TarP2006-05-15 16:40:07 // 1386
Erre való a sok év garancia, hogy kérjél rá egy betonpajzsot, ha ilyen bitang erős kezed van :)
Slowfeet2006-05-15 16:29:23 // 1385
"(asszem így mondják, de majd jön valami közlekedésmérnök és lehülyéz:D)"
semmi, csaj jól esett beteljesíteni a jóslatodat :)
Kiborulási sebessége nálunk az asszonynak van!
Slowfeet2006-05-15 16:27:52 // 1384
Gyerekek, én nagyon megijedtem szombaton. Pécsen nézegetük a szalonautókat. A 159 pajzsának két oldalán van két fém (persze, krómozott műanyag) hatású dísz elem...az egyiken végighúztam az ujjam, és a kezemben maradt. Egy mozdulattal visszapasszintottam a helyére (de ugyanúgy lejár), de akkor is. Mér kell ezt az amúgy jó autót így elbaxni??????
zolee1452006-05-15 16:26:55 // 1383
akkor halljuk a helyes megoldást:)
mesa2006-05-15 16:22:05 // 1382
Jól van, legyen igazad, csak hogy jól érezd magad!
(perzse marhaság amit írsz)
A Trabantok sem borulnak meg a rallye-kon a 135-ös gumikkal, bezzeg ha 205-ös lenne rajtuk, akkor igen ?!
Te tudod a saját nézeted, én viszont a valóságban ezt láttom. :))
Na mindegy, mert ez itt erősen OFF.
Slowfeet2006-05-15 16:18:51 // 1381
Hülye!
egy közlekedési mérnök
zolee1452006-05-15 16:08:41 // 1380
"Egyébként a boruláshoz nincs szükség tapadásra, így a kereken levő gumi szélessége kevésbé befolyásoló tényező, mint a per szám, vagyis a gumiköpeny netto magassága... :)"
Nem értek veled egyet, de ezt már gonolom megszoktad. Valamilyen tapadás kell a boruláshoz. csak abba gondolj bele, hogy van-e az a sebesség amivel fel tudsz borítani egy Suzuki WagonR+-t a jégen? Ugyanez száraz aszfalton, akár peres slick gumikkal is viszonylag könnyen kivitelezhető.
Akkor nem borulékony egy autó, ha a kiborulási sebessége (asszem így mondják, de majd jön valami közlekedésmérnök és lehülyéz:D) nagyobb mint a kicsúszási sebessége. Vagyis nem tudod elérni a boruláshoz szükséges sebességet, mert már előtte elkezd csúszni az autó.
Mondjuk adott egy Wagoner ami alapból (hasra ütök) 120 nál csúszna, de már 115 -nél borul. Ha olajjal felkened a pályát, vagy raksz rá lefutott szar tapadású gumit akkor lehet hogy már 80-nál elkezd csúszni, így nem fogod tudni felborítani, mert már előtte beesel az árokba.:)
mesa2006-05-15 15:54:54 // 1379
Virsli guminak nagyobb a / értéke, tehát magasabban van a felni az úttól, így a gumi külső/belső pereme révén rugalmasabb, ettől jobban megdől az autó, hiszen hozzáadódik a gumi rugalmassága a kerkékfelfüggesztés tehetetlenségéhez, magyarán borulékonyabb.
Egyébként a boruláshoz nincs szükség tapadásra, így a kereken levő gumi szélessége kevésbé befolyásoló tényező, mint a per szám, vagyis a gumiköpeny netto magassága... :)
Zool2006-05-15 15:52:42 // 1378
Ritka a 120-as ütközés. Mész mondjuk 120-al, észleled a helyzetet, vészfék és ütközés ténylegsen úgy 60-al, ha vmi nem jól alakult. Nagyobb sebességű ütközés általában elalvó söfőnél szokott előfordulni. Ritka h fékezés nélkül rohan az ember vmibe... A vékonyabb gunmi felülete kisebb, így a tapadása is kisebb, tehát borulás helyett továbbcsúszik. Elvileg a széles gumi és a magas kasztni/billegő futómű a veszélyes kombináció.
