Mutasd

>> Szerviz2024-05-14

Súlyát és árát kis túlzással aranyból is kaphattam volna.

Mióta megvettem az autót volt egy bosszantó tulajdonsága, hogy ha nem jól lett becsukva az ajtó (felhúzott ablakos gtv-nél nem nehéz) akkor belülről nem nyílt. Ilyenkor ablak lehúz, kinyúlsz a gombhoz, majd bevágod, mint az ólajtót.
Nem túl szofisztikált megoldás.

Rákadtam, hogy kilincs rugót kell cserélni.
Megrendeltem, egy borítékban volt a képen látható semmiség 4000+2000postáért…

Nyilván darabokra kellett szedni az egész kárpitot, nem lehet csak úgy pikk-pakk kicserélni. Öreg autó lévén arra számítottam. Én kis naív :D
Mivel a másik már darabokban volt, ki is kellett sakkozni,hogy passzol .
Azért egy jó 1.5 órát el lehetett vele sakkozni. Képeket nem is készítettem eléggé belemerültem.

A sokkoló árán túllendülve baromi fasza lett az ajtó. Szóval nehezen mondom ki, de megérte. 😆

 
>> Esemény2024-05-13

Veterán találkozó Ajka-Padragkúton.
3 , azaz három szavazattal sikerült lecsúszni a kupáról. Csak a szokásos 😆 Megérdemelten nyert a BMW 850i tulaja, akivel sikerült elég jól összebarátkozni rövid idő alatt.
Meglepő volt számomra mindenesetre, hogy ennyi közönségszavazat jött a GTV-re, mert nem az a tipikus Old-Timer 🙂 Jópár gyerkőcöt és felnőttet remélem boldoggá tett, hogy behuppant az OMP kagylóba 🙂


Más:
Először úgy gondoltam ,hogy az autó márciusra készen fog állni pályanapokra.
Ezt főként a sokszor felmerülő ilyen-olyan megoldandó dolgok meghiúsitották.
Aztán a házon voltak mindenféle projectek, na meg minden más project is van. -mindig- :D

Kicsit bele is fáradtam ,hogy őszinte legyek.
Arra jutottam ,hogy amennyire görcsösen akartam, kicsit visszább veszek, és elkészül ,amikor elkészül. Ez tőlem eléggé nem megszokott. Biztos öregszem. :)
Ha az év vége felé, akkor sem probléma.

Próbálok precízen, a lehető legtöbb hibaforrásra gondolni, azokat megelőzni.
Jelenleg stabilan működik az autó 👌

 
>> Tuning és extra2024-04-22

Felkerült a plexi click rendszámrögzítés. Eddig ragasztva volt, de így levehető a rendszám, jobban mutat a fotókon. A mindennapokba minimálisan bénább, mint ragasztva, ennyi kompromisszum belefér.

Végre bekerült a VDO olajhőmérő. Ez egy minőségi cucc.
Szereztem egy bontott szellőzőt abba faragtam bele. Nem kevés időt raktam bele, először besüllyesztettrm, de nem tetszett ahogy állt, plusz volt egy perem ami először úgy gondoltam nem zavar, aztán mégis 🤷🏻

Kivettem, újraterveztem, műanyag hegesztettem (Giulia diffúzor volt a hozaganyag😆), csiszoltam, alapoztam majd lefestettem lökös , struktúrás festékkel.

Az olajszűrő sandwich régebben felkerült már a szenzorral, most jutottunk el a kábelezésig. Frankón működik, mondjuk ezért a pénzért működjön is :) Nem hat természetellenesen, szerintem jó. Az A oszlopra csak végszükség esetén raktam volna, szerencsére befért a szellőzőbe. A világítását nem kötöttem be, felesleges.

 
>> Szerviz2024-03-29

Mikor a kipuffogót csináltam észleltem, hogy az egyik stabilizátor porvédője totál tönkrement, a másik jó állapotú volt, de más fajta. Így zavarta a szemem és cseréltem párban Febire. Ami fura, hogy elég feszes volt a kiszakadt porvédős is, a másik meg főként. Na mindegy , nyugodtabb a lelkem :D

Kicseréltem a stabszilentet is, nem volt vészes állapotban, de a cseréje nem vészes így ha ott matattunk, cserélve lett.

Le lett festve a stabrúd visszaszerelés előtt.
Haladunk tovább :)

 
>> Szerviz2024-03-09

Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.

Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁

Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.

Ja, a kipuffogón lett igazítva még.

 
>> Szerviz2024-02-25

Kiírattam a motorvezérlőből az immot , mert vagy 1.5 hétig szívtam miatta. Remélem többet nem lesz ilyen jellegű probléma vele.

 
>> Szerviz2024-02-25

Felkerült az olajszűrő sandwich ,hogy olajhőfok és olajnyomás mérőt tudjunk bekötni. Ezzel egyidejűleg megkapta az Motul 10W60-at.Bosch szűrővel.

165.050km, ergo 1300km-t ment az előző 10W50 Total Racing-el amit szinte pontosan 1éve cseréltem.

Rákerült a biztonsági övcsat is az OMP kagylóra, vagy 1.5hónapja rendeltem meg...
Elkezdtem összerakni a belsejét, de még mindig vannak anomáliák az autóval ,szóval pályára még nem áll készen.

 
>> Szerviz2024-02-06

5 éve van nálam, még én is ezzel vettem, ki tudja akkor mennyi idős lehetett. Elkezdett szarakodni, még azért indított, de inkább kapott egy ugyan ilyet. Bizonyított!
A régit feltöltöm és megörökli a 146.
Az akkus cégnél a melyiket vegyem Exide vagy Banner-t egyértelműen ezt ajánlották. Kíváncsiság képpen kérdeztem rá.

72Ah, 650A 35.000ft volt.

 
>> Szerviz2024-02-01

Önindítót levettük, mert indítás után fémes hangja volt valószínű lassan húzott vissza a bendix . Szétkaptam, kitakarítottam, megcsiszoltam a kommutátort, újra zsíroztam a fogaskereket, le homokszórtam és lefestettem (ezeket már sajnos nem fotóztam)

Kihúztuk a féltengelyeket, kerestük az erős gyorsításkor rázás okát. A belső csuklók be voltak már rágódva. Mindkét oldal csere, FAG szett került bele, zsírral, új porvédővel, bilincsel.
Külső csuklók jó állapotúak, így azt nem cseréltem. A gumiharangot is pár ezert km-el ezelőtt cseréltettem, újszerűek.

Haladunk tovább. Szívás van vele ezerrel, ha megoldódik , jön a post külön.

 
>> Egyéb2024-01-17

Belekerült az autóba a Motul RBF660.
A különbség jól látszik a régi és új között. 5éves 10.000km-t használt Textar fékfolyadék.
Felkerültek a semi slickek TW100-as.
Vezérműtengely jeladót cseréltük, a hiba nem szünt meg -hurrá-
Egy ezer éves bukót kicsit a kocsihoz szabtam, jó móka volt :)
Folyt. köv.