Coolby2013-03-22 11:29:53 // 33030
	Ohh, nem hangzik egyszerűnek. Na majd visszanézek vele jövős hétvégén vagy ha jó idő lesz és kereketcserélek, akkor elszórikázok vele aknából...
	
.......................2013-03-22 11:16:23 // 33029
	azt a szerelönek kellene renbe raknia,
oldalt a lökösnél két müanyag sínbe pattan be a lökös,
ott a sínen lehet hosszanti irányban állítani,
gyakran a kis karmok letörnek ezért áll el..
minimum meg kell emelni a kocsit,
motorburkolat ,kerekek ,doblemezek le...sok meló
	
oldalt a lökösnél két müanyag sínbe pattan be a lökös,
ott a sínen lehet hosszanti irányban állítani,
gyakran a kis karmok letörnek ezért áll el..
minimum meg kell emelni a kocsit,
motorburkolat ,kerekek ,doblemezek le...sok meló
Coolby2013-03-22 11:00:50 // 33028
	Ért valaki lökhárítóhoz? Mekkora macera szerelni? Bal elejénél visszarakás után egy centit előrébb áll, nem oldal irányba, hanem előrefele.  A lámpa saroknál a 2 lemez, lökhárító találkozásánál látszik csak, de egyre jobban zavar így két nap után. Szerelő mondta, hogy gelfogatás, csavarok így adták ki, de előtte nem így állt, lehet azért ezen finomítani? Nekiállhatok én, van esély hogy vonalba tudom tenni?
Egyszer Fabián próbáltam ilyet, de ott tényleg úgy volt, hogy felraktad és állt, ahogy álltBár ott oldalirányban állt el...
	
Egyszer Fabián próbáltam ilyet, de ott tényleg úgy volt, hogy felraktad és állt, ahogy álltBár ott oldalirányban állt el...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-22 08:20:52 // 33027
	teljességgel egyet értek :) az autó van értem, nem fogok benne megrohadni a kiszáradás végett ...
	
Coolby2013-03-22 08:10:09 // 33026
	Én is egyébként most télen vettem észre először, amikor bekapcsolt. Lehet nyáron nem lett volna semmi, de ha már ott voltam klímásnál, gondoltam megcsináltatom...
Amúgy részemről a klíma is az az eset, hogy ha meleg van és bent ülök, akkor hűtsön, nem fogom kikapcsolagatni érkezés előtt, hogy nehogy ne száradjon ki. Ha éppenséggel kell, akkor kitisztíttatom évente, szerintem ez nem olyan nagy ügy...
	
Amúgy részemről a klíma is az az eset, hogy ha meleg van és bent ülök, akkor hűtsön, nem fogom kikapcsolagatni érkezés előtt, hogy nehogy ne száradjon ki. Ha éppenséggel kell, akkor kitisztíttatom évente, szerintem ez nem olyan nagy ügy...
mizooo2013-03-22 04:38:33 // 33025
	Na ugye, hogy érezni az éget szagot :)  Amúgy nekem is büdös a szellőzőm, már 2 tisztító spray-t elnyomtam, de komolyabb tisztítás kell. Mikor próbautón voltunk az autóval és már jó hosszú ideje ültünk benne azt hittem én vagyok büdös vagy  a faszi :D de kiderült, hogy  a szellőző. Ha fújatom befelé a meleget izzadtságszagszerű szagot érezni :S
	
Alfás Viktor (NagyVad)2013-03-22 03:42:24 // 33024
	:-) én is fenn vagyok :-)
	
Pityukoma2013-03-22 01:07:00 // 33023
	Szia Tibcsi:-) éjszaka 1-kor ki van fenn az Amore-n? Csak a baglyok :-D
	
Pityukoma2013-03-22 01:04:50 // 33022
	Most értem haza, nálunk vízszintesen "esik" a hó. A szél + iszonyúan süvít.
Megállok a kapuban és megcsapja az orrom az a sokszor emlegetett égett szag. Rápillantok a turbónyomásmérőre az pedig nem áll a nullán. Mit volt mit tennem autókáztam még egy kicsit . Nem tehettem meg a drágámmal hogy csak úgy beállok a garázsba mikor ő nekiállt regenerálni.
Ezt a kis sztorit azért írtam le, mert ez is egy olyan szag amit valaki érez valaki pedig soha.
Egyébként a klímámnál idáig csak egyszer éreztem azt tipikus dohos szagot. Az előző fél OFF-os jtd-mnél viszont minden indítás után lehetett érezni. Ha befújtam klíma tisztítóval az elpárologtatót akkor kb. két hétig bírta.
A céges autóink francia oroszlánosak és német népautók azoknál szintén érzem.
Az ALFA ilyen :-) mindegyik külön egyéniség :-) -többek közt ezért is szeretem :-)
	
Megállok a kapuban és megcsapja az orrom az a sokszor emlegetett égett szag. Rápillantok a turbónyomásmérőre az pedig nem áll a nullán. Mit volt mit tennem autókáztam még egy kicsit . Nem tehettem meg a drágámmal hogy csak úgy beállok a garázsba mikor ő nekiállt regenerálni.
Ezt a kis sztorit azért írtam le, mert ez is egy olyan szag amit valaki érez valaki pedig soha.
Egyébként a klímámnál idáig csak egyszer éreztem azt tipikus dohos szagot. Az előző fél OFF-os jtd-mnél viszont minden indítás után lehetett érezni. Ha befújtam klíma tisztítóval az elpárologtatót akkor kb. két hétig bírta.
A céges autóink francia oroszlánosak és német népautók azoknál szintén érzem.
Az ALFA ilyen :-) mindegyik külön egyéniség :-) -többek közt ezért is szeretem :-)
Tibcsi1662013-03-22 01:03:53 // 33021
	Érdekes, nekem 94 óta van klímás autóm de sosem éreztem rossz szagot. Pedig illatosítóm nincs. 
Évente 1szer lemosom a párologtatót tisztító habbal és kész.
	
Évente 1szer lemosom a párologtatót tisztító habbal és kész.
Dömpi (il dottore)2013-03-21 23:13:15 // 33020
	Egyik kollégáma sokszor emlegette nagyképűen, hogy az az igazi, amikor te f*ngasz először bele a kocsiba...aztán vett használtan egy Ford Mondeo-t.
	
Dévid2013-03-21 22:14:38 // 33019
	Biztos, hogy a klímából jön? :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-21 22:08:48 // 33018
	nekem meg inkább így tél után van bekapcsolásnál áporodott szaga aztán kiszárad és minden ok.....
	
Csabi2013-03-21 22:03:55 // 33017
	Nyilván amit írsz nehezen megoldható rövid távokon...ezzel én is küszködöm amikor a nyári 40 fokban ki-be ugrálok az autóba...de utána szagolom is az eredményét...az elöző 156-omban is ugyanez volt... Az h ki mit tapasztal, az meg már erősen szubjektív dolog
	
Piritu - 1.000.0002013-03-21 21:44:28 // 33016
	Semmi gond :-)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-21 21:43:02 // 33015
	Bocs Piritu, nem neked szólnak a kérdéseim, inkább a te véleményed támasztják alá...véletlenül klikkeltem a te HSZ-ed buborékjára.
	
Dömpi (il dottore)2013-03-21 21:41:21 // 33014
	Nekem nincs sok klímás tapasztalatom, mert a Mareában ugyebár nem volt (legalább is az enyémben), Gabrielt pedig 2011 novemberében vettem, tavaly nyáron pedig, amikor végre élvezhettem volna a klíma előnyeit, a legnagyobb kánikulában adta be a kulcsot a klíma. Mire kiderült a baja és meg lett javítva, gyakorlatilag vége lett a nyárnak.
Viszont, én naponta 2x 15-20 km-et megyek általában, ami 12 perc. Ha tehát a célbaérés előtt 5 perccel ki kell kapcsolnom, akkor egyáltalán érdemes bekapcsolnom? Így akkor mi a f@sznak van klímás kocsim?
Vagy akkor csak a hosszabb utakon lehetne bekapcsolnom?
És azzal mi van aki nagyvárosban ügyintézős utakat csinál...2-3 km-es szakaszok sok megállással? Az se használjon klímát?
	
Viszont, én naponta 2x 15-20 km-et megyek általában, ami 12 perc. Ha tehát a célbaérés előtt 5 perccel ki kell kapcsolnom, akkor egyáltalán érdemes bekapcsolnom? Így akkor mi a f@sznak van klímás kocsim?
Vagy akkor csak a hosszabb utakon lehetne bekapcsolnom?
És azzal mi van aki nagyvárosban ügyintézős utakat csinál...2-3 km-es szakaszok sok megállással? Az se használjon klímát?
Piritu - 1.000.0002013-03-21 21:32:11 // 33013
	Sok helyen olvasható hasonló. Épp ezért vetettem fel a dolgot, mert ellentmond az eddigi tapasztalataimnak.
	
Csabi2013-03-21 21:20:29 // 33012
	Szerintem akkor sem tűnnek el...de találtam egy TC-s cikket...
"Az évenkénti klímafertőtlenítés azért is fontos, mert kikapcsolás után néha áporodott szag érezhető a kocsiban. Ez a bűz az elpárologtató rácsaiban levő víz szaga, ahol idővel - ha az elpárologtató nem tud kiszellőzni - gombás-baktériumos fauna, flóra meg egyéb életközösség jön létre. A fertőtlenítés során az elpárologtatóra juttatott takarítóhab elvileg eltörli a mikroszkopikus élet csíráit, de ha a használat módja nem változik, hamar visszajön a bűz. Körülbelül öt perccel megállás előtt kapcsoljuk ki az AC-t és hagyjuk forogni a ventilátort. Így az elpárologtató is kiszárad, mellesleg a testünk is hozzászokik a kinti hőséghez".
a cikk
	
"Az évenkénti klímafertőtlenítés azért is fontos, mert kikapcsolás után néha áporodott szag érezhető a kocsiban. Ez a bűz az elpárologtató rácsaiban levő víz szaga, ahol idővel - ha az elpárologtató nem tud kiszellőzni - gombás-baktériumos fauna, flóra meg egyéb életközösség jön létre. A fertőtlenítés során az elpárologtatóra juttatott takarítóhab elvileg eltörli a mikroszkopikus élet csíráit, de ha a használat módja nem változik, hamar visszajön a bűz. Körülbelül öt perccel megállás előtt kapcsoljuk ki az AC-t és hagyjuk forogni a ventilátort. Így az elpárologtató is kiszárad, mellesleg a testünk is hozzászokik a kinti hőséghez".
a cikk
Piritu - 1.000.0002013-03-21 21:10:08 // 33011
	Ezért sem kell kapcsolgatni :-P
Most hogy újra végiggondoltam a dolgot, egyszer még a TS 156-nak Korzikán volt szaga. Ahogy mondjátok indítás után. Igaz, ott 40+ fok volt, és tényleg eszméletlen mennyiségű víz is folyt ki. Mire hazaértünk elmúlt. Ismerős klímás "megszagolta" és azt mondta felesleges hozzányúlni, de ha nagyon akarom fizethetek neki. Nem akartam.
Nem lehet, hogy a több órás autópályázásnál egyszerűen "kifagynak" a gombák belőle?
	