BeeGee2006-05-15 15:44:09 // 1377
Ezt tényleg nem tudom, de virsli gumival miért csúszik jobban?
"az egész világ egy nagy átb@szás akkor elvileg mindegy hogy mit veszünk."
Na ez a lényeg! :)
zolee1452006-05-15 15:29:38 // 1376
elvileg a virslibb gumikkal pont az érnék el, hogy csúszik az autó, nem borul.:)
ha abból indulunk ki (ami egyébként jó kiindulási alap) hogy az egész világ egy nagy átb@szás akkor elvileg mindegy hogy mit veszünk. azért az megnyugtató, hogy nem papírautóban ül az ember, még akkor is, ah ez hamis biztonságérzet.
mesa2006-05-15 15:19:57 // 1375
Na igen. De a Sintrat nem EU-ban tervezték, azt nem tudom hol gyártották.
Eszembe jut a Logan borulós tesztje is, ahol kiderült, hogy szándékosan, a cikk/fotó kedvéért virslibb gumikat raktak, és többel is mentek, mint máskor.
Eszembe jutott az is, mikor a Mercedes hipermodern távolságtartó elektronikáját egy darab léccel helyettesítették / erősítették meg, hogy nehogy gigszer legyen tán mégis beégtek :)))
Ezek a tesztek szerintem sem érnek semmit.
Ha 65-tel ütközöl, akkor csak eltörik valamid egy biztonságos autóban, egyébként meghalsz, mint máskor, csak kellett valami a gyártóknak, amivel megnyugtathatják/becsaphatják az életüket féltő leendő vásárlókat.
zolee1452006-05-15 15:11:14 // 1374
nem voltam ott egyiknél sem. Ezek alapján amúgy pont annyira valószínű, hogy az európai törésteszten csaltak, hogy védják a piacot, mint amennyire valószínű, hogy az amerikai törésteszten próbálták menteni a menthetőt. Szerintem ebbe senki nem lát bele. Azért az Opel Sintrát is lehúzták, pedig az nem amerikai, igaz GM...
TarP2006-05-15 15:05:17 // 1373
Bár lenne annyi eszünk, hogy védjük az EU piacot, de még ehhez is buták vagyunk :(
mesa2006-05-15 15:02:33 // 1372
OFF
Nem védem a Sevit, de több helyen rebesgetik, hogy nem tisztességes körülmények közt csattant az úgy oda az NCAP-nál !
"The 2006 Chevy Aveo received an exemplary frontal impact rating of 5 stars from the NHTSA, so we’ll be very interested to see if the North American version of the 2007 Chevy Aveo fares as poorly in our own crash tests as it did in the E-NCAP test"
Érdekes módon USA-ban nem szerepelt ilyen tragikusan (az ottani szervezet neve NHTSA), sőt! Érthető hogy az EU megpróbálja védeni a piacait, de nem mindegy, miylen módszerekkel. És ha ugye az NCAP-t az európai nagy gyártók fizetik, akkor számukra kedvező, mások számráa valószínűleg kedvezőtlen eredmény születhet.
TarP2006-05-15 15:01:23 // 1371
De ha elfogy az olaj, majd mindenki rájön, hogy nem a 2000lójjerő+2000kg a jó!
Addig még duskálhatunk...
mesa2006-05-15 14:58:45 // 1370
"a diesel jobb mint a benzines, mert a nyomaték miatt a "meneküléshez" nem kell visszaváltani."
:DD
És a fázis késés ? Mire a dízel elkezd cselekedni, az nem számít elpazarolt ezredmásodperceket ???
Erős benzines motor kell, ott van nyomaték, meg rugalmasság, nem kell várni a turbo felépülésére sem ;)
BeeGee2006-05-15 14:36:00 // 1369
Szerintem olcsóbb lesz nekik a motorra gyúrni, mint a súlyra. Így lesz 450LE-s GTA-nk ami talán beéri a jó öreg, tökgyenge 147 GTA-t mondjuk.
És eljutunk oda, mint a hüje LE/NM hajhász germánok...
TarP2006-05-15 14:34:26 // 1368
Volt már nem egy olyan eset, hogy kalapos bácsi sávot vált odanemnézve és az lett a megoldás, hogy PADDLÓÓÓGÁZ és 5cm-mel mögém besorolt.
Egy 1.3MJET nem húzott volna ki a veszélyzónából.
TarP2006-05-15 14:32:30 // 1367
Ha valamiből nem 2-őt gyártanak, hanem 20000-et, hirtelen lemegy az ára.
900kg meg a stabilitás miatt nem lenne tökéletes.
Valahol 1200kg lenne az ideális, de 200 lóerővel.
A 200 ló már bőven megvan, most lehet fejleszteni a másik felére:)
BeeGee2006-05-15 14:32:13 // 1366
Ha a balesetveszélyes helyzetbe kerülünk, fussunk el :))
TarP2006-05-15 14:29:39 // 1365
Attól függ milyen TD milyen benya ellen...
Én meg tudok úgy lódulni, hogy ahhoz 1.9MJET 8V. 16V, 2.4MJET 20V még mindíg kevés :)
zolee1452006-05-15 14:25:48 // 1364
"Előbb utóbb el kell kezdeni tömör acél helyett valami könnyebb konstrukciót fejleszteni. (Legyen az kompozit anyag, üvegszálas műanyag, térhálós váz...)"
Látod ez a lényeg. kompromisszum. Amiket mondtál már ma rendelkezésre álló anyagok, tehát ma lehetne 900 kilós 159-est csinálni, kérdés, hogy ki adna az 1,9JTS-ért 25-30M Forintot...
zolee1452006-05-15 14:22:52 // 1363
a biztonság két dologból áll, van aktív és passzív biztonsági eszköz. A passzív segít a megtörtént baj hatásainak csökkentésében (lufi, gyűrődő zónák, bizt.öv, stb), az aktív pedig segít elkerülni azt (fék, kormány, stb.) Nagyon sokan a motort is az aktív biztonsági eszközök közé sorolják, mert egy rosszabb helyzetben nem biztos hogy mindig a fék segít, van úgy, hogy a gáz. Ilyen szempontból pl a diesel jobb mint a benzines, mert a nyomaték miatt a "meneküléshez" nem kell visszaváltani.
amúgy igazad van, a biztonságot az autó egésze adja, de nem véletlenül találják ki a töréstesztre azokat a módszereket amik alapján vizsgálják az autókat.
TarP2006-05-15 14:22:38 // 1362
A 159 1490kg-tól valami 1730kg-ig terjed.
240kg pluszt még kap a nagy motor, meg az összkerékhajtás miatt.
Előbb utóbb el kell kezdeni tömör acél helyett valami könnyebb konstrukciót fejleszteni. (Legyen az kompozit anyag, üvegszálas műanyag, térhálós váz...)
És ami a jó pont: AutoBILD teszt alapján lényegesen jobb a 159 fékje a konkurrenseknél (Honda, Audi, JAG).
BeeGee2006-05-15 14:17:17 // 1361
Vagy olyan szar futóművet építenek az 4 vagy 5 csillag mellé, ami szinte azt szeretné, hogy borulj az árokba (vectra)
BeeGee2006-05-15 14:15:01 // 1360
Jobb egy olyan autó, aminek 5 csillagja van, de extrém esetben kihagyhat a motorja - mondjuk előzés közben (valamelyik franciáról olvastam ezt)?
Nem védem a sevit, de attól még lehet elfogadható autó, mert megbukott a törésteszten.
zolee1452006-05-15 14:07:05 // 1359
akkor fordítsuk le úgy a dolgot, hogy az autógyárak külön "gyúrnak" a töréstesztekre, vagyis lehet, hogy a gépnek csak az a része erős ami ahhoz kell, hogy a törésteszten jó helyen végezzen. Ha ilyen körülmények mellett leszerepel egy autó 2006-ban (legutóbb sevrolé aveo 1,5 csillag!) akkor milyen lehet a többi része?
BeeGee2006-05-15 14:03:15 // 1358
Persze, de nem erre céloztam.
Hanem hogy csalóka módon felül van értékelve az Ncap eredménye minden autónál.
Szerintem nagyobb az esélye annak, hogy olyan balesetet szenvedek, amit egy 5csillagos autóval sem úsznék meg mint annak, hogy pont az 5. csillag fog megvédeni.
BadBoy2006-05-15 11:19:39 // 1357
Ha megnézzuk a mai autós reklámokat, mindenhol a toréstesztel dicsekednek. A Alfának is el kellett már végre oszlatnia ezeket a kritikákat, hogy nem biztonságos autó.
BadBoy2006-05-15 11:15:41 // 1356
Ha olyan autót akartak alkotni, amely jobb mint a német versenytársak fel kellett áldozni valamit. Az olaszok a súly rovására meno megoldást választották. De nekem tetszik ez a megoldás.
zolee1452006-05-15 11:09:35 // 1355
a balesetek általában úgy következnek be, hogy mindenki megy sokkal, majd észleli a bajt, és lelassít viszonylag kevésre. Ekkor csatt. Attól függően, hogy milyen autóban ülsz vannak bizonyos esélyeid. Ez a nem mindegy, hogy a pénzedért mennyi esélyt kapsz. Nemrég linkeltem be valahova a most nemrég bemutatott sevrolé aveo töréstesztjét. Eltekintve attól, hogy nem Alfa nem tudnának annyit fizetni, hogy bevállaljak egy Debrecen-Budapest utat, nemhogy mindennap használjam.
"Alfa is for driving, not for crashing! :)"
Mindenki azt hiszi, hogy vele ilyen nem történhet, ameddig meg nem történik. Hidd el, hogy vannak olyan helyzetek amikor mindent megteszel - még utólag százszor végiggondolva is úgy érzed, hogy mindent megtettél - , hogy elkerüld a balesetet és mégsem sikerül.
A velem ilyen nem történhet című hozzáálláshoz van egy történet, még nagyanyám mesélte: volt egy rokonuk, aki érdekesen fogta fel annak ideján a háborút. Azt mondta, hogy "kimegyek a frontra, lelövök pár oroszt, és haza jövök!" Erre kérdezték tőle, hogy "és ha téged lőnek le???". Válasz: "Há' engem mér'???":)
BeeGee2006-05-15 09:10:42 // 1354
Ismered a mondást:
Alfa is for driving, not for crashing! :)
A 159nél túlzott zaj és rezonancia csillapítás hamis biztonságérzetet ad, így simán átléped a megengedett sebességet, mondjuk autópályán. 100 felett meg ebben sem több az esélyed, mint egy 156ban szerintem.
Inner Circle2006-05-15 09:06:07 // 1353
Juuuujjjj... azért ezt a frontális eredményt, hogy a tető kifordul az ajtó mögül, nem vártam volna a 156-tól. (Legdurvább a villanyoszlop-szimuláció a 159-nél.)
Zool2006-05-15 08:58:29 // 1352
Vaze! Ez még a 147-esnél is gyengébb! Ezt nem hiszem el. Még akkor is. ha sok hasonló korú autó leszerepelt a teszten (pl 97-es A4 , Saab 900). De azokat 2000 előtt búcsúztatták. A 156-os még most is kapható újként rektárról vagy Cwagonként.
Zool2006-05-14 22:59:57 // 1351
Én most ezért nem maradtam a 147-esnél. Nem jó üzletpolitika, ha egy gyár hagyja meghalni vásárlóit. Amúgy egy ismerősöm most piheni ki a gerincsérüléseit, mert a bömö 120i-jébe belementek. Ilyet nem tudsz kivédeni, mindegy milyen jól vezetsz. Szerencsére az ostorcsapás elleni háttámla már a Puntóhoz is kapható (159 alapáras!). A lánglovaokon is volt egy szép képsorozat egy 156-osról. Mondjuk az súlyos balesetnek tűnt, de akkor is. Egy 10 millás újautótól az a minimum, h jól szerepel a törésteszteken.
áiku2006-05-14 22:56:30 // 1350
Senki sem akar meg halni :) de ebben a kategoriaban van mas 5 csillagos kocsi ami joval konyeb.
Az extra KG-kat eltekintve a 159-est a legjobnak tartom a kategoriajaban.
zolee1452006-05-14 22:43:35 // 1349
én viszont nem szeretek meghalni. Igaz még nem próbáltam, tehát lehet hogy jó...
örülök annak, hogy az Alfa a fejlesztéssel elment a biztonság irányába, mert ha majd 10-15 év múlva veszek egy 10-15 éves 159-est akkor végre nyugodtan dölhetek hátra az ülésben.:)))
áiku2006-05-14 22:34:25 // 1348
igaz zolee, de as is igaz hogy a "regi" 156-os 2.0 TS (155 LE) gyorsab mint egy 159 2.2 JTS (185 LE) :(
zolee1452006-05-14 22:29:09 // 1347
szerintem meg legyen csak nehéz a 159-es!
156 törésteszt
159 törésteszt
Nagyon nem mindegy!
áiku2006-05-14 22:16:31 // 1346
A 159-es szep es jo, csak egy dolgot nem szeretek nala: Nagyon nehez :(
BadBoy2006-05-14 15:56:16 // 1345
Szerintem inkább a német gyártók több jóval halmozzák el az újságirókat :(((
BadBoy2006-05-14 15:54:55 // 1344
Erre csak annyit fűznék hozzá, hogy az Új Szó újságirójával volt szerencsém személyesen találkozni kb 2 éve a Dunautoban. Egy nagyon korrekt egyén, szerintem ezért irt egy korrekt cikket. Nagyon sok érdekeset hallottam akkor tőle az autós újságirásról.
Robert-jtd2006-05-13 23:03:39 // 1343
Na ez elég elszomorító,de ezt a cikket a szlovák talira elviszem magammal:-)))
GEORGE2006-05-13 22:49:47 // 1342
Szeva!
Jó ilyet olvasni bizony!
Nálunk divat a német fosadékokat isteniteni!!
Ergo OLASZ-t ha jó hanem fikázni illik!
A német dicsőitésért jobban tudnak az újságírok érvényesülni.....ez van! :-(
Robert-jtd2006-05-13 22:35:09 // 1341
Üdv 159-es rajongók!Ma a véletlenül kezem ügyébe került egy ápr.18-adikai szlovákiai magyar napilap az Új Szó.Van benne auto motor oldal,kinyitom ott és lám a 159 2.4jtd-ről írnak.Nemfogjátok elhinni de csak csupa jót.Itt ahol sajnos az alfának nincs jó piaca,az eladási statisztikák katasztrofálisak.És olyat írnak főcímnek,hogy "Gyönyörű,karakteres külalakjának köszönhetően még jó ideig utána fognak fordulni az utcán,de újdonság-jellegének elmúltával is reprezentatív autó marad" komolyan mondom mélyen meghatott.Mivel,hogy nekem is volt szerencsém kipróbálni a 2.4jtd csupa olyat olvastam amit én is tapasztaltam.Ezek után nem értem,hogy Magyarországon meg miért akarják ennyire lehúzni ezt az autót:-))))
Vinnie2006-05-12 14:08:04 // 1339
Azzal mit fognának el, Ferrarit? Azt nem akarnak. :))
zolee1452006-05-12 13:23:44 // 1338
vacak német vas... miért nem Enzojuk van?:)
Zool2006-05-12 13:18:22 // 1337
Nekem úgy tűnt h régen volt ezért presztízskülömbség az egyes rendőrségek között rendesen:
Carabinieri: Alfa romeo, gépisztoly, ők a májercsókák, (99-es élményem az éjjel 3-kor (Milánó főterén!) kézifékes forduklókat gyakorló csnedőr alfa 156)
Polizia Urbana: Fiat punto (fehét, vmi csíkkal) (helyi lúzerek, tilos parkolás stb)
A Lambo viszont szintén ennél a rendőrségnél volt, valszeg ők felelősek az autópályákért. Régen a világoskékeknek Mareájuk volt, gondolom a Croma nem ilyen efladatokra van optimalizálva. Jól járnak a 159-essel!
Online tag
1
Vendég1
518
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám