Fórum >> Típusok >> 156

Bilux2014-05-28 10:46:34 // 145553
Minél kisebb bontást szeretnék.
Megpróbálok ezen az útvonalon mozogni, köszönöm.
De ha van valakinek konkrét képe vagy helye a motortérben pl. az ne tartsa vissza :)
Hardy2014-05-28 10:22:31 // 145552
A gyujtáskapcsoló után a kormányburkolat alatt.. De főleg ha ledes kötheted ezer meg 1 helyre. Mérj rá a biztosíték táblán mi az ami gyújtáson kap csak áramot. Mondjuk helyzetjelző,szivargyújtó, irányjelző, ablakemelők ülésfűtés...és a biztosítéktábla hátsó oldalán lehet még üres helyet is találsz így nem kell csapolnod a vezetéket.
Nekem pl. az első parkolószenzor a szivargyújtóra van rákötve a biztosítéktábla hátulján.
Bilux2014-05-28 10:07:56 // 145551
Üdv az uraknak!

Nappali menetfényt szeretnék a kocsira.
Egy kérdésem lenne, merre találom a KL15 pontot ami elvileg a gyújtás kapcsoló ON állása? Ugyanis azt kell megcsapolni. Vagy mire érdemes kötni?
Köszi előre is.
Abarai2014-05-28 09:31:55 // 145550
Hát... nincs mit. :)
Közben beugrott, hogy talán a Lukoilnál is van. Ebben mondjuk nem vagyok egészen biztos.
T.a.m.a.s.2014-05-28 08:33:41 // 145549
Szevasztok!

Munkatársam keres 156 küszöb spoilert! Ha valakinek van, szóljon!

Köszönöm!
Liquid2014-05-28 08:28:13 // 145548
Ennyi olajfogyás simán belefér. A TS-ek egy része szereti csipegetni, sokaknak még normál közlekedés mellett is fogy az olaj, de ha tartósan kergetve van akkor szinte mindegyiknél fogy valamennyi. A korom okát nem tudom megmondani, de szerintem nincs semmi gond.
Egy TS simán bírja hosszútávon is a pörgetést. Bár őszintén szólva ekkora utakat nem tettem meg az enyémmel.
aranytl2014-05-28 08:16:59 // 145547
Ez az első eset, hogy tartósan ilyen tempóval közlekedtem.
Persze ez nem állandó 5000-es fordulatot jelent, sokszor volt fennakadás, útjavítás, sebességkorlátozás (120, 100).
Szóval szerintem egy ilyen igénybevételt bírnia kellene.
4000-es fordulat óra szerint kb 137, gps szerint 132. Itthon ez szokott a maximum lenni tartósan.
Az óra szerinti 180 az gps szerint 173 és kb 5200-as fordulat. Ilyen tempót a német autópályán tudtam kevésbé tartósan.
Odaérkezéskor 2,5 dl olajat öntöttem utána, visszaérkezéskor meg 1,5 dl-t.
A szerelőm mondta, hogy számítsak olajfogyasztásra, ha magas fordulaton használom a motort, így nem ért váratlanul (eddig jellemzően egy csereperiódus alatt evett meg ennyi olajat), csak a korom volt szokatlan. Most már értem.
Valóban jobb lenne nagy utazásokhoz egy nagyobb motor, de ez van.
GTPeti2014-05-27 23:44:46 // 145546
Köszi a tippet a (J)TS tulajok nevében!
GTPeti2014-05-27 22:40:40 // 145545
Jaaa, azt lehet igen!
3Szék-ej2014-05-27 22:34:30 // 145544
Ugy gondoltam, hogy a csatlakozóját tisztítsam. de ha a hibajelzés ilyen gyakori tartok tőle hogy csere lesz
GTPeti2014-05-27 21:34:35 // 145543
Igen, pontosan. A gázpedál környékén keresd szerintem. ;)

De egy potit tisztítani? Hát nem tudom. Egy elvékonyodott pályáról max. további rétegeket tudsz levinni. Kétlem, hogy ne lenne öntisztuló, tekintve ide-oda megy rajta a "kanál".
3Szék-ej2014-05-27 20:34:04 // 145542
És ha még nincsenek konkrétan érezhető működési problémák még meddig mehetek így, és milyen meglepetés történhet.
Persze ezt csak addig amig eljutok a cseréig, mert ez még jó pár nap, hetek
3Szék-ej2014-05-27 20:28:50 // 145541
A tegnap töröltem a hibakódot, de ma már megint előjött a már tegnap közölt fojtószelep potenciométer probléma.
ha ennyire gyakori akkor vajon tényleg cserére erett?
Dévid2014-05-27 20:12:45 // 145540
Itt a város szélén a kúton. Megnéztem, annyi.
Dante2014-05-27 20:03:23 // 145539
Hol tankoltál 418ért 98ast itt a környéken?? Én is oda megyek ezentúl tankolni bakker :))
Dévid2014-05-27 19:31:22 // 145538
Nem tudom, lehet csak képzelem, de a 95-össel úgy érzem lomhább.
Ma tankoltam pár liter 98-ast, már az is 418 forint literenként.
dev1662014-05-27 15:30:59 // 145537
az a 4dl olaj a ludas koromügyben, de ez egy TS-nél simán belefér. Azért evett kicsit több olajat, mint szokott, mert ez a forszírozott tempó, tartós magas fordulat egy 1.6 TS-nek nem fekszik. igazából semmilyen motornak nem jó, ha tartósan ilyen magas fordulaton jár.
Zoli852014-05-27 15:25:30 // 145536
Nekem is hasonló szokott lenni. A régi Seat Cordobánknak is ugyanilyen jelenség volt tapasztalható.
aranytl2014-05-27 14:56:19 // 145535
Az elmúlt hetekben kirándultunk a családdal Párizsba (2 felnőtt, 1 gyerek, csomagtartó tele), ez számokban:
megtett út 3800 km,
átlagfogyasztás 7,7 l/100km,
olajfogyasztás kb. 4 dl,
Jórészt autópályán 4000-5200 fordulat tartományban 130-180 km/h sebességgel haladtunk.

Az autó hiba nélkül teljesítette a távot, kmóra állás hazaérkezéskor 178407 km.

Egy dolog viszont feltűnt: a kipufogódob csöve belül eddig tiszta volt, mikor megérkeztünk Párizsba, akkorra kormos lett. Nem tudom jelent-e ez valamit.
iguigu2014-05-27 11:50:52 // 145534
köszi
Zoli852014-05-27 08:35:06 // 145533
Úgy tudom, hogy az anyós ülés előtt a motortérben. A levélrács alatt azt kell kiszedni.
iguigu2014-05-27 07:37:22 // 145532
99-es 1.9 jtd-be hol van a pollenszűrő?

köszi
Abarai2014-05-27 06:35:46 // 145531
Agip és Auchan kutaknál még van.
Tuningman2014-05-26 23:18:43 // 145530
" A 95-öt nem tolerálja ez a motor."
Akkor ott valami nem kerek. 95-el jár a V6-om, hibátlanul :)
Dévid2014-05-26 22:48:09 // 145529
Egyszer összeáll az enyém is. :)
3Szék-ej2014-05-26 22:31:45 // 145528
Úgy ertsem hogy a fojtószeleppoti az elektromos gázpedálnak a vezérlője ?(persze a lábamon kívül)
És hol találom hogy megtisztíthassam ?
Pisti13002014-05-26 22:04:14 // 145527
Ugy tunik meg is van. Lehuztam az lmmet es igy szinte tokeletes. 40rpm et ingadozik azt viszont a selespeed szivattyu bekapcsolasa utemeben. Holnap megprobalom kitakaritani. Valami pro-tipp?:)
GTPeti2014-05-26 22:01:22 // 145526
Remélem egyszer lesz szerencsém a V6-hoz... B)
Dévid2014-05-26 21:48:22 // 145525
Általában 100+-ot kap a vas egy másik kútról, a végső eset a 98, ha nincs kedvem 20 km-t autózni egy tankolásért. A 95-öt nem tolerálja ez a motor.
GTPeti2014-05-26 21:36:37 // 145524
"És néha jó" Az f@sza. :))
Dévid2014-05-26 21:35:01 // 145523
Meg fogsz lepődni, a benzinkúton.
Maszek kút a város szélén. 95, 98 és gázolaj van náluk, elég olcsók, és néha jó az anyag is, ki kell fogni.
GTPeti2014-05-26 21:34:24 // 145522
Ez kérlekszépen azt jelenti, hogy vagy kontaktos a poti, vagy kopott.

Egyben el is érkeztünk ahhoz a találós kérdéshez, hogy melyik az egyetlen redundáns alkatrész a mai autókban. (A hidr+mech féken kívül.)

Mert ez pont a kétpályás gázpedálpotméter (más szóval fojtószeleppoti, mert régen ott volt).

Ha az egyik pálya kopott, akkor tényleg nincs más hátra, csak a csere. Persze előbb tisztítsd meg a csatit.
3Szék-ej2014-05-26 21:31:54 // 145521
Üdvözlet Alfa-hímek. Segítségetekre lenne szükségem.

Ma kijelzett a "go to dealer". Nagyon örültem az üdvözletnek,főleg hogy kb. 2 hete tartottam neki " agymosást".
A hibakódok a következők:
P0120 - fojtószelep potenciométer
P1122 - fojtószelep 2. pálya

Leírnátok nekem ,hogy azt mi okozhatja és mit jelent. Főleg ez a "2.pálya" kifejezés érdekes. És mi lenne pontosan a fojtószelep, mi küldetése és szerepe? És emiatt esetleg még milyen rendellenességekre számíthatok? Mennyire sulyos ez a hiba.

A paramétereknél sasoltam a dolgokat ,ilyenek vannak mint fojtószelep fok, folytószelep tanulás..., de sajnos ez nekem mind kínai
GTPeti2014-05-26 21:28:06 // 145520
Adódik a kérdés: Hol?
Dévid2014-05-26 21:27:26 // 145519
Én szoktam tankolni itthon is 98-ast. :)
GTPeti2014-05-26 21:14:31 // 145518
Próbáld majd ki egyszer 98-as benzinnel. Tudom, hogy Mo-n már nem kapható...

Mert én 95-ös BP ultimate-t tankoltam egy darabig és SOKKAL rosszabb volt az alapjárat, meg minden, mint a "noname" 98-assal.

Amúgy az alapjárat az enyémnél sem teljesen sima. Néha picit meging, aztán megint jó. De állítólag ez a közvetlen befecskendezésesek "hibája". Ezért van a Lexusokban hengerenként még egy "nem közvetlen" injektor.
3Szék-ej2014-05-26 21:06:28 // 145517
Én is a JTS nyavalyákkal küzdöm. Nálam is megvan az enyhe alapjárati dadogás, még nem jöttünk rá az okára. Néha gyujtáskimaradás hibát tárol a rendszer hol eggyik hol másik hengeren. Ha majd kideríted az alapjárati hiba okát, kérlek jelezz nekem is hátha nálam is segít
Pisti13002014-05-26 20:44:12 // 145516
Sziasztok!

Van egy kis gondom, a szakmai topikban fel is tettem a kérdést. Aki tud segítsen légyszi. Előre is köszi!
Laca622014-05-26 17:57:56 // 145515
Üdv Mindenkinek !
Segítsetek..
Búgó hangot hallok a hátsó ülések környékén.Gondolom az üzemanyagszivattyúnak lehet ilyen hangja,mert más ötletem nincs.
Ha szerintetek is ez a baj,hogyan férek hozzá,lehet esetleg javítani vagy csak a csere segít ? Kérném a segítségeteket mert 1 hét múlva hosszabb útra indulnék,de nem szeretnék az út mellett állni egy ilyen hiba miatt.
De ha nem ez okozza a búgást akkor viszont mi lehet az ?
Előre is köszönöm !!
Bull882014-05-26 17:45:35 // 145514
A hangszórók fejegységről szólnak vagy erőről ha erőről akkor hogyan oldottad meg a kábelezést? Thx !
Zselé2014-05-26 17:44:45 // 145513
Én "kígyóbőrbe" húztam a kábeleket, végig vittem a klíma csövek mentén, majd jobb oldalon alul a lábtérben találtam egy nagy gumi dugót a tűzfal felől a szőnyeg alatt, azon jöttem be ;)
Bull882014-05-26 17:43:43 // 145512
Köszönöm! Megyek meg is keresem:D
theBanyai2014-05-26 17:30:41 // 145511
Szemből nézve jobb oldalon megy be, kiveszed a "levélrácsot" ,és ott be tudod vezetni. nekem 25mm2 simán bement.
Bull882014-05-26 17:22:06 // 145510
Hali! Van olyan aki rakott már be komolyabb zenét? ?? A tápkábelnek tem talalok helyat ahol be tudom húzni és copok ..
byfx2014-05-24 09:42:55 // 145509
azert igy mindjart konnyebb a lelkemnek, nagyon koszonom a valaszt!!
Zoli852014-05-24 08:10:14 // 145508
A stabilizator rudakat kb tizezer kmel ez elott csereltek. Na mostmegy majd szerelohiz megmondom neki nezze meg.
Tuningman2014-05-23 23:20:54 // 145507
Megszokott a jelenség, szokott a nívó tömítésénél szivárogni az olaj.
Kihúzod a csövet, keresel vagy gyártasz a régi helyére egy új gumikarikát, bekened tömítőmasszával és visszarakod :)
Alfa GT-Csaba2014-05-23 22:37:04 // 145506
stabilizátor rúd szilent és stabilizátor pálcák
byfx2014-05-23 22:13:26 // 145505
Valszeg kidobtam 5eFt-t.
Megint.
Vettem szelepdekni tomitest de volt dorko-m vagy mi az a tapasz-azt hasznaltam a regi ala. Egy csavar menete banta. A lenyeg: inditom,vigyorgas, majd siras. Megint csopog a motorolaj.
Jobban megfigyelve azonban nem a szelepdekni alol, hanem -es ez a kerdesem- ahol az olajnivo csove a blokkal talalkozik!
Volt mar valakinek hasonlo baja? Van ott egy fekete bizbasz, annal enged?
Letezo dolog, hogy ott olajfurdoben van ez a szint es enged?
Holnap leszedem a kipuff torok hovedo lemezet, talan betakar valami es sarkanyt lattam.
Koszi a segitseget!
Zoli852014-05-23 11:21:53 // 145504
Szevasztok!

Futóműves kérdésem lenne. Amikor a kocsit ahogy engedem rá pl.: egy fekvőrendőrre olyan zaj jön a futóműből mintha eltörne valami!? Lengőkarok trw zsír újak, szinte minden ki van cserélve már kivéve az amit alul írtam.
Szerintetek?

Azt tudom, hogy még egy külső valamit cserélni kell benne!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak