Blog >> gyorsulás
Na hát a rekordnak idén löttek:(((((
Maradtam 16-os időnél erre az évre. A legutobbi blogbejegyzés óta voltam 2x gyorsulni de sem az időjárás sem a fejlesztések nem hozták meg az eredményt.
Kb 5fok és 60-70km/h -ás oldal-ellen szél volt mindkét alkalommal. Jellemző volt hogy az egyik gyorsuló hayabusa kb 60fokos szögben dölt ellen a szélnek a futamon.
Felvetödött a lehetösége annak is hogy a slick gumik egyel nagyobb mérete se elöny. A K&N légszürő nem hozott érzésre semmi extrát. A két gyorsulás között kicseréltem a katalizátor utáni középdobot egy saválló csőre. Ez legalább hanghatást javított:)))) De érzésre is jobb kicsit. 
Ma is voltam szerelgetni kicsit mert a kuplung munkahengerem szép lassan engedte a fékolajat és sikerült beszereznem egy felújítottat az ebay-röl potom pénzért.
A csere nem volt egyszerü de sikerült:)) A légtelenitést kicsit érdekesen végeztem elsőre a rutin hiánya miatt, de miután minden szép fékolajos lett a motortérben sikerült megoldani.
Még idén szeretnék új rekordot futni gyorsulásban, ezért kihasználtam pár adodó lehetőséget. Vettem két Yokohama advan a048-as utcai slick gumit, két tojástartós felnit, és K&N betétszürőt. Mivel a yokokat nem akartam állandóra feltenni(kissé csapadékos skóciai éghajlaton ez veszélyes lehet:((( ) ezért kellett a két extra felni.
Mivel nem nagyon szeretem az ezüst felniket, igy áldozatúl estek festésnek. De hogy poén is legyen belöle, az utcai fekete felnik mellé ezeket fehérre festettem homemade:)
Igy legalább nem keverem össze öket. A szürőt már beraktam, a gumik a jövőhéten lesznek felszerelve a felnikre. ÉS jövő hétvégén kiprobáljuk beférek-e még idén 16 mp alá. Jó lenne, mert erőt adhatna átvészelni a telet:)
Ha minden kötél szakad 3 hét múlva az utolsó gyorsulási napon újra próba.



Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében gyorsulási verseny volt a Kalocsai reptéren. Természetesen nem hagyhattam ki. 
Mivel ez volt az első igazi gyorsulási verseny amin részt vettem, kiváncsi voltam a saját illetve az autó tudására. Mentem jó pár futamot, szerintem első nekifutásra jó volt. A reakcióidőkön még kicsit lehetne javítani. :)
Időeredményeim:
 Nettó idő                 Reakcióidő              Cél sebesség
10.426308	            00.723786	             104,28
10.598646	            00.770878	               99,39
10.653476	            00.884636	            101,99
10.311816	        00.671546	        105,99
10.454518	            00.651064	            104,47
10.893482	            00.701074	             96,48   - 3 személlyel
10.761330	            00.657950	          100,51 - 3 személlyel
10.838376	            00.745940	          100,70 - 3 személlyel
10.399796	            00.649610	          104,07
10.609272	            00.686000	          103,05
10.547496	            00.651934	          103,98
10.442320	            00.733774	          104,45
10.496442	            00.763154	          103,17

Másodszorra került megrendezésre a Hondásokkal a közös találkozó. Gyorsulások voltak egész nap, valamint szlalomverseny.
Én meg találkoztam itt egy régi, általános iskolás osztálytársammal, akivel átdumáltuk az egész napot. Jó régen láttuk egymást. :-)




Én már nem gyorsulgatok az autómmal, sok értelmét nem látom. Gyilkolni nem fogom, amúgy is esélytelen lenne a dolog, mert ugye a hi-fi hátul plusz súly. Ettől függetlenül az Alfa talit nem hagyom ki! Drukkolok másoknak, nézem, és így élvezem az egészet.
Volt hi-fi verseny ismét. De semmi szakmaiság nem volt, csak a közönség döntött. De nem baj, a hangulat jó volt, és ez a lényeg! :-)







Meleg volt. Égetett a nap. De a hangulat jó volt. :-)
Volt hi-fi verseny is. Ez abból állt, hogy kaptunk egy cd-t, és bárki beülhetett a kocsiba meghallgatni. Bár esélytelen volt a győzelmem, egy próbát azért megért, és kaptam pozitív elismeréseket. :-)
A gyorsuláson is indultam, a 8. helyre sikerült kerülnöm kategóriámban, és mindezt úgy, hogy semmi tuning nincs az autón. Szerintem azért nem rossz eredmény. :-)






Probát tettem a hozzám közeli(150km) egyetlen skóciai drag pályán. 
Most egyedül mentem igy nem volt se fényképezés se videó. Elözetesen nem gondoltam volna hogy ekkora érdeklödés lesz, mivel egyidőben volt a gyorsulás az Edinburgh-i Fast and Modified tuning show-val. Különösen az én kategóriám volt telitett:( Volt 6-7 subaru, 3-4 evo, rx-7, lotus elise, miegymás az érdekesebbek közül. Motoros futott 9-es időt, autótól a legjobb 11-es idő volt amit láttam(de a legtöbb időt én is sorbanállással töltöttem:)))).


Egy szép szombati reggel felkerekedtünk és elindultunk délre Santa Pod Raceway-re.
560km-re van tölünk igy reggel 5 órakor indultunk és a GTV-t bemelegités céljából kicsit megzavartam, igy tankolásokkal is leértünk 10-re:))))
Feleslegesen mert a beharangozott rendezvény(Street National show) sokkal kisebb érdeklödést váltott ki mint amennyire be volt harangozva. Jellemző hogy 10-töl lehetett gyorsulni és 11kor 8.nak regisztráltam. Mondjuk igy volt lehetöségem annyit futni amennyit akartam:)))
A pálya olyan volt amilyenre számitottam, PROFI. 
Végül is csak futni lehetett, verseny nem volt. De mindenkit megmértek és kapott timeslip-et.
Állandóan gondozták és takaritották a pályát(utánam is:DDDD).
Ha átvonult egy kis zivatar utána azonnal indult a sugárhajtómüves száritó és felszáritotta a pályát.
Az inditók , és a pályabirók se néztek le senkit annak ellenére hogy ők azért top fuel dragstereket is inditanak(jellemző egy celica-s gyerek akinek 3x is segitettek be stage-elni mert nem értette meg :/ )
A pálya nagyon tapadt, talán kicsit túlságosan is mert 2,3-as 60 lábam is volt de amikor fogyott az erő már nem tudtam rendesen kigyorsitani. Igy születtek 135km/h végsebességek.
Az eredmények:
Futam      60láb    1/8     1/8seb       1/4          1/4seb
1            2.48      10.865  104       16,84       132,83
2            2,37      10.629  104,4    16.56       133,31
3            2,39      10.577  105,3    16.46       134,56
4 u.a mint a 3. valószinüleg nem mértek meg
5            2,56      10.855  105,0    16.76       134,2
6            2,45      10,751  104,1    16.70       134,51
7            2,82      11.66      97,7    17,88       130,92  <<--- szar start és lefogaztam a 2-est.
8            2,50      10,800  104,5    16.72       134.52  itt készült a köpös videó:)))))
9            2,56      10.88    102,9    16,87       133.08
készitettem több videót is a legjobb idő és a köpös videó fenn van youtube-on.
http://youtube.com/watch?v=-vIkYi7yZro ----legjobb idő
http://youtube.com/watch?v=Z3v1NSsr6EI&feature=related     ------köpös videó
Összefoglalva, ha az eredményekért nem is de a feelingért és a többi rendezvényért(pl EDC Drift) nagyon megérte lemmeni. És hát a GTv is nagyon jól viselkedett a a kipufogó tömitésésének kiköpését kivéve.




Na meg volt a müszaki elötti utolsó komolyabb beruházás.
Kicserélték az első féktárcsákat , betéteket, kapott négy új noname asszimetrikus gumit.
És ajándékba egy olajcserét szürővel(persze beépitették az árba)
Na a gumikat holnap le is tesztelem Santa Pod-ban, Europa legjobb gyorsulási pályáján:)))
1
444
Fórum
Friss topicok
- 159
 - Stelvio
 - Giulia
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 



