Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Alien42015-05-02 14:35:39 // 50173
Sziasztok! hozzáértők véleményét/tanácsát kérném -és előre is köszönöm-
145ös, 2000-es. 3 pines csatival, ki akarom olvasni
rendeltem hozzá ilyet meg ilyet:

ELM327

3-6 pines váltó

mielőtt nekiesnék a kiolvasás és a többi gyönyörűségnek, mik a tapasztalatok, trükkök?
előre is köszönöm!
GTVili2015-05-01 21:10:44 // 50172
Pláne ebben a korban.....
Buksi2015-05-01 17:33:38 // 50171
Uhh... Akkor szerencse, hogy van rutinja és nem lett semmi komoly baj.
Sajnos a nagyon sok állás sem tesz jót az autóknak.
Bobika2015-05-01 15:33:57 // 50170
Sziastok.tudja valaki h 145 1.9 jtd nel mi a normalis vizhofok? Dugoban 100-110 re felmegy,az normalis dolog?
GTVili2015-05-01 13:29:31 // 50169
Pedig de......:-(
Szerencsére az asszony rengeteget vezet,és nem pánikolt.....szép nyugisan hazacsorgott a verdával.

Mostanában az is felmerült,hogy inkább eladom. Az utóbbi időben nagyon keveset használjuk,és szegény csak tönkremegy az állásban.....
Buksi2015-05-01 12:09:41 // 50168
Még jó, hogy nem menetközben derült ki.
.......................2015-05-01 10:48:42 // 50167
Bontó
Alfadepo.hu
Olaszautobonto.hu

Vagy Erhard megrendeli eredeti gyáriból
GTVili2015-05-01 10:35:25 // 50166
Bizonyám'......valószinűleg az volt a hibajelenség oka,hogy járó motornál volt akkora a rásegítés mértéke,hogy át tudta nyomni a porózus csövön az olajat.
Mikor nem járt a motor,akkor nem tudtam akkora erőt kifejteni......
És persze ahol az olaj kimegy,ott a levegő bejön......;-)
Buksi2015-05-01 06:53:13 // 50165
Lyukas volt a fékcső? :-O
Rolee462015-04-30 22:32:26 // 50164

Ki tudna segiteni hol tudnek venni ilyen resolajcsovet aminek az egyik fele kb5mm a masik 3mm.Itt csak vastagfalut van 3.2mm es az nem tagul ki annyira,hogy felmenne a csonkra.
GTVili2015-04-30 22:11:47 // 50163
Ez e'.....

Buksi2015-04-30 12:26:55 // 50162
Mi volt a gond? :)
GTVili2015-04-29 22:48:18 // 50161
Megoldódott.......;-)
Buksi2015-04-27 21:52:47 // 50160
Máasszittem :D
Legközelebb tessék pontosabban fogalmazni. :D
GabCsi2015-04-27 21:26:16 // 50159
Egy klíma"rá"töltés valóban 5-10 perc, de attól szar marad a klíma.
Egy normális diagnosztika mondjuk egy óra, esetleg vissza kell jönni egy két nap múlva, de nem kell otthagyni az autót.
Nálunk kis gumisoknál így megy...
GTVili2015-04-27 21:04:58 // 50158
Na azé' ennyire hüjje nem vagyok....;-)

Nem a szokásos a rásegítés mértéke,ha így jobban érthető....
Rálépsz,majdnem koppig bemegy,és a vége előtt egy kicsivel fog. Mondom olyan,mintha csak az egyik fékkör működe......

De azért fura,mert álló motornál kőkemény a pedál....

Ha levegős,akkor gumis lenne álló motornál is...
Buksi2015-04-27 19:45:12 // 50157
Ez nem hibajelenség. Ez a normális. Ugyanis csak járó motornál van rásegítés, ezért tudod jobban benyomni a pedált az indítást követően. De nem esik be a pedál. ;)
Ha szó szerint beesik a pedál, na akkor van baj.
.......................2015-04-27 18:29:53 // 50156
addig jó Mo on míg nincs úgy túlszabályozva minden mint Dücslandban
GTVili2015-04-27 17:38:46 // 50155
Sziasztok!

Mi okozhatja azt a hibajelenséget,hogy az egyébként kőkemény fékpedál a motor beindításakor beesik.....?

Valami a fékrásegítő dobnál lehet....? Mit kéne megnézni.....?

Szinte teljesen megszűnt a fékhatás,mintha csak az egyik fékkör működne.....
Andrewxy2015-04-26 18:39:09 // 50154
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Ha sokat használom a kuplungot (pl városban) akkor akad a pedál, de ha hosszú úton használom és csak néha nyomom be akkor meg jó. 147 1.9jtd.

Szerintetek? :)
GTPeti2015-04-26 16:00:13 // 50153
(Lassan szembe kéne nézni az NKH-nak is a ténnyel, hogy Mo. az EU tagja...)
GTPeti2015-04-26 15:56:55 // 50152
Köszi! Ha neked is ilyen van, az jelent valamit. ;)

A németek is úgy beszélnek róla, mint a legnagyobb gyártóról e téren. Igyekszem rozsdamentest felhajtani, köszi a tippet!
Szabeee2015-04-26 13:39:13 // 50151
igen, ott van a blogomban leírva :)
Skodra2015-04-26 11:32:32 // 50150
Sziasztok! Valaki szerelt már le generátort 156 2.4M-Jtd motorról? Bontani kell a féltengelyt,vagy a motortartó bakot hogy kiférjen?
Köszönöm!
[k i z z o]2015-04-26 10:54:34 // 50149
Nekem ez a típus van - Goodridge, van bizonylat is róla. (Amit itthon semmit nem ér, de neked odakinn jó (TÜV/DOT pl.))

http://www.ebcbrakeshop.co.uk/alfa-romeo-spider-&-gtv-30-24v-goodridge-4-line-kit-zinc-plated-connectors-sar14504p_p1224561.htm

Ebből kell legyen A2 vagy A4 -es es fittinggel is, azt keresd, a cinkelt sem rossz, de a rozsdamentes vagy saválló még jobb.
denil12015-04-26 00:45:50 // 50148
Sziasztok!

Az alábbi jelenségre lettem figyelmes.
Ki mit mond, mi a probléma?

Amikor eltekerem a kormányt és működésbe jön a kormányszervó akkor berezonál az autó és a kormányon is érzem. De csak addig amíg mozgásban van a kormány tehát a szervó működése alatt. Főleg álló helyzetben érezni de ha jól emlékszem akkor menet közben is csak akkor sokkal kevésbé.
Mr. Z2015-04-25 21:01:19 // 50147
Én nem értem egy ilyen hely miből él? Ki bízza ezekre az autóját? A 166 szerintem se bonyolultabb mint bármi, főleg a klíma, na az kb minden autóban ugyan úgy működik.
Emolnar1592015-04-25 20:53:29 // 50146
Sziasztok!

Zalában tud valaki jó Alfa szerelőt? Előre is köszi!
GTPeti2015-04-23 21:54:39 // 50145
Srácok, ki milyen flexibilis fékcsövet ajánl? A GTV-nél igencsak esedékes az elsők cseréje.
Gyári legyen? Vagy kívül is fémszövettel bevont?
(Utóbbiból olyat kell találnom, amihez van ABE, vagyis műbizonylat.)
Riki2015-04-23 20:32:27 // 50144
Ebbe az a szomorú hogy ma már boldog boldogtalan vállal klímatöltést. Már a legkisebb gumis műhelyek is.
TIbor2015-04-23 19:57:46 // 50143
Hát nekik egy hátsófék is feladta már.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-04-23 18:54:08 // 50142
nem volt kedve dolgozni...baszott bonyolult kb 5-10 perc a klímatöltése ...
W.2015-04-23 17:41:24 // 50141
Mai kalandom:

Projekt: 166 klímatöltés.
Felkerestem helyben egy, magát "autóklinika" -nak nevező céget. Bementem a város szélén álló műhelybe, ahol munka nemigen folyt, 2 autó állt az emelőn. A munkafelvevő hölgy kérdésemre, miszerint: klímatöltést vállalnak-e, elsietett és hívta a "szakembert". A következő párbeszéd zajlott:

"Szakember"=Sza.

Sza: Heló!
Én: Heló( nem tudtam, hogy tegeződünk)
Én: Klímatöltéssel foglalkoznak?
Sza: Igen. Milyen autó?
Én: Alfa 166.
Sza: Alfa? Jajj az bonyolult. Milyen alfa?
Én: 166. Szerintem nem bonyolultabb, mint bármi más!
Sza: Csak elseje után vállaljuk.
Én: Mennyi időt vesz igénybe a művelet?
Sza: Leteszteljük a rendszert, utána feltöltjük. Ha szivárgás van, na akkor akár napokig is elszöszölünk rajta!
Én: Napokig??
Sza: Igen. Az Alfa bonyolult.
Én: Ismeri a 166-ost? Szerintem egyszerű, mint a szög!
Sza: A 166-ost nem, de lehet, hogy még a műszerfalat is le kell szednünk, ha valahol ereszti a gázt!
Én: Mit?? Leszedni a műszerfalat, ember?! Na azt hiszem tévedtem mikor ide jöttem! Viszlát!
A "szakember" röhögött egy jót, miközben kifelé mentem!

Azért ez tetszett! Ad1: fogalma sincs milyen a 166, de az Alfa bonyolult. Ad2: még hozzá sem kezdtek(nem is fognak), de már napokról beszél. Ad3: a stílust inkább nem minősítem. Ja, a szolnoki Huszár Autóklinika- ról volt szó!
AlfiGT2015-04-21 21:31:56 // 50140
Sziasztok!
Pécsen vagy Pécs környékén keresek jó, megbízható, olcsó :) Alfa szerelőt!
Előre is köszi
ervin2015-04-21 16:31:35 // 50139
Sziasztok!
Azt tudja valaki esetleg, hogy a katalizátortól hátrafelé minden 145-ösnek 3 kipufogódobja van, az 1997-es QV-nak is?
Köszönöm
Bati2015-04-20 12:48:42 // 50138
Sziasztok
Kuplung pedál nyikorgást hogyan szüntessem meg ?
czrobika 156 sw2015-04-19 20:34:47 // 50137
Sziasztok.
Köszönöm hogy itt lehetek köztetek. Segítséget kérek tőletek, de sokat. Soha nem volt még Alfám. Sőt még diselem sem.Nagyon tetszik de már van olyan problémám, hogy nem kapcsol be a tempomat benne. Vagy én vagyok a béna vagy más a bibi. Az első kérdésem hogy van-e neki kijelzője a müszerfalon? Odáig már eljutottam hogy be van kötve a kormányoszlopnál. Vagy valamiféle biztosítékot kell-e keresnem?
A másk kérdés a klima. Elvileg kétzónás klima van benne a gombokról itélve. Bekapcsolom, vílágit a gomb meg változik a levegőáramlat de nem fogok benne megfázni. Ennek a problémának hol érdemes nekikezdeni mielőtt szervizbe viszem.
Segítségeteket előre is köszönöm.
[k i z z o]2015-04-19 19:42:50 // 50136
A fogyasztás tőled függ, lehet még kevés is a 12, de gondolom úgy érzed, ahogy használod ahhoz képest magas.

Jó lenne egy eszköz tesztet csinálni a ventilátorra, hogy kapcsolható e, illetve megtudni, mi kapcsolja be. FES -el ezek elérhetőek, 156 - ra elég jól le van írva itt az oldalon, hogy mi kell ahhoz, hogy diagnosztizálni tudd. Kapcsolhatja szenzor jelre, klíma alacsony nyomásra - mondjuk nem hidegen, ki kell nyomozni ki kapcsolja be.
indi692015-04-19 17:06:40 // 50135
Szerintem nem, ez fekete mint a diseleké. Semmi szürkés-kékes nincs benne. Viszont valamiért mindig megy a ventilátorom, akár hideg akár meleg a motor. Már minden hőmérőt cseréltem és nem volt hibakód,kivéve a vezmódot. Ez jelenthet valamit? ja és a fogyi az sacper 12 lityi város
[k i z z o]2015-04-19 16:40:48 // 50134
Ha nem megy a VVT, akkor egy picit lehet dúsabb a keverék, mert siettetett szívótengelyhez van több benzin előirányozva, és a lambda szabályozás sem megy teljes terhelésen, de ez nem annyi benzin, amitől fekete lenne a kipufogógáz.

A VVT ON táblák 10-12% - al vannak benzinnel feljebb, és 7-8 fokkal retardálva gyújtásban. Ha a tengely nem fordul, akkor egy új állapot áll fenn, ami dús keverék - előgyújtás, nem jó.

Nem olaj ég?
indi692015-04-19 15:40:49 // 50133
Sziasztok. Már egy ideje lóg az 1,6 TS vezérlésmódosítóm. Magas fordulaton vastagon feketén kormól. Szerintem sokat kap benzinből. Lehet összefüggés a két dolog között ?
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-16 22:59:42 // 50132
a TD- nél volt most hasonló. Ennél hidegen lent maradt a pedál, és csak kb 2 cm-en mozgott. Nézzétek meg a fő munkahengert, hogy nem szivárog e. Nekem se fogyott észrevehetően a fékfolyadék.
krisz.v2015-04-16 20:34:22 // 50131
Bár, ha a ventilátor indul akkor lehet nem igaz amit írtam, annál az sem indult.
krisz.v2015-04-16 20:31:56 // 50130
Elment a gáz szerintem! Ha nincs gáz, nem indul szerintem. Igaz én off-os cégessel jártam így.
Zselé2015-04-16 20:12:51 // 50129
Sziasztok,

Mivel jött a jó idő, gondoltam klímázok egyet... nem sikerült :D

A klíma gombot megnyomva a visszajelző ég, de nem indul a kompresszor. A hűtőventilátor indul.

