Dömpi (il dottore)2013-03-20 08:55:35 // 32880
	Jó van na! Poénnak szántam.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-20 08:54:54 // 32879
	mindenki azt csinál amit akar :) Én a Phedrán gondolkodom, hogy kiírassam vagy ne nincs baja csak a FAP folyadék annyi lenne mint a kiírás :P
	
Dömpi (il dottore)2013-03-20 08:54:46 // 32878
	A következő vas nekem is 2.4 lesz..
Amikor viszont a 159-et vettem, egy 103 lovas benyás Mareából csüccsentem át a 138-lovas 159-be. És hát ugye más a nyomaték is. Nekem már az is óriási előrelépés volt akkor.
	
Amikor viszont a 159-et vettem, egy 103 lovas benyás Mareából csüccsentem át a 138-lovas 159-be. És hát ugye más a nyomaték is. Nekem már az is óriási előrelépés volt akkor.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-20 08:52:13 // 32877
	tán nem volt 50 perc Kaposújlak-Szfvár :)))
	
Dömpi (il dottore)2013-03-20 08:52:08 // 32876
	Ma reggel sikerült rossz hírét keltenem az alfáknak...
....DPF regen volt, úgyhogy autóúton 4.ben, 2500 rpm mellett, 90-es tempóval.
Na ez a tatás :)
És most mindjárt Erhard leüti a magaslabdát: "mondtam már, hogy szedd ki/írasd ki a DPF-et"
:) :) :)
	
....DPF regen volt, úgyhogy autóúton 4.ben, 2500 rpm mellett, 90-es tempóval.
Na ez a tatás :)
És most mindjárt Erhard leüti a magaslabdát: "mondtam már, hogy szedd ki/írasd ki a DPF-et"
:) :) :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-20 08:49:03 // 32875
	No az már súrolta a sportos vezetést alulról ...csak egy a gond (minden fikázás nélkül) ott egy 220 ló alatti autó nem tudta volna tartani a lépést velünk :)
	
Grando2013-03-20 08:43:03 // 32874
	Az fincsi kis túra volt!
Csoda hogy se Totti, se én nem estünk le az útról a PZero Rossókkal. Ha már akkor tudtuk volna, hogy xar gumik.... ;))
	
Csoda hogy se Totti, se én nem estünk le az útról a PZero Rossókkal. Ha már akkor tudtuk volna, hogy xar gumik.... ;))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-20 08:20:48 // 32873
	oda sorolod magad ahová szeretnéd, gyere le Kaposújlakra és gyere velünk haza, majd hívom Tottit meg Grandót is a szendvicsbe elférsz még :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-20 08:19:11 // 32872
	eccerű, pont az jutott az eszembe 7végén hogy 140 ló kb hasonló súlyú, mint az 59 ...kurvára nem megy :P
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-20 08:18:15 // 32871
	erről van szó, Roberto ezt nem érti lehet a kanyarba be tud menni azzal a sebességgel amivel én de kijönni már biztos nem
	
Piritu - 1.000.0002013-03-20 06:41:56 // 32870
	Simán csak alkalmatlan a közúti közlekedésre...
	
Dömpi (il dottore)2013-03-19 23:33:39 // 32869
	na azzal mi is ralliztunk anno a gáton gimis korunkban
	
Liquid2013-03-19 23:27:01 // 32868
	valószínűleg így van, Erhardnak meg különben is dízel egyterűje van :))
egyébként bármivel lehet durván vezetni, láttad volna a kolegámat trabanttal :))
	
egyébként bármivel lehet durván vezetni, láttad volna a kolegámat trabanttal :))
Dömpi (il dottore)2013-03-19 23:24:00 // 32867
	Baszki, Németben könnyű betartani a sebességhatárokat, miután az ingyenes autópályán kiélhetted magad!
Ott még sz@rni is autópályán mehetsz, mert annyi van.
	
