Haddel2015-01-04 11:35:54 //
62999
Én is kiszedtem most az akksit, rá akartam nézni az elektrolit szintre, de hiába feszegetem,nem akar lejönni a felső rész. Multiméterrel rá mértem, 12.34 V a kapocsfeszültség.Szerintem kevés.

Amúgy 1.9 szívódizel a berlingom.
Shadin2015-01-04 11:18:59 //
62998
Az enyém nem csinálja, mondjuk tavalyi az aksi.
Viszont -10 környékén így is lassan pörgeti meg a motort. Lehet önöndító probléma is? Ahogy öregszünk, egyre másra furi betegségek jelentkeznek :-D
Ez a leépülés?
Shadin2015-01-04 11:15:50 //
62997
Megfogtál :-D A nem mp vezérelt sima 12V-os van nekem.
Még egy kérdés. Töltöttem az akkumat vmelyik nap, és azt vettem észre hogy a két akku pólusnál könnyezik a tövénél, látható jelet ad a müanyag felületen. Ez természetes vagy már lassan reszeltek neki?
Az akku aktivátor honlapján két típust hoz fel, az egyik microprocesszoros a másik nem.....hmm?
mzo2015-01-04 10:43:35 //
62994
Apám Partnerében szintén jászakku van szintén 4 éves és pöpec. Az öreg ragaszkodott hozzá, (először Periont akart :) ) én Vartát vettem volna, de ő hajthatatlan volt. Annyi volt a kikötésem, hogy oké, de figyeljen oda hogy max fél éves legyen az akku.
Azt mondtam már hogy az Alfában még a gyári 2008-as akkuja van? :)
Tényleg a Berlingo milyen diesel, vagy benzin?
Fejlesztőknek!
Kellene egy Alfaamore mobil alkalmazás :))))
üdv!
Shadin2015-01-04 10:34:07 //
62992
Hi, melyek közül :-) Csak ezt a kombinációt ismerem.
Hello Shadin! Melyik típus a jobb?
Shadin2015-01-04 09:57:58 //
62990
Nekem gond nélkül együtt működik a CTEK MXS 5.0 és az
akku aktivátor.
én is azt veszem, ár/érték arányban teljesen jó és még a garit is elintézik
Chianti2015-01-03 23:10:15 //
62988
Amikor elhoztam a kocsit a kereskedésből, egy másik autóból raktak bele 1 fogalmam sincs milyen márkájú akksit (csak azt tudom, hogy semelyik paramétere nem egyezett a gyárilag ajánlottal) mert ami benne volt, azzal már nem indult. Ezek után ugye tél előtt adott volt a helyzet, mindenképp kellett 1 új akku és nekem az akkori szervizemben Szamosiéknál, ezt a márkát javasolták. Ezért került bele ilyen. Úgy vagyok vele, ha valamihez nem értek, próbálok olyan szakembert találni, akiben megbízok. Ráadásul őket itt az Amorén ajánlották, gondoltam csak nem lövök mellé, ha adok a véleményükre. Időközben már nem hozzájuk járok, de ez most nem ide tartozik. Egyébként nem fogok kétségbe esni, ha ne adj' Isten 3 év múlva beadja a kulcsot. Akkor majd kicsit körültekintőbb leszek mielőtt veszek 1 másikat... :o)
Haddel2015-01-03 22:26:16 //
62987
Úgy legyen! Buék Neked is! 😃

Haddel2015-01-03 22:08:56 //
62986
Nekem Exide volt az Alfa 33-ban . Jól bírta ,viszont a Berlingomba a legolcsóbb Jászakkut vettem ,és már az is kicsit több mint 4 éves. Szerintem nagyon sok függ az autó elektromos rendszerétől,mennyire működik jól a töltés ,érintkezők tiszták-e ,stb.
Kis oda figyeléssel ,egy olcsóbb akkumulátornak is ki kell bírnia 4 évet .
egyszer eladod valaki nagyon jól fog járni ...
Mivel csak most sikerült képet feltölteni, így kicsit késve kívánnék sok-sok örömteli Alfás km-t nyújtó 2015-öt mindenkinek!

érdekes hogy Bosch-t nagyon kevesen vesznek, legalább is nálunk de nem volt még gari az elmúlt 8 évben :) Gondolom ott is a minőség az S5-tel kezdődik...
