Blog >> v6
Igazából amiatt "kellett" egy kellemes karikát menni a GTV-vel, mert a garázsban nem fértem hozzá a Q4 és a GT téli felnijeihez, de egy ilyen ürügy mindig mosolyt csal az arcomra.
Ez a kocsi egy kincs az autógyártás történetében. Az aresei V6-os különböző, különlegesen szép szólamú hangszínei eszméletlen csemegét jelentenek a fülemnek, pedig nincs abszolút hallásom ;)
Ahogy megy, az egy átlag autó képességeihez képest sci-fi, de még a GT után is, ami egy évtizeddel modernebb konstrukció, összehasonlíthatatlan.
Mivel már nem gyermekkorban van, hanem erős tinédzser a lelkem, jelezte is finoman, hogy ereje teljében van, ebben nincs hiba, de a kipufogó rendszer (ami nem teljesen gyári) nem bírta a hűvös decemberi délelőtt az erőteljes terhelést, a kiáramló boldog gázok kicsit szétcsúsztatták a rendszert. Ezt tavasszal rendbe rakatom, most megy szépen a garázsba pihenni.
A képen is látszik, hogy a kipufogó vége nem áll rendesen, a hangja bestiális egyébként :))
Imádom.
PS: a nyári kerekeken (jó, 8mm-esek) olyan kezesen viselkedett városban és városon kívül a 6-8 fokos síkos úton, hogy magam is meglepődtem B-)

Ma próbáltam a dadogást megszüntetni, kapott 50 liter Shell nitro mellé Liqui Moly Injektortisztítót.
Kapott egy új légszűrőt és karburátor tisztítóval kitisztítottam a fojtószelepet, majd egy kis WD40-et kapott a tengelye.
Eredmény semmi, apróbb rángatások 2000 alatt illetve hirtelen kigyorsításkor dadogás.
Megtisztítottam az LMM-et , de semmi. Majd le is húztama csatlakozót, így a műszerfalon kivillant a hibajelző ugyan úgy bedadog, de semmi tehát valószínű az is jó.
Ami fura , hogy néha random durrog is. Gyújtásra tippelek.



Már akkor is világított a műszerfalon a kiégett izzóra figyelmeztető jelzés, amikor elhoztam az autót. A rendszámvilágítás fele nem működött. A Selespeeden ilyenkor egy jól irányzott dzsúdóütés a lökhárítóra volt a megoldás, de a V6 nem aljasodott idáig: tényleg az izzó égett ki.
Hetekkel ezelőtt bevásároltam izzókból. Vettem egy pár Tungsram Megalight Plust és egy marék noname T10-et és H6W-t. Az utóbbira most nem volt szükség, de jellemzően akkor nem kapok sehol, amikor nagyon kéne.
Hazafelé kiégett a jobb tompított, ami végre elég okot adott rá, hogy összekoszoljam a kezem. Kicseréltem mindkét tompítottat, hogy akkor már egyformák legyenek, persze a jót eltettem tartaléknak, majd a gyors sikeren felbuzdulva nekiugrottam a hátsó lökhárítonak is. Ez már nem ment olyan könnyen, mint hittem. A rendszámkerettől nem fért ki a lámpa, a keretet nem tudtam levenni a rendszámtól, a rendszám pedig nem jött ki a keret peremétől. Zseniál. Pattintottam, csavaroztam percekig, mire sikerült hozzáférni az izzókhoz. Itt is a jobb volt gyászban, de a bal is el volt már feketedve, így azt is cseréltem. Utána pattintgatás, csavarozás, pattintgatás - és lőn világosság!
Sört nem ittam utána, mert nem volt behűtve. :(
Történt ugyanis, hogy a legnagyobb szívfájdalmam a V6-al kapcsolatban az hogy nincs xenon... Egy pár xenon lámpát pedig annyiért akart adni egy arc az OLX-en, amennyiért egy komplett német papíros donorkocsit vehetnék ha kicsit kiegészítem. Nem maradt más hátra a jó öreg OSRAM felé fordultam. A 155-be nightbreaker unlimited került be a legutóbb de ott tapasztaltam, hogy a silverstar-hoz képest nincs látható különbség , vagyis én már nem érzékeltem. Így most a Silverstar 2.0 -ra esett a választás. Megbízható izzó 60%+ os izzó szép fehér fénnyel, de legalább nem az az egy hurka pálcás kékizzó , a szegény ember xenon-ja :) Ezzel látni is lehet, nem tudom mi volt benne nem találtam rajta márkajelzést, de ég és föld, a 155 után mikor hoztam hza azt hittem nem ég a lámpája :)

Km óra állás: 221034 Km
Németországból behozott autó, két gyári kulccsal, összes papírral szerviz számlákkal , 17-es Nuvola kerekekkel, 5. felnivel a csomagtartóban.

159 km-es úton, élvezkedve, 20km Miskolci mászkálás mellett, 11,3 Litri / 100km
Kapott egy teljes takarítást, új Hella ablaktörlőket, Shell alubarát -37-es bekevert hűtőfolyadékot, téli ablakmosó folyadékot.




Hát a hátsó gyorsan ment, de az elsőnél a műanyag berohadt csavarjai miatt szenvedtem.
Ma már oda kell írni, hogy gyári nem kínai :)


SKF vezérlés szett.
Champion légszűrő.
Gyári olajszűrő.
Selénia 20K olajszett
Új hosszbordás szíj Dayco
Új feszítő görgők
Új Gyertyák: NGK Laser platinum PFR6B
Köszönet Tibi166-nak a jó munkáért.
221.230Km





A klímacső kiszereléskor feltűnt, hogy a váltóházra ráfolyt a fagyállós víz valahol. Kiderült, hogy a ház feletti, a termosztátra hátul csatlakozó cső szivárog. Természetesen csak gyárit lehet venni (hajlított és két vége természetesen más átmérőjű).
Megvettem és ki lett cserélve, azóta megszűnt a szivárgás, bár 4-5mm -rel rövidebb, mint, ami benne volt, de sikerült betenni, mert a hátsó végére csatlakozó fém cső nincs fixen rögzítve.





0
713
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV