Whiteskull2006-07-29 23:01:22 // 20171
	Jöhet! :))
	
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-07-29 22:59:22 // 20170
	Jó estét!
Whiteskull!
email mehet?
	
KisP2006-07-29 20:19:03 // 20169
	Az most mit jelent? Mi a teendő?:) Hogyan ellenőrízzem?
	
Face2006-07-29 20:10:35 // 20168
	Kollégák,
sebességmérő spirált milyen zsírral érdemes jól bezsírozni belül? Van egy általános célú grafitos zsírom, az jó lenn ide, vagy vmi mást érdemes alkalmazni?
	
pb_2006-07-29 11:49:52 // 20167
	Már beszéltük párszor a doksi készítést. Sztem jópárunknak lenne nem kevés anyaga is hozzá. A műanyag, amit említettem az a hátsó kerék mögött van, mint1 folytatása a doblemeznek. Tulképp azért van, hogy a kerék ne tudja a csomagtér aljára verni a sarat.
	
DöCöGő2006-07-29 10:50:58 // 20166
	Jó reggelt pb_, ÁdidiGaga! Hát akkor épp itt az ideje, hogy mi készítsünk és kiadjunk egy hibátlan kiadványt! :) Ilyen árak mellett biznicnek sem lenne rossz! Szerintem páran itt már álmukban is elsorolnák az összes fejezetet, részletesen. A képeket pedig majd készítem. Egyébként a rajzok tényleg pocsék módon hányavetiek. Kicsit arra a játékos feladványra emlékeztet, amikor össze kellett húzni a vonalakat a megadott pontok és számok alapján. 
Már 1 éve nálam a gép. Ez idő alatt nem jött volna elő a rozsda? Remélem a fényezés előtt pótolták a vasat ahol kellett. Tudom így is lesz vele munka, de a gyógyszereket talán más részekre tartogathatom. A hátfal és a csomagtartó alja környékén én nem emlékszem semmilyen műanyag betétre. Azért megnézem még egyszer.
	
Wikicica2006-07-28 23:30:41 // 20165
	Kapillár-szelepes cső nemrég lett beletéve, meg feltöltve gázzal, gombátlanítás, stb...
Sajnálom hogy bedöglött. Néha jó volt. Bár inkább menetszélben utazom, hagy lobogjon a hajam ;-)
	
pb_2006-07-28 23:28:07 // 20164
	Klímával még nem volt dolgom. Szerencsére az enyémben nincs, mert ha lenne biztos, az is kész lenne.) De, ha jól emlékszem van, valami műanyag alkatrész, ami törni szokott, majd gt +mondja pontosan.
	
pb_2006-07-28 23:22:26 // 20163
	
	
Wikicica2006-07-28 23:18:58 // 20162
	Igen.
Az az érdekes hogy benyomom a klímát, kattanik is elöl, de aztán csak a meleget tolja.
Nem szoktam használni nagyon, csak utolsó szakaszon ha dugóban vagyok hazafelé, erre pont ma amikor hűsölni akartam, akkor döglik be.
Gáz van benne azt megnéztük.
	
pb_2006-07-28 23:14:23 // 20161
	Na igen biztos jobb ilyen időben klímával. Elmász6 akár 100 fokig is a mutató mire bekapcsol a venti, a 90-nél , sőt még a 100-nál sem kell félni. Stabilan mutatja az értékeket a mutató?
	
Wikicica2006-07-28 23:06:09 // 20160
	De ontja a meleget is! Meg nagyon magas a víz hőfoka. Eddig csak 80 körül szokott lenni, tegnap már 90 körül volt :-(
Ventillátor talán?!
	
pb_2006-07-28 23:03:40 // 20159
	Legalább jobban megy az autó, 1el kevesebb dolog fogja vissza.))
	
pb_2006-07-28 23:01:53 // 20158
	A hegesztésnél mindig figyelni kell, mert könnyen elhúz6ja a lemezt, és hullámos lesz. A lényeg, ahol lehet, ott a gyári pontokon kell hegedálni.
	
Wikicica2006-07-28 22:56:21 // 20157
	Jó estét.
Bedöglött a klímám megint :-(((
	
pb_2006-07-28 22:55:25 // 20156
	A kasztnival vigyázni kell mert becsapós. Aztán, ha neki állsz 1 csavarhúzóval, vagy 1 drótkoronggal rögtön akkora lyukak lesznek rajta, hogy rögtön magadhoz kell venni 1 kis gyógyszert. Láttam már én is olyan autót, 33-az a mi kívülről nagyon jól nézett ki, aztán kicseréltük a 1/2 padlólemezt. Ha be van szakadva a küszöb azt nagyon nehéz jól, igényesen +csinálni. Aztán, hogy ne érjen +lepetésként a az 1. üléseknél, a hátsó bakok le szoktak szakadni, a taposó általában jól szokta bírni, esetleg 1-2 kisebb folt kellhet majd rá. Ezenkívül a kipuf felfüggesztések szoktak még leszakadni, ha nincs szerencséd, akkor a váltó hátsó bakja, a hátsó sárvédőívek szeretnek még rohadni, a tankbetöltő környéke, csomagtér alja, főleg, ha nincs + a műanyag betét, a hátfal, és a sárvédő találkozása, elől a sárvédó alja az A oszlopnál. Kb. ennyi. 
Tudás és ész nélkül szinte mindent tilos +bontani.)) Szinte senki nem szerelne otthon.) Ha elakadsz valahol, vagy nem vagy biztos valamiben, dobd fel ide, biztos kapsz rá választ.
Más magyar nyelvű könyv nincs, én nem voltam hajlandó adni érte 4xxx HUf-ot, inkább kivettem könyvtárból, és lefénymásoltam. Alap, mert eléggé felületes, rosszak a rajzok, stb.
	
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-07-28 22:19:42 // 20155
	Jó estét!
pb_
igen,én is ezeket a változatokat ismerem.
holnap megyek át Józsihoz,nála van 1-2 33 berlina elfekvőben...
hátha van olyan,amiről lehet műteni...
ha Bandi vagy más nem vág nekem egy komplettet ,akkor ez marad...
csak akkor nagyon oda kell figyelni a pótelem és  a régi illesztésénél,elég szép része az a kocsinak :-(
Döczögő:
nekem is megvan a  könyv, gondolom  pb_ arra gondolt,amire én is:
a  könyv néhol felületesen tárgyal dolgokat, néhol az ábrák nem láthatóak
de olyan is van ,hogy nagyon irodalmiasan akarták fordítani,így a szóismétlést
elkerülendő ugyanazt a rudat 3 féleképpen nevezik 1 mondatban! :-)
más könyvről nem tudok,
illetve én speciális helyzetben vagyok: a kocsim 90-es, a motor 87-es így a mocihoz a sokkal részletesebb angol nyelvű 90-előtti PDF manualt használom.
	
gabi alfa332006-07-28 22:15:48 // 20154
	valoszinü hogy bedöglött a fékszervod
	
DöCöGő2006-07-28 18:20:52 // 20153
	Chaio pb_!
Sajnos jó pár dolog van, ami első ránézésre is cserés. De különböző tömítés szettek, olaj, gyertyák, szűrök biztosan kellenek majd. Tehát igyekszem nem ész nélkül vásárolgatni. Erre nincs is kerert. Ha viszont van valakinek valami kedvező áru, elfekvő cucca biztosan érdekel majd. Kitartás és idő van bőven! Nem használati tárgynak tartogatom a vasat, tehát tudom nélkülözni akár bármeddig is. Maximum hiányzik majd a vezetési élmény. Igyekszem a bütykölésben és szépülés sikerével pótolni ezt. Mint látod a kasztni nincs vészes állapotban, első ránézésre akár makulátlannak is mondhatnám, de ez így persze nem lenne igaz. Megemelve alul vannak hiányosságok. Belső küszöb, emelőbak környéke...stb. Motortérben a féktartály alatti lemezrész rozsdás. Gondolom, kifolyhatott a fékfolyadék, és az ette a vasat. A taposólemezt még belülről nem néztem meg, tehát ott is érhet meglepetés. Magyarán valóban lesz mit lakatolni.  A zacskós módszer nekem is tetszik. :) Legyen szépen lezárható, felcímkézett. Több képet akarok készíteni a szétszedés lépéseiről. Ha bírom, igyekszem valami átfogó képes, szöveges katalógus-dokumentációt készíteni. Így talán később is tudni fogom mit honnan vettem ki. Talán még más is hasznát veheti. Van v.mi olyan rész amit tilos tudás és ész nélkül megbontani? Nem szeretnék nagyobb bajt okozni a már meglévőknél. Említeted a könyvről, hogy igazából alap. Van a 33-ról más magyar kiadás is?
	
KisP2006-07-28 17:48:58 // 20152
	Srácok! Ha lecserélem a fékfolyadékot, akkor érezhetően javulni fog a fékhatás? Elég erősen kell nyomnom ahhoz, hogy blokkoljon a kerék. Vagy ez ilyen? Félek ha valaki befékez előttem vagy kiugrik elém nem fogok tudni megállni.
A féktárcsák és betétek tavaly lettek cserélve,azok biztos jók. Folyadékcserénél még mit ajánlott cseréln v. megvizsgálnii? Kuplung munkahengernél van egy kis szivárgás.
	
pb_2006-07-28 13:46:05 // 20151
	Áá, amit itt Kando szaktárs leírt, az csak 1 szimpla becézgetés volt.) Szinte semmi komoly.)
Azt kellett volna hallani, amit múlt 7 szombaton kaptak, még idézni sem mernék itt belőle.)
	
pb_2006-07-28 13:41:43 // 20150
	Vigyázz ne járj úgy, mint én az előző autómmal.))
Mondtam, csak 1 kis rábeszélés kell neki.)
Majd kíváncsi leszek az enyémre.
	
pb_2006-07-28 13:36:12 // 20149
	Szép!)
Remélem kábel rengetekben kiigazodsz még.)))
	
pb_2006-07-28 13:34:39 // 20148
	Sztem 2 lehetőség van javítóíveket használsz, és ahol kell kifoltozod, vagy bontott sárvédővel operálsz, de a doblemezt, akkor is foltozni kell majd.
	
pb_2006-07-28 13:32:48 // 20147
	Ha lesz 1 kis időm, akkor visszakeresem, és elmentem magamnak a hsz-kat.)
	
pb_2006-07-28 13:31:03 // 20146
	Szóval derék dolog, hogy így gondolod a dolgokat. Ahogy többen is javasolták, én is azt mondom, hogy előre ne vegyél semmit, esetleg olyan dolgokat, amiről 1. ránézésre el lehet dönteni, hogy rossz. Nem kis munka lesz az biztos, arra, viszont fel kell készülni, hogy az autót mellőzni kell jó ideig (vagy, úgyis írhattam volna, hogy biznytalan ideig c vágány), bár, ahogy olvastam most járt le a műszakija. Még 1 nagyon fontos dolog szükséges ehhez az egészhez, a kitartás. Tudom a kezdeteknél +van, de igen gyorsan + tud csappani, mikor az ember összeakad pl. 1 berohadt futóműcsavarral. Szóval a lényeg, végig elszántnak kell maradni. 
Én a úgy kezdeném a dolgot, hogy cefetre szedném az egészet, a kiszerelt alkatrészeket zacskóznám feliratoznám. A kasztnit, lecsupaszítanám teljesen, esetleg a futóműveket hagynám benne, hogy ha kell mozdít6ó legyen. Aztán neki állnék a legnagyobb szopásnak, a kasztninak. Utána jöhetne az elektromos rendszer, kábelezés, aztán motor, váltó. Ez így leírva 1xűen hangzik, de nagyon sok időbe telik ám(le sem írom, hogy mennyi, mert rögtön elveszi a kedvedet). 
A könyv jó, de igazán csak kiindulási alapnak használ6ó.
	
Ferke2006-07-28 13:12:32 // 20145
	Asszittem viccelsz, de neem! Te tééleg hittérítesz ott! Adj nekik! Úccse tudják, milyen az igazi alfa motor!:)))
	
Whiteskull2006-07-28 12:47:42 // 20144
	Közben hittérítek a 147-es topicban! :DDDD
	
kando.2006-07-28 12:17:00 // 20143
	Uhh... most nézem.. :-)))
Jáájj..
	
Whiteskull2006-07-28 12:04:52 // 20142
	Ennyire kihallatszik? :)))
	
Ferke2006-07-28 12:03:00 // 20141
	Ezt nem is szívből mondtad! Így nem hiteles...:)))
	
Whiteskull2006-07-28 11:53:56 // 20140
	Én sose szidnám! :))
Habár ebben a rohadékban most kezdett el szarakodni az elektromos rendszer. :DDDD
	
granturismo2006-07-28 11:47:29 // 20139
	A szutyokért?
Ugyanmár:-)
Nem igazi Alfás, aki nem szidja mint a bokrot....
Igaz pb?:-)
Én is tegnap elátkoztam kb 100x mire a kormányösszekötő szétjött.
Jólvan azért meg is simogattam utána..
	
Whiteskull2006-07-28 11:41:27 // 20138
	Végül is nem is tudom miért mondtam! :)))))
A pihent agyúakban jártál mostanába? :DDD
	
kando.2006-07-28 11:39:09 // 20137
	Melyik mondatért is ?? :-))))
	
Whiteskull2006-07-28 11:33:14 // 20136
	Hali! :))))
Ezért asszem kinyúvasztanak a többiek! :DDDD
	
kando.2006-07-28 11:24:18 // 20135
	No, a lökös javítás/csere esedékessé vált, mert már csak oldalt tartja utólag betekert csavr, meg a szentlélek (és egy drótdarab...)
pb_ , estére sikerült kinyitni a tanksapkát, nem tudom, hogy de haveromnak sikerült, a kutas segítségével (akinek állítólag volt már pár szutyka, vagyis alfája) :)
	
Whiteskull2006-07-28 10:55:44 // 20134
	Szia! :))))
Nekem ezért kellett cserélnem a kihajtást. Az biztos, hogy a belsőfékes rendszerhez belsőfékes váltó kell. Az viszont lehet, hogy a külsőfékeshez jó a belsőfékes, maximum nem csavarsz fel rá féknyergeket belülre. :)))
	
gabi alfa332006-07-28 10:51:14 // 20133
	Hali szép alfás.   azt még nem tudom hogy belsöfékes e
	
Whiteskull2006-07-28 10:48:29 // 20132
	Arra azért vigyázz, hogy a belsőfékes sprint váltójának a kihajtása más, mint a külsőfékesé.
	
gabi alfa332006-07-28 10:46:25 // 20131
	csak arra voltam kiváncsi hogy feltudom e tenni. köszönöm
	
granturismo2006-07-28 10:45:28 // 20130
	Az áttételezésben difiben lehet különbség mint ahogy két különböző évjáratú 33 1.5 váltó között is lehet eltérés az áttételezésben, de biztosan feltehető egyik váltó a másik helyett.
	
DöCöGő2006-07-28 10:37:51 // 20129
	Köszönöm! A válasz szintén mail-ben, de nagyjából az itt leírtakat ismételtem.
	
gabi alfa332006-07-28 10:30:58 // 20128
	Kérdés! Szerinted 33 1.5 ös válto ugyanaz lehet mint az 1.5 ös sprinté?
	
granturismo2006-07-28 10:25:57 // 20127
	Gáláns ajánlat.
	
granturismo2006-07-28 10:21:36 // 20126
	Ja bocs DöCöGö mail ment.
	
granturismo2006-07-28 10:20:49 // 20125
	Vagyok.
	
András bácsi2006-07-28 10:15:31 // 20124
	Ádidi, 
A SW üres kaszniját ingyen elviheted. Legalább nem kéne szétvágni. A tanknyílás környéke tökéletes.
	
DöCöGő2006-07-28 10:11:03 // 20123
	Chiao Paco és Ferke!
Köszi a reakciót és tanácsot! Hát meglehet, hogy tényleg hülyeség előre vásárolgatni, de szerintem vannak előre is sejthető bizonyosan cserés dolgok. Gondolok pl. a futóműre. Minden komolyabb bontás nélkül látszik hogy a szilentek és a gömbcsuklók, gömbfejek, valamint a kormányösszekötők már nem a régi fénykorukat idézik. Fékpofák, féktárcsák, fékcsövek is régen voltak 100%-ak. Ez mondjuk a fékhatáson is érződik. Bár igaz, a tárcsa vastagságát még nem mértem le. Csak sejtem, de valószínű a lengéscsillapítók, kerékcsapágyak, anyagfajtából következően egyéb gumi és műanyag alkatrészek is az öregedés útját járják, bár nyílván használhatóak. Motor tutira csapágyas (talán hajtókar), és vezérlésnek is ronda a hangja. Na már most, ha egyszer megbontom, akkor nem érdemes komplett cserélni mindent? Már csak azért, hogy ne kelljen 1 év múlva újra kiszedni. Csak a motor apróságaira nekem úgy cirka 3-4kiló jött ki, de ez csak nagyjából és nem is érdeklődtem még részletesen. Lehet, hogy hülyeséget beszélek, tényleg csak most tanulom. A 7milliót simán rákölteném egy lottó 5-ös birtokában. Reálisan számolva idén 1-2százezer, jövőre és később 6-7 százas biztosan a vasban köt ki. Szerintem ennyit érdemes beáldozni egy jó állapot érdekében. Vagy kevés lesz? A szétszedést egyelőre még nem kezdem, mert a garázst és udvart öcsém foglalja egy 1.5-ös Veloce Sprint szerelésével, de ha kész, akkor enyém a terep!
	
