 // 63285
Grat a Baby-hez. :)
Vsz. a kiegyenlítő tartály, szűrője szabadult el.
droberto2015-01-11 00:18:29 // 63284
Sőt olyan is van, hogy kell egy bizonyos kipuff oldali folytás (ellenállás), hogy meglegyen a teljesítmény és (/ vagy) hogy ne zabrizza le a hajadat (igaz ez inkább benzinesnél fordulhat elő).
droberto2015-01-11 00:18:20 // 63283
Forced regenkor a leghatékonyabb regen, nálam a MES 70%-ra teszi mindig a tömődést, hogy utána enyhe valóságos dugulásnál mielőbb elvégezzen egy regent, normális üzemi körülmények közt. Ekkor ha valami nem stimm, akkor még mindig nem fullad be a motor a szűrőbe.
Egyébként mielőtt felteszi 70-re a MES, egy pillanatra kiírja, hogy 11%.
droberto2015-01-11 00:18:07 // 63282
Ez az alu lemez és a közte levő levegő szépen megfogja a hőt szerintem. Más kérdés, hogy a motor kapja rendesen a meleget.
gery1472015-01-10 23:12:55 // 63281
Köszönöm a gyors válaszokat.

Amire használnám arra az 1,9-nek is bőven elégnek kell lennie (autópályán napi 70km) és nem vagyok az a nagy száguldozó. Pályán többnyire 130-140-es tempóval járok...

Elnézést az amatőr kérdésért, de ha jól vettem ki az előző hozzászólásból akkor az automataváltónál nincs kettőstömegű lendkerék csak a manuálisnál?
mzo2015-01-10 22:53:38 // 63280
Nekem 1,9 16V automata (Q-Tronic) van. Fogyasztás városban (Bp) jellemzően 8,5 és 10 liter között bármi, bár volt már picit alacsonyabb és magasabb is, de ez a nagy átlag. Autópálya 130-140-nél 6-7 liter között, de inkább a 6 hoz közelebb. Tavaly pl megjártuk Spanyolt a legkisebb átlag tankolásra vetítve 6,2 volt a legmagasabb 6,5. Országút picivel ez alatt. A váltó nem rossz, ha jó. :) Nem a legeslegmodernebb váltó, de azért szépen teszi a dolgát, jól működik, gyorsan vált, tanulékony is egy kicsit. Mechanikusan megbízható, egy rákfenéje van mégpedig a vezérlőtömb. Ez előbb utóbb elkophat és akkor rántva válthat, vagy túl későn, túl korán stb... Cseréje kb annyi mint egy kettőstömegű lendkerék cseréje a kéziváltósoknál. Amit olvastam róla kb 150-250 e kmert bírnak ki ezek a tömbök. Van hogy kevesebbett van hogy többet, gondolom használatfüggő. Ha szépen vált nem ránt akkor nagy valószínűség szerint jó darabig még jó lesz. Egyébként a mai napig gyártják ezt a váltót -igaz kicsit frissítettek rajta- de sok francia német japán autóban volt és van.
mzo2015-01-10 22:34:53 // 63279
Blog lesz róla? :)
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:20:56 // 63278
Köszi, akkor jó a fülem :)

Most voltak nálunk fiam keresztapjáék. Neki van. A hangja alapján, mondomneki: ez öthengeres ugye?
Azt mondja gőze sincs. 2000 köbcentis, meg D3-as, meg 163 LE.

Most nézem amit linkeltél: a D4 business edition ami 163 LE, a D3 csak 136, de az az is 5hengeres.

Minden esetre annyi beigazolódott, hogy jó a fülem ehhez :)
Csabi2015-01-10 22:07:06 // 63274
ha nem várták meg a 30ezret akár valós is lehet az óraállás...
Liquid2015-01-10 22:02:57 // 63273
Alapvetően azt találd ki mennyire kell az erő :)
Az 1.9-et olcsóbb fenntartani, kevesebbet fogyaszt, viszont ennek megfelelően erőből is kevesebb van.
Az automata illetve Q4 plusz 1-2 liter, nálam 9-10 a fogyasztás, a sima 2.4 olyan 7-8,5 környékén elmegy, az 1.9-ek bővben ez alatt kajálnak. Nem tudom pontosan, majd az érintettek leírják, de olyan 6-7 között lehet.
tirex2015-01-10 22:02:40 // 63272
Nincs kiírva semmi. minden a helyén van. Le se szereltem a dobot, aknából kivágtam a dob alját,ki a porcelánszűrőt és visszahegesztettük a lemezt. semmi hangja nincs. Mintha misem történt volna. Majd megnézzük laptoppal mit ír most.
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:02:28 // 63271
OFF
tudja valaki, hogy az új volvo S60 D3-as 2.0-ás dízele 4 vagy 5 hengeres?
ON
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:01:34 // 63270
Ma arra jöttem rá, hogy mintegy 28-30e km-ert tekertek vissza a kocsimban.
Most cseréltem olajat és kiütöttem a FES-el az olajcserét.
Eddig összesen 8 olajcsere volt a kocsiban. Ebből 3 nálam.
122 ezernél cseréltem először.
Ha a gyári olajcsereperiódus 30 000 km, és a maradék 5 olajcserét az előző tulaj csináltatta, akkor kb. 150 000 km kellett benne lennie, mikor megvetem. 5x30000=150000

Megvételkor az órában 118e km volt, ergo 28-30-32e km-et tekerhettek vissza.

Érdekes viszont, hogy a FES-ben most 50 000-res csereperiódus van beállítva az ECU-ben. Ezt hogyan tudom átírni FES-el?
'''''2015-01-10 21:55:18 // 63269
Ha eldugul a szűrőd,csak vészüzemben tudsz tovább menni.Nem olvastad ki a hibakódot,ha van?Gondolom a kipakolt szűrő miatt ki is van írva.Egyébként ha csak a részecskeszűrő üres dobja van meg,nincs hülye hangja?
Haddel2015-01-10 21:35:04 // 63268
Kicsit emelkedőn áll ,meg még hátra van a finom hangolás ,azért próbáltam még csak az udvaromon :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 21:29:46 // 63267
2 milláért nem fogsz jó 2.4-et kapni
tirex2015-01-10 21:28:58 // 63266
Szerinetm nem úgy megy ahogy kellene. Azt gondoltam a az eldugult szűrő fojtja meg de ezek szerint nem.
gery1472015-01-10 21:28:11 // 63265
Sziasztok!

Dízel 159 vásárlásán töröm a fejem, a segítségeteket szeretném kérni, mire kell mindenképp odafigyelni vásárlás előtt, illetve az 1,9-es vagy a 2,4-esre érdemesebb koncentrálni?!

A keret 2 millió alatt van, így a első szériák jönnek leginkább szóba, amik legtöbbje már 200ezer km körül jár (óra szerint is...), mik azok a tipikus betegségek, ha vannak, amikre ilyen futás mellett már számítani lehet?

Automata váltóval kapcsolatban mik a tapasztalatok (megbizhatóság, szervízigény, költségek...)? Illetve, a fogyasztásról szeretném kérni a tapasztalataitokat(1,9 vs 2,4 manuális váltóval és automatával).

Köszönöm a segítséget, remélem hamarosan újra Alfás lehetek!
Gergő
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:28:11 // 63264
Ha ez a tompított, akkor tuti örülni fognak a szembe jövők.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 21:27:38 // 63263
80-100e-nél cseréld ki az EGR szarságot komplett...
Haddel2015-01-10 21:26:25 // 63262
Lehet,hogy most már fogok látni? :)
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:22:51 // 63261
Akkor neked is erősen javasolt a blogom végigolvasása :-))
Liquid2015-01-10 21:21:29 // 63260
még nem remappolta :D
'''''2015-01-10 21:20:03 // 63259
Mire gondolsz a "menettulajdonságok nem változtak"-al?
Liquid2015-01-10 21:20:02 // 63258
ejha :) mi lesz a cirkálóval? :)
tirex2015-01-10 20:59:37 // 63257
Sziasztok! Egy hete kipucoltam a részecskeszúrőt, kiszedtem belőle a kerámiabelsőt és maradt egy üres dob a helyén. A motorkontrollámpa elaludt de a menettulajdonságok és a fogyasztás nem változott.
Don Gombóc2015-01-10 20:59:36 // 63256
Nagyon remélem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:54:21 // 63255
az is jó választás
Don Gombóc2015-01-10 20:46:19 // 63254
Ha minden igaz egy hét múlva nálam lesz. 2,0 sw Jtdm distinctive.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:33:42 // 63253
májusra találj valamit legalább veled is emeljük az 59-es találkozó színvonalát :P
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:31:29 // 63252
dede :) találtál már valami fincsit?
Don Gombóc2015-01-10 20:29:45 // 63251
Arra hát ! :-)
Nem mondtam telefonon? :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak