Ma este végre beszereltem az új LMM-et (vmi Unixos darab, Bosch szervizes szomszéd intézte elég olcsó volt) Holnap lesz egy miskolci utam kíváncsi leszek mit produkál! Ma mentem egy pár kilométert dinamikusabb volt az autó :) Remélem a horrorba illő katalizátor hibát ez okozta...
Ui: kinyomtattam az AlfaCity jegyet :)))
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
hg6idn2012-05-30 21:27:51 // 39272
zee2012-05-30 17:53:54 // 39271
Véleményt nem tudok róla mondani,de egy kézi mechanikus tisztítás szerintem biztosabb.
Elvileg ezeket a turbókat a Garrett nem is engedélyezi felújítani...
De nagyon szívesen! :)
Elvileg ezeket a turbókat a Garrett nem is engedélyezi felújítani...
De nagyon szívesen! :)
Candy832012-05-30 17:07:47 // 39270
és ezt használta már vki? érdemes ennyiért megvenni? amúgy köszi :)
zee2012-05-30 16:17:56 // 39269
Candy832012-05-30 15:02:04 // 39268
megy megy bőven kint is és "nehéz láb" alatt :) hát már nem is vagyok biztos benne hogy a turbó, de este visszajövök egy okosabb segítséggel és elolvassa ami ötleteket adtaok és akkor cska kiderül mi is lehet. köszönöm a segitségeket és ötelteket. :)
Jorjie2012-05-30 14:58:33 // 39267
Üzemanyagba öntve max. a porlasztócsúcsokat tisztítod :-) Mechanikus tisztitás vagy "ki kell kormolni". Városban használod inkább? Főút vagy autópálya szokott lenni? És igen, András bácsi nagyszerű kérdése: biztosan a turbó?
DieselManiaco(NagyVad)2012-05-30 14:57:36 // 39266
katalizátor van alatta? nem volt erőtlenség miatt szerelőnél,aki esetleg átütötte rajta a pajszert? ha nincs kat akkor gyári rendszerrel is fütyül.persze hátulról hallhatóan... geometria valóban leragadhat,de én a tisztító folyadékot nem biztos hogy erőltetném.ettől nem feltétlen van nagyobb töltőnyomás alapjáraton,mivel függ a gázmennyiségtől,de fütyülhet másképp,mivel ilyenkor más szögben kapja a gázt a turbinakerék...
András bácsi2012-05-30 14:51:45 // 39265
Hát adalék a geometriát nem tisztítja, mert egyszerűen nem jut oda. Az csak szétszedve megy: a lerakódott kormot kell leszedni.
András bácsi2012-05-30 14:50:20 // 39264
Az is lehet, hogy nem is a turbo hangját hallod. Általában egy normál cucc olyan 200e km-t, vagy még többet is elmegy, rendes olajjal használva. Így látatlanban inkább azt mondom, hogy más nyekereg, és csak próbálkoznak.
Candy832012-05-30 14:45:59 // 39263
na igen, ez már nekünk is eszünkbe jutott, meg vki vmi tisztitófolyadékot is emlegetett hogy az üzemanyagba kell önteni az kitisztitja stb. de most akkor melyik okosra hallgasson az ember? :):)
Jorjie2012-05-30 14:44:46 // 39262
Hmm, egy gondolat. Mi van a ha geometria ragadt le "fordítva", és már alapjáraton is pörög a turbó ezerrel, és ezért fütyül? Nem értek hozzá, csak egy ötlet, valaki szóljon hozzá, hogy ne beszéljek hülyeséget! :-)
Jorjie2012-05-30 14:35:56 // 39261
András bácsival értek egyet, amíg működik rendesen, addig felesleges bolygatni. Dudiszabi-nak is fütyült a 2.5-ön a turbó, király hangja volt :-) Valahol olvastam régebben, hogy a kopás jele is lehet a fütyülés, de amíg tölt rendesen,szerintem ne költs rá.
Másik kérdésedre a válasz: csere és felújítás is szóba jöhet. Csere esetén egy új turbót veszel, majd egy az egyben cseréled. (sok píz) Felújítás esetén kiszerelés, szétszedés, felújítókészlet (csapágyak vagy teljes középrész) majd centírozás és mehet vissza. (kevesebb píz) Felújítás csak profi helyen, nem a szomszéd utcában Pista bá-nál!
Másik kérdésedre a válasz: csere és felújítás is szóba jöhet. Csere esetén egy új turbót veszel, majd egy az egyben cseréled. (sok píz) Felújítás esetén kiszerelés, szétszedés, felújítókészlet (csapágyak vagy teljes középrész) majd centírozás és mehet vissza. (kevesebb píz) Felújítás csak profi helyen, nem a szomszéd utcában Pista bá-nál!
Candy832012-05-30 14:32:38 // 39260
sajna sztem egyre hangosabb, ha már én a lakásból hallom hogy kiállnak vele, és főleg hogy már alapjáraton is, mikro még elvileg nincs turbó-nyomás. olajat nem láttunk, ereje van. Főleg alacsony fordulaton feltűnőa hang. Hát pont ettől félek hogy valaki nem épp hozzáértő szerelő csak rávágja hoyg csere én meg elhiszem neki... :(
András bácsi2012-05-30 14:24:20 // 39259
Valamennyire minden turbó fütyül, nem feltétlenül rendellenes az a hang. Van más jelenség is? Pl. erőtlen, nyomja az olajat.
Különben minden turbó csapágyas, hiszen csapágy nélkül nem működne, hanem megállna, mint a szög. ;) Oké, a zöme siklócsapágy. :)
Különben minden turbó csapágyas, hiszen csapágy nélkül nem működne, hanem megállna, mint a szög. ;) Oké, a zöme siklócsapágy. :)
Candy832012-05-30 14:16:20 // 39258
segítség!! még mindig a fütyülő turbóm a probléma. továbbra sem tudjuk a baját. A cső rendben, nem lyukas. Rámijesztettek olyasmivel hogy csapágyas, meg hasonlók, de jó lenne ha vki segítene akinek már volt konkrétan problémája a turbóval. Alapjáraton is van elvileg turbónyomás.Csere esetén mire számítsak? LEhet más megoldás is?
GTPeti2012-05-29 21:58:28 // 39256
Jobboldalt a "Keresés" alatti mezőbe beírod, hogy "szervízCD", beállítod, hogy hozzászólásokban keressen és alulról a negyedik találatban ott lesz a link.
Ilike2012-05-29 21:34:24 // 39255
S.O.S. Segítsetek légyszi! Nagyon fontos lenne!
156 2.5 V6-os Alfához kellene nekem kapcsolási rajz..
Honnan tudnék szerezni?
Előre is köszi a segítséget!
156 2.5 V6-os Alfához kellene nekem kapcsolási rajz..
Honnan tudnék szerezni?
Előre is köszi a segítséget!
DieselManiaco(NagyVad)2012-05-29 13:23:28 // 39254
Urak!
Valakinek nincs véletlen olyan ismerőse aki kisteherautókkal foglalkozik? Iveco Daily-hez kéne,hidraulika kihajtás.Valaki valami közelebbit nem tud?
Valakinek nincs véletlen olyan ismerőse aki kisteherautókkal foglalkozik? Iveco Daily-hez kéne,hidraulika kihajtás.Valaki valami közelebbit nem tud?
ervin2012-05-29 10:50:56 // 39253
Sziasztok!
2.0 TS-hez keresnék gyertyakábelt, 97-es évjáratú 145-höz. Van valakinek ötlete, hol lehet olcsón beszerezni?
Köszi
Ervin
2.0 TS-hez keresnék gyertyakábelt, 97-es évjáratú 145-höz. Van valakinek ötlete, hol lehet olcsón beszerezni?
Köszi
Ervin
[k i z z o]2012-05-28 22:18:56 // 39252
Hi,
ez a motorod időzítésének az alapja. Ebből számít gyújtási és befecskendezési időket. Ez a szenzor olvassa a 60/2 -es tárcsádat, amely megmondja, hogy hol tart a főtengely. Ha ez működik, akkor min. semi - seq. üzemben elindul a rendszer.
ez a motorod időzítésének az alapja. Ebből számít gyújtási és befecskendezési időket. Ez a szenzor olvassa a 60/2 -es tárcsádat, amely megmondja, hogy hol tart a főtengely. Ha ez működik, akkor min. semi - seq. üzemben elindul a rendszer.
GTPeti2012-05-28 22:08:55 // 39251
Mondhatnál párat, hogy tanuljunk is vmit. Thx! :)
Ferke2012-05-28 21:04:12 // 39250
Pedig van egy pár...át kell nézni azt a motort rendesen.
R.Krisztián2012-05-28 19:45:08 // 39249
Ez engem is érdekelne, mert nálam is ugyan ez a jelenség és én is féltengelyre tippelek... viszont még én se jutottam el a szerelőmhöz, a héten tervezem... de ha te előbb akkor jelezd légy szíves a diagnosztikát :)
GTPeti2012-05-28 19:35:49 // 39248
OT=Oberer Totpunkt =felső holtpont
[k i z z o]2012-05-28 19:16:41 // 39247
TDC szenzorra gondolsz?
Piritu - 1.000.0002012-05-28 19:12:20 // 39246
...ez engem is érdekelne, mert vagy egy napot dobtam rá, de nem sikerült. Az ülőlap elejét állítólag valami műanyag pöcök tartja, amit csak törni lehet. Nekem nem sikerült, mert nem volt szívem pajszerral feszegetni.
mreni2012-05-28 17:39:36 // 39245
valamelyik tartóbakra tippelnék
nörpi2012-05-28 10:37:12 // 39244
Kérdésem lenne a 159 hátsó ülésének kivételéről,pontosabban,hogyan lehet kivenni a hátsó ülést. Előre is köszia választ.
Robbye2012-05-27 11:30:50 // 39243
Kérdésem a szakiktól.Az milyen jelenség hogy amikor gyorsulok remeg a kocsi eleje illetve a sebességválto?Én gondoltam a féltengelyekre de ez csak gondolat mivel még a szerelőig nem jutottam el vele.
Robbye2012-05-27 11:28:48 // 39242
Reggelt vagy mit:) Az OT Sensor-nak mi a dolga?
dev1662012-05-27 11:28:38 // 39241
Sziasztok! Alfa 164 bőrülést szeretnék profin újrafestetni. Ajánlanátok valakit, aki jó munkát végez (szép felület, nem fog a festék utána, stb.)? Előre is köszönöm.
DieselManiaco(NagyVad)2012-05-27 08:22:47 // 39240
túl sok nincs esetleg szelepszár szimering lehet még...
DieselManiaco(NagyVad)2012-05-27 08:20:29 // 39239
hát nem volt benne semmi konkrétan,csak leírták a konszernek fospisztoly motorjait,amitől hála istennek jó messze állunk..
GTPeti2012-05-26 21:50:51 // 39238
Pedig olyan túl sok egyéb hely nem biztos, hogy van, ahonnan olaj kerülhet a kipufogórendszerbe. Mindenesetre nem egészséges állapot... Nagyon nem. :(
Torpe1552012-05-26 21:15:19 // 39237
Szevasztok! A 2.4 jtd-men turbócsere után is csöpög az olaj a kipufogóból. A turbó biztosan jó,nem értem mi lehet a gond!!!!! A segitségeteket előre is köszönöm!
Imyx2012-05-26 18:48:07 // 39235
Ezt fogom tenni. Köszönöm szépen!!!!