Ott még sz@rni is autópályán mehetsz, mert annyi van.
Dömpi (il dottore)2013-03-19 23:21:41 // 32866
	
	
GTPeti2013-03-19 23:15:58 // 32865
	A második kategóriába tapasztalataim szerint Mo-n kevesen tartoznak. Mindig puffogok, hogy minek teletrafizni mindet. Aztán mikor odahaza autózom megtapasztalom... Kb. letolnak az útról, ha betartom a sebességhatárokat. (Mert nincs kedvem megsegíteni a szerveket.)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-19 23:09:22 // 32864
	És akkor a mutyuki előttem? Ha én tatás, akkor ő mi? Dédnagyapás? :)
Szerintem van
- a tatás: 90-nél 70 km/h és csigán gyorsul fel (inkább való neki a tolószék)
- a nyárspolgári vagy úrias: mindenhol betart mindent (tipikus hétvégi vezető)
- a sportosan dinamikus: a kocsi lehetőségeihez képest dinamikusan gyorsul/lassít és mindenhol a sebességhatár felett autózik kicsivel
- (inkább nem jellemzem): F1-nek nézi a kocsiutat
	
Szerintem van
- a tatás: 90-nél 70 km/h és csigán gyorsul fel (inkább való neki a tolószék)
- a nyárspolgári vagy úrias: mindenhol betart mindent (tipikus hétvégi vezető)
- a sportosan dinamikus: a kocsi lehetőségeihez képest dinamikusan gyorsul/lassít és mindenhol a sebességhatár felett autózik kicsivel
- (inkább nem jellemzem): F1-nek nézi a kocsiutat
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:57:04 // 32863
	Bakker, ilyen régi dolgokat hogyan tudsz fejben tartani, megtalálni? :-O
(Ha jól látom, az én fékem kisebb, mint a "nagyfék")
	
(Ha jól látom, az én fékem kisebb, mint a "nagyfék")
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:54:01 // 32862
	Nem tatás vezetés?
Mint ahogy egy német kollégámat jellemezték a többiek: digitális a technikája. Padlógáz, vagy padlófék. Félúton egyik pedál sincs. Az az OFF, ami a többieknél 6,5-7 literrel beérte hozzánk jövet, nála messze 10 felett fogyasztott. :-P
	
Mint ahogy egy német kollégámat jellemezték a többiek: digitális a technikája. Padlógáz, vagy padlófék. Félúton egyik pedál sincs. Az az OFF, ami a többieknél 6,5-7 literrel beérte hozzánk jövet, nála messze 10 felett fogyasztott. :-P
droberto2013-03-19 22:53:08 // 32861
	Piritu, kattints az üzenetem előzményére. Ott Csabiii159 jól összefoglalta a fékkérdést. :)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-19 22:49:21 // 32860
	Szrintem itt a többség dinamikusan vezet (értsd. gyorsítás/lassítás)...persze a LE és a Nm szabta határok között.
Mondjuk Erhard kipreparált 2.4-esét ne hasonlítsuk az én chippelt 8V-mhez. Hiába akarnék olyan dinamikusan menni, mint Erhard, ha egyszer nem lépes rá az Arkangyal.
	
Mondjuk Erhard kipreparált 2.4-esét ne hasonlítsuk az én chippelt 8V-mhez. Hiába akarnék olyan dinamikusan menni, mint Erhard, ha egyszer nem lépes rá az Arkangyal.
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:49:03 // 32859
	Ami nem a "nagyfék"-nek felel meg?
(Nem igazán vagyok képben, inkább a félautó szerkezetével vagyok tisztában.)
	
(Nem igazán vagyok képben, inkább a félautó szerkezetével vagyok tisztában.)
droberto2013-03-19 22:43:15 // 32858
	Nedves volt az út. 50-60 lehetett max.
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
	