Akkor a Bosch is jó, mert ugyanúgy néz ki és egy helyen készülnek (Johnson Controls). :)
Az Exide az egyik legellentmondásos márka AM piacon.
Vagy szereti valaki, vagy utálja.
Nekem volt Excelem, az kaka volt. 4 évet bírt, de 1 éves kora után már érezhetően lecsökkent kapacitása. A 159 gyárilag Rxide volt. 4,5 évet bírt de már 3,5 évesen is gyengélkedett.
A Premiumra kíváncsi lennék mit tud.
Jelenleg pedig az
AGM-eset nyűvöm. 2 évesen eddig szuper. Bár figyelek is rá rendesen.
Szerintem márkától függetlenül a legfontosabb, hogy a legnagyobbat vegyük, ami belefér. :)
Liquid2015-01-03 21:06:32 //
62979
azért annyira ne keseredj el :) Nem akarsz nyugatra terjeszkedni? :D
azt is befejeztük a garia miatt pedig ...de nem volt rossz :) szerintem a Varta csinálja a legjobbat ...csak ge@i drága...
mostanában nem vásárolsz semmit mindjárt fel is akasztom magam a verandán :DDDD
Liquid2015-01-03 20:56:24 //
62977
ez az Exide témát, már évek óta löki, vettem is tőle ZAP-ot :)
személyeskedésbe nem megyek bele meghagyom Neked, legalább minősít ..én a Márkáról formáltam véleményt, Rólad majd személyesen nem itt az éterben ...
nehezen vehetnék mivel nem dolgozunk :D
Liquid2015-01-03 20:42:57 //
62974
Van olyan pulser ami kompatibilis a csepptöltővel?
érdekes, hogy neked minden sz@r, amit nem nálad vesznek...ez is csak egy saját vélemény
Haddel2015-01-03 20:04:20 //
62972
Köszi szépen :)
de ez csak egy saját vélemény természetesen :)
nyaranta érdemes meglesni a folyadékszintet és után tölteni ha kell....nálam egyáltalán nem népszerű ez a márka, 3 autómban döglött meg 3 évesen a Punteszba most kellett rátölteni pedig az AMG-s most lesz majd 5 éves...plusz amiket eladok ezzel van a legtöbb garis probléma eladás/darab értelmében és ennek a legszarabb a garanciája is kis hazánkban ...szerintem márkás akkuk közül ez a legszarabb, mondjuk az ára tükrözi is...
semmi, majd előjön megint...
akku
kicserélve
Hétfőn kisszervíz: olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, és bekerülnek a belső LED-ek, no meg kijavítjuk a kontakhibás rendszámtábla világítást.
Mellesleg az új akksival elmúlt a fűtőmotorom krepegése. Csak tudnám, hogy a kettőnek mi a fene köze lehet egymáshoz???
Az biztos, hogy màjus 2. fele. Hamarosan megy a kérdés a VTT topicba.
Chianti2015-01-03 16:51:06 //
62966
Köszi szépen a kimerítő választ. Tulajdonképp 1 gond van... mivel egész évben 3 hónapot vagyok otthon (azt is 2 részletben), ezért minden a kocsival kapcsolatos beszerzést, szervizeltetést, egyéb elintéznivalót ebbe az időszakba kell besűrítenem. De majd igyekszem...
Idén szeretnék végre eljutni a VTT-re is, bár nem tudom ez hogy fog összejönni.
Kicsit talán korai még, de lehet már valamit tudni az időpontról? Július elejéig még haza tudok ugrani pár napra...
Ha minden 7végén jársz vele semmit nem kell csinálni,
3 hetet ki szokott bírni egy rendesen feltöltött akku
Shadin2015-01-03 16:37:18 //
62964
Az első modat végén is kérdőjel van :-) de szerintem úgy logikus ahogy mondtad.
Shadin2015-01-03 16:35:07 //
62963
1. 30+ állandó villany, a 15+ pedig (gyújtás)kapcsolt
2. ha aktiválod a horgot mes-ben akkor az nem oldja meg ezt a problémát?
Vonóhorog elektronikában elakadtam. A
Szerelőműhelyben leírtam a kérdéseimet.
Köszönöm. :)
A legjobb szerintem a CTEK MXS 5.0.