Hari2012-05-26 18:35:07 // 39234
Cseréld meg ... mondjuk az 1-es henger gyertyáival és ha így is a 3. hengerhez írja a gyújtáskimaradást akkor szinte biztos, hogy a trafó haldoklik! (Sürgősen cseréld ki!!! ...amíg a katalizátorod nem pusztul bele!!!)
Imyx2012-05-26 17:25:35 // 39233
Az lenne a kérdésem, a vas újabban beirkálja a 3. tekercset. Tuti, hogy trafót kell cserélni, vagy beírhatja gyertya miatt is?? Vagy van olyan, hogy teljesen behal a trafó, és leáll a henger? A gyertyákban 70K van (100.000 km-es). Szemre nem tűnik még vészesnek az állapotuk, de persze ettől még lehet gond vele. Ha nem muszáj, még nem cserélném őket. Köszönöm.
mreni2012-05-26 16:15:41 // 39232
Hali!
Tehát: először körbehúzod 29nm-el átlóban,ahogy kell utána 50nm majd 88nm-el.
Azután 20percig járatod,leállítod vársz 3.5 órát majd ráhúzol még 30fok+88nm-t.
Ez a hivatalos forma :)
Tehát: először körbehúzod 29nm-el átlóban,ahogy kell utána 50nm majd 88nm-el.
Azután 20percig járatod,leállítod vársz 3.5 órát majd ráhúzol még 30fok+88nm-t.
Ez a hivatalos forma :)
Csaba2012-05-26 16:09:52 // 39231
Sziasztok
2 literes VM dízelen szeretném a hengerfejeket nyomatékra lehúzni, de ahány helyen néztem, annyiféle információt kaptam, (a hfej tömítéshez nem mellékeltek magyarázatot), főleg ez a járassuk hűtsük ki lazítsuk, majd húzzuk meg nem tiszta.
2 literes VM dízelen szeretném a hengerfejeket nyomatékra lehúzni, de ahány helyen néztem, annyiféle információt kaptam, (a hfej tömítéshez nem mellékeltek magyarázatot), főleg ez a járassuk hűtsük ki lazítsuk, majd húzzuk meg nem tiszta.
GTPeti2012-05-26 13:18:58 // 39229
Csak azt akartam mondani, hogy ma 1, azaz egy darab szívó benzinest használ az Alfa.
Még a p**sköszörű 0,9 TwinAir is turbós. (Kispolszki motor. :)
Még a p**sköszörű 0,9 TwinAir is turbós. (Kispolszki motor. :)
Dévid2012-05-26 13:16:01 // 39228
Jah, bocs, a dízeleket nem számoltam bele, én turbós benzinmotorra értem a turbós motort, szívódízelek most már nem igazán vannak, a dízel az nálam alapból turbós. Bocsi, akkor persze Neked van igazad.
GTPeti2012-05-26 13:09:22 // 39227
"Szerencsére az Alfa kevés autóba rak még turbós motort."
Ez jelen idő.
Én még hozzátettem, hogy a 159 pályafutása végén is már csak turbós motorja volt.
"Én csak az 1.750 TBi motorokról tudok" Pontosan. No meg a dízelek...
Ez jelen idő.
Én még hozzátettem, hogy a 159 pályafutása végén is már csak turbós motorja volt.
"Én csak az 1.750 TBi motorokról tudok" Pontosan. No meg a dízelek...
Dévid2012-05-26 13:04:27 // 39226
Én csak az 1.750 TBi motorokról tudok 159-ben amik turbósak.
GTPeti2012-05-26 12:55:21 // 39225
Miért, a végén a 159-nek is már csak turbós motorjai voltak. Ma pedig az 1.4-esen kívül már csak turbós motorokat tesznek az Alfákba. :PP
Dévid2012-05-26 12:46:46 // 39224
Szerencsére az Alfa kevés autóba rak még turbós motort.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-26 12:41:49 // 39223
sok újdonságot nem írtak le :)