Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:49:17 // 79949
like :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:47:19 // 79948
Írsz Erhardnak és megküldi a jót :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:46:40 // 79947
Így van. Most mindezt "visszafelé" élem meg a Giuval. Motor ugyan az, de van -3 mázsa. Ami a 159-nél bőven elég volt, most néha már sok is :-)))
(Remélem tegnap nem fényképeztek le egy sima, kicsit hosszabbra sikerült kigyorsítás miatt.)
(Remélem tegnap nem fényképeztek le egy sima, kicsit hosszabbra sikerült kigyorsítás miatt.)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:43:05 // 79946
Nem gázolajos a motor...
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:42:30 // 79945
Nem ártana utána nézni az előző gazdi karbantartási szokásainak.
Dieseleknél természetes,ha hamar feketedik a lebegő korom miatt, benzinesnél - szerintem - már nem annyira. Lehet, hogy a korábbi ritka (vagy a nem belevaló olajjal történt) olajcserék miatt sok szmötyit tud feloldani a friss olaj.
Dieseleknél természetes,ha hamar feketedik a lebegő korom miatt, benzinesnél - szerintem - már nem annyira. Lehet, hogy a korábbi ritka (vagy a nem belevaló olajjal történt) olajcserék miatt sok szmötyit tud feloldani a friss olaj.
yani🍀2016-03-13 10:40:29 // 79944
Az egyik kulcsom 3-4 nap alatt lemeríti az elemet. Rámértem, folyamatosan 1,5mA eszik. Egyik gomb sincs letapadva. Korábban vettem egy bontott kulcsot, de az értelemszerűen nem jó az enyémhez. Otthoni körülmények között lehet tanítani, hogy vigye az enyémet?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:38:24 // 79943
Nálam is érdekes a szitu, mert a korábbi TS-eim csipegették. A Spider meg nem. Szóval azért nézegetem szorgalmasan, mert így 4x ezer után is nehéz elhinni, hogy milyen kevés fogy :-DD
Kikkó2016-03-13 10:36:12 // 79942
Igazad lett. Ma reggelre a számítógép is észlelte, hogy töltént utántöltés, és két egységgel többet mutatott. A nívópálca szerint is egy osztásnyival a max szint alatt volt az olajszint. Így töltöttem utána még egy kicsit.
Szóval a gépkönyv kicsit sántít, és nem öt perccel, hanem legalább 12 órával leállítás után érdemes nézni az olajszintet, különben egymásnak és a józan paraszti észnek is ellentmondó mérési eredmény jelentkezik a nívópálcánál.
Ha tényleg csak fél liter olajat evett meg 5000 km alatt, az nagyon jó. A kézikönyv szerint ennyi fogyasztás 1000 km alatt is még normális.Többségében pályán mennek bele a km-ek. Selénia 20k 5w40 van benne.
Szóval a gépkönyv kicsit sántít, és nem öt perccel, hanem legalább 12 órával leállítás után érdemes nézni az olajszintet, különben egymásnak és a józan paraszti észnek is ellentmondó mérési eredmény jelentkezik a nívópálcánál.
Ha tényleg csak fél liter olajat evett meg 5000 km alatt, az nagyon jó. A kézikönyv szerint ennyi fogyasztás 1000 km alatt is még normális.Többségében pályán mennek bele a km-ek. Selénia 20k 5w40 van benne.
Shadin2016-03-13 10:10:51 // 79941
Nincs rossz, vagy javíthatatlan DPF.
A nézeted (szerintem) rossz hozzáállást tükröz.
Az is kisimul majd, akinek 90%-kal nagyobb esélyt adtál ezzel :-(
Továbbra is állítom, hogy a hibafelderítés és a kibelezés két külön téma.
Robi is vissza tudta hozni a halálból a DPF-ét kvázi ingyen, de egy új sem a világ vége Erhard szerint.
És abba már bele se menjünk, hogy mi mindenbe mentem bele ill. próbáltam ki a témában.
A nézeted (szerintem) rossz hozzáállást tükröz.
Az is kisimul majd, akinek 90%-kal nagyobb esélyt adtál ezzel :-(
Továbbra is állítom, hogy a hibafelderítés és a kibelezés két külön téma.
Robi is vissza tudta hozni a halálból a DPF-ét kvázi ingyen, de egy új sem a világ vége Erhard szerint.
És abba már bele se menjünk, hogy mi mindenbe mentem bele ill. próbáltam ki a témában.
Giuntini2016-03-13 10:07:22 // 79940
Nem soha. De a motor tökéletesen megy. Ez azóta van miután betankoltam a Shell V power üzemanyagát. Rögtön elkezdett rángatni. Aztán lehet hogy a Dpf dolog egy hosszabb folyamat volt. Ez akkor jelentkezik, amikor az autópályán megyek, ahol már elképzelhető hogy nagyon leszűkül aDpf áteresztő kèpessége. A tempomat is emiatt tilthat le.
Shadin2016-03-13 10:02:30 // 79939
Elérkeztünk arra a pontra amit soha nem akartunk elérni :-(
forrasr2016-03-13 08:17:52 // 79938
volt ilyen gondod a felújítás előtt is?
Balázs156SW2016-03-13 06:12:20 // 79937
Van 159 SW-hez egy csomagtartó rolóm. Ha valakit érdekelne...
Giuntini2016-03-13 00:57:43 // 79936
Nem tudom. Állandóan a kipufogó gázzal kapcsolatos hibákat írta ki. Egyik ismerősöm jár a BMW-vel hasonló helyzetben mint én. Kimosták a részecske szűrőt, nem lett jó. Vettek bele egy újat, azzal sem megy. Most az EGR. Mi a ku..va anyjukat szivatják a gyárak az embereket. Kitalálják a környezet védelmet, és ha tönkremegy, több százezres tételbe kerül. Ez mindenki érdeke lenne, olcsóbban kéne adni a cuccot.
droberto2016-03-12 22:31:12 // 79935
droberto2016-03-12 22:27:25 // 79934
1206 hibád volt?

Magyarra fordítva: Ha maradunk a DPF hibánál, akkor annak oka lehet:
- Szar a befecskendezésed.
- Kevés levegőt ad a turbó és vagy az EGR.
- Alacsony az égési hőmérsékleted, mert sok kipuffgázt ad az egér.
Ezt így a távolból nehéz megítélni, meg továbbra is tartom, hogy a önmagában a részecskeszűrődnek semmi baja.

Magyarra fordítva: Ha maradunk a DPF hibánál, akkor annak oka lehet:
- Szar a befecskendezésed.
- Kevés levegőt ad a turbó és vagy az EGR.
- Alacsony az égési hőmérsékleted, mert sok kipuffgázt ad az egér.
Ezt így a távolból nehéz megítélni, meg továbbra is tartom, hogy a önmagában a részecskeszűrődnek semmi baja.
VICI2016-03-12 22:22:25 // 79933
2.2 JTS vezérműlánc szettből valamilyen márkát tudtok ajánlani? FAI, SWAG, RUVILLE, FEBI? Melyik lehet a legjobb?
Alfonis2016-03-12 22:13:41 // 79932
8V előnyei. -> kevesebb hibalehetőség-egyszerűbb a többitől. kevesebbet fogyaszt. szervizelési költségek olcsóbbak.
Nekem elég a teljesítménye. Autópályázásra teljesen jó. Tempóra beállás után úgyis mind1. Dinamikusan is lehet vele menni bár én a komfort híve vagyok :) nagymamám is szívesen utazik velem :D
Főútra azér el tudnék képzelni több erőt de a pozitivumai mellett nekem ezt a kompromisszumot megéri.
Váltóval vigyázz, hogy ne legyen hangja. Ebbe az m32 es van hajlamosak a csapágyproblémákra. Bár lehet a többie is m32 van. azt majd mondják a többiek... :P
Nekem elég a teljesítménye. Autópályázásra teljesen jó. Tempóra beállás után úgyis mind1. Dinamikusan is lehet vele menni bár én a komfort híve vagyok :) nagymamám is szívesen utazik velem :D
Főútra azér el tudnék képzelni több erőt de a pozitivumai mellett nekem ezt a kompromisszumot megéri.
Váltóval vigyázz, hogy ne legyen hangja. Ebbe az m32 es van hajlamosak a csapágyproblémákra. Bár lehet a többie is m32 van. azt majd mondják a többiek... :P
droberto2016-03-12 22:11:37 // 79931
Honnan tudtad, hogy volt tömődés?
Konkrétan emlékszel a hibakódokra?
Konkrétan emlékszel a hibakódokra?
Liquid2016-03-12 22:11:18 // 79930
A súly nagyon meg tudja változtatni a leosztást. Ami a 156-ban dinamikus volt az a 159 inkább csak elégséges. Ezt mindenképp kalkuláld bele.
Haddel2016-03-12 22:05:47 // 79929
Nekem nemrég fordult 200ezerbe,és csúszkál már a kuplung néha,de hát semmi sem tart örökké😃
sty2016-03-12 22:05:07 // 79928
Az én 156-ban Manky belepiszkált igy kb 150 paci,na az már egész elviselhető valószínű hogy abba is belefog nyúlni főleg ha csak 8v találok normálisat.De azért inkább próbálok a 16v-re vagy a 20v-re pályázni
Nivan842016-03-12 21:55:38 // 79927
Nekem pont 8v van. Mit mondjak? Tud menni, csak több idő kell hozzá hogy elérje:) A dinamikusabb vezetéshez kell a 150le meg 320NM. És ezt úgy mondom hogy a szerelőm szerint én vagyok a megtestesült Lassú Kapitany. Én 16V-t vennék, de ha 8V-ben találsz jobb állapotot azt vedd meg, és maximum elviszed okosodni.
Giuntini2016-03-12 21:55:37 // 79926
A hibakódok állandóan légtömegmérő, majd EGR gondok felé vezettek. Kezdődött a totális DPF eltömődéssel.
droberto2016-03-12 21:47:57 // 79925
Jól gondolod. A kuplung 200-300 között szokott elfáradni. Az 1.9 jó motor, a 8V szívosora egyszerűbb, de igazából a 2007 utániakkal már nemigen szokott probléma lenni. Ladához képest a 8V is versenyautó, de azért a 159 egy nehéz autó.
Hardy2016-03-12 21:46:09 // 79923
Azért nem mindegy hogy azt a 200000 km t városba vagy autópályán móndjuk Celdomolk meg Nemetotszag között raktak bele. 😀😀
sty2016-03-12 21:38:18 // 79922
Srácok a 146 és a 156 után váltanék 159-re,én nyomatékpárti vagyok igy csakis olajkályha jöhet szóba.Sajnos amire van pénzem azokban mind 200 000km körüli futottak,ezeknél a motoroknál is 200 körül megy tönkre a kuplung és a kettős tömegű,ill melyik motor a legmegbízhatóbb? Én a sima 120 pacis 1,9Jtd-re hallom hogy kimegy a világból.Az 56-ban is a 8 szelepes van gyárilag hasonló teljesítmény de félek hogy a 300kg-os többlet súly miatt nem lesz olyan fürge .köszi előre is a segítségért
droberto2016-03-12 21:32:50 // 79920
Amelyik sarka elengedte, azt állítsad ki így alá tudsz feszíteni.
droberto2016-03-12 21:32:07 // 79919
A színével nem foglalkozz. Legalább lebegteti a kormot, nem pedig lerakódik.
Haddel2016-03-12 21:28:06 // 79918
Na ezt majd kipróbálom😃
Kikkó2016-03-12 21:24:42 // 79917
Köszi a válaszokat. Megnézem holnap reggel is a pálcát, ennyi idő alatt csak lefolyik rendesen.
Az olaj amúgy elég fekete. De csere után 500 km-el is már sötétbarna színe volt.
Az olaj amúgy elég fekete. De csere után 500 km-el is már sötétbarna színe volt.
droberto2016-03-12 21:21:44 // 79916
Persze, igen csak nem jónak mondtad, mert ő kivette! :)))
Nivan842016-03-12 21:17:57 // 79915
Hát de nem? Lehet mérni az áramlást a szűrő előtt meg után. Lehet kényszeríteni regent is. Ha kiveszed akkor fogod tudni biztosra, nem?
Liquid2016-03-12 21:13:34 // 79914
akkor én vagyok a fekete bárány :) Persze nézegettem időnként (pár havonta), de mivel sose ette, ezért egyre ritkábban nézegettem :)
droberto2016-03-12 21:12:31 // 79913
"Másfelől a dpf hibát akkor tudod úgyis megállapítani ha kipróbálod milyen nélküle." - Most méhkasba nyúltál. :)))
Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:10:58 // 79912
TS-en nevelkedett ember kényszeres lesz :-))
Nivan842016-03-12 21:05:44 // 79911
Nekem most nem azért nincs bent a dpf mert szar volt. Ki akarom próbálni milyen így az autó. És eddig nagyon jó. Motor járása abszolút kisimult. Mondjuk nekem az injektor rendszerem hibátlan. Évi 10e kmt megyek, szerintem még igyis kevésbé terhelem meg a környezetet mint a kocsik 90% minimum. Jó injektorokkal meg premium diesselel amugyse eregetek kormot. Eleve nem kap annyi kaját a motor hogy smoke and charmba nyomjam. Még a benzinesek sem hegyi levegőt eregetnek. Aki autót használ az bizony szennyezni is fog.
Másfelől a dpf hibát akkor tudod úgyis megállapítani ha kipróbálod milyen nélküle. Máshogy lutri egy ilyen drága alkatrész cseréje. Szerintem nem szentségtelen dolog kiszedni amíg tesztelik, utána meg el lehet dönteni hogy vissza akarja e rakni vagy sem. Az már a tulaj döntése.
Másfelől a dpf hibát akkor tudod úgyis megállapítani ha kipróbálod milyen nélküle. Máshogy lutri egy ilyen drága alkatrész cseréje. Szerintem nem szentségtelen dolog kiszedni amíg tesztelik, utána meg el lehet dönteni hogy vissza akarja e rakni vagy sem. Az már a tulaj döntése.
Hardy2016-03-12 21:05:34 // 79910
Reggel indítás elott kell nézni. Addigra biztos lefolyik mind es a pálcát se tudod annyira össze kenni. Hetente egyszer mindig megnézem. Megszoktam a TS nél. Bár nekem az se ette. 10000 alatt fel liter. Meg mindig max tartom minden automba. Ha alá megy egy kicsit azonnal töltöm utánna. Tudom nem szükséges de ez kényszer nálam.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:03:12 // 79909
Az tény, hogy nem árt némi rutin (gyakorlat) az ellenőrzéshez.
droberto2016-03-12 21:01:17 // 79908
Nekem is rezgett, aláfeszítettem és nyomtam alá FBS-t. Azóta jó.
droberto2016-03-12 20:57:52 // 79907
A szűrő elsősorban a finom (kisebb-egyenlő kacsacsőr 2,5μm) és az ultrafinom részecskéket hivatott kiszűrni.
droberto2016-03-12 20:56:17 // 79906
A szűrő elsősorban a finom (
Liquid2016-03-12 20:52:17 // 79905
nem ítélkezem, csak egyetértek veled :)
droberto2016-03-12 20:51:00 // 79904
Ahogy a Sanyi mondta, "ez alap", de még így is össze tudott kenődni a pálca.
droberto2016-03-12 20:49:12 // 79903
A háttér pontos ismerete nélkül hiba lenne ítélkezni.
emGéza2016-03-12 20:46:00 // 79902
Én ezt elfogadom.
Nem tudom, hogy a dieselnél milyen kialakítású a pálca, de, az 1.9 JTS-be valami elb@szott forma van.
Inkább legyen benne több olaj, mint, hogy a műszer "nincsolaj" figyelmeztetését nézzem.
Úgyis megeszi 😁😂
Nem tudom, hogy a dieselnél milyen kialakítású a pálca, de, az 1.9 JTS-be valami elb@szott forma van.
Inkább legyen benne több olaj, mint, hogy a műszer "nincsolaj" figyelmeztetését nézzem.
Úgyis megeszi 😁😂
droberto2016-03-12 20:43:02 // 79901
A problémád oka így fotelből nehezen megállapítható. :) Elsőként ki kéne zárni a DPF-et, meg kéne nézni, hogy mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton és terhelésen. Ha alapjáraton 100 mbar felett van, sanszos a DPF eltömődött. Ha így áll a helyzet, kell csinálni a egy kényszerített regent, az durván kiégeti még a tavalyi kormot is. :) Egyébként csináltatok már ilyet?
Ha jó a DPF akkor lehet, pl. hogy geometria vagy szívosor tömődés. Ezt is csak élőadat diaggal lehetne megtudni. Meg kell nézni, hogy mit kér az ECU és mit ad a turbó.
De ezeket egy jó szakinak tudnia kell.
Egyébként milyen hibakódjaid voltak?
Ha jó a DPF akkor lehet, pl. hogy geometria vagy szívosor tömődés. Ezt is csak élőadat diaggal lehetne megtudni. Meg kell nézni, hogy mit kér az ECU és mit ad a turbó.
De ezeket egy jó szakinak tudnia kell.
Egyébként milyen hibakódjaid voltak?
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:39:50 // 79900
A neten egyetlen egy mérési eredményt találtam eddig, egy svájci alagútépítő cég munkavédelmisének a mérését. Aszerint minden méretben legalább 90%-át visszatartotta a szűrő a koromnak. A regent is beleértve. A nagyobb méretnél jobb volt a ahtásfok, a nagyon miniknél 90%.