Kompressz úr2010-02-26 22:20:48 // 6582
	Passz, de a választott sebesség mindig a megengedett legnagyobb sebesség +5-10 km/h volt. Igaz ez a Brenneren pl 60 és 90 km/h között is volt.
	
Junior2010-02-26 12:37:32 // 6581
	Jelenleg 6,6 elsősorban városon kívüli, főleg autópályás használat mellett.
	
kapeka (Nagyvad)2010-02-26 11:56:27 // 6580
	Sziasztok!
Ide is leírom, hátha tud valaki ilyen autót. 159 SW 1,9 JTD 16V-t keresek, nem túl sok km-rel. Az ideális jelölt természetesen magyarországi, fullos és garanciális, de ilyen úgysincs... :-) Az SW-karosszéria és a JTD-motor követelmény, 2,4 irányába hajlandó vagyok kompromisszumokra, automata is érdekel.
Ha valaki tud segíteni, kiabáljon!
	
Ide is leírom, hátha tud valaki ilyen autót. 159 SW 1,9 JTD 16V-t keresek, nem túl sok km-rel. Az ideális jelölt természetesen magyarországi, fullos és garanciális, de ilyen úgysincs... :-) Az SW-karosszéria és a JTD-motor követelmény, 2,4 irányába hajlandó vagyok kompromisszumokra, automata is érdekel.
Ha valaki tud segíteni, kiabáljon!
ALFI1562010-02-25 12:18:53 // 6579
	Átlagsebesség?
	
isa1562010-02-25 06:58:08 // 6578
	Volt egy rekordom a napokban. Veszprém Szombathaly, szinte teljesen üres 8-as út. tempomat hatodikba, végig 90-es cammogással. 6l es átlag. Másnap 15 km a városban és már is 7 fölé tornászta a 200 km alatt elért eredményemet.
	
Kompressz úr2010-02-24 23:44:04 // 6577
	7 és 8 között, bár múlt nyáron Nürnberg-Cittadella távon 5.5 lett az átlag, úgy hogy az Alpokat is megjártuk...
	
ALFI1562010-02-24 21:23:24 // 6576
	Igen én is úgy nézem,hogy ebbe jó a komp.Annyit írt ki mint amennyire kijött.Ellenbe az 56-al.Ott azért kicsit csalt.
	
isa1562010-02-24 19:28:33 // 6575
	Na kérem. Az én 1,9-em téli átlaga fed.comp szerint 7.8 l. Nyáron 7,5 alá is lemegy. Amúgy jól számol az autó, passzol a tankolásokhoz.. Akárhogy spóroltam, vagy hajtottam, ezektől az értékrktől nem igazán mászott el.
	
pettinke2010-02-24 14:42:54 // 6574
	inkább nem írok :)
nekem 8 .. 11 lityi között bármi lehet, attól függ, mit csinálok.
általában soksok büdipest van, dugóval, rövid utakkal (viszont vaddisznó módon vezetéssel), nyilván ilyenkor van telente 11 liter.
ha vidék / külföld van, akkor is inkább autópályázni szokott kelleni, ilyenkor van 8 liter. (ha országutaznék sokat, akkor talán lenne 7 is)
	
nekem 8 .. 11 lityi között bármi lehet, attól függ, mit csinálok.
általában soksok büdipest van, dugóval, rövid utakkal (viszont vaddisznó módon vezetéssel), nyilván ilyenkor van telente 11 liter.
ha vidék / külföld van, akkor is inkább autópályázni szokott kelleni, ilyenkor van 8 liter. (ha országutaznék sokat, akkor talán lenne 7 is)
ALFI1562010-02-24 09:28:02 // 6573
	1.9 vagy 2.4 a tiéd?Nem frissitesz?
	
ALFI1562010-02-24 09:23:47 // 6572
	1.9 tulajok is írhatnának,hogy nekik mennyire ön ki a fogyasztás.
	
ALFI1562010-02-24 09:22:17 // 6571
	Néztem én is egy fogyasztást.Tele tankoltam amíg kifolyt.647 km.megtétele után szűken szintén teljessen csurig 48litert préseltem bele.Így 7.4-re jött ki a fogyasztás.Ebbe volt araszolgatás meg főút.
	
pettinke2010-02-23 19:36:19 // 6570
	nemtom, az evóban mi van, de a vépúder dízel az valójában mezei dízel + egy kis injektorpucoló... szóval átvágosz maximosz.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-22 21:58:51 // 6569
	látod ezért nem tankolok EVO-t meg Vépúdert stb stb..a normál nyállal is jó :P
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-22 21:57:38 // 6568
	2006-ban németországban? :DDD személyesen hoztuk be ennyire hülyék csak nem vagyunk a regadó miatt sem :P
	
DrB2010-02-22 18:50:37 // 6567
	Van egy 645 km-es, szintén MOL EvoNeo dieseles mérésem a hétvégéről a jó időben. Minimális városi, a többi országút közepes forgalomban, sok lakott területtel, normál tempóban: 7.9 liter.
	
Longman2010-02-22 15:59:10 // 6566
	:)
csak ettől a 2 feltételtől még nem biztos ám hogy DPF-es. még most is rendelhető anélkül a 2.0 PD..
	
csak ettől a 2 feltételtől még nem biztos ám hogy DPF-es. még most is rendelhető anélkül a 2.0 PD..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-22 13:52:08 // 6565
	2006-os A4 Eur4 ...ha csak ki nem vágták belőle :DDD
	
Longman2010-02-22 11:59:23 // 6564
	jaj, hát ha szomszédnak nem tömődik el az más.. :DDD és koromszűrős egyáltalán? :P
persze én is ismerek olyat akinek nem szokott eltömődni szinte egyáltalán, de olyat is aki bármit tesz, mindig baj van vele. ők inkább már nem szeretnének koromszűrőt tovább..
mint márkaszervíz természetesen 5-30 Long, DPF(507) gyári specifikációjú jóváhagyott olajat használunk, pl. Castrolt (gyak. az összes márkaszervíz ezt használja).
De lehet ez akkor az MJeteknél nem annyira számottevő hiba, mint máshol..
Mindenesetre utánanézettem, tudják mind a 2.4, mind az 1.9 MJetet DPF és EGR-teleníteni. Amúgy ezekhez mennyi a koromszűrő? Mert ha pl. 200e, akkor valóban nem biztos hogy megéri a beavatkozás
	
persze én is ismerek olyat akinek nem szokott eltömődni szinte egyáltalán, de olyat is aki bármit tesz, mindig baj van vele. ők inkább már nem szeretnének koromszűrőt tovább..
mint márkaszervíz természetesen 5-30 Long, DPF(507) gyári specifikációjú jóváhagyott olajat használunk, pl. Castrolt (gyak. az összes márkaszervíz ezt használja).
De lehet ez akkor az MJeteknél nem annyira számottevő hiba, mint máshol..
Mindenesetre utánanézettem, tudják mind a 2.4, mind az 1.9 MJetet DPF és EGR-teleníteni. Amúgy ezekhez mennyi a koromszűrő? Mert ha pl. 200e, akkor valóban nem biztos hogy megéri a beavatkozás
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-22 07:20:28 // 6563
	egész fain :P nekem egész 7végén sikerült 7,6 alatt tartani az átlagfogyit....persze sok volt a hosszútáv... jah és Shell normál dejzellel járok...
	
DrB2010-02-21 23:44:43 // 6562
	Ma 720 km-en (Győr-Lipcse), ebből kb. 150 közút, 20 város, a többi autópálya volt, 105 km/h-ás átlagsebességgel 8.0-át hozott ki a fedkomp, MOL EvoNeo diesellel.
	
pettinke2010-02-21 23:37:04 // 6561
	ajánlom a Csobánka felé Pilisvörösvárról vezető utat még ökörködésileg :) (ha éppen más nem jár arra. meg inkább nyáron, mert most van benne néhol luk)
	
pettinke2010-02-21 23:35:49 // 6560
	én a túrónyomásról vettem észre eddig - aztán ránéztem a fogyira, és megbizonyosodtam :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-21 21:00:25 // 6559
	gondolhatod hogy próba nélkül azt sem venném meg :P
	
GTPeti2010-02-21 20:35:51 // 6558
	OK, de legalább hallottál akkor egy másik véleményt is. :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-21 19:01:00 // 6557
	na ma átlöktem az alsó mutatót a pillanatnyi fogyira ...figyelgetem :P
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-21 19:00:03 // 6556
	azért fura mert a szomszédnak 140lovas  pédé-je van A4 ott nem tömődött el 1x sem a szűrő, igaz jó olajat kap ...a gyárit :DDD
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-21 18:57:10 // 6555
	nem tudok rá mit reagálni nincs tapasztalatom egyikben sem :P
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-21 18:56:21 // 6554
	talán olajat kéne cserélni mit használtok? 5w30 LL03-at? a Fordnál is hasonló cipőben járnak 10-20e km-ként eldugul a DPF aztán átálltak páran jobb minőségű olajra pl Motul és nincs dugulás...
	
1372010-02-21 15:18:51 // 6553
	Igen, én is úgy tudom, hogy a gázpedálbox csak a jelleggörbét változtatja.
	
1372010-02-21 15:16:03 // 6552
	Nyomtam most egy igényesebb menetet a Csobánka-Dobogókő vonalon, valami kiéghetett belőle, mert jelentősen lecsökkent a fogyasztásom, 8.7-re, a nyélgáz üzemmód ellenére. Utóbb szinte csak városban használtam, legutóbb 11.8 volt ugye az átlag.
3-ban egyébként annyira nagy a turbólyuk, hogy élesebb kanyarokban, ha az apexnél nyomom a gázt, ahogy azt kell, akkor már rég kiérek a kanyarból, mire újra 1.6 baron van a töltés.
Ha már ATC, itt egy érdekes teljesítménymérés-eredmény: atc
Nem is a tuning a lényeg, hanem az, hogy tuning előtt és után is 2400 körül van a nyomatékcsúcs, nem pedig 2000nél, mint ahogy azt a katalógusadatok mondják.
	
3-ban egyébként annyira nagy a turbólyuk, hogy élesebb kanyarokban, ha az apexnél nyomom a gázt, ahogy azt kell, akkor már rég kiérek a kanyarból, mire újra 1.6 baron van a töltés.
Ha már ATC, itt egy érdekes teljesítménymérés-eredmény: atc
Nem is a tuning a lényeg, hanem az, hogy tuning előtt és után is 2400 körül van a nyomatékcsúcs, nem pedig 2000nél, mint ahogy azt a katalógusadatok mondják.
GTPeti2010-02-21 13:35:51 // 6551
	Erhard, a  6553-ra légyszi reagálj vmit!  Thx. ;)
	
Longman2010-02-21 10:06:50 // 6550
	az igaz, csak az a baj, de lehet akkor ez is passat jelenség, hogy van olyan autó amin hetente/ 2 hetente megy tönkre, és hiába tisztogatják. 
minden héten az assziszt hozza be tréleren, esetleg jobb esetben vészüzemen bejön a lábán. így a végső javaslat a csere.. és nem tudnak (tudtak eddig) mást tenni vele..
	
minden héten az assziszt hozza be tréleren, esetleg jobb esetben vészüzemen bejön a lábán. így a végső javaslat a csere.. és nem tudnak (tudtak eddig) mást tenni vele..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-21 10:01:38 // 6549
	jah kb 30e ft a tisztítása a DPF-nek meg 2 nap...tudod ki venne 5 kilóért :P
	
Longman2010-02-21 09:43:44 // 6548
	Sziasztok!
DPF ügyben..
Nálunk "tömeges" igény lépett fel a Passatok (is) esetén a DPF kiiktatására.
Nem alapvetően a folytás kiiktatása miatt, hanem mert a DPF sem egy örökéletű alkatrész. A Passatokban pl. ugye tudjuk sokminden tönkremegy, köztük előbb-utóbb eme nemes alkatrész is. Nem garis autónál ez majdnem 500.000 HUF, mármint maga a DPF..
Tegnap előtt kapta meg a kolléga (már régóta foglalkozik remappeléssel, meg természetesen villanyász, tényleg nagyon tud a srác, és persze egy neves fejlesztőcég áll mögöttük) a szoftvert, nem olcsó beruházás, és nem is volt egyszerű a művelet, de a lényeg hogy kész lett az első tesztalany, és mondhatni igen jól sikerült! EGR és DPF kiiktatás. Szóval ha bárkit érdekel, vagy csak érdeklődik a mikéntje iránt, írjon, aztán elmondja a srác mit kell erről tudni..
	
DPF ügyben..
Nálunk "tömeges" igény lépett fel a Passatok (is) esetén a DPF kiiktatására.
Nem alapvetően a folytás kiiktatása miatt, hanem mert a DPF sem egy örökéletű alkatrész. A Passatokban pl. ugye tudjuk sokminden tönkremegy, köztük előbb-utóbb eme nemes alkatrész is. Nem garis autónál ez majdnem 500.000 HUF, mármint maga a DPF..
Tegnap előtt kapta meg a kolléga (már régóta foglalkozik remappeléssel, meg természetesen villanyász, tényleg nagyon tud a srác, és persze egy neves fejlesztőcég áll mögöttük) a szoftvert, nem olcsó beruházás, és nem is volt egyszerű a művelet, de a lényeg hogy kész lett az első tesztalany, és mondhatni igen jól sikerült! EGR és DPF kiiktatás. Szóval ha bárkit érdekel, vagy csak érdeklődik a mikéntje iránt, írjon, aztán elmondja a srác mit kell erről tudni..
GTPeti2010-02-21 06:37:05 // 6547
	137, "nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat"
Látod ebben van valami. Mint már írtam, a szoftver módosítása csak akkor nem vakrepülés (találgatás), ha az adott tuningműhely belsős információkkal rendelkezik. Akármennyire megtalálhatják a flash-ban a táblázatokat, van végén egy CRC eltárolva. Minden sw módosításnál újra kéne számolni a CRC-t adott algoritmus alapján, különben letilt az ECU. Na ez a nagy különbség a régi és a mai ECU-k átírása között.
Régebben Piritu írt az ATC-ről. Nem állást foglalni akarok velük kapcsolatban, csak annyit megemlíteni, hogy ők - állítólag - hiba esetén közvetlenül az olaszokat hívták fel és kaptak új BIN fájlt. Talán ők vannak olyan helyzetben (kapcsolatban), hogy szabadon módosítgathassák a sw paramétereit.
	
Látod ebben van valami. Mint már írtam, a szoftver módosítása csak akkor nem vakrepülés (találgatás), ha az adott tuningműhely belsős információkkal rendelkezik. Akármennyire megtalálhatják a flash-ban a táblázatokat, van végén egy CRC eltárolva. Minden sw módosításnál újra kéne számolni a CRC-t adott algoritmus alapján, különben letilt az ECU. Na ez a nagy különbség a régi és a mai ECU-k átírása között.
Régebben Piritu írt az ATC-ről. Nem állást foglalni akarok velük kapcsolatban, csak annyit megemlíteni, hogy ők - állítólag - hiba esetén közvetlenül az olaszokat hívták fel és kaptak új BIN fájlt. Talán ők vannak olyan helyzetben (kapcsolatban), hogy szabadon módosítgathassák a sw paramétereit.
GTPeti2010-02-21 06:27:42 // 6546
	Erhard, látod erre simán rámondom, hogy parasztvakítás. (Ritkán szoktam ilyet tenni...) Ugyanis nem azzal van a gond, hogy a poti nem küldi el időben a jelet, hanem az ECU várakozik (mert nem akar túl sok kormot termelni a DPF miatt). Szóval a poti jelével csinálhatsz, amit akarsz, az ECU akkor is kivárja a maga idejét. Tehát EZEN a késleltetésen te boxxal NEM fogsz tudni javítani. A boxxal max. annyit tudsz elérni, hogy hirtelen mozdulatra végkitéréshez tartozó jelet generál a box, olyan mintha tövig nyomtad volna a potit. (Ezt a vészfékasszisztensel lehet párhuzamba állítani, ott is ez történik csak a fékkörben.) De hangsúlyozom: az elektronika mindenképpen megpróbálja megóvni a DPF-et, illetve "a maga eszközeivel" betartani a károsanyagkibocsátást.
137, az EDC 16 nem csak a csatlakozó szabványa (főleg, hogy a csatlakozó fizikailag ugyanaz EDC17-nél is), hanem magát az elektronikát és az "alapszoftvert" is jelenti. A vezérlőegység házát illetően lehetnek eltérések (az autógyártó kérésére). De a lényeges dolgok ugyanazok, minden EDC16 esetén. (Még olyan előfordulhat, hogy nem ültetik be az összes injektorfokozatot, pl. 4 hengeres autóknál.)
	
137, az EDC 16 nem csak a csatlakozó szabványa (főleg, hogy a csatlakozó fizikailag ugyanaz EDC17-nél is), hanem magát az elektronikát és az "alapszoftvert" is jelenti. A vezérlőegység házát illetően lehetnek eltérések (az autógyártó kérésére). De a lényeges dolgok ugyanazok, minden EDC16 esetén. (Még olyan előfordulhat, hogy nem ültetik be az összes injektorfokozatot, pl. 4 hengeres autóknál.)
1372010-02-21 05:33:50 // 6545
	Lehet ilyen gázreakciógyorsító boxot kapni, igen. Annyit csinál, hogy beiktat egy közbülső infót a gázpedál jele és az ECU közé. Akkor szokás ilyet használni, ha valaki nem akarja átprogramozni az ECU-t. Olyasmire jó, mint egy tuningbox. Ha akarod, kiveszed. Nem véletlen, hogy tuningboxok mellé szokás adni, remappolás mellett nincs értelme. 
Én az (off) Mx-5ömbe raktam ilyet, de ott nem használt szinte semmit, mivel abban a gázpedál jelleggörbéje gyárilag szinte digitális, már nagyon kicsi pedállenyomásnál fullgázt ad.
Nem hiszem, hogy egyébként, hogy zöldkártyán számítana a DPF, mivel ha jól tudom, nem típusspecifikus értékeket kell elérni, azt meg ezek az új motorcsodák röhögve teljesítik. Szintén az Mx5-ömben 2 katalizátor van, az elsőt kiszedettem tavaly egy 4-1 leömlő kedvéért, és csont nélkül ment át így is a zöldkártyán.
Az egyetlen dolog, amiért még hezitálok egy kicsit a DPF kiszedés/chippelés ügyben, az az, hogy nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat. Mert szép, hogy az angol fórumon le van írva, hogy mit csináltak, de az nincs ott, hogy hogyan.
 
Azt nem tudja valaki, hogy a Bosch EDC16 az csak az interfész szabványa, vagy az egész ECU is ugyanaz a különféle autókban (csak nyilván más programmal)? Ha ez utóbbi, akkor talán rá merem bízni valami tuningmesterre.
	
Én az (off) Mx-5ömbe raktam ilyet, de ott nem használt szinte semmit, mivel abban a gázpedál jelleggörbéje gyárilag szinte digitális, már nagyon kicsi pedállenyomásnál fullgázt ad.
Nem hiszem, hogy egyébként, hogy zöldkártyán számítana a DPF, mivel ha jól tudom, nem típusspecifikus értékeket kell elérni, azt meg ezek az új motorcsodák röhögve teljesítik. Szintén az Mx5-ömben 2 katalizátor van, az elsőt kiszedettem tavaly egy 4-1 leömlő kedvéért, és csont nélkül ment át így is a zöldkártyán.
Az egyetlen dolog, amiért még hezitálok egy kicsit a DPF kiszedés/chippelés ügyben, az az, hogy nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat. Mert szép, hogy az angol fórumon le van írva, hogy mit csináltak, de az nincs ott, hogy hogyan.
Azt nem tudja valaki, hogy a Bosch EDC16 az csak az interfész szabványa, vagy az egész ECU is ugyanaz a különféle autókban (csak nyilván más programmal)? Ha ez utóbbi, akkor talán rá merem bízni valami tuningmesterre.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-20 20:36:37 // 6544
	valamelyik tuningcégnél komplett potenciométert lehet kapni típusok szerint...nem kell belenyúlni a szoftverbe ...csak csere
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-20 20:35:18 // 6543
	jó őszintén annyira nem zavar csak meg kell tanulni mikor lehet kifordulni valaki elé ...
	
ALFI1562010-02-20 20:34:13 // 6542
	Nem vettem észre.Na majd kipróbálom.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-20 20:32:40 // 6541
	akár vagy el akarsz indulni gyorsabban a szokásosnál....
	
ALFI1562010-02-20 20:30:04 // 6540
	Mit értesz ez alatt?Mész mondjuk 120-al 6.-ba.Letaposod és gondolkozik?Nem ugrik egyből?
	
GTPeti2010-02-20 20:27:16 // 6539
	Csak azért kérdeztem, mert a gázreakció módosítása egy kaliberű művelet a DPF átprogramozással. Ha az egyikről van (belsős) információja egy tuningműhelynek, akkor a másikról is kell, hogy legyen. (Alternatív lehetőség: egyikről sincs, csak próbálkoznak...)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-20 20:25:31 // 6538
	azért ritka szar szerintem ....
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-20 20:24:14 // 6537
	lassan minden típushoz létezik ami csökkentett reakciójú csak Alfához nem :(
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-20 20:23:05 // 6536
	sosem áll pillanatnyi fogyasztáson, a turbó mutatót sem szoktam nézni ...pont megálltam mikor felváltva jelzett az ablakmosó meg a DPF jel le is állítottam mire észbe kaptam....azóta nem jelzett ...majd csipog ha gondja van :P akkor van egy vegyszar amivel ki lehet égetni ha nem segít akkor pesten fűrészelik szét aztán takarítás majd össze...
	
ALFI1562010-02-20 20:13:15 // 6535
	Majd egy találkozon gurulsz valamelyikkel egyet,hogy érezzed.
	
GTPeti2010-02-20 20:12:18 // 6534
	Nem. Erhardot kérdeztem, többek között ő szokott erre panaszkodni.
	
ALFI1562010-02-20 20:09:48 // 6533
	Én azzal se.Nem olyan dúrva az mint ahogy néha az ember túldramatizálja.Mentél már 2.4-el?Érezted?
	
Online tag
1
		Vendég1
416
Fórum
Friss topicok
- 159
 - Stelvio
 - Giulia
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05