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
Liquid2013-03-19 22:42:50 // 32857
	a tatásság nem feltétlenül a sebességet jelenti, hanem azt milyen gyorsan éred el, vagy milyen gyorsan lassítasz le, mennyivel mész a kanyarban stb. :)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-19 22:36:55 // 32856
	A magam részéről gumi ügyben elégé szétnéztem februárban, mert attól tartottam, hogy az idei nyári szezont új abroncsokkal kell kezdenem. Egyenlőre úgy néz ki, hogy nem.
Most ugyan Michelin PS2-m van, de használtan vettem tavaly, kényszerűségből.
Mivel 19"-es felnijeim vannak, a prémium kategóriás gumiszett majd fél milla lenne!
Ámbár Erhard nemes egyszerűséggel a tatás vezetők közé degradált, én mégsem tartom magam annak: városban néha 60-80km/h; közúton 110-120km/h, autóúton 130-140 km/h, pályán 150 km/h, nagyritkán 180-ig eleresztve. Hát ha az tatás vezetés, hogy nótórius módon mindig a megengedettnél 20-40 km/h-val többel megyek akkor nem tudom mi a nem tatás. Erhard, kérlek magyarázd el, hogy az olyan profik, mint te, hogyan vezetnek nem tatásan! Előre is köszönöm!
Szóval gumi ügyben én 19"-os méretben az ár tekintetében 50-55k Ft-ot tartok reálisnak abroncsonként. Ezért a pénzért Kumho-t vagy Hangkook-ot simán kapni még szereléssel együtt is.
Ebből kifolyólag kisebb méretekben (18", 17"), akár 40k körül is megáll a dolog.
Aki viszont 20k Ft körül akar új gumit venni egy 159-re, az szerintem inkább adja el az alfát és vegyen Suzuki Swift-et. Bocsi az őszinteségért, de a 159 nem az a kategória.
Amúgy én személy szerint a felúszástól tartok a legjobban...amilyen esőzések vannak mostanság...
Egyébként aláírom, hogy a 19"-es elég hülye méret (235/40). A gumisom mikor utánanézett az áraknak, azt mondta, hogy van egy ügyfele egy 26 millás Range Rover-el, és arra olcsóbb a gumi, mint a 159 19"-os gyári mérete.
Épp ezért - hallgatva a CarTársak tanácsára (köszi Szosza) - én is váltóméretet kerestem, ezért fogok 245/35-öt venni, ha majd oda kerül a sor.
Amúgy az ADAC teszteken a Hangkook elég jól szerepel az utóbbi években, de a kínai gumik koránt sem, főleg nem vizes úton. Hiába esik Kínában sok eső, mégsem tudnak jó esőgumit csinálni.
	
Most ugyan Michelin PS2-m van, de használtan vettem tavaly, kényszerűségből.
Mivel 19"-es felnijeim vannak, a prémium kategóriás gumiszett majd fél milla lenne!
Ámbár Erhard nemes egyszerűséggel a tatás vezetők közé degradált, én mégsem tartom magam annak: városban néha 60-80km/h; közúton 110-120km/h, autóúton 130-140 km/h, pályán 150 km/h, nagyritkán 180-ig eleresztve. Hát ha az tatás vezetés, hogy nótórius módon mindig a megengedettnél 20-40 km/h-val többel megyek akkor nem tudom mi a nem tatás. Erhard, kérlek magyarázd el, hogy az olyan profik, mint te, hogyan vezetnek nem tatásan! Előre is köszönöm!
Szóval gumi ügyben én 19"-os méretben az ár tekintetében 50-55k Ft-ot tartok reálisnak abroncsonként. Ezért a pénzért Kumho-t vagy Hangkook-ot simán kapni még szereléssel együtt is.
Ebből kifolyólag kisebb méretekben (18", 17"), akár 40k körül is megáll a dolog.
Aki viszont 20k Ft körül akar új gumit venni egy 159-re, az szerintem inkább adja el az alfát és vegyen Suzuki Swift-et. Bocsi az őszinteségért, de a 159 nem az a kategória.
Amúgy én személy szerint a felúszástól tartok a legjobban...amilyen esőzések vannak mostanság...
Egyébként aláírom, hogy a 19"-es elég hülye méret (235/40). A gumisom mikor utánanézett az áraknak, azt mondta, hogy van egy ügyfele egy 26 millás Range Rover-el, és arra olcsóbb a gumi, mint a 159 19"-os gyári mérete.
Épp ezért - hallgatva a CarTársak tanácsára (köszi Szosza) - én is váltóméretet kerestem, ezért fogok 245/35-öt venni, ha majd oda kerül a sor.
Amúgy az ADAC teszteken a Hangkook elég jól szerepel az utóbbi években, de a kínai gumik koránt sem, főleg nem vizes úton. Hiába esik Kínában sok eső, mégsem tudnak jó esőgumit csinálni.
droberto2013-03-19 22:34:04 // 32855
	Neked már a módosított fixnyerges, négydugattyús féked van.
	
Liquid2013-03-19 22:33:53 // 32854
	200-zal elhiszem hogy elúszott :)
	
droberto2013-03-19 22:32:11 // 32853
	Akarom mondani március végéig. :)
Egyébként tényleg repül az idő. :)
	
Egyébként tényleg repül az idő. :)
droberto2013-03-19 22:31:01 // 32852
	
	
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:29:59 // 32851
	Én meg már elő akartam venni a fél autót. Akkor is előveszem a héten, csak ne essen! (Ki kellene próbálni az új első fékeket.)
	
Liquid2013-03-19 22:28:15 // 32850
	ápr. közepéig úgyse tudok, mert a sógorok nemszeretik, de durván hideg ez a tavasz
	
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:27:33 // 32849
	Egy lassulásról még a Spider fékjei sem melegednek el, nemhogy a 159-é.
Próbáltam már párszor, 2k felettről is. Igaz, olyan már volt, hogy folyamatos gyorsítás/fékezésnél érezhetően melegedett, de elég volt 5 percig a forgalommal menni és helyreállt a rend. (A 156-al egy 10 km-es szerpentinen lefelé jártam ugyanígy, a lassabb tempó és az intenzívebb motorfékhasználat ott is helyrehozta a rendszert.)
	
Próbáltam már párszor, 2k felettről is. Igaz, olyan már volt, hogy folyamatos gyorsítás/fékezésnél érezhetően melegedett, de elég volt 5 percig a forgalommal menni és helyreállt a rend. (A 156-al egy 10 km-es szerpentinen lefelé jártam ugyanígy, a lassabb tempó és az intenzívebb motorfékhasználat ott is helyrehozta a rendszert.)
GTPeti2013-03-19 22:27:12 // 32848
	Meg fogsz lepődni: már március van egy ideje. :)
	
droberto2013-03-19 22:25:51 // 32847
	
	
Liquid2013-03-19 22:25:45 // 32846
	nem választottál kicsit magas sebességet ? :)
	
Liquid2013-03-19 22:24:35 // 32845
	az ABS-t én is csak havon/jégen éreztem eddig
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-19 22:22:24 // 32844
	én sem veszek kenyait maradok a misinél az Alfánál nekem az vált be eddig
	
droberto2013-03-19 22:19:39 // 32843
	Jut eszembe, a legjobb példám: Pirelli Sottozero-val egy 90°-os vizes kanyarban simán elment a hátulja. Nem is kellet hozzá terhelésváltás, kanyarodtam és csak elment. (Jók a lengéscsillapítóim, mielőtt ebbe kötnétek bele.)
	
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:18:57 // 32842
	Ha azzal teszi, az ő dolga. (Bár kíváncsi lennék, hányszor futott 130 feletti átlagot 4-500 km-en.)
Én a saját életemet próbálom védeni.
	
Én a saját életemet próbálom védeni.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-19 22:18:40 // 32841
	vezetési hiba? ne szívass :) hogyan állsz meg 220-ról ha kivágnak eléd vagy befékeznek előtted és nincs menekülési út? na ott 2x rápumpálsz a gyári fékre és kuka meg elmelegedett
	
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:13:01 // 32840
	Lassulásról, fékútról.
(Ha elmelegíted a fékeid az nem használat, hanem ugyan olyan vezetési vezetési hiba, mintha szétforgatnád a motort.)
	
(Ha elmelegíted a fékeid az nem használat, hanem ugyan olyan vezetési vezetési hiba, mintha szétforgatnád a motort.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-19 22:12:03 // 32839
	egyéb iránt Alfa159 kínai gumival mászkál suhamér érával eddig érdekes módon nem szállt el...érdekes nem? a tévedés jogát fenttartom
	
droberto2013-03-19 22:11:45 // 32838
	Nem kapcsol be? Akkor mi tényleg máshogyan vezetünk. Nekem városban is simán bekapcsol (mióta prémium gumim van ritkábban).
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
	
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-19 22:10:40 // 32837
	azt értem de a Cartárs az én írásomra reagált abban nem szerepel kenyai gumi
	
Piritu - 1.000.0002013-03-19 22:09:11 // 32836
	"ki beszélt kínai gumikról?" - innen indultunk a gumik témával klatty
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-19 22:07:45 // 32835
	az az ittas vezetésből ...ezt mondják :)
	
Liquid2013-03-19 22:06:59 // 32834
	nem tudom elképzelni hogy elmenjen a hátulja bekapcsolt okosságokkal
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-19 22:06:37 // 32833
	most az egyszeri gyorsulásról beszélünk vagy a használatról? nem mind1 :)
	
droberto2013-03-19 22:03:34 // 32832
	A legtöbb kikerülésből származó baleset ezért következik be.
	
droberto2013-03-19 22:02:20 // 32831
	Uraim! Nem az alfáról beszélek! A 159-nek üdítően jó futóműve van!
	


