Blog >> olajcsere
Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.
Ma megelytettem az olajcserét. Szigorúan 10.000km-nél cserélem a motor olajat nameg az olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt. Ehez társult a váltó olaj csere is.
Km állás: 150.000 km.
A napokban még ki lesz cserélve a pollenszűrő, és egy komplett fertőtlenités és klíma töltés is lezajlik.
Megvolt az idei olajcsere akció is :)
De most a motorolajon kívül a fékolajat és a váltóolajat is cseréltettem. Plusz a szűrők természetesen.
5L Valvoline Turbo 10W-40 + Olajszűrő
t.174.621
Ideje volt, vittem. Az átnézés mellett volt pár kérésem még.
BG: Állítsák be a jobb oldali ajtót, mert nehezen csukódik és be is ázik.
CSB: Újraprogramoztuk az ablakot, mostmár jobban zár, de a gumikédereknek még be kell járódniuk. Egyébként jó hogy beázik, ugyanis keretnélküli az ajtó.
BG: Nyiszorog a vezetőülés kanyarokban.
CSB: Nálunk nem jelentkezett.
BG: Ha már úgyis lent van a kerék, cseréljék fel az első és a hátsókat egymással.
CSB: Oké, ezért felszámolunk 4500 Ft-t.
BG: Remeg a fék, nagy tempónál durván, lassú haladásnál finoman hullámzik.
CSB: Ránézésre a fék 20.000es állapotnak megfelelő. Importőri utasításra nem cserélhetjük ki garanciában, mert ez kopo forgó alkatrész és Te vezetsz szarul. Tehát az új tárcsa 26.000 Ft / db, a betét 26.000 Ft / gar, összesen cca 75.000 Ft + munkadíj. Hoznál féket, nem kell ennyiért ez a szar gyári? Ja, hát azt az importőrnek kell jóváhagynia, mert nem szereti az ilyet.
Azt hiszem hülyének néznek mindenkit itten..
13.000 km körül járunk. Megejtettük a második közös olajcserénket. Az óra most kb 91.000 körül áll. Selénia olaj került bele és persze az olajszűrő és a levegőszűrő is le lett cserélve. Köszönet érte Gerissimonak.
3400 km-nél meg volt az első olajcsere a márkaszervíznél. Olaj és olajszűrő + átvizsgálás volt, ebből az olaj volt az amit én vittem.
Motorolajcsere, olajszűrő csere, levegőszűrő csere.
2008 01. 20.-án került rá sor.
Selénia WR diesel olaj került a mociba.
Megigazítottuk a motorvédő alsó burkolatát is mert kicsit lógott.
Elérkezett a következő olajcsere ideje 110103km - Selénia 20K, Olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő... A szokásos...
Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség