Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2020-05-15 21:43:15 // 121334
Te is Hunyadi-nak hívod? :)
Az új Panda nem tetszett annyira egyikünknek se, játszott még az előző Panda utolsó pár évjárata, de nem láttunk értelmeset, meg volt még Kia Picanto. Kb. ez a 3 kisautó van ami adott esetben 5 személyes, 5 ajtós, nem nagyon drága és ami a legfontosabb (Mártinak): nem nagyobb a Pandánál.
Sikerült egy 2011-es, 39e km-est venni. Ráadásul ez a 86 lovas verzió.
Eddig tetszik, a többi meg majd jön :)
KovacsK852020-05-15 20:36:54 // 121333
OK, köszönöm!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Smith2020-05-15 20:04:13 // 121331
MES-sel + kábellel beállítható a szerviz intervallum.
KovacsK852020-05-15 19:41:56 // 121330
Sziasztok!
Kiírta ma az autó, hogy cseréljek olajat benne. Viszont ez megtörtént négyezer kilométerrel korábban, illetve azt megelőzően tízezerrel korábban. Gondolom harmincezres intervallum van beállítva, ezért jöhetett elő. Hogyan tudom kiiktatni ezt az üzenetet, hogy mindig ez fogadjon?
Köszi előre is!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2020-05-15 13:48:54 // 121328
Ja bocs, tök egyértelmű :D
Nem tudtam, hogy filozófiaórát is tartasz :D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
hpeti912020-05-15 13:20:09 // 121326
Természetesen mindenki úgy szervízeli az autóját ahogy akarja, nem szándékoztam beleszólni, csak megosztottam a saját tapasztalatomat (MES nem indítja, de működik a venti) hátha segít, és megkímél egy felesleges kiadástól. Ettől függetlenül lehet hogy valóban van más probléma is, csak kicsit furcsának találom hogy mindenkinek egyszerre döglik be...
Azt hogy mostanában nem hallod azzal magyarázom, hogy még nincs nyári meleg, és mivel fokozatmentesen szabályozza a fordulatszámot, először olyan lassú fordulaton jár hogy nem fogod hallani, ha így nem sikerül visszahűtenie, akkor növeli a fordulatszámot hallható mértékűre. Gondolom amikor vásároltad a kocsit, nyár volt, azért hűtötte magát jobban.
Egyébként tudok egy még egyszerűbb tesztet, az enyémen már próbáltam: klíma be, minimum hőfokra, max ventilátor fokozatra, és lámpával figyeld meg a ventit, kb. 2 percen belül be fog kapcsolni, de olyan lassan, hogy nem hallod, csak látni fogod hogy forog.
leopop32020-05-15 13:05:37 // 121325
Tuti neked is a helyezet
norbi04092020-05-15 12:29:12 // 121324
Én sem hallottam működni egyszer sem a ventit. És valeszeg ez kihatással van a klíma hűtési hatásfokára is. Még májusban kiderül nálam mi a baj és a szezont remélhetőleg egy 100%-os klímarendszerrel kezdem. Valamint az fülemet idegesítő hang nélkül😀
leopop32020-05-15 11:57:05 // 121323
Jaja mi is úgy próbáltuk úgy érdekes megy
Szóval biztos a vezérlő dobozzal van a gond
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32020-05-15 11:28:20 // 121321
Hát ezt értem de azt mivel magyarázod akkor hogy soha sem hallottam a ventillátort csak az első napon amikor elhoztam a kocsit azóta egyszer sem.
Illetve haveromnak is ugyanilyen Brerája van mint nekem 2.2 JTS és amikor beáll mellém a garázsba neki utána érdekes lehet hallani a ventillátor hangot.
Illetve Szelod9 cartársnak is ilyen problémája volt mint nekem és a cserével neki meg is oldódott utána már hallotta a ventillátort.
Én még nem cseréltem de hamarosan fogom majd.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2020-05-14 22:49:17 // 121317
Tudtok ajánlani valami PC-s OBD programot, amivel el lehet érni a Hyundai I10-et?
Lecseréltük a Pandát...
Liquid2020-05-14 22:47:43 // 121316
Az I10-ben sincs semmi.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
norbi04092020-05-14 20:35:11 // 121314
Neeem azért annyira nem durva 😁

Hang március

Hang május

Nemtudom kinek mennyire jön át.
Azért fura, hogy difit mondott a szerelő akihez először vittem mert tudtommal a c635 nem egy haldokló váltó. Pont, hogy a leg stabilabb.. Bár kivételek mindig akadhatnak, de remélem nem az enyém az 🙂
27.-én erre is fény derül.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
norbi04092020-05-14 20:27:40 // 121312
27.-én kiderül 🙂 remélem, hogy csak az a baj.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
berobbantam2020-05-14 20:20:35 // 121310
Én értem a miérteket.De ettöl függetlenül ez nem egy nagy ötlet.Mondjuk tudok olyan offost is amibe műszer sincs csak egy piros led🤣🤣🤣
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
berobbantam2020-05-14 20:02:59 // 121308
Ez mind szép és nó.De egy 10 millás autóba tényleg luxus egy normális hőfokmérő?😊
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2020-05-14 17:15:56 // 121304
wow, ezt jó tudni :)
tdemeter2020-05-14 15:44:37 // 121303
Kreatív :)
hpeti912020-05-14 15:37:52 // 121302
Semmi baja a ventilátoraitoknak, csak a MES-el nem lehet tesztelni az újabb modelleknél. 159-nél 2 fajta ventilátor vezérlés létezett. A korai modelleknél volt a 2 fokozatú megoldás 2 relével (T6 és T7 jelű relék a motortéri relédobozban). A T6 relé egy ellenálláson keresztül adta a tápot a ventinek, ez volt az 1. fokozat. A T7 relé ellenállás nélkül, ez a 2-es fokozat. Az e-learn-ben is csak ezek a kapcsolási rajzok vannak. A MES csak ezt a típusú vezérlést tudja tesztelni.
Az újabb modellekben nincsenek benne ezek a relék, helyette kapott egy vezérlőelektronikát a hűtő bal oldalára, ami az ECU-val kommunikál egy vezetéken. A jel frekvenciájával szabályozza a fordulatszámot fokozatmentesen.
Mivel engem is foglalkoztatott a téma, kitaláltam egy módszert hogy lehetne tesztelni. A lényege hogy a vízhőfok jeladó helyére egy potmétert csatlakoztattam, ezzel szimuláltam a víz melegedést az ECU-nak. Kb. 280 ohm felel meg a 90°-os víznek. Innen tekertem lefelé a potmétert (csökkentettem az ellenállást). A venti szépen bekapcsolt 100°C-nál, majd egyre növelte a fordulatot ahogy vettem le az ellenállást, tehát teljesen jól működik.

Akit érdekel megörökítettem videón is: https://www.youtube.com/watch?v=186LVNrA6tc

Másik érdekesség a csaló hőfokmérő működése, 90°C-tól 110°C-ig meg sem moccant a mutató 90°-ról, 110°C felett mozdult meg először :(
leopop32020-05-14 07:46:26 // 121301
Nekem ugyan ez volt :/
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
norbi04092020-05-13 21:05:22 // 121298
Igen. Az alacsony fokozatnál nem történt semmi, nem indult el. A magas fokozat tesztjénél pedig azt az üzenetet kaptuk, hogy a művelet nem hajtható végre. 🙂
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
norbi04092020-05-13 19:17:22 // 121296
Sziasztok! Megtörtént a proxy rendezés, és úgy tűnik élet került a klímába is így 🙂 kivéve a hűtőventit. 27.-én viszem szervízbe más okból, akkor ránézünk erre is, hogy a venti maga, vagy a vezérlője a rossz. Ez utóbbi úgytudom elég sokszor előfordul.

Más kérdés...

2.0.JTDm + c635 kombó esetén volt már gondja valakinek a differenciálművel? 🤔 Egy szerelő a multkor vesézett hangra azt mondta, hogy valszeg difi lesz a baj...
Lörke2020-05-12 13:23:02 // 121295
Meglett a hiba. A vákuumszivattyűból kivezető vákumcsövet nem lent EGR fedélbe lett csatlakoztatva (így nem kapott vákuumot a geo állító), hanem hátrafelé abba ami a hűtőközpontba állítja a kipufogó gáz terelő lapot. Ugyanúgy centire stimmeltek a csatlakozások.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Lörke2020-05-11 21:29:26 // 121294
Erre gondoltam én is. Csak leállításnál még jó volt. 2 hetet állt az autó.
Lörke2020-05-11 21:28:29 // 121293
Mindent megnéztem. Rendben van minden. Élő adatot mér, változik.
kisityu2020-05-11 21:24:46 // 121292
Hali.
Esetleg egy geometria leragadás?
hpeti912020-05-11 21:22:09 // 121291
Szia!
Én megnézném a vákuumrendszert is, hogy minden cső visszakerült-e, vagy ha van tartály, nem ereszt, stb. Illetve megnézném élő adatban a turbónyomást, hogy egyáltalán mér-e valamit és változik-e ha bevan indítva, vagy le van állítva. Ha igen, akkor nem valószínű hogy a MAP szenzornál lesz a hiba.
Lörke2020-05-11 21:09:13 // 121290
Szia! Ez már korábban is téma volt. Így döntöttem. Megvan az eredeti jó dpf, egy üres lett felrakva. Tehát visszaállítható.
Lörke2020-05-11 21:06:42 // 121289
Annyit próbálgattam még MES-ben, hogy gyújtáson a kért geo 1,2 mm, de 10,7 mm a tényleges. Ha megnyomtam kicsit a turbo geo állítót rudat felül, akkor kiírta a ténylegesre a kisebb mm-t.
Smith2020-05-11 20:53:43 // 121288
nekem is ilyen motorom van, csak kiváncsiságból kérdezem, mégis mi indokolta a teljes kiherélést?
tudtommal a 2.0 elég jól viselkedik dpf/egr szempontból, nem kritikus részei az autónak
pettinke2020-05-11 20:51:25 // 121287
Ez nem a turbónyomás értékére utal, hanem az autó hibásnak értékeli a azenzorból jövő jelet. Vagy nem dugtál vissza valamit, vagy rossz egy csatlakozó, vagy odacsípted a kábelt, de a lényeg, hogy valami rosszul van összeszerelve.
Lörke2020-05-11 19:58:32 // 121286
Kipróbáltam. Vészüzem.
Esetleg annyi, hogy EGR/DPF korábban ki lett írva Manky által. Természetesen minden jó volt. Annyi történt még,hogy mivel szét lett szedve, ezért az EGR cső, ami a szívósorba megy, most le lett falazva.
Lörke2020-05-11 19:20:57 // 121285
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2.0 D az autó. Szívósort cseréltem.
Elindult, jár rendesen az autó, de beadja a P2563 - változó geo turbó helyzet / magas jelszint. Töröltem, visszajön. Viszont a műszerfali turbonyomás jelző sem jelez semmit. MES-t néztem. Olyat ír a helyzetre, hogy 6 mm a kért, és 10 tényleges. Lehet, hogy semmi köze hozzá amúgy...
A MAP szenzor az új szívósorban más kódszámú volt. Visszaraktam a régit, akkor is beadta a hibát.
Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm az ötleteket.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak