Blog >> olajcsere
Sajnos sikerült túllépni a 10ezer km-t, így 12ezernél került sor a szervízre.
Mindenből gyári:
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolaj (üzemanyag) szűrő,
- Sel WRD olaj
Ami nem gyári:
- teszkógazdaságos olaj átmosás céljából, Wynn's motortisztító akármicsodával...
A motor mindig átmosást kap, de a mosóolajba most kivételesen beleöntöttem egy ilyen lila izét...nem nagyon hiszek az ilyen adalékokban, de ugye annyian mondják...és úgy voltam vele, hogy 15-20 perc járatás során ártani nem tud, max használ. Egyértelműen látszott, hogy sokat higított a mosóolajon.
Továbbra is tartom, hogy nem 20, hanem 10 ezrenként viszem az autót olajcserére. Ismét Szamosinál jártam. Most volt egy üzemanyagszűrő csere is.
Ma sikerült lecserélni az olajat 3600 km után. Castrol Edge Sport 10w60 ment bele. Meglátjuk, hogy teljesít. Volt is ma egy Szfvár oda-vissza, picit talán finomabb lett a hangja. Az olajszűrő nem tudom milyen márkájú.
Visszakerült a kartervédő is. Akarom mondani: "kartervéső". :) (by Ferko)
Ablaktörlő lapátot is vettem a múlt héten, sampinyon márkájút. Jól töröl, csak az ablaktörlő motor kicsit gyengusz.
A motor elkezdett nagyon melegedőssé válni, és egyszercsak a ventillátor sem kapcsolt be. Ugyanakkor az utasteret meg nem fűtötte. Összetett volt tehát a probléma, így szervízbe vittem.
Kiderült, hogy a múltkori fűtéscsap szerelés után valami titokzatos okból szétmállott a tömítés, elfolyt némi víz is, közben pedig kontakthibás lett egy relé-csatlakozó. Mindent orvosoltak.
ezen kívül megtörtént a rendes olajcsere, olajszűrő és légszűrő cserével.
Ma megejtettem az olajcserét, mert már régen esedékes lett volna! Kilométeróra állása: 189014 Km! Vettem a gépnek 6 lityi finom Selenia-t (12.902,-), de sajna nem kaptam 20K Alfa Romeo-sat, csak sima Selenia 20K-t! De sebaj, ez is megteszi! Majd a következő olajcserénél azt kap! Meg egy gyári olajszűrőt mellé (3.475,-)! Aztán hamár fel volt nyitva a motorháztető, feltöltöttem az ablakmosó tartályt téli folyadékkal (599,-)! Jó kis teccsós! :-)))
Végre minden összejött ahhoz, hogy az eresztő karteremet le tudjam cserélni. Amióta megvettem Alfonzt, csöpögött belőle az olaj, ezt az előző tulaja tudatta is velem. Csak idővel a csöpögés kicsit felgyorsult és eszeveszett tempóban folyt el az olaj.
Kihasználtam az alkalmat és egyből olajat is cseréltem. Sok tanakodás után végülis a Valvoline MaxLife-ra szavaztam, meglátom hogyan váik be.
A karter 25-be, az olaj 6.6-ba, a szűrő 1.6-ba, a munkadíj 12-be fájt. A munkálatok természetesen Pirinél végződtek el, szép passzívban megmondva :)
157.000 km
Az aktuális olajcsere ürügyén lecseréltettem minden folyékony cuccot az autóban:
motorolaj, váltóolaj, szervóolaj, fékolaj, hűtővíz.
Nameg persze a légszűrő, az olajszűrő és a pollenszűrő is kicserélésre került.
Megvolt a biztonsági olajcsere.
surci rokonom sikeresen lecserélte az olajat,a gázolajszűrőt,levegőszűrőt,olajszűrőt és a pollenszűrőt!km állás:106000km
2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.