liusz - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 // 2020-05-10

A szepentinezgetések végképp elhasználták a gumiharangokat. A bal külső ki is pukkadt. Bíztam benne, hogy a szezon vegéig megúszom a dolgot, de nem lehetett halogatni. Nagy levegőt vettem és nekiláttam. Központi anya egy remálom, főleg amit már valaki piszkált. A bal oldali rozsdás volt. Küzdeni kellett vele. A másik dolog amire nem számítottam, hogy neves márkák csak hasonló méretű harangokat ajánlanak. Így vegül 10 pár harangot is begyűjtöttem. A Starline féle MP258 kerékoldali és az Autofren féle D8206 váltóoldalival szereltem össze. SKF ment vissza a boltba. Persze mint gyakran, most is precízkedő mérnökként túlkombináltam a dolgot, mert a gyári gkn váltó oldali a féltengelyre nincs bilincselve és egy kis szuszogó is ki van alakítva a berugózáskori tengely rövidülések okozta belső nyomás kivezetésére. Alfisti.net ajánl ilyet is, meg simán minkét végén bilincsezhető zárt megoldást is (mint az MP258), úgyhogy azzal raktam össze lerögzítve mindkét végét. Eddig minden jól működik.
Olajcsere is megvolt. 10w60, 188800km.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-10

Megmozgattam a vasat az Izsák-Páhi szakaszon háromszor oda-vissza. Kb. 100km.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-10

A nagy kipolírozási láz elérte a gtv-t is. Nincs egy nagyon szép fényezése az autónak, de a lakkozás feldobja. Valószínűleg 2003-ban kapott egy gyors átfestést vagy csak lakkozást az autó a Luzzagonál mielőtt hozzám került. A lakk teljesen karcmentes volt akkoriban ezért gondolom így. Annak ellenére, hogy mindig kézzel mostam, és volt olyan szezon, hogy csak egyszer az évek alatt kicsit megkarcosodott. Miután a fehér és sötétkék Alfáimat is polízoztam következett ez. Volt egy régi bibi is. Mindkét sárvédőre felfúrták az Mk2 oldal indexét, amit jópár éve levettem. A lyukat bezártam, lefestettem. Sajna a kitt megrepedt. Most vettem (2019 októberében) egy újabb fogást rajra. Bázis+lakk megoldással lefestettem helyileg majd összepolíroztam. A jobb oldalon kicsit elkotáztam az összedolgozást és ezért a sárvédő első felét újra kellett lakkozni (2020.04.06). Minden össze lett dolgozva, pöttyözve és vállalható állapotra került. Még a designo di bertone felirat is kapott egy kis felújítást és arany színt. A kék felirat talán egyszer elkeszül. Tető, motorfedél polír még hátra van.

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-04-30

Igaz sokat pihenget az autó mostanában, de ha bevetésre kerül a sor, a megfelelő kerekekkel lehessen használni. Teli gumik leellenőrizve és kavicsmentesítve.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-04-15

Kmét, Rétság, Galgaguta, Cserhátsurány, Alsótold, Pásztó, Nagykeresztúr, Vizslás, Bárna, 3xCered, Pétervására, Borsodnádasd, Balaton, Bélapátfalva, Borsodnádasd, Bélapátfalva, Eger, Jászberény, Farmos, Kmét. 660km. Alfista78rg és VV6 kartársak társaságában.
Megjegyzés: a borsodnádasdi szerpentin 1-eses, a balatoni szerpentin pedig nagggyon csúszós, azt beszéltük ilyen lehet gta-val sima normál aszfalton szerpentinezni, mint nekünk a 2.5v6-tal ezen a csúszóson. Nem volt kellemes, folyton az orrtúrással kellett hadakozni. A2.5-nél erősebb 156 már az élmény rovására menne. Talán van oka, hogy nem szerelték gyárilag q2-vel ezeket az autókat...

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-04-11

Kiástam a garázs mélyéről és megforrósítottam az olajat. A szokásos Kmét-Kiskőrös útvonalon, pár extra fordulóval az Izsák-Páhi kanyargós szakaszon. Az esemény különlegessége, hogy alfista78rg barátom is egy 1.8 Bertone gt-vel jött. Igaz a két Alfa kupé között 40 év van.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-04-01

A berlina 1750 első szeriáról származó pajzson egy apró átalakítást kellett csinálni, hogy a helyére kerüljön és így azonos legyen a kupééval. 16 és fél év után ez is elkészült. A lista egyre rövidebb.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-03-21

Kmét, Izsák, Kiskőrös, Kalocsa, Harta, Akasztó, Kiskőrös, Izsák, Kmét. 190km. alfasta78rg barátommal gurultunk egyet az első home-office-os hét után. (amíg lehet még)

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-03-20

A kopott motortér matricákat újra cseréltem Tamás jóvoltából. A gyári ferde ragasztások megtartásaval az eredetiseg jegyében.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-03-12

Kmét-Solt-Pincehely-Gyönk-Hőgyész-Mágocs-Szászvár-Komló-Orfű-Pécs-Kővágószőlős-Orfű-Komló-Szászvár-Mágocs-Hőgyész-Gyönk-Pincehely-Kmét. 500km.
alfista78rg és VV6 cartársak társaságában.