Ez mindenképp kompresszor hibára utal, vagy van még ott valami kisebb alkatrész, amit érdemes ellenőrizni?
Dante2015-04-16 20:12:30 // 50128
Sziasztok! A kuplungomnál van egy furcsa hibajelenség ami kifogott rajtam, ezért szeretném kérni segítségeteket. (2.0 JTS 156-os)

Menet közben ha már rendesen bemelegedett az autó a kuplungpedál útjának felső részén egyre nagyobb holtjáték jelentkezik, gyakorlatilag a pedál út felén nem csinál semmit a kuplung, és teljesen padlón kapcsol szét. Ez, ha kihűl az autó, akkor megszűnik. Hideg motorral beindítva még mindig ugyanolyan nagy holtjátéka van a kuplungnak mint előtte meleg motornál, de egy kb 500 méter megtétele után szépen "visszajön" a kuplung. Kipróbáltam, egyhelybe hiába nyomkodom a kuplungot, nem használ, csak a megtett pár száz méter után jön vissza.
Már 2 éve is előjött konkrétan ugyanez a hiba, akkor első körben kicserélték a pedál mögötti munkahengert. Nem segített, ezért úgy döntöttem teljes kuplung csere. Tárcsa szerkezet + kinyomócsapágy gyári valeo-ra cserélve (nekem hidraulikus kinyomócsapágyam van, nincs külön alsó munkahenger a váltónál). Ezek után jó lett, egészen egy héttel ezelőttig amikor újra kezdődött a történet a fent leírt jelenséggel. Ma megpróbáltuk lelégteleníteni a kuplungot DOT5.1 fékfolyadékkal, semmit nem használt, megmaradt minden ugyanúgy, 7-8 km megtétele után már újra érződött, hogy kezd nőni a holtjáték a kuplungpedálon.
Amit eddig tényként kijelenthetek:
- szivárgás nincs a rendszerben, nem fogy a fékfolyadék. (2 éve sem volt semmilyen folyás). Ha rálépek a kuplungra és berakom sebességbe, állhatok a kuplung pedálon percekig, nem kezd el kúszni az autó.
- a kinyomócsapágynál nagyon könnyedén lelégtelenítettük a rendszert, biztosan nem maradt benne légbuborék, ezt ki merem jelenteni.
- megnéztük a kinyomócsapágynál a kis nyíláson a kuplungot: ami látható volt: amikor a holtjátékon mozgattuk csak a kuplungpedált, a kinyomócsapágy csak néhány mm-t tesz meg, ahogy viszont teljesen benyomjuk a kuplungot, hirtelen nagyobb mértékben megindul a kinyomócsapágy és nyomja meg a lamellákat. Tehát a két távon megtett mozgás nincs arányban egymással.

Amire eze után "laikusként" gondolni tudnék még: lehetséges volna, hogy valami légbuborék marad a pedál mögötti munkahengerben, és az melegen kitágul, majd az okozza ezt a jelenséget?

Ha esetleg valaki már találkozott ilyennel kérlek segítsetek, mert egyelőre nagy a tanácstalanság...

Köszönöm előre is!
Alfa GT-Csaba2015-04-15 17:58:55 // 50127
Kuplung szerkezet!
Zoli852015-04-15 17:05:56 // 50126
Udv! 156 1.6 tsnel a hidrotoke slcserehez ki kell cserelni a vezermu szijat is? Ugy ertem hogy szet kell szedni ilyen mertekuen? Vagy csak lehet siman mindenfele bonyolitas nelkul a hidrotoket cserelni? Koszi.
denil12015-04-15 14:52:40 // 50125
Sziasztok!

Tudna segíteni valaki abban, hogy hogyan kell EGR szelepet tisztítani otthon?
159 2.4Jtdm

Nem vagyok műszakilag béna szóval ha valaki segít akkor elboldogulok vele de most vettem az autót és egyelőre még azt sem tudom merre van az egység.
Köszönöm
vpatrik2015-04-14 21:52:14 // 50124
Hát igen ,sikerült beszélnem telefonon egy szerelővel . ö is ezekre tippelt már csak a pénztárca minusza lesz a nagy kérdés , én szerintem a kinyomó csapágynál lehet valami , ,remélem nem a kettős tömegűvel lesz a baj .bár nem tudom még melyik milyen árba lehet de rémtörténetek már halottam, vagy nem tudom ha bontott váltót venni kompletten megérné e vagy az is elromlana fél év után ,nem tudom mi a jobb ,de nagyon rosszul kezdi az évet pedig eddig nem voltunk rosszba egymással ,de már a sokadik ropogós kérné , a válaszotokat köszönöm ! meg ha még valakinek eszébe jut róla valami és le írná azt is előre sok köszönet
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak