gyml - főkép
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-21

A szivargyújtó nem működött, de szerencsére nagyon egyszerű oka volt. A biztosíték szakadt. Csere után hibátlanul működik. Több szakadt biztosítékot nem találtam.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-20

A vezetőülés háttámláját csak fogóval tudtam állítani, mert a kerék közepéből hiányzott az a rész ami rögzíti a tengelyez. Venni nem könnyű, ezért rajzoltam egyet és kinyomtattam majd lefestettem. Nem pont olyan mint a gyári, hiányoznak róla a csíkok is, de nem feltűnő, viszont hibátlanul működik.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-17

Rendeltem Angliából 2 db hátsó hosszlengőkart. Sajnos az unio-n belül nem találtam. Ez így 121 Fontba és 19016 HUF ÁFA+Vámba került. Ez így elég drága lett, de az eredetiek nem néznek ki szépen.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-16

Ahogy korábban is írtam az olajnyomásszenzor helyén egy csavart találtam. A legnagyobb probléma az volt vele, hogy a szenzor csatlakozása M10x1-es a csavar pedig M10x1.5ös és egy kis madzaggal volt letömítve. Természetesen menet már nem nagyon volt a furatban, ezért a motort sem mertem járatni nehogy "kiessen" a csavar és elfogyjon a motorolaj.
A furat a motorblokk tűzfal felőli oldalán van ezért nem volt egyszerű a menetet megjavítani. Szerencsére a motortér elég nagy a 4 hengeres motorhoz.
A szenzor most a helyén van, tömített, viszont a nyomásérték továbbra is 0 az órán. Mivel a fordulatszámot sem mutatja ezért gyaníthatóan ott lesz a probléma. Az óracsoport cserélve volt és megkaptam az eredetit is de még nem próbáltam ki mi a baja.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-15

Rendeltem 2 db (1 bal, 1 jobb) Optimal lengőkar szilentet. Az eredeti sem teljesen rossz, de úgyis szét lesz szedve akkor kicserélem újra.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-15

Rendeltem a kipufogóhoz rögzítő és tömítőgyűrűket. A középdobnál simán csak el vannak szakadva a rögzítők, a hátsónál az egyik oldalon dróttal pótolták, a másik oldalon a karosszériára csavarozott fül sincs meg.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-15

A autó feltehetőleg sokat állt az előző tulajnál és az összes féktárcsa rozsdás. Mivel ez az autó legfontosabb alkatrésze, ezért cserélni akarom. A fékbetétek kb feles állapotúak, de nem tudni milyen régiek, inkább nem raknám vissza őket. Én minden autómhoz Brembot rendelek és eddig semmi gondom nem volt velük, ezért most is így tettem. Nem olcsó, de minőségi hatást kelt.
A TS motoros 164-esek sajnos az első tengelyen kisebb nyerget és kisebb tárcsát kaptak mint a többi. Valószínűleg a hajtáslánc kisebb súlya és a spórolás indokolja. Fórumon olvastam, hogy a fékhatás nem az erőssége, ezért a gyárinál egy picivel nagy súrlódási együtthatójú betétet kerestem. A választék nem túl bő, így jutottam az EBC GreenStuff-hoz. Az első betétek régi darabok lehetnek, még a csomagolásuk is a régi dizájnos.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-04

Az eredeti felniken levő téli gumikat eladtam 32ezer HUF-ért és rendeltem 4 db Hankook Kinergy 4S2 195/65 R15 méretű 4 évszakos gumit. Kicsit fura nekem ez a keskeny méret a nagy autó alatt, de mivel ez volt a gyári ezért meg szeretném próbálni. A gumigyártók sok fejlesztésének köszönhetően ma már egy top minőségű 4 évszakos elvileg tudja vagy túlszárnyalja azt a szintet, amit a 90-es évek elején a nyári/téli verziók elértek.
Tyrereviews-os tesztek alapján a Hankook az optimális választás ebben a kategóriában. A Michelin előnye havon jön elő, de az felénk ritkán fordul elő. Ráadásul ez egy hobbi autó és nem hiszem hogy sokat fog havat látni.

95961 HUF-ba került szállítással a 4 gumi a "Gumi-Profi Team Kft"-től. Ebből levonom az eladott téliek árát.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-31

A decemberi jó időt és kb 15 fokos hőmérsékletet kihasználva lefestettem a gyári felnik front oldalát. Ezeket szeretném majd használni, ezért a másik szett eladó lesz.
A téli gumikat gumis barátom levette róluk, megnézte hogy kell-e görgőzni a felniket, de szerencsére egyiket sem kellett.
A felniket lecsiszoltam 120 és 220as papírral, a peremeket kijavítottam, lefestettem a képeken látható alapozóval, majd egy 1000es és 2000es papíros vizes csiszolás után a győri piktorban kevertetett 2K festékkel fújtam le. Mikor megszáradt kapott 3 réteg lakkot.
Sajnos mivel udvaron festettem ezért néhány bogár beleszállt, és lett volna még mit csiszolni is. Szerintem ettől eltekintve nem lett rossz a végeredmény és jelentősen jobban fog kinézni az autó alatt mint eredeti állapotában.
A felnik közül 3 db teljesen egyforma BWS gyártmány és 1 db ugyanazokkal az adatokkal rendelkezik de FPS márkajelzés van belesüllyesztve. Egyetlen különbség ezen kívül a hátoldalon van. Az ovális kivágások hátul másképp vannak merevítve, de még ez sem feltűnő.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-21

A motor burkolat egy számomra furcsa színre volt festve, ráadásul alatta nem volt lecsiszolva, ezért rücskös volt és úgy nézett ki hogy kezd lassan lekopni róla a festék.
A decemberi hidegben beltéri tevékenységként teljesen lecsiszoltam és lefestettem. Sajnos 7es imbusz csavart nem kaptam a városban, az eredetiekből pedig csak 3 db volt meg, ezért 6lap fejű csavarral fogattam fel.
Szerencsére volt itthon minden hozzá ezért nem került pénzbe.