Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy miután beszereltem az új légtömegmérőt az autóba, van-e egyéb teendő az ECU-resetelésen (akksisaru levétele kb. fél órára) kívül?
Köszi előre is! :) Üdv. Szegi
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Szegi1562015-06-01 18:19:41 // 50322
grandios2015-06-01 10:49:55 // 50321
sziasztok!
Tudja valaki hogyan kell Mitoban váltószoknyát cserélni? Hogyan van odafogatva alul, pattintós, csavros, stb, mert valami fogja.
Köszi!
Tudja valaki hogyan kell Mitoban váltószoknyát cserélni? Hogyan van odafogatva alul, pattintós, csavros, stb, mert valami fogja.
Köszi!
.......................2015-05-29 09:38:09 // 50320
márkaszervizek tudtak anno rendesen lendkereket felújíttatni,
mivel ök elküldik a gyárnak
nem rossz ötlet,ha rendesen megcsinálják
de inkább bontott ,vagy új
mivel ök elküldik a gyárnak
nem rossz ötlet,ha rendesen megcsinálják
de inkább bontott ,vagy új
zoligt2015-05-29 07:56:40 // 50319
Sziasztok. Alfa gt-mnél elértünk a lendkerék cseréjéhez. Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy van-e tapasztalatotok a felújításával kapcsolatban. Hallottam olyat, hogy utána megnő a rezonancia, az meg nem lenne az igazi, mivel évente kb 30.000 km-t megyek vele. Mennyire tartós ez a felújítás?
Előre is köszi a válaszaitokat. Üdv Zoli
Előre is köszi a válaszaitokat. Üdv Zoli
Buksi2015-05-28 13:52:56 // 50318
Nem tudom mi lehetett, de lehet ha a Vernet-et veszed, akkor abban is Behr lesz. De SZVSZ a Behr jobb. ;-)
Csabo222015-05-27 22:35:54 // 50317
Biztos zsonglőrködtek a raktáros figurák. még jó, h nem fehér nyuszi ugrott ki belőle :)
Buksi2015-05-27 22:20:57 // 50316
Én ami termosztátot vettem a 155-be az Vernet dobozban volt, de Behr gyártmányú. :)
Csabo222015-05-27 22:07:16 // 50315
Üdv
Termosztátból melyiket válasszam inkább? Vernet, vagy Behr? utóbbi sztem jobb valamivel, de nemtom megér-e +4ezret...
köszi
Termosztátból melyiket válasszam inkább? Vernet, vagy Behr? utóbbi sztem jobb valamivel, de nemtom megér-e +4ezret...
köszi
Andrewxy2015-05-26 17:18:17 // 50314
Szia! Tudunk beszélni vmikor pl. fb-n? :)
dev1662015-05-26 17:09:56 // 50313
kösz a tippeket. remélem a hétvégén jut rá időm és átnézem az egész vákuumrendszert alaposan.
A cikkek is hasznosak. amúgy járt már valaki a BMS-nél (injektor.hu)? az írásaik alapján profiknak tűnnek, csak attól félek, hogy ha nem esettanulmánynak szánják és nem saját verda, akkor már nem erőltetik meg magukat olyan nagyon.
A cikkek is hasznosak. amúgy járt már valaki a BMS-nél (injektor.hu)? az írásaik alapján profiknak tűnnek, csak attól félek, hogy ha nem esettanulmánynak szánják és nem saját verda, akkor már nem erőltetik meg magukat olyan nagyon.
.......................2015-05-26 14:59:51 // 50312
http://szerszambolt.com/tag/vakuumpumpa/
ezzel megtudod nézni,csak a baj hogy nem tud nagy térfogatot megszívni
a tömítettség mérésre viszont jó
ha közben adsz egy +12V ot a
http://injektor.hu/kezdolap/11-eset/136-xxiii-esetleiras-mozi-a-fedelzeten-egy-passat-elgyengulesei
ezzel megtudod nézni,csak a baj hogy nem tud nagy térfogatot megszívni
a tömítettség mérésre viszont jó
ha közben adsz egy +12V ot a
http://injektor.hu/kezdolap/11-eset/136-xxiii-esetleiras-mozi-a-fedelzeten-egy-passat-elgyengulesei
mex862015-05-26 14:41:12 // 50311
nekem ha väkumbaj van ältaläban csö gond van mindig.
