Blog >> olaj
A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.


Az előző tulaj 70e-nél cserélt vezérlést (mert megszólalt valamelyik görgő), viszont nem cserélte ki a vízpumpát. Ez nekem nem tetszett így. Jobb a békesség, úgyhogy kértem egy komplett cserét.
Ha már itt vagyunk, akkor kértem egy olajcserélt is. Bár ez elvileg 4e km-rel ezelőtt történt meg az előző tulajnál, de nem Selenia került bele. Jobb a lelkemnek, ha Seleniat tudok benne :)
Megcsináltattam a parkradart is, mert az első szenzoroknál szakadtak voltak a vezetékek.
Bal oldali ködlámpám már megint nem világított hetek óta, nem testelt rendesen, így tegnap Gulyás Lacinál kötött ki megint az autó. Megcsinálta, most jó, remélem ezzel már nem lesz több gond. De ha már vinni kellett hozzá, átolajoztattam a jobb oldali ablakemelő szerkezetet is, kicsit szorult. A bal oldalit még októberben megcsinálta. Most jó minden, és fillérekbe került. :)
Vezmód + Axiál + gömbfej + Olaj + Szűrők (~179.000Km)
Ma megejtettem az olajcserét. Km óra állás: 190111 km. Sokat vacilláltam az olajon, általában nyugodtan autózom, másrészt másik autókban amit szervizelni szoktam (155 2.0 TS, Fiat Marea 1,6), és 200ezer km. körül járnak, már bevált az évek során a Valvoline MaxLife 10W-40. A gyártói előírásokat teljesíti, úgyhogy probléma nem lehet. A lényeg: a vez.mód. elhallgatott, indításnál sem zörög, meg úgy általában sokkal simább lett a motor járása. Olajszűrő: SOFIMA, gyártó által ajánlott.
Olaj: Valvoline MaxLife 10W-40 5L - 11703Ft
Olajszűrő: SOFIMA S 9150 R - 2295 Ft
Az alsó motortakaró/kartervédő sajnos több helyen is folytonossági hiányban szenved, így ez most vissza sem került, a héten üvegszál+műgyanta módszerrel javítva lesz, hétvégén visszakerül a helyére.
Km: 134000
Cserélve lett: olaj (Selénia 5w30), olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
139.500km, olaj és szűrő csere
Castrol Edge 5w40
Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)
Óraállás: 183.698
Ma ki lett cserélve a motor olaj + olajszűrő; gázolaj szűrő; légszűrő; pollenszűrő; olaj leeresztő csavar tömítés.
Olasz utángyártott szűrők kerültek bele, Selenia WR PE motor olaj.

Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.
Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év