Ajánlott az akku rendseres töltése, regenerálása. A lényeg, hogy ne engedd a feszkót 12,4 V alá, mert akkor elkezd szulfátosodni, ami cellazárlatot okozhat.
A gondozásmentesség kamu. A vizet évente ellenőrizni utántölteni szükséges.
Elvben az AGM-es akksiknak jobb az ár/élettartam arányuk.
Ha maximalizálni szeretnéd az akkud éllettartamát javasolt még egy Pulser (akku-aktivátor) beszerzése.
Chianti2015-01-03 15:20:40 //
62960
Látom igen népszerű ez a márka itt a topikban, ezért lenne pár kérdésem hozzátok...
Nem tudom ez a típus mennyire gondozásmentes, ill. hogy mi a teendő ha szeretném még jó pár évig probléma mentesen használni. Az autó fűtött garázsban áll, igazából 7végi használatban van, olyan 10% város, 90% pálya üzemmódban. Érdemes-e tölteni, ha igen mikor, hogyan, és legfőképp milyen töltővel, valamint milyen időközönként kell (ha egyáltalán lehet ...) a folyadékszintet ellenőrizni és utántölteni?
Chianti2015-01-03 15:00:44 //
62959
Csatlakozom. Nekem is ilyen van, árban is hasonló volt, bár hosszú távú tapasztalataim még nincsenek vele, mivel alig 1 éves, ennek megfelelően kifogástalanul teszi a dolgát.
Sziasztok :-)
A "megromlós" üzemanyag témához fűzném hozzá a tapasztalataimat:
Benzinnel nem volt gondom még. Úgy ahogy mzo Cartárs is írta ősszel letettem a robogómat (Aprilia SR, már sajna nincs meg) majd tavasszal pöcc-röff és vígan ment.
Viszont a gázolaj tényleg megbuggyan. A munkahelyemen folyamatosan kb 500db használt, beszámított kamion van készleten gyakorlatilag minden típusból, melyek sokszor hosszú hónapokig nincsenek beindítva. Kétféle gond szokott lenni a gázolajjal. Az egyik a dermedés. Ekkor fehér színű, vaj szerű darabkák jelennek meg nagy mennyiségben benne (nyári go. télen). A másik a biodiesel tartalom gombásodása -ez a szarabb-, ekkor szürkés-feketés nyúlós "takony"szerű anyag úszkál nagy mennyiségben benne. Mindkét esetben csak teljes üzemanyag és szűrők cseréjével, ill. a csövek tisztításával lehet életre kelteni a motorokat. Ez nem mendemonda hanem a saját tapasztalatom.
Ő is "Sokat tankolok egyszerre." elvet vallott :-)
Attól, hogy a köbméteres tartályban állt sokáig a lé.
olx-n is van rengeteg és jó minőségűek is! Én Gyafituningtól szoktam rendelni Gyárfás Krisztián...500ft körül vannak
csAR2015-01-03 12:49:21 //
62954
És lehet tudni hogy miért/mitől kormolódott el?
Én is rendesen tankolok.Ugyanúgy mint bárki más.Csak azért kannába,mert nem tudok egyszerre két autóval menni.De nem értem hogy az autónak miért nem mindegy hogy most kannából csorog bele a molos nyál vagy a pisztolyból.Ha hetente a tankból szednék ki 20 litert az mivel lenne jobb az autó szempontjából?Általában 2 hónapon belül felhasználom,most 3 hónapig tartott.
Volt már rá precedens hogy le sem vonta a fizumból.(belefér...legyintett.)
Azért kapom a kedvezményt,hogy ne nyúljam le,amit amúgy sem tennék.Így nyugszik a lelke,nekem meg kedvezőbb. Öjöm ét bódottád!
Alfa.882015-01-03 11:17:58 //
62953
Köszi az infót. :)
[img1] én a Bosch mellett döntöttem :)))))
Munkatársam is ezt csinálta, aztán jó fél év múlva két hetet dolgoztak a motorján (1,9 mjet svéd autóban), mire üzemképessé tudták tenni. Megtellett korommal, de minden. Azóta "rendesen" jár tankolni és kb. egy éve gondtalan az autózása.
akkor ez most nem volt nyerő, ősz óta sokat esett az ára...