és akkor a féken is hatärozottan észreveszem és persze vgt sincs
volt hogy szinte balesetveszélyesen keménnyé vält a fék, és räadäsul néha viszont volt räsegités.
väkuumcsö a szervodob elött lett lyukas itt, ki volt töredezve hajtäsnäl belsö iven.
aztän volt olyanom offnäl hogy a väkumpumpa belülröl peremezett csonkja engedett el emiatt nem volt väkum, ezt le lehetett tömiteni szétszedés utän. ott fék sem volt jo meg vgt sem volt javitäsig.
de volt mär olyan is h csak vgt nem volt mert a nyomässzabälyzo utän volt lyukas a väkumcsö.
és akkor a féken is hatärozottan észreveszem és persze vgt sincs
volt hogy szinte balesetveszélyesen keménnyé vält a fék, és räadäsul néha viszont volt räsegités.
väkuumcsö a szervodob elött lett lyukas itt, ki volt töredezve hajtäsnäl belsö iven.
aztän volt olyanom offnäl hogy a väkumpumpa belülröl peremezett csonkja engedett el emiatt nem volt väkum, ezt le lehetett tömiteni szétszedés utän. ott fék sem volt jo meg vgt sem volt javitäsig.
de volt mär olyan is h csak vgt nem volt mert a nyomässzabälyzo utän volt lyukas a väkumcsö.
dev1662015-05-26 13:41:20 // 50310
határozottan puha benne a fékpedál, viszont jól fog, de ez sem túl objektív teszt sajnos. vaktában viszont nem akarok vákuumpumpát cserélni. Újonnan nem is tudom, h létezik-e, a bontott meg teljesen lutri, hiszen nem lehet megbízhatóan tesztelni.
Az is benne van a pakliban, h levegőt szív valahol a vákuumrendszer és ezért gyengébb a vákuum. A VGT-nél biztosan nem lyukas sehol, a vákuumtartályt és a csöveit még nem néztem.
Az is benne van a pakliban, h levegőt szív valahol a vákuumrendszer és ezért gyengébb a vákuum. A VGT-nél biztosan nem lyukas sehol, a vákuumtartályt és a csöveit még nem néztem.
mex862015-05-26 09:03:17 // 50309
féked sem az igazi pedälkeménység érzetre ha nem jó a vákuum
dev1662015-05-25 23:57:26 // 50308
:) reméltem, hogy van olyan módszer, amit akár én vagy egy átlagos szerviz is alkalmazhat a vákuumpumpa tesztelésére (pl. jellemző tünetek felismerése, furcsa hangok, stb.). A másik gond, h nem tudjuk mi kéne mérni. szabályozott a nyomás vagy sem, ha igen milyen értékre szabályoz?
talán az lesz a legjobb, ha a végétől visszafelé haladva lebontom a motorszellőztető rendszert, míg el nem jutok a törmelékek forrásáig. bár sanszos, h így sem fog kiderülni, mert mindenhova széthordhatta törmelékeket.:(
talán az lesz a legjobb, ha a végétől visszafelé haladva lebontom a motorszellőztető rendszert, míg el nem jutok a törmelékek forrásáig. bár sanszos, h így sem fog kiderülni, mert mindenhova széthordhatta törmelékeket.:(
[k i z z o]2015-05-25 23:42:46 // 50307
[k i z z o]2015-05-25 23:39:23 // 50306
A vákuum mérhető:)
[k i z z o]2015-05-25 23:38:36 // 50305
Az ECUnak nem lehet baja, ha mér. A végfokozatok védettek zárlat ellen.
Itt nincsen nagyobb DC szint az akkumulátor feszültségénél, a benzineseknél gyorsabb zárásra használt flyback feszültség is le van vágva, ahogy zárjuk az injektort.
Itt nincsen nagyobb DC szint az akkumulátor feszültségénél, a benzineseknél gyorsabb zárásra használt flyback feszültség is le van vágva, ahogy zárjuk az injektort.
dev1662015-05-25 23:31:14 // 50304
Sziasztok! Hogyan lehet ellenőrizni, hogy a vákuumpumpa megfelelően dolgozik-e, azaz kellően nagy vákuumot állít-e elő? Honnal lehet tudni, ha haldoklik? 2.4 JTDm 20V 175LE
A tünet: rosszul működő VGT, apró nem fémes törmelékek a teljes motorszellőztető rendszerben (olajpára visszacsapó szelep, VGT mágnesszelep szűrője, kartergázcsövek, talán az olajlepárlóban is, de azt még nem szedtem szét).
A tünet: rosszul működő VGT, apró nem fémes törmelékek a teljes motorszellőztető rendszerben (olajpára visszacsapó szelep, VGT mágnesszelep szűrője, kartergázcsövek, talán az olajlepárlóban is, de azt még nem szedtem szét).
atis_166jtd2015-05-25 23:05:54 // 50303
ez lemaradt.
injektor
injektor
atis_166jtd2015-05-25 23:04:15 // 50302
Csak azt ne felejtsük el, hogy ez nem benzines, itt akár 80 volt is lehet az injektoroknál. Nem hiszem, hogy ezt otthon kellene mérned mert az ecu-ban könnyen kárt tehetsz.
