Fórum >> Típusok >> 145-146

pb_2011-07-28 08:07:13 // 123315
Teljesen mind1. 8v, 0,5, ilyen projektnél?)))
mreni2011-07-28 07:34:42 // 123314
igen,meg lancia kappaban
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-28 07:19:09 // 123313
.hmmm elgondolkodtató a dologa kompresszor is :-D
..valóban egyszerűbb lenne V6 TB / sor5 TB..
..hogy működik ez a motorkódos / motorcserés dolog?

Sor 5 TB az a Fat Coup-eban volt ugye?
Vikking 3112011-07-28 00:20:36 // 123312
Nem praktikusabb szted?
Sztem sokkal :) Nem kő ilyen irányban mókolni a kipufogót, elég a szívósort lehajítani meg mellé ugye a hajtás is kivitelezhető(bb)...
(Hozzátenném, elméletben két pici turbó ( mármint egy hengersoronként) még lehet, hogy egyszerűbb is volna lehet?! )

Ráadásul egy 8V boxernek jobban is "áll" a kompresszor a karaktere miatt.

De ez csak magánvélemény. És mivel még relatíve kevés feltöltött alfa boxert raktam össze, ezért csak elméleti elképzelés :P

A hangsúly persze, hogy nem ezen, hanem azon van, hogy milyen feltöltést bírnak ki a hajtókarok, dugók+ blokk... Ez meg ki####tt sok pénz, mire valaki kikísérletezi, vagy éppen a tutira megy és mondjuk 0.5-tel megfújt motort egy barig tervezett alkatrészekkel összerak, hogy az tényleg használható legyen. (legalábbis én biztos nem bíznám a véletlenre, ha annyi pénzt költenék rá... Nem kéne minden héten motort cserélni talán...)
Meg ugye akkor a motorvezérlés, stb-stb...

Horror pénz, de akkor is szerintem kompresszor rulez :P

DE akkor meg már fele-harmadannyi pénzből V6 TB, esetleg sor5 TB bele az orrába, azt haddszaladjon.
pb_2011-07-28 00:06:56 // 123311
Tök 8, hogy turbo, vagy komp, a hangsúly nem ezen van.)
pb_2011-07-28 00:05:15 // 123310
Aki ilyet épít az neten nem nagyon fogja publikálni.
Ferke2011-07-27 23:33:44 // 123309
Már hogyne létezne:) De a turbosításhoz édeskevés a netes info. Próbálkozni kell, tapasztalni, megcsinálni:)
Vikking 3112011-07-27 22:07:41 // 123308
Szerintem a boxit lehet, hogy érdemesebb kompresszorosítani...
mreni2011-07-27 21:22:34 // 123307
létezik,csak pénz kérdése minden :)
nagyrészt attól függ mennyire komoly motort akarsz összerakni.

a papírozás az külön történet:)
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-27 21:19:38 // 123306
..akkor lehet,hogy egy váltó cserével vagy felújítással orvosolni lehetne a dolgot?

..hogy sikerült a "papír" oldalát megcsinálni a motorcserének?

..én is gondolkoztam egy kis tuningon, konkrétan "boxer-turbósításon" :-D ..csak az a gond, hogy nem találok hozzá semilyen anyagot/infót, hogy hogy lehetne kivitelezni.. pedig létezik a dolog, mert több videót is láttam már 145 boxer turboról!
mreni2011-07-27 19:46:57 // 123305
igen ugyanez volt 80-120 között,igen sikerült orvosolni,kidobtam belőle a ts mocit váltóval együtt :D :D
kbk2011-07-27 19:16:56 // 123304
nem értek a lovakhoz, továbbítom az emberemnek amit írtál, aztán lehet távvitázni :)
Pete1452011-07-27 18:18:16 // 123303
JOLánka ma kapott egy pár HEKO légterelőt az első ablakokra, hogy a gyerekeknek ne vágjon be hátra annyira a szél. Péntek reggel irány Pest és így már tesztelve is lesz a cucc. Remélem megérte!
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-27 15:12:59 // 123302
Ugyanígy csak bizonyos sebességtartományban csinálta? Sikerült orvosolni?

..olyasmi a feeling mint a régi Ikarus buszoknál :-D csak azért nem annyira durva a hang.. :-D
mreni2011-07-27 14:27:09 // 123301
mármint a difi búgó hangja
dfg (Tanárúr)2011-07-27 14:15:01 // 123300
tuti nem 3 ml maradt benne, hiszen ami a rendszerben kinn volt olaj, amikor lefejtettétek, azt nem tudjátok mérni, és akár az olaj fele is ott lehet.
mreni2011-07-27 14:14:02 // 123299
nekem tsnél volt ilyen
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-27 10:49:10 // 123298
Újabb kérdés:

