Fórum >> Típusok >> 159

leopop32022-11-03 12:17:07 // 125578
Semmi extra egy külön tartályba gyűjti nem vezeti vissza.
Keress rá YouTube-on tényleg nagyon hasznos.
Morfiusz Cédula2022-11-02 07:13:29 // 125577
Aha, van. ;) Biztos a korral is jár, meg amióta megvan a Giu, azóta úgy érzem, hogy jobban illik a dízel karakterisztikájához a nyugodtabb menet. A nagyon dinamikus vezetésre meg ott a másik. Aha, általában nyugodt menetből hirtelen gyorsításnál jött. Mikor a fordulatszám 1500 körül volt és hirtelen lepadlóztam, vagy annak közelébe nyomtam a gázpedált.
Tuschke2022-11-01 21:41:46 // 125576
Jaja, a mai napra rendelt szent leforgatás :)
Liquid2022-11-01 20:58:07 // 125575
hogyan jelentkezett a probléma, alacsony fordulatról gyorsításnál?
Liquid2022-11-01 20:54:05 // 125574
"mivel nem nagyon szoktam olyan intenzíven gyorsítani, hogy zavarjon"
ilyen van ? :D
Ha gyorsítok, akkor gyorsan gyorsítok :D Azé vannak a lovak hogy hajtsad őket.
Kazes☻2022-11-01 09:23:15 // 125573
Gondolom az olajlecsapató kis tartálykára céloz, amit utólag is be lehet szerelni és szinte bármelyik autósboltban kapható. 🙂
Piritu - 1.000.0002022-11-01 09:05:32 // 125572
ezt hívják bödönnek?
Morfiusz Cédula2022-11-01 08:57:39 // 125571
sziasztok
Régebben többször téma volt itt a 2,4-nek az egyenetlen gyorsulása (a turbó töltőnyomás erőteljes ingadozása mellett), aminek ha jól emlékszem nem volt egyértelmű megfejtése. Nálam is jelentkezett a probléma pár hónapja, de mivel nem nagyon szoktam olyan intenzíven gyorsítani, hogy zavarjon, ezért nem foglalkoztam túlságosan vele. Pár napja viszont meg kellett tisztítanom a MAP szenzort (blogomban írtam a hibajelenségről), ami úgy tűnik megoldotta a dolgot. Ha valaki a fenti jelenséggel találkozik, érdemes lehet negyed órát a szenzor ellenőzésére és esetleges tisztítására fordítani.
forma1bt2022-10-31 15:11:35 // 125570
Erről mesélnél bővebben, mert elég sok időt öltem most bele! Vaqy valami linket, hogy mi is ez, és hol kapható. Előre is köszi!
forma1bt2022-10-31 15:10:09 // 125569

Lefényképeztem, milyen mennyíségű kokszot távolítottam el a szívósorból és a szelepekről. Sajnos csak ennyire bontottam meg, a hengerfejet nem volt kedvem lekapni, ennyire nem vagyok megszállott, pedig biztos vagyok benne, ennek a sokszorosát lehetne még eltávolítani. Na megyek összerakom, hátha beindul :)
leopop32022-10-31 12:58:03 // 125568
Én egy oil catch can-t fogok bele tenni
forma1bt2022-10-31 12:32:44 // 125567
Roppant elszomorító, hogy egy ilyen szép és viszonylag fiatal autónál (autóknál), már hengerfejezni kell, és ilyen mennyíségű koksz és korom rakódik le. A régi 155-ösből vagy a Themaból már kiestem, és a csomagtartóba se lehetett tenni semmit úgy szétrohadt (huszon x évesen), de a motorját nem kellett megbontani. Lehet azt fogom csinálni, mint régen a Ladánál, hogy lekötöm a kartergáz csövet, így majd nem tud olaj jutni a szívósorhoz. Primitív, de ha másképp nem megy...
leopop32022-10-30 22:28:02 // 125566
Nézd meg a YouTube csatornámat mikor komplett hengerfej felújítást csináltunk Bellán 😁😉🍀
Nicol2022-10-30 20:04:00 // 125565
Le volt csúszva egy csatlakozó a térdlégzsák mögött.

Röviden tömören.
Az elektromos kormányzárra gyanakodtunk, hogy az tiltott be. Beszéltem egy villamosságis szakival, aki azt mondta, hogy találkozott már hasonlóval és azt tanácsolta hogyha elakarom kerülni a drága szállíttatást akkor kicsit ütögessem meg a kormányművet, hátha a rezgés hatására sikerül kioldanom a zárat (náluk már bejött párszor elvileg). Én akkor sajnos érdemleges eredményt nem értem el vele.

A VDC, Hill holder hibaüzik miatt gondoltuk ismételten ránézünk a kuplung és fékpedál kapcsolókra is hátha azzal hozható össze, mert a közelmúltban nagyon sokszor dobálta. Ekkor vettük észre hogy lóg egy csatlakozó (ami valószínűleg akkor esett le teljesen mikor megütögettem a kormányművet, mert előtte nem volt látható). Ezt visszadugtuk és láss csodát, mintha mi se történt volna.

Szóval aki innentől ilyen problémába esik, javaslom ott is keresgéljen, illetve azóta a VDC és a Hill holder hibát se hozta egyszer se.
Tuschke2022-10-30 19:44:03 // 125564
És mi volt a probléma? Megosztod velünk?
Nicol2022-10-30 19:14:09 // 125563
Köszi annak aki próbált segíteni meg lett a probléma, újra boldogan járjuk az utakat és hálistennek nem került semmibe.
Szép estét mindenkinek!
Tuschke2022-10-30 19:03:06 // 125562
Hogyan tisztítottad le a szelepeket?
forma1bt2022-10-30 17:22:13 // 125561
Sajnos nem dokumentáltam a javítást, mert olyan olajos-kokszos volt minden, hogy a telefont inkább biztonságba helyeztem, nem akartam fogdosni. Bár így utólag lehet mégis le kellett volna fényképezni, hogyan nézett ki, és mennyire sikerült megpucolnom. Még nincs kész, mindent jó alaposan megtisztítottam mielőtt rakom össze, kicsit meg is políroztam a beömlőket ha már így szétkaptam, mint a régi szép időkben, amikor a kocka Deltámat tuningoltam így :) Most már finisben vagyok, holnap beindítom, azátn majd az idő megadja a választ, hogy teljes siker lesz-e a beavatkozás. És még marad egy szabadnapom a hétvégéből. Amúgy látszott, hogy nem először volt szétszedve, egy katasztrófa egy autótól, amiben csak 160ezer van. Ez már Zsiguli kategória :(
Tuschke2022-10-30 15:46:59 // 125560
Fotókat tudnál feltenni?
forma1bt2022-10-30 11:33:17 // 125559
Sajna nem mossa le a szelepeket, mert közvetlen befecskendezéses. Ellenkezőleg: a kartergázzal a szívósorba jutó olajos benzingőz brutális kormot rak a szelepekre.
Tegnap szétszedtem a szívósort, hát nagyon rosszul fest. Mind a befecskendezők, mind a szívószelepek meg a csatorna. Vastagon lerakódva a korom. Lehet rajta túlórázni. Még szerencse, hogy hosszúhétvége van. Bízzunk benne, hogy egy teljeskörű tisztítás megoldja a problémát. 160€ egy új injektor, bontott 25ezer (ki tudja milyen), 10ezer/darabért bevizsgálják, felújítani nem lehet. Rossz volt látni, hogy minden alkatrészbe bele van írva: Made in Germany. Ezzel az erővel Opelt is vehettem volna.
Nicol2022-10-30 11:19:11 // 125558
Igen, bocsi azt elfelejtettem írni hogy az akksi is lett nézve, annak sincs gondja másik autót indít pöcc röffre, illetve a kulcsban is lett amúgy elem cserélve, pótkulcsot is próbáltam. ☹
Giuntini2022-10-30 10:48:50 // 125557
Akkumulátor rendben? Ugyanis Hill Holder, VDC hibaüzenet ezt is jelentheti.
Én Csörihez hordom Budapestről, ja ilyen gondod van, próbáld megvárni, ő biztosan jó munkát végez. Ez az én tapasztalatom.
Nicol2022-10-29 20:29:09 // 125556
Köszi, már beszéltem vele, de előreláthatólag csak 2 hét múlva tudna csak fogadni.
Viszont nem vagyok az az egyből autószerelőhöz rohanós fajta, ha van rá mód/esély, akkor jobb szeretem én megoldani a dolgokat, ezért is kérdezlek benneteket, hátha valaki találkozott már hasonlóval vagy van valami ötlete esetleg, amire én még nem gondoltam.
Roll19832022-10-29 20:22:07 // 125555
Én nem tudom mi baja, de nem is tudod milyen jó helyen laksz. Ott van Csöri szervize Várpalotán. Csörgő Autószerviz Kft. Várpalota, Pipacs u. 21, 8100. Ha valaki, akkor ő tud segíteni.
Nicol2022-10-29 20:15:17 // 125554
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkozott e már valaki a következő hibával. Alfa 159-ről lenne szó, reggel beültem, tökéletesen indult, semmi rendellenességet nem produkált az autó, leparkoltam vele, kb 15 perc múlva ülök vissza, bedugom a “kulcsot” és se kép se hang, nincs gyújtás, de ezen kívül minden működik az autón, van világítás elakadás jelző, rádió, stb. A biztosítékokat végigmértem, jó mindegyik, másik akkumulátor is lett próbálva, de semmi. Testelés lett mérve mindenhol, az is rendben.
Az utóbbi időben gyakran dobálta a VDC, illetve Hill holder hiba üziket, de ez miatt már 1 éve cserélve lett a kuplung és fékpedál kapcsoló is. Lehet esetleg valami köze ezekhez?!
Kérlek segítsetek ha van ötletetek, mert én már tanácstalan vagyok.🥺
Tuschke2022-10-26 20:16:52 // 125553
Végiggondolva, ha valamelyik befecskendező nem zár el, a motor leállítása után a rendszernyomást bepisilheti az égéstérbe, ahol a dugattyúgyűrűk mellett lefolyhat. Ezt tudom most elképzelni.
Tuschke2022-10-26 20:14:13 // 125552
Lehet ennek egy jó oldala is, lemossa a szívószelepeket :) (Bocsi)
Tuschke2022-10-26 20:11:51 // 125551
És a dugattyúk mellett lefolyott a karterba a benzin? Hogy nem égett el?
forma1bt2022-10-26 18:16:19 // 125550
Akkor ez egy téves számítás :) Ahogy Muhamed Ali mondta: " A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik." Sajnos bizony benzint nyom a kartergáz elvezető cső. Ugyanis további vizsgálódás után kiderült, az olajteknőben is jelentős mennyiségű üzemanyag van, azt nyomja fel a gáz. Már csak az a kérdés, hogy került oda. Egyik magyarázat lehet, hogy a befecskendező szelepek nem zárnak jól, és folyik belőlük a benzin, ha kell, ha nem. Hétvégén szétszedem, aztán megtlátjuk. Mert hát mire is jó egy hosszú hétvége? Alfa Romeo szerelésre :(
Tuschke2022-10-26 16:42:32 // 125549
Emberi számítás szerint ott nem lehet benzin, csak motorolaj.
berobbantam2022-10-25 18:36:10 // 125548
Még egy kérdés.2.0 170 lovasnál mi a helyzet az örvénylapátokkal?Vagy ebben nincs is?Nagyon az elején vagyunk az ismerkedésnek😀
forma1bt2022-10-25 15:48:07 // 125547
2.2 JTS szakértők figyelem! A kartelgáz elvezető membránnál a szívósor tetején a kartelcsövön keresztül dől a benzin a membránházba, s így be a hengerekbe. Van valakinek valami hasonló tapasztalata vagy ötlete, hogy mi lehet a baj. Attól félek, nem lehet túl egyszerű az eset... Előre is köszi a megoldást!
berobbantam2022-10-23 09:15:03 // 125546
Kicserélem biztos ami biztos.Egyenlőre még vannak fenntartásaim,hogy jól döntöttem😀.280k van benne,de benne az egr és a részecskeszűrő is.Viszont van,hogy én 2-3 hétig is csak városozok.De van olyan is,hogy napi 300 kilómétert megyek hetekig.A 156 1.9 jtd 8v egr nélkül szó nélkül birta.Majd az idő megmondja.Más.Kecskemét Szolnok környékén tud valaki olyat aki rendbeszedné a bódét?Első sárvédők alját meg kellene igazítani.Hátsó ajtók alját a védőfólia helyén rendbe kéne rakni.Tiszta kavicsnyom az ajtó is meg a sárvédő ív is.Kellene egy normális alváz és üreg védelmet csinálni.Olyat keresek akinek van kapacitása rá és rendesen .egcsinálja,morrekt áron.Fontos még,hogy ne hónapokig legyen ott az autó.
Piritu - 1.000.0002022-10-23 08:35:50 // 125545
Nekem meg 97ezernél repedt el No-ban es eresztette el a hütővizet….
Zolibácsi2022-10-23 08:25:18 // 125544
Giuliettat 220 ezerrel adtuk el és gyári volt rajta az EGR hűtő fedél.
Viszont az egr-t kellet cserélnem.
Giuntini2022-10-23 08:20:46 // 125543
Gratula! A legproblémamentesebb dízel, egyedül.az Egr hűtő fedele a sarkalatos pont. Azt mondják, hogy 80 ezrenként érdemes kicserélni.
berobbantam2022-10-23 05:06:22 // 125542
Szia.
Akkor a pendrival még gyakorlok.Keresek valami pár gigásat.Olajpumpa tömítés volt cserélve a vezérléssel és a kuplunggal.Megtaláltam a számlát a papírjai közt.Köszi szépen a segítséget.
Roll19832022-10-22 21:56:01 // 125541
Gratulálok! Nem volt 2.0-ás dízelem, de mintha rémlene egy olajpumpa tömítés probléma ezeknél. A pendrive-ról fogsz tudni zenét lejátszani, csak ne valami óriási méretűt válassz és, ha jól emlékszem FAT32-t szereti.
berobbantam2022-10-22 19:06:24 // 125540
Sziasztok.
Beléptem a klubba.Az udvaron az új yzerzemény.2.0 jtdm.Ha jól tudom en ek a nyűgje az egr hűtő fedele.Ezt merre találom?Az előző tulajdonos nem cserélte.Milyen más nyűgje van ennek a motornak amire érdemes figyelni?Másik kérdésem a hifivel kapcsolatos.Cd-s fej van benne és a kesztyűtartóba van usb.Ezen keresztül lehet zenét csiholni a rendszerbe,vagy ez csak töltésre jó.Nem akarok nagy fenekét keríteni.A hangja nekem megfelel.Csak egy pendrive kéne hozzá.
Lörke2022-10-16 20:34:12 // 125539
Köszi.
ATE TR2022-10-16 18:19:02 // 125538
Küldök mailt, hátha segít. Anno kaptam én is.
Lörke2022-10-16 14:38:09 // 125537
Sziasztok!
Régebben valaki felrakta itt a küszöbvédő és sárvédő fóliák méretét, pontosabban a sablont. Ezt keresném.
Köszönöm előre is a segítséget.
Giuntini2022-10-12 18:23:07 // 125536
Én imádom a hangját!
ProdyG2022-10-12 07:48:25 // 125535
Igen, kb 220 ló nekem is (automata váltó miatt óvatosan kell), még az elején le lett cserélve a gyári program, ami szerintem kötelező dolog ennél a kocsinál :D
Liquid2022-10-11 22:29:54 // 125534
A gyári program finoman szólva nem túl fickós, még a 210 lovasnál se. Kell némi okosítás és úgy már lesz 220-240Le, azzal már egészen tahó módon is lehet autózni :) Legalábbis a Q4 igencsak kívánta :)
ProdyG2022-10-11 22:10:23 // 125533
Ok, akkor a súly az rendben, de a 200 lóerőt nem érzem soknak. Szerintem a 200 kell ehhez a kocsihoz, még így se brutál-durva, csak simán dinamikus... többet is el tudnék képzelni :)
Liquid2022-10-11 21:46:47 // 125532
de ez persze nem változtat a szükséges hengerszámon :D
Liquid2022-10-11 21:46:21 // 125531
Nem olyan vészes az a súly :) Messze nem annyira mint amennyire sulykolták a firkászok. Az én Q4-em papíron 1645kg volt, kb. pont ugyanennyi a Stelvio :)
ProdyG2022-10-11 20:50:07 // 125530
Ehhez a súlyhoz még az 5 henger se sok, max hozzáadnék még egyet, de elvenni semmiképp :)
Liquid2022-10-11 20:15:20 // 125529
Csatlakozom :)
Nemrég látogatott meg Jani barátom (Skull) és előtörtek a kellemes emlékek mikor meghallottam a hangját :) Neki is 2.4 automata van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak