Piritu - 1.000.0002016-02-16 21:37:59 // 78599
Egy kicsit ilyen a gumis/ajánlott gumi szitu :-))
Piritu - 1.000.0002016-02-16 21:34:46 // 78598
"A gumis bácsik mindig azt ajánlják, amihez ületi érdekük fűződik." - ez így van. Sőt, még ideológiát is tudnak szolgáltatni hozzá.
Nagyon szerencsés eset, ha tényleg jó is amit ajánlanak :-))
Nagyon szerencsés eset, ha tényleg jó is amit ajánlanak :-))
Csabi2016-02-16 21:31:36 // 78597
Elhasználtam egy garnitúra KU31-es típust, de az egy rakás sz@r volt. 20-25fokban még talán tapadt is, de 30fokban és felette már csúszott, mint egy téli gumi 20fokban...Szóval ezt a típust nem ajánlanám senkinek. Viszont vannak más jelzésűek amiket dicsértek, de akkor sem tartom nagyra a márkát...Jah és úgy lett vége a közös pályafutásnak, h 38fokban durrdefekttel elszállt a bal első....
droberto2016-02-16 21:29:33 // 78596
A gumis bácsik mindig azt ajánlják, amihez ületi érdekük fűződik. Szerintem min egy Hankook, Nokian, ha már nem Conti, Michlein, Goodyear vagy Bridgestone.
tdemeter2016-02-16 21:28:51 // 78595
tdemeter2016-02-16 21:27:56 // 78594
Urak, enis agyalok egy uj felnin, de nekem nincs design oka, inkabb az, hogy fura modon, nehol (talan lepatkaztam) lepattogott a kromozas rola... Ilyet tapasztalt mar valaki?
En a kedvenc nagylyuku felnimet tennem fel (nemtom mi a neve)..
Az ebayen találtam ezt
Valakinek van ilyen elado? vagy hol erdemes ilyet keresni?
En a kedvenc nagylyuku felnimet tennem fel (nemtom mi a neve)..
Az ebayen találtam ezt
Valakinek van ilyen elado? vagy hol erdemes ilyet keresni?
Lexlutor2016-02-16 21:20:10 // 78593
Ez fasza. Milyen gyártmány volt a vízpumpád?
Invisible2016-02-16 21:19:03 // 78592
Gumis bácsi, ahova céges és saját autót is hordom, a Kumho-t ajánlotta. Van valakinek tapasztalata ezzel a márkával?
Lexlutor2016-02-16 21:18:47 // 78591
Őrülök hogy ennyivel megúsztad...
Piritu - 1.000.0002016-02-16 21:04:59 // 78590
de gyártanak Európa szerte :-(
Csabi2016-02-16 21:03:25 // 78589
Nem okoz károsodást, a motor működése ugyanaz marad paraméterek szintjén is, csak az egyik esetben világít a sárga lámpa, a másikban nem.
Piritu - 1.000.0002016-02-16 21:03:17 // 78588
Hmmm....
A fő oldaluk francia nyelvű....
A fő oldaluk francia nyelvű....
Giuntini2016-02-16 20:52:43 // 78587
Az enyém Made in Germany.
Mattee892016-02-16 20:41:20 // 78586
Sziasztok, azt esetleg nem tudja valaki, hogy ha az EGR szelep tartósan le van falazva, de az ECU-ból nincs kiírva, az okoz bármilyen károsodást a motorban?
Chianti2016-02-16 18:20:45 // 78585
Én is pontosan ilyet szeretnék.
Hardy2016-02-16 17:15:28 // 78584
Érdekes pedig ennek jobban kene bírnia. Ha valóban ott készült. De én mar semmit se hiszek el. Volt olyan fuvarunk hogy Magyarországon legyartottak kivittünk a németekhez azok feliratoztak hogy made in germany aztán visszahoztuk az Audiba.
Haddel2016-02-16 17:13:45 // 78583
Én imádom a 19-est.Jol néz ki nagyon.Várom már a tavaszt ,hogy felkerüljön.
Piritu - 1.000.0002016-02-16 16:49:20 // 78582
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-16 16:47:27 // 78581
hát nem egy komfortos a 19-es ellenben szép :)
ProdyG2016-02-16 16:42:38 // 78580
Továbbra is agyalok, hogy 18-as vagy 19-es felnit vegyek a 159-emre.
Munkatársak/barátok lebeszélnek egyértelműen a 19-esről: tönkreteszi a kocsit, kopogni fog stb...
Nektek milyen tapasztalataitok vannak 19-essel? Valóban ekkora lehet a különbség 18 és 19 közt? 18 alá nem megyek az tuti.
köszi!
Munkatársak/barátok lebeszélnek egyértelműen a 19-esről: tönkreteszi a kocsit, kopogni fog stb...
Nektek milyen tapasztalataitok vannak 19-essel? Valóban ekkora lehet a különbség 18 és 19 közt? 18 alá nem megyek az tuti.
köszi!
Hardy2016-02-16 16:25:44 // 78579
Mert az egyiket franciák gyártják a másikat az Ukránok vagy valaki más. Sajnos nekünk a rosszabb jön.
Nagyon jó példa erre a feleségem cicái. Ugyan azt a tápot lehet venni nálunk meg az osztrákoknál. Az egyiket románok másikat franciák csináljak. Az egyiket imádják a másikat meg se eszik inkább éheznek. Lehet találgatni melyiket eszik.
Nagyon jó példa erre a feleségem cicái. Ugyan azt a tápot lehet venni nálunk meg az osztrákoknál. Az egyiket románok másikat franciák csináljak. Az egyiket imádják a másikat meg se eszik inkább éheznek. Lehet találgatni melyiket eszik.
Piritu - 1.000.0002016-02-16 15:37:31 // 78578
Ezért mondtam, hogy nem mindegy milyennel. Két garnitúra Promacy-t fogyasztottam el, ugyanazon az autóm, ugyanolyan méretben. Az egyi a gyári szerelés volt, a másik a gumisnál lett véve.
Nem normális dolog, hogy ugyanabból a típusból az egyik 50%-al többet megy el, mint a másik.
Nem normális dolog, hogy ugyanabból a típusból az egyik 50%-al többet megy el, mint a másik.
Piritu - 1.000.0002016-02-16 15:34:10 // 78577
Nekem Continental Sportcontact 5 volt. Két garnitúra is. Sose volt olyan jó nyári gumim.
Piritu - 1.000.0002016-02-16 15:33:09 // 78576
Az 5-ös is :-(
Shadin2016-02-16 15:20:43 // 78575
Ezt a mázlit bakker
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-16 15:17:33 // 78574
egy biztos amivel kigurul a gyárból az a gumi többet bír...
Pityukoma2016-02-16 14:46:31 // 78573
Ez így van ahogy írod. A Puntót 2007-ben vettük újjonan. Kriszti használja szinte kizárólag csak városban. Most 60ezer km van benne. A nyári gumák még az eredeti Pirellik. Télire mindig leápolom, nyomást visszaengedem 0.7-1.0barra, úgy telelnek át. Még egy szezon van bennük. Minden szezon váltáskor tüzetesen átvizsgálom őket, teljesen hibátlanok.
Kazes☻2016-02-16 14:40:09 // 78572
David | Centocinquantanove2016-02-16 14:21:52 // 78571
Na ez nálam kb 4 szezon, amit írtam is korábban.
Valószínűleg főleg az autó súlya miatt fogy ennyire viszonylag gyorsan a gumma...
Más, kisebb autók egyébként valóban gond nélkül elmehetnek 5-6, akár 7 szezont is egy gumival, de szerintem a 159-nél ez elég esélytelen.
Valószínűleg főleg az autó súlya miatt fogy ennyire viszonylag gyorsan a gumma...
Más, kisebb autók egyébként valóban gond nélkül elmehetnek 5-6, akár 7 szezont is egy gumival, de szerintem a 159-nél ez elég esélytelen.
tdemeter2016-02-16 14:09:31 // 78570
Jó nagy szerencséd volt, hogy megnézted! Én pl biztos nem szedtem volna le, nem vagyok elég tökös hozzá....:(
Gratula!
Gratula!
Balazs802016-02-16 13:39:02 // 78569
Üdv. szebb napot mindenkinek. Meglett a tegnapi fűtéshiány okozója :( "sajnos" a szervizig nem jutottam el. Sajnos de részben jó is. Hallottam, hogy nyikorgó fura hangot ad amit eddig nem szokott hazajöttem inkább vele óvatosan itt próbáltam nagyobb gázra nyikorgott jobban a bordás szíj jónak tűnt ezért lebontottam a vezérműszíj burkolatot meglett a hiba beállt a vízpumpa és tolta lefelé a szíjat csak a burkolat tartotta még fent. Ha elmegyek a szervizig tuti elszakad. 17000km-t bírt MADE IN GERMANY.




Zolibácsi2016-02-16 13:03:18 // 78568
Köszi a választ :-)
Pityukoma2016-02-16 12:50:04 // 78567
A Gumi témához:
Én Conti Premium Contact5-öt vettem és 18153km alatt kopott le 4mm-ig. Azzal adtam el a kocsit. Az új gazdája most hírdeti a 4gumit az adok veszek rovatban. Új korában 7.5mm volt a profil mélysége. Tehát 5186km alatt kopott 1mm-t. Ezek szerint kb még 12ezer van bennük. Így összesen ~30000km az élettartama. Cserébe nagyon jól tapad szárazon/vizesen, legközelebb is vennék ilyet.
Én Conti Premium Contact5-öt vettem és 18153km alatt kopott le 4mm-ig. Azzal adtam el a kocsit. Az új gazdája most hírdeti a 4gumit az adok veszek rovatban. Új korában 7.5mm volt a profil mélysége. Tehát 5186km alatt kopott 1mm-t. Ezek szerint kb még 12ezer van bennük. Így összesen ~30000km az élettartama. Cserébe nagyon jól tapad szárazon/vizesen, legközelebb is vennék ilyet.
Peeeti852016-02-16 12:17:46 // 78566
primacy 3 tényleg jó alternatíva lehet.
http://www.gumiabroncs1.com/Tyre/Michelin%20Primacy%203%20235/45R18%2098Y%20XL/?tire_id=3528703328988
ennél olcsóbban egyenlőre nem talláltam
http://www.gumiabroncs1.com/Tyre/Michelin%20Primacy%203%20235/45R18%2098Y%20XL/?tire_id=3528703328988
ennél olcsóbban egyenlőre nem talláltam
Peeeti852016-02-16 12:10:46 // 78565
Az autót 8 éves korába vettem, a 18as felnin 7éves Michelin Primacy hp gumi volt amit gyanítom, hogy 1 éves korába vette az autóhoz. A téli gumim az a gyári 16os felnin van, gondolom akkoriban ezzel a felnivel vette az autót. Ha ezekből indulok ki akkor reális lehet a 82ezer km futás, mert a 82 fele az pont benne van azokba a Michelinekbe.
droberto2016-02-16 12:05:21 // 78564
A VDC (ESP) leggyakrabban az ívkülső első kereket fékezi. :)
norbi04092016-02-16 11:46:33 // 78563
Nagyon jó hír! De akkor mostmár ne hisztizzen semmiért! :)
beli212016-02-16 11:40:50 // 78562
Gratulálok akkor. Sok baleset mentes kilómétert mostmár.
Verdesca2016-02-16 11:19:25 // 78561
Olvastam a blogodon az ultrahangos fürdőt, azt lehet, hogy megpróbálom, bár mivel kiiktattuk, nem lehet koszos az egr szerintem.
Verdesca2016-02-16 11:09:51 // 78560
hali David! Köszi a választ, olyanom is volt már, 2 napig működött a gyári szűkítővel...Egyéb ötlet esetleg?
Giuntini2016-02-16 11:06:41 // 78559
A Primacy 3 egy iszonyú jó kompromisszum. Tapad iszonyatosan, és mellette tartós! A magasabb vételár a későbbiekben bőven megtérül. Ha azt veszed, hogy darabja olyan 55 ezer környékén mozog (nekem olcsóbban hozták), de stabil, iszonyúan tapad, mellette tartós is, szerintem a piacon nem igazán van alternatívája. Egyetlen hátránya, hogy zajosabb, mint amit egy Michelintől elvárnánk.
Giuntini2016-02-16 11:01:46 // 78558
Nagyon jó hírrel szolgálhatok mindenkinek, aki aggódott az autómért. Most voltam a karosszériásnál, a motorháztetőt ki lehetett húzni, nyom nélkül, fényezés nem sérült! Az Alfa pajzsnak is meg lett a hiányzó.darabja. Zárhíd visszahúzva, lökhárító alatti keret kihúzva, hűtőnek semmi baja. Meg fog állni a javítás olyan 60 ezerből a spoiler javításával, és fényezésével együtt.
Giuntini2016-02-16 10:56:41 // 78557
Az új, a Primacy 3! 25000 km-t mentem vele eddig, de szerintem 20-25 ezer még van benne. Autópályázom vele folyamatosan, és 160-as átlagsebességekkel megyek vele.
David | Centocinquantanove2016-02-16 10:55:43 // 78556
Nálam a gyárilag frissített 3 lukú szűkítő lemezke megoldotta a problémát, azóta lekopogom nincs baj.
Előtte volt nekem is rángatózás, gázreakció késés, teljesítmény hullámzás stb.
Előtte volt nekem is rángatózás, gázreakció késés, teljesítmény hullámzás stb.
David | Centocinquantanove2016-02-16 10:46:17 // 78555
Persze, szerintem ez nem meglepő.
Ahol van teljesítmény, meg igénybevétel is van a gumikon ott nagyjából ennyi az átlag futás teljesítmény.
Nyilván a sportos, jól tapadó gumi az hamarabb is kopik, mivel puhább.
Ahol kevesebb a paci, nincs hajtva a gép annyira, ott egy keményebb keverékű gumi jobb választás lehet, mert tovább bírja, és talán a fogyasztásnak is jót tesz, ellenben hangosabb lesz és nem fog olyan jól tapadni. Ez mind vezetési stílustól is függ, meg attól, hogy ki mennyi kilómétert gyűjt az autójába évente.
Nekem is ha azt veszem hogy 4 szezont fut a nyári, akkor az (a 15k km-t arányosan elosztva) 8-9k km jut egy idényre. Az átlagban kb. 35k km / nyári szett.
Ahol van teljesítmény, meg igénybevétel is van a gumikon ott nagyjából ennyi az átlag futás teljesítmény.
Nyilván a sportos, jól tapadó gumi az hamarabb is kopik, mivel puhább.
Ahol kevesebb a paci, nincs hajtva a gép annyira, ott egy keményebb keverékű gumi jobb választás lehet, mert tovább bírja, és talán a fogyasztásnak is jót tesz, ellenben hangosabb lesz és nem fog olyan jól tapadni. Ez mind vezetési stílustól is függ, meg attól, hogy ki mennyi kilómétert gyűjt az autójába évente.
Nekem is ha azt veszem hogy 4 szezont fut a nyári, akkor az (a 15k km-t arányosan elosztva) 8-9k km jut egy idényre. Az átlagban kb. 35k km / nyári szett.
Verdesca2016-02-16 10:14:03 // 78554
Hali Mindenkinek! Segítségre van szükségem, sokak által ismert problémával küzdök, 1,9 dízel 8 v 159-es Alfám van és az egr-t 2 szer cseréltem, de mégis le kellett falaznom mert nem húz, alacsony fordulaton rángat az autó. Most eladás előtt áll az autóm, ami szuperül, üzembiztosan működik évek óta, de világító motorlámpával nem akarom eladni. Kiírjam az egr-t vagy van rá más megoldás? Olvasgattam a fórumot, van akinél egyszerű tisztítás elég van aki gyárira cserélte és megjavult, nálam azonban semmi sem használt. Segítséget kérnék!
Grega4042016-02-16 10:00:25 // 78553
Tegnap előtt visszajött a motordadogás a szokásos mindenféle hibakóddal együtt. Az érdekes most is a 4. henger "Befecskendező áramkör szakadás..." hiba volt. Lehúzgálta az összes injektorról a csatlakozót és akkor döbbentem rá, mi lehet a visszatérő érintkezési probléma oka:

A 4. henger injektorának csatlakozójáról le van törve az a rózsaszín kis pöcök ami a 3-as csatlakozón a képen látszik. Ahogy néztem, a kis pöckön lévő kidudorodások fixálják a csatlakozót az injektorfej ellen részében, hogy ne tudjon mozogni.
Mivel eddig ilyen problémám nem volt és novemberben volt márkaszervizben vezérlés cserén és azóta "döcög" néha és a hibákat is december végén kezdte produkálni, az a gyanúm, a szervizben törhették le, bár bizonyítani nem tudom. A rózsaszín pöcök darabjait nem találtam a motortérben sem a csatlakozóból nem esett ki, így biztos, hogy nem én törtem le.
Kérdésem, esetleg nincs valakinek elfekvőben ilyen injektor csatlakozója?

A 4. henger injektorának csatlakozójáról le van törve az a rózsaszín kis pöcök ami a 3-as csatlakozón a képen látszik. Ahogy néztem, a kis pöckön lévő kidudorodások fixálják a csatlakozót az injektorfej ellen részében, hogy ne tudjon mozogni.
Mivel eddig ilyen problémám nem volt és novemberben volt márkaszervizben vezérlés cserén és azóta "döcög" néha és a hibákat is december végén kezdte produkálni, az a gyanúm, a szervizben törhették le, bár bizonyítani nem tudom. A rózsaszín pöcök darabjait nem találtam a motortérben sem a csatlakozóból nem esett ki, így biztos, hogy nem én törtem le.
Kérdésem, esetleg nincs valakinek elfekvőben ilyen injektor csatlakozója?
Liquid2016-02-16 09:50:53 // 78552
nekem Conti Sportontacttal: 2-es 205/55R16-ban, 5-ös 235/40R19-ben van tapasztalatom. Ezek 25-30e km alatt elfogytak.
Kolci2016-02-16 09:47:28 // 78551
Nekem a Continental SportContact 3 katasztrofális lett a 3. év végére. Az lett gyanús, hogy nem kellett 20000 km és elkoptak a hátsó fékbetétek. Minden kicsit tempósabb kanyarnál megdolgoztatta a VDC-t. Akkor pipultam be amikor az Albertirsánál lévő felüljárón majdnem keresztbeállt száraz útviszonyok között lassan tötyögve (Max 25-30)egy szuszka mögött. Nagyon vártam a telet, mert akkor fel tudtam tetetni az új Vredestein téliekket. Hát mit mondjak, ég és föld.
Mikor szedték le a gumikat akkor láttuk, hogy kb 5x5 cm négyzet alakú darabok kezdtek kiválni a futófelületből. A profilmélység még kb 4 mm volt.
Egy biztos, Contit többet nem veszek.
Mikor szedték le a gumikat akkor láttuk, hogy kb 5x5 cm négyzet alakú darabok kezdtek kiválni a futófelületből. A profilmélység még kb 4 mm volt.
Egy biztos, Contit többet nem veszek.
Grega4042016-02-16 09:33:28 // 78550
Azért írtam, hogy ha nem volt "gyilkolva" a gumi és jó a profil akkor még 7 évesen én feltenném. Persze a gyártástól (DOT) számított 7 év, nem az első használattól, mert a kettő között azért jelentős eltérés is lehet.