Mióta megvettem az autót úgy 100-120 km/óráig előjön egy búgó (olyan mint amikor a szél süvít) hang.. először azt hittem, hogy az ajtó-gréder nem tömít rendesen és valóban a szél süvít be,de az nem lehet, mert amikor 130-140-nél még jobban kellene hallatszania..
Esetleg a váltóból jöhet, vagy a difi "búg" .. valaki akinek szintén boxerje van nem tapasztalt ilyet?
Coyote2011-07-27 10:35:49 // 123297
Lehet az is mint nállam, hogy a 3szög felső csucsa bellül oda van rögzítve a tükört tartó fém vázhoz és el van törve. Nekem is felüll kicsit el van hajolva mert az a kis műanyag eltört. Amugy meg a 3 imbusz csavaron kívűl semmi sem tartja. Kicsit próbáld meg erősen.
Coyote2011-07-27 10:32:11 // 123296
Tegnap megkapta a kicsikém az uj gyertyákat és megvolt a fékolaj csere is.
A gyertyák cseréjével megszűnt a hideg motornál indításor hallható dadogó hang és mostmár lassításnál,gyorsításnál és kanyarodásnál sem dadog le. Úgy megy mint az álom és azok a csodás boxer hangok, hmmmm

Itt van két kép a gyertyáról:
Mariann & Béci2011-07-26 20:37:56 // 123295
Bocs nem neked akartam írni.De egy csöppet fáradt vagyok.Springfieldnek akartam válaszolni.Üdv Béla!
Mariann & Béci2011-07-26 20:32:01 // 123294
Szia,pedig más nem fogja.Én is mikor leszedtem az időt nem mértem, de pár perc az egész..Üdv Béla!
Alien42011-07-26 19:54:11 // 123293
engem komolyan érdekel, fejtsd ki kérlek pár sorban
köszönöm
Simon232011-07-26 17:17:21 // 123292
néha azért vagyok itt is, de most télleg nagyon rá kell feküdnöm a németre,
elvileg a héten meglesz igazitva a löksim, mert nagyon csúnyán áll, és hát a srác aki majd megpróbálkozik mondta, hogy nem igér semmit, mert ötlete nincs mér ilyen, ugyanis szerinte nemcsak elcsúszva van, hanem kisebb is vagy vmi ilyesmi szal majd csüt ez is kiderül, azt még lehet hogy löksit is vehetek aminek kurvára örülni fogok
és majd ha megtanultam németül visszajövök és aktiv leszek addig is sorry
Pete1452011-07-26 15:48:03 // 123291
Remélem, hogy az ISTEN szól belőled!
Mert teli a hócipőm, hogy ezt a fajtát sehol sem kapni.
Minden bontó azt mondja, hogy "Persze van, jaaaa az a fajta amelyik neked kell az nincs mert az nem valami elterjedt." Hát csesszék meg én is rájöttem! :P
Várom az üzeneted!
Köszi
Ferke2011-07-26 14:53:53 // 123290
Ha nem találsz sehol, és bírsz még egy bő másfél hetet, akkor nálam lesz map szenzor...
kbk2011-07-26 12:51:07 // 123289
És basszus, reméltem hogy a 100000. kilóméter a nyaralás alatt lesz meg, de csak szeptember elsején indulunk, és már most átlépte a 98 ezret :(

Nem nagyon fogom tudni leszorítani 2000 km alá 1 hónapig :)
kbk2011-07-26 12:49:47 // 123288
Hát ja, szép lassan összeáll egy jónak nevezhető állapot. Azt majd utána jöhetnek az esetleges extrák :)

Amúgy nekem most nincs hangja (a féknek), de előtte nem csak vonathangja volt, hanem kb mintha egy zacskó csavart rázna az ember, olyan volt göröngyösebb úton. Azt sejtettem én is, hogy a betétet tartja a helyén, csak azt nem tudom, hogy hogy a francba tűnt el onnan :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-26 11:33:42 // 123287
Az a "drót" a féknél, az biztosítja a betéteket a helyükön. Mondjuk nekem benne van és döccenőkön simán hallani azt a csattanó hangot, mint amikor egy vonat a váltón átmegy. Eleinte idegesített, mostmár totál nem zavar. :-)
Lassan csak összeáll a gép akkor. Látom van vele móka, de legalább nem tűnik végtelen történetnek. Az előző tulaj "kissé" hanyag lehetett....
Pete1452011-07-26 11:17:32 // 123286
Igen próbáltam sőt ők is ajánlottak még kb 6-7 bontót de sehol sem lehet kapni!!
Kezdek gondolkozni azon, hogy eladom a picsába Donor autónak és veszek inkább egy egyszerűbb Fiat Punto-t!Úgyis kéne egy 5 ajtós autó mert családbővítés van folyamatban.
Én ezt az alkatrész mizériát már nem bírom idegekkel. Tényleg megy a JOLánka a háztól ha nem lesz valami sürgősen.
kbk2011-07-26 09:24:26 // 123285
Pár dolog a közelmúltból, azoknak akik esetleg emlékeznek, és érdekli őket h mi volt:

- a motorféknél leginkább érezhető/hallható ritmusos zörgést/kopogást mint végül kiderült tényleg a gumi okozta. Az előző tulajnál túl volt fújva, közepe kikopott, most meg, hogy megfelelő értékre van fújva előjött ez a hang belőle. Átraktuk az első gurulókat hátra, a hátsókat előre, igy igazából már nem érezhető, aztán majd összekopik...

- a fémes zörgés, aminek olyan hangja volt mintha menne a vonat, abból fakadt, hogy a fékből hiányzott ez a nemtom milyen drót, ami igazából fogalmam sincs, hogy hogyan került el a helyéről, mindenesetre raktunk bele másikat :)


- a klíma búgó hangját, és szarakodását végül nem kuplung hiba okozta. Kiderült, hogy a kompresszorban elfosták magukat a dugattyúk, és faszán telement az egész rendszer fémreszelékkel. Alaposan át lett mosva, tisztítva az egész, kapott egy új (bontott) kompresszort, feltöltöttük gázzal és olajjal. A gond forrása az volt, hogy az előző tulaj b*szott olajat is tölteni bele szervizkor, csak gázt rakott bele. Így az előírt 150ml olaj helyett 3 (!) volt benne, nem semmi.

Most ott tartunk, hogy még cserélünk egy termosztátot, és akkor készen áll az autó a nyár végi megpróbáltatásokra (előbb dunántúl, majd görögország) :)
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-26 08:36:11 // 123284
Múlt 7végén belső kilincseket cseréltem, és próbáltam leszerelni a tükröt, de nem igazán sikerült... hangszóró ki, 3 imbusz ki.. és a tükör meg sem mozdult.. jó mondjuk nem erőltettem nagyon, féltem, hogy "letörik" :-D
Le akarom szerelni, mert mindkét oldali "tükör-háromszög" felső csúcsa el van távolodva az oldalüvegtől ..arra már rájöttem, ogy a felső imbuszcsavar nem tart semmit.. ez a gond..
Coyote2011-07-26 08:23:54 // 123283
Nem bonyolult, belülről egy pici csillag fogja, hangszorót lepattintod finoman és utánna már csak 3 db imbusz kulcs tartja. kb 5perc alatt le lehet szedni.
pb_2011-07-26 00:11:06 // 123282
Ha átgondolod, gyorsan rájössz.
Vikking 3112011-07-25 22:58:40 // 123281
Nem is foglak... ;)
Vikking 3112011-07-25 22:55:51 // 123279
Máskor szoktalak érteni, de most egyáltalán nem értelek :)))
Ferke2011-07-25 22:47:29 // 123278
Háát, ha le tudna kalapálni egy sprint sárvédőt....szerintem megrohamoznánk!:)) Ha megoldható, megköszönném nagyon!:))
G-Burt2011-07-25 22:47:21 // 123277
http://www.youtube.com/watch?v=MSmIalcGark
pb_2011-07-25 21:24:50 // 123275
Dehogy nem.))
Vikking 3112011-07-25 21:05:05 // 123274
Figyelj, normális olaj kell, szinten tartani és nem hajtani hidegen, szerintem ennél többet nem lehet tenni a dolgokért. (Persze bejáratni sem árt :P )
Vikking 3112011-07-25 21:03:27 // 123273
Csak példaként mondtam a dolgot, nem kell mindent szó szerint érteni ;)

75 tényleg kicsit sok egy sárvédőért, maradjunk ennyiben :)
dfg (Tanárúr)2011-07-25 21:03:21 // 123272
az olajos storyba nem szólok bele többet, mert a NASA-val nem versenyezhetek... bár azt hiszem Ferke hozzászólása az én véleményemhez közeli...


van itt egy lakatos, aki síklemezből megcsinálta a bogár bal első sárvédőjét lámpafészekkel együtt, úgy, hogy nem állapítod meg melyik az eredeti. megszerezzem a számát?
Ferke2011-07-25 20:36:00 // 123271
Na igen, lehet, hogy lenne pár megrendelése:))
krecsi2011-07-25 20:15:37 // 123270
lenne munkája bőven, van néhány sprintes:)
Ferke2011-07-25 19:23:09 // 123269
Na, én olyan lakatost nemigen ismerek, akire rá mernék már bízni egy sprintet, pláne nem 35-ért...de ha valaki ennyiért csinál egy gyárival 99%-ban megegyező sárvédőt, az már elgondolkodtató:))
Vikking 3112011-07-25 18:35:30 // 123268
na mondjuk annyiért inkább keresel egy olyan lakatost, aki tényleg megcsinálja... (ha még menthető.)



a feléért.


Az autó komplett elejét.
Ferke2011-07-25 15:13:23 // 123267
Megszerezni mindent meg lehet, de 75 pénz egy sárvédőre azért az már kicsit erős:))
Vikking 3112011-07-25 13:38:35 // 123266
Lehetsegges...

Amindentmegszerzőember sem tud szerezni?

(Torjay Laci, sud_127 kolléga...)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak