Tagok >> Atesz159 >> 159 SW 2.0 Jtdm >> Blog
- Típus:159 SW 2.0 Jtdm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Nero pastello 601
Ma megejtettünk egy futóműbeàllítást,mivel a múltkori gumicsere után,ahogy átnéztem és lepucoltam a nyári gumikat,azt vettem észre,hogy elkezdte elnyaldosni,főleg jobb oldalon a futófelület belső felét az autó. 2024.04.25-én tettem fel őket,tehát majdnem 9000 km alatt következett ez be.A félredugás,akarom mondani félrekopás nagyon kismértékű,de szemmel látható.
Kis megszakítással tehát 3 szezont volt fent folyamatosan a nyàrigumi szett és jó lenne,ha még 2-3 nyarat “kibírnának” a Rainsportok,amik már lassan 7 évesek lesznek,de az “ép” helyeken kiváló a profilmélységük,illetve nagyon szeretem öket.
Helyszín: Budaőrs,Kenyérgyár utca,Oláh Attila műhelye.






Mivel a hideg évszakban szinte elő sem veszem az autót,a száraz hidegben meg az Uniroyal Rainsportok egész jól “ viselkedtek”,igy 2 nyári gumin eltöltött szezon után,erre a télre újra felrakattam a téli szettet.Még márciusban sikerült vennem jó áron (80000 birodalmi forintért),gyári méretű (225/55r17) 2021-es Dot számú,nagyon keveset futott Good Year téligumikat,ezek váltják most a Yokohama Wdrive-okat.
Km.:210364. A Rainsport 5-ök 23575 km-t futottak eddig.
Ui.:nagyon tetszik a 17-es felni is a 159-en.És kicsit agilisebb is az autó a kisebb kerekeken.




Időszerű volt már az olaj és szűrők cseréje.Hívtam is Ferkét (Grósz Ferenc) Tárnokon,hogy mikor vihetném.Szerencsére be tudott elég gyorsan vállalni “minket”.
Közben estembe jutott,hogy vajon a vezérlés cseréje mikor lenne aktuális.Ugyan csak 20000” km volt a vezérlésben,de 2019-ben történt a csere,azt mondta,hogy az időkorlát miatt cseréljük.Mondanám utólag cartársakkal való beszélgetés után,hogy fekesleges volt,de aztán kiderült,hogy mégsem.Ugyanis a motor megbontásánál vette észre,hogy a szívósor,ami sajnos műanyagból van,elrepedt.Ez magyarázta is azt a jelenséget,hogy miért volt időnként hiány a hűtőfolyadék tartályban.Gyors tekefonos egyeztetés,majd alkatrésztendelés után ez is cserélve lett.Az összeg?Az bizony húzós lett,de egyrészt ez van,másrészt tulajdonképpen az első jelentős egyösszegű kiadásom volt a 159-el kapcsolatban.
Lehet,hogy csak a kifizetett költség okozta placebó érzés,de piszok jó lett a gép,elképesztően jól megy,mintha most értek volna benne össze a dolgok.
A tesztkör is meglett ezutàn egy Caorle-i nyaralás alkalmával.
Km.: 208337
Így,hogy lassan nyakunkon a tél,sikerült átcserélni a nyárigumikat télire.Végre.Nem kapkodtam el.Gyakorlatilag november óta garázsban állt,ki sem volt hozva.Most megjárattam kicsit,átkozottul jól megy a 2.0!
A nyári Uniroyal-ok 3397 km-et futottak,abszolút jó állapotban raktam le őket tisztán és leápolva.Összesen eddig 14852 km-et tettünk meg velük.
A cserét én végeztem.


A futóműkopogásos történet végére érve részt vettünk egy futóműbeállításon.
Budaörs,Oláh Attila műhelye
197707 Km




Régi vágyam volt egy 5 patkós felni szett beszerzése.Sikerült eladnom az eddig használt 7 patkós szettemet,ennek a helyére ment fel az új,antracit színben.
Az Uniroyal-ok kiválóan teljesítenek,kopás,nagymértékű elhasználódás nincs rajtuk,4. szezonjukat kezdik meg.A téli Yokohama-k 1136 km-ert futottak,ebben a szezonban.Nem tudom mi lesz a sorsuk,mivel 2016-os a Dot számuk,lassan elöregszenek.
A költségekre nem nagyon emlékszem pontosan,mivel a poszt joval később írodott és március utolsó napján még a Covid is leterített.Az ötpatkós felnivel vàsárolt nyárigumikat eladtam,a 7 patkóst szintén,volt még gumi le és felszerelés.A felújítás 90000 ft-ba fájt,a felnik ha jól emlékszem 150000 Ft-ba kerültek.Kb.110000 lett ez a kis projekt.
Lengőkar csere utáni nem is tudom mi,a fennmaradt nyikorgások elmulasztására+ hátsó stabilizátorpálca csere Grósz Ferencnél Tárnokon.

Grósz Ferencnél Tárnokon
Közben elkezdtük keresni az első futómű felől érkező kopogás,nyekergés okát.Budaörsi futóműves szerint minden ok,nem lóg semmi és megemelve sem ad semmilyen hangot.Menet közben sajnos viszont igen (pl. fekvőrendőr).Folyt. köv.
Km.:196641


Végre!Egy kb. két éve tartó első futómű felöl,néha jobb,időnként bal oldalról érkező zajforrás lett megszüntetve Ferke (Grósz Feri,Tárnok, +36 20 622 4995) által.
A szervíz apropóját az adta,hogy e hét kedden egy hibajelzést is felbukkant,amit a katalizátor előtti felső szenzor okozott.Mivel a futómű is undorítóan kopogott,ezért nem vártam tovább,gyors telefon Ferinek,aki csütörtökön fogadott,majd pénteken el is hoztam a gépet.A fotón melléklem,miket cseréltünk.Ferke javaslatára Moog lengőkarok kerültek be,a kedvező tapasztalatok miatt.Meglátjuk!...
195133 Km



