Tagok >> Lexy és Laci >> Blog
Jó pár hete a jobb oldali lámpa nem akart világítani, ami tök sötétben elég kellemetlen. Bátyám intézett izzót hozzá és ki is cserélte....volna ha nem szembesülünk azzal a ténnyel, hogy az egész csatlakozó szétégett. Úgyhogy kocsi eleje lekap ( annyi csavarral van odafogatva hogy ihaj) csatlakozó csere mind a két oldalon bele a vacsiúj izzó és kész :) Pár óra alatt megvan+ már jelzett egy ideje a kicsi kocsi, hogy a gázolajszűrőben víz van, ami valószínűleg csak érintkezési hiba lehet mert azóta is megy mint az ágyú, de tettünk egy próbát gázolajszűrő csere is megvolt, de a hibát ugyanúgy kijelzi. Úgyhogy érzékelő csere is kell. Hamarosan lehet felkészülni a télre (brrrrrrrrr).


Első dolog volt hogy megmutattuk bátyámnak aki mondta h jó állapotban van. Utána szerelő aki szintén áldását adta a kocsira elmondta hogy a hátsó fékek cseréjére nagy szükség van mert ramaty állapotban van. Meg ami fontos vezérlés, olajcsere, bal első csapágycsere, téli gumik megvétele. Ami még ránk vár termosztát csere egr csere olaj-víz érzékelő. Majd egyszer egy fényezés, meg pár apróság de mindent a maga idejében. :) Remélem hamarosan mehetünk találkozókra :)
2017 nyarán a baba érkezésével új kocsi is érkezett egy kék 147 jtdm személyében. Kicsit szokatlan volt az elején a 146 után de gyorsan megszoktam. Azért volt rajta mit csinálni és van is mit még mindig de mindent szépen sorjában. Először is biztosítás kell rá de ott helyben el is lehetett intézni.Utána pedig a sok-sok szerelés.
Megint egy újabb műszaki vizsga letétele, sajna nehézkesen ment találni egy műhelyt ami meg is csinálta. De megvan :)
A tegnapi nap folyamán este irány Hort felé, olyan 110-nél a kocsi berángatott. Lelassítottunk 90-es tempóra és gond nélkül tettük meg a maradék utat. Arra gondoltunk biztos felkapott egy kis koszt.
Másnap indításnál kicsit pöfögött majd megállt. Ezt eljátszotta párszor. Akkor szólni bátyámnak, hogy baj van. Próbálgatta ő is az eredmény ugyanaz.
Na akkor biztos nem kap megfelelő üzemanyagot, úgyhogy szerszámok elő, szétszedni a szűrőket. A hátsó tiszta, gázolajszűrő kitisztítva, próbakör.
Mint utólag megtudtam, volt egy alkalom amikor leállt, de utána újraindítás és ment is. Akkor bátyámnak jött egy ötlet, mivel köpi a fekete zaccot, kifelé( tehát az üzemanyagot megkapja) hogy megnézi a légszűrőt. Mivel nem idén volt cserélve, elég kosz volt benne. Kicsit kiütögetni, próbakör, megy mint a rakéta.
Hazafelé már semmi gond nem volt.
Tanulság: a gázolajszűrő, légszűrő potom pénz gyakrabban kell ránézni, cserélni, mert néha azt hisszük valami orbitális probléma van, közben meg csak kis apróság.
Most már csak menjen át a műszakin és két évig megint lehet vele furikázni.
A mai nap folyamán kapott egy új aksit, mert a másik már majdnem 3 éve bennem volt. Volt még benne erő, de úgy voltam vele megérdemli már.
Kilométeróra: 193008
Sikerült végre elintézni a hőgombát a kocsiba, így nem kell attól félnem, hogy felforr a víz, valamint kézifékhuzal cserélve.
Sikerült egy újabb kerek számot produkálni, közeledik a 200 :-)