Most hogy újra végiggondoltam a dolgot, egyszer még a TS 156-nak Korzikán volt szaga. Ahogy mondjátok indítás után. Igaz, ott 40+ fok volt, és tényleg eszméletlen mennyiségű víz is folyt ki. Mire hazaértünk elmúlt. Ismerős klímás "megszagolta" és azt mondta felesleges hozzányúlni, de ha nagyon akarom fizethetek neki. Nem akartam.
Nem lehet, hogy a több órás autópályázásnál egyszerűen "kifagynak" a gombák belőle?
Liquid2013-03-21 20:59:12 // 33010
	nekem se volt gondom sose, pedig a két ellenőrzés között eltelt vagy 5 év
igaz én is használtam folyamatosan, viszont napokat állt a garázsban közben
	
igaz én is használtam folyamatosan, viszont napokat állt a garázsban közben
Csabi2013-03-21 20:56:12 // 33009
	bekapcsolás ill főleg kikapcsolás után lehet érezni ahogy Alfa156 is írja
	
Csabi2013-03-21 20:54:39 // 33008
	Pont ez a baj, h nem folyik le maradéktalanul, a kis lamellák között megragad a víz...ezért ajánlatos kiszárítani...Főleg nyáron!
Az otthoni split klímáknál ez jobban nyomon lehet követni.
	
Az otthoni split klímáknál ez jobban nyomon lehet követni.
Piritu - 1.000.0002013-03-21 20:46:18 // 33007
	Bár ennek ellentmond az asszony OFF-ja, amelyikben ritkán megy a klíma, de 6 éve annak sincs szaga.
Ráadásul illatosítót sem használunk.
	
Ráadásul illatosítót sem használunk.
Piritu - 1.000.0002013-03-21 20:42:28 // 33006
	A kondenzvíz lefolyik, a következő alkalommal meg újra hűtve van. (Mondjuk napjában többször is megy a Vas. Lehet, hogy kell pár nap állás a gombásodáshoz?)
	
Csabi2013-03-21 20:32:54 // 33005
	Érdekes amit írsz....ha nem szárítod ki kikapcsolás elött, az ott ragadt kondenzvíz és a meleg eredménye tuti gombásodás lesz...
	
ALFI1562013-03-21 20:29:25 // 33004
	Az lehet.De az első használat után ment a klímáshoz.Keményen dohos szag jött.Mikor kikapcsoltam főlleg.
	
Piritu - 1.000.0002013-03-21 20:15:23 // 33003
	Mindig automatán megyek, sose kapcsolom ki. (Jó, a Spider az más tészta.)
	
Csabi2013-03-21 20:13:40 // 33002
	És használod is? :))
	
Piritu - 1.000.0002013-03-21 19:59:01 // 33001
	Nem tőlem :-P
	
ALFI1562013-03-21 19:56:27 // 33000
	Az ex 56-osodnak is volt szaga.
	
Piritu - 1.000.0002013-03-21 19:52:49 // 32999
	96-óta járok klímás kocsival, de még sosem kellett "tisztítani" a klímát. Egyiknek sem volt szaga sosem. Mindig ámulok a tisztítási akciókon. Mit csinálok rosszul? :-)
	
Piritu - 1.000.0002013-03-21 19:50:02 // 32998
	Gratula a k-hoz! :-)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-21 19:48:19 // 32997
	Ma előkaptam hazafelé jövet a munkából a Guns 'N' Roses CD-met. Évezredek óta nem hallgattam. De még szóról szóra emlékszem a dalszövegekre :)
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.
... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)
	
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.
... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)
Csabi2013-03-21 18:01:36 // 32996
	Ez jónak hangzik...a lényeg, h közvetlenül az elpárologtatót pucolta...így már értem a 8000-et...
Egyébként ha nem figyelsz rá, akkor nyáron 1hónap után újra bűzös lesz...
Én mindig úgy használom, h mielőtt megérkezem a célomhoz, előtte pár perccel kikapcsolom a kompresszort és max-ra állítom a levegőbefúvást... valamennyire(vagy teljesen) így megszárad az elpárologtató,és nem szaporodnak annyira a gombák és egyebek a 30°C-ban. Mióta így használom alig érzek kellemetlen szagokat...
	
Egyébként ha nem figyelsz rá, akkor nyáron 1hónap után újra bűzös lesz...
Én mindig úgy használom, h mielőtt megérkezem a célomhoz, előtte pár perccel kikapcsolom a kompresszort és max-ra állítom a levegőbefúvást... valamennyire(vagy teljesen) így megszárad az elpárologtató,és nem szaporodnak annyira a gombák és egyebek a 30°C-ban. Mióta így használom alig érzek kellemetlen szagokat...
Coolby2013-03-21 17:24:37 // 32995
	Nincs túl sok infóm, mert én nem voltam ott. Beltérben alulról bontott és vmilyen speckó vegyszeres vízzel több soron át lett mosva ahol a vízkicsapódás jellemző és sok a baci és gdomba, de semmi gázos, onzonos, habos csoda, ellenben megbontott alulról...
Meglátjuk az a kis állotszag, amit télen néha éreztem, elmúlt-e.
	
Meglátjuk az a kis állotszag, amit télen néha éreztem, elmúlt-e.
.......................2013-03-21 17:03:00 // 32994
	fölösleges,
elég merev így is,
szerintem
	
elég merev így is,
szerintem
.......................2013-03-21 17:01:04 // 32993
	én is azt hittem ,hogy cak a gumi csinálja,mert egyáltalán nem hangos az utastérben,
aztán mindkét csapágy kuka lett..
ilyen jó a 159 testhang szigetelése hátul
(a mito ban nem lehetett beszélgetni mikor a csapágy hátul kivolt)
	
aztán mindkét csapágy kuka lett..
ilyen jó a 159 testhang szigetelése hátul
(a mito ban nem lehetett beszélgetni mikor a csapágy hátul kivolt)
Csabi2013-03-21 16:57:45 // 32992
	Legalább már te is túl vagy rajta...úgy néz ki "+meglepetés" nélkül kevés embernek sikerül a tőcsavar mizéria...
A klíma tisztításról tudsz többet? Hogyan csinálták...a 8000Ft nem semmi
	
A klíma tisztításról tudsz többet? Hogyan csinálták...a 8000Ft nem semmi
Liquid2013-03-21 15:10:13 // 32991
	ügyes gyerek, asszem ideje megtanítanom erre a fiamat is :)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-21 14:53:49 // 32990
	Réka 147-esében van védő - oda jobban kell, mert egyrészt 3ajtós, másrészt bézs belsős.
A kisfiam megtanulta átlépni a küszöböt...bár néha inkább rátérdel és utána mászik fel a gyerekülésbe.
	
A kisfiam megtanulta átlépni a küszöböt...bár néha inkább rátérdel és utána mászik fel a gyerekülésbe.
Dömpi (il dottore)2013-03-21 14:51:04 // 32989
	Ez hajaz az én tavaly nyári kálváriámra: mire valami kész lett, jött a következő :(
Nem irigyellek! És átérzem a helyzeted.
	
Nem irigyellek! És átérzem a helyzeted.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-21 12:27:20 // 32988
	inkább támaszd ki alulról én is úgy jártam pár hétig :)
	
Coolby2013-03-21 11:56:23 // 32987
	Én is remélem :-) kormánymű már cserélve volt, az lekérve szervízmúltat látszott.? Múltkor zsírzásnál is rendben levőnek tűnt,
Hátsó ablakot fixre felragasztom, ha most leesik :-)
	
Hátsó ablakot fixre felragasztom, ha most leesik :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-21 11:45:14 // 32986
	nem versenyzel teljesen felesleges így is épp elég masszív az 59
	
Vermacy2013-03-21 11:40:46 // 32985
	Arra gondoltam, hogy valójában stabilabb lesz-e tőle a karosszéria?
	
Liquid2013-03-21 11:39:53 // 32984
	nagyon gyorsan el tudod szomorítani az embert :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-21 11:32:25 // 32983
	remélem most már elérkezel a boldog autózáshoz, már csak a DPF meg a hátsó ablak leesés esetleg a kormánymű van vissza mint hiba lehetőség
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-21 11:27:22 // 32982
	ezt nem vágásiferi :)
	
Vermacy2013-03-21 11:14:33 // 32981
	Érezni különbséget az "előtte" állapothoz? Megéri?
	
Online tag
1
		Vendég1
529