Kisvuk2015-05-25 22:31:05 // 50301
Köszi az infokat , a generátort megvetem. A vezérlésrögzítőt pedig vissza fogm vetetni szerintem . Nem koser a cucc az a véleményem. Lehet hibás a cucc ! A másik tljesen patent az semmi hézag ennél meg lötyög. Majdtöltök fel képeket.!
Na akkor indul kedden a generátor csere :)
Na akkor indul kedden a generátor csere :)
Ferke2015-05-25 21:56:55 // 50300
Őszintén szólva sok éve nem használok rögzítőt, de nem hinném, hogy gyári szerszámnál 'lötyögne' a bütyök a rögzítőben...nem emlékszem, hogy ilyet láttam valaha is:)
Ferke2015-05-25 21:55:23 // 50299
Nem kell kép, ugyanaz a generátor:)
Andrewxy2015-05-25 21:13:58 // 50298
Köszi, ezeket átnézem :)
Kisvuk2015-05-25 20:56:22 // 50297
Ferke kérlek nyilatkozz , a vezérlésrögzítő szettnél a szívóoldali rögzítőben nem pontos a bütyökre a rögzítő ez így pár fokot tud csalni .Ez normális dolog ????
Kisvuk2015-05-25 20:54:46 // 50296
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=gener%E1tor+alfa+156&c=0&warn=1
a link
a link
Kisvuk2015-05-25 20:49:00 // 50295
Ts az is azt mondi az ipse 6000 Ft-ért adná van kép mindjárt feltöltöm
Ferke2015-05-25 20:30:43 // 50294
Ez kuvajó, köszi, hogy felraktad!:)
Ferke2015-05-25 20:26:39 // 50293
Nem a karosszériától függ, hanem a motortól!:)
Kisvuk2015-05-25 20:26:32 // 50292
Bocs elírtam, generátor a kérdéses Sorry :)
Kisvuk2015-05-25 20:25:25 // 50291
Sziasztok ! Segítség kellene a 146 nak az öninditója uaz mint a 156-é ??? Fel tudom rá rakni ??
[k i z z o]2015-05-25 19:31:16 // 50290
Csabo222015-05-25 17:52:02 // 50289
Ha valakinek esetleg van olyan rádió kód generáló progija, ami honda civic EP1-hez működik, az legyen szives jelezzen.
Köszönöm
Köszönöm
Csabo222015-05-25 17:50:19 // 50288
Ha nincs meg a kis kódkarid, akkor megnézed a rádió keretébe ütött számot (asszem BP-vel kezdődik), és itt a beütött szám alapján megmondják elég hamar (1, max 2 napon belül). Vagy vannak kódgeneráló alkalmazások neten, amik fizetősek.
Andrewxy2015-05-25 14:28:12 // 50287
Még egy kérdés :) Hol találok magyarázatot az elearn használatához?
számjelölés, színjelölés, ábrákhoz magyarázat :)
Köszi..
számjelölés, színjelölés, ábrákhoz magyarázat :)
Köszi..
Bubi (147)2015-05-25 11:42:17 // 50286
valaki tudna segíteni?!
honnan tudnám megszerezni a rádió kódját mert levettem a sarut és kéri?!
honnan tudnám megszerezni a rádió kódját mert levettem a sarut és kéri?!
Andrewxy2015-05-25 10:40:25 // 50285
Tehát a pirossal jelölt vezetéken járó motor mellett az ECU elveszi a 12V-t, akkor ott testnek kell lennie?
A másikon pedig menet közben a piroshoz képest kell mérni vezérlő jelet?
Tehát ha a gyújtást nem adom rá akkor a piros vezetéken folyamatosan 12V-nak kell lennie?
:)
A másikon pedig menet közben a piroshoz képest kell mérni vezérlő jelet?
Tehát ha a gyújtást nem adom rá akkor a piros vezetéken folyamatosan 12V-nak kell lennie?
:)
[k i z z o]2015-05-25 07:21:59 // 50284
Az egyik vezetéken +12V van, amelyet a gyújtás ráadása után az ECU egy relén keresztül kapcsol ki.
A másik vezetéken keresztül az ECU kapcsolgatja az inkektorokat az alsó oldali meghajtóival. A 4 injektor teljesen szekvenciálisan van kapcsolva, azaz egymástól függetlenek.

Szkóppal hasonló jeleket tudsz mérni (A csatorna):

A másik vezetéken keresztül az ECU kapcsolgatja az inkektorokat az alsó oldali meghajtóival. A 4 injektor teljesen szekvenciálisan van kapcsolva, azaz egymástól függetlenek.

Szkóppal hasonló jeleket tudsz mérni (A csatorna):

Andrewxy2015-05-24 20:27:40 // 50283
Megtaláltam az elearning anyagot 156-hoz, de két kérdésemre nem találtam benne választ.
Mindegyik injektorra két vezeték megy (szin/szincsik).
- Ezek közvetlenül az ECU-ra vannak kötve, vagy van közöttük más berendezés, esetleg egy relé stb..?
- Ezeken a két vezetékeken mit kell mérni? Egyik test, a másik a testhez képest vezérlőjel, vagy mindkettőn vezérlő jel van (és az injektorház maga a test)?
Köszönöm a segítséget.
Mindegyik injektorra két vezeték megy (szin/szincsik).
- Ezek közvetlenül az ECU-ra vannak kötve, vagy van közöttük más berendezés, esetleg egy relé stb..?
- Ezeken a két vezetékeken mit kell mérni? Egyik test, a másik a testhez képest vezérlőjel, vagy mindkettőn vezérlő jel van (és az injektorház maga a test)?
Köszönöm a segítséget.
Alien42015-05-24 16:19:07 // 50282
kezdő vagyok a témában sajnos, a gyári kábel mellé kaptam gyári CD-t is, azt raktam fel, de van egy olyan érzésem, hogy az ecuscan nem látja a kábelt, mert tesztelgetés közben sem látta, mindig fail-ra ment.
áttettem egyes portra is, ugyan az, vissza 9-re, állítottam a receive buffert 1-re, valamint a transmit-et is, com9-en. viszont lehet, hogy itt bukik ki a hiba, mert latency timer fület nem láttam... vagy vak vagyok, vagy nemtom :/ ha ez a kulcs, akkor ki kellene találni, miért nem lelem a latency timert
köszönöm az eddigieket és remélem köszönhetem a továbbiakat is!
áttettem egyes portra is, ugyan az, vissza 9-re, állítottam a receive buffert 1-re, valamint a transmit-et is, com9-en. viszont lehet, hogy itt bukik ki a hiba, mert latency timer fület nem láttam... vagy vak vagyok, vagy nemtom :/ ha ez a kulcs, akkor ki kellene találni, miért nem lelem a latency timert
köszönöm az eddigieket és remélem köszönhetem a továbbiakat is!
Andrewxy2015-05-24 16:05:27 // 50281
köszi, közben találtam :)
GTPeti2015-05-24 15:55:57 // 50280
Próbáltad a Google-t? Végigbogarásztad a találatokat? Mert én sem tennék ám mást.
(Bocs, ez a gyengém.)
(Bocs, ez a gyengém.)
Andrewxy2015-05-24 15:47:35 // 50279
Egy linket tudnál adni? :)
Tehát az ECU-n keresztül az üzemanyagot "veszi el"? Köszi
Tehát az ECU-n keresztül az üzemanyagot "veszi el"? Köszi
GTPeti2015-05-24 15:31:51 // 50278
Google: 156 elearn (.zip v. .rar)
Minden esetben a motor ECU-jával van összekötve az immo-doboz.
Minden esetben a motor ECU-jával van összekötve az immo-doboz.
Andrewxy2015-05-24 15:06:43 // 50277
Sziasztok! Valaki nem rendelkezik 156 workshop manuallal? Ha igen, átküldené nekem?
(elsősosrban az elektronika érdekelne)
Illetve az a kérdésem, hogy 156 2.4jtd esetén az immo mit tilt le?
Köszi. :)
(elsősosrban az elektronika érdekelne)
Illetve az a kérdésem, hogy 156 2.4jtd esetén az immo mit tilt le?
Köszi. :)
Ferke2015-05-24 12:50:30 // 50275
A leállást meg holtbiztos, hogy nem a retkes egr okozta, ott más is lesz, de ha leállt, akkor kell legyen nyoma az ecuban...
Ferke2015-05-24 12:48:17 // 50274
Elég lett volna takarítani...most csekkold le FES-sel, az elvárt és a mért légtömeget...:)
Csabex2015-05-24 12:45:34 // 50273
Ciao... Problémám a következő volt. Egyenletlen járás , ici-pici torpanasok fix sebesség tartományban . Esetenként leálás ( menetközben ) ! Orvosoltam ; EGR takarítás , falazással egybekötve ! ;) hiba megszűnt , szebben jár ....