Igen, élőadatokat kéne nézni az a tuti. Elég nagy az esély LMM-re, nekem pl az volt a ludas. És persze a jó hír, hogy csak a fosch Bosch-al hajlandó jól működni a rendszer.
Nem én vezettem, az elmondás szerint az M3 autopályán rángatni kezdett, motorjel, háromhengerezés. Félreálltak, aztán nagyon nehezen beindult, de alapjárat nem volt, majd leállt. Következőre beindult, de már fémes csörömpölés, csattanás, az összes olaj elfolyt... most lesz szétszedve, eddig annyi biztos hogy az olajteknőn ujjnyi repedés 20cm hosszan...
Volt áramtalanítva a leállás alatt? Nekem anno a villany visszakapcsolásakor be szokott dobni egy lambda hibát, meg volt hogy a TRA/FRA kiakadt. Egy szoftveres resetet javasolnák MES-sel. (Az áramtalanítás nem jó, mert utána visszajött.)
Ha ez nem segít, akkor meg kellene nézni, hogy milyen hőmérsékletet lát a motor...
Tegnap a Spiderrel mászkáltam a környéken dolgaimat intézni. Este 8 órakor úgy voltam vele, nincs is olyan hideg, dobjuk le a tetőt... Azért csípős volt, de fantasztikus élmény, idén most először mentem vele fedetlenül! :) A közeli kocsma előtt ittasan, kabátban és sapkában dohányzó vendégek előtt elhaladva a "hát ezzel mivan??!" felkiáltás követett :D
Van viszont egy problémám, ami tavaly csak 1-1 alkalommal jelentkezett, idén viszont már majdnem minden hidegindításnál: gyorsan beindul és elkezd dúsítani, mint az ökör. Felviszi 2000-2500-ra a fordulatot (a jéghideg motornál) és kb. fél perc eltetlével ejti le és áll be a 900 rpm körüli normál alapjáratra.
Nem nagyon díjazom az ilyen öngyilkos manővereket - főleg, mióta három hete az asszony 1.6 TS-e kiterítve várakozik a boncasztalon egy minden előjel nélküli, vélhetően hajtókar törés miatt -, úgyhogy ezt a dolgot mindenképp orvosolni kéne. Van javaslatotok, merre kell körülnézni?
Köszi a véleményt én is így gondoltam . Mivel a manuálisnak nem tud meghibásodni a tető mechanikája ezért nyugodtan lehet hajtogatni .Végül is akkor ha nem használom az autót mindig fel kell hajtani.Köszi a választ .Most is így pihen már 3 hete.
És ez még mind semmi!
Ezt élőben kell látni.Az a hatalmas hely, a belső színek, a forma ,a tolóajtók,a hátsóajtó a hatalmassal ablakkal és sorolhatnám...
Olyan szerelmes vagyok bele ,mint idáig az Alfáimba :-)
1.4 Turbó Jet Benzin / CNG .
Sok választási lehetőségem nem volt,hónapokig nézegettem a netet mire ezt találtam ,aztán megtetszett,persze csakis benzinesben gondolkodtam.
Áruszállító dieselben volt bőven választék,de nem munka autónak akarom.
Az offos topikban tettem fel képeket a múltkor.
Valaki mondta ,hogy te is gondolkoztál Dobloba?
Viszont sehol se találni infót róla. A totalcar doki 5-10 évet emleget.
Az viszont tuti, hogy PHuBi-nak a 16. szülinapjára meglesz az első váltóolaj cseréje. Kíváncsi leszek, hogy mi jön le belőle.
Olaj csere most , a többi meg szemre vételezés , váltó olajat meg a következő szezon előtt akkor szerintem kicserélem bár az évenkénti 4000-km nem fogom meghaladni szerintem.
Igazából az idő számít. Próbáltam anno utána járni, hogy mennyi az olaj szavatossági ideje. Nem igazán találtam semmit, de volt forrás, aki azt mondta, hogy bontatlanul 2 év. A kocsiban meg ugye meg van bontva, ráadásul melegítve és felkavarva is van...
A váltó élettartamra van töltve, 80 ezrenként kell ellenőrizni.
Ha meg már ellenőrzi az ember, akkor akár cserélni is lehet. A mászkálós Alfákban 100-120ezrenként szoktam. A Giuliettában 120-nál lesz.
Még nem néztem én sem a levegőszűrő tisztaságát majd bevizsgálom .A vezérlés cserénél beiktatni nem rossz ötlet. Elméletileg a váltó olajban 45000-km és 7 év van , Piritu feljegyzései alapján.
Amikor megvettem az autót lecseréltem, de szerintem vezérlés cserekor azaz 5 évente le fogom cserélni ezután. Főleg, hogy nem egy nagy összeg és nem is bonyolult.
Én is így voltam vele, hogy első alkalommal cserélni akartam a légszűrőt is, de olyan mértékben tiszta volt 1 év és 3000 km után, hogy átálltam a minden 2. olajcserénél-re.
Nálam változó, épp milyen kedvem van. Volt már benne mindkettő, ha megfelelő forrásból van vásárolva és nem hamisítvány akkor szerintem bármely nagyobb gyártó terméke jó.