Blog >> rugó

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-31

A B12-esítés után az egyébként nyugalmi állapotban rövidebb Eibach rugókkal a kocsi magasabban ül, nem súrolja az etalon fekvőrendőrön az alját és az arra történő fel és legurulás nem jár akkora ki-belengéssel mint a gyári rugók esetében. Annak ellenére, hogy keményebb, nem érzek nagy komfortvesztést, azt majd megítéli aki másik kocsiból ül át :-) A kocsi viselkedése pozitív irányba mozdult. Egyenlőre úgy gondolom, hogy megérte...

A futóművet 0° összetartásra állítottuk a gyári -7° +-4° helyett. Az egyenesfutás javult, a kormányvisszatérítés erősebb lett. Erős fékezés esetén jobban nyomon marad az autó (placebo?).
Kicsit "lustább" a kormányzás. Az egyenestől eltéríteni "több erő" kell, kormányzás, íven tartás férfiasabb. Teljesen kitekert kormánynál nem "fűrészfogazik", nem ugrál el a kerék az ívéről. Na meg állítólag így nem fogja enni a gumi belső felét.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-30

Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-26

Ebből 21k csak a gyári porvédő, de nem tudtam más forrásból beszerezni. Durva.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

Már nagyon rossz állapotban volt az első futóművem, így a motor csere alkalmával azt is kicseréltük. A komplett bölcsőt leszereltük, minden lengőkart és a stabilizátor szilenteket, pálcákat, lengéscsillapítókat, rugókat (a régiek el is voltak törve) cseréltünk. Most csodálatosan halk és finom a futómű, megérte! :)
A lengőkarokat az érdi Kovács műhely újította fel.

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-07-19

Bent vannak a rugók, hátul az új gátlók. Picit lejjebb ment, pont elég, nem túl sok.
Kanyarba érezhető, szar úton szintén :D



292 127 km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-06-18

Jobb első lengőkar is cseréjére is sor került. Az első szilentről a bilincset kézzel le lehetett húzni, ez adhatta a nyöszörgő hangot, a többi része még jó volt...
A rugó alatti gumit is cseréltem mind két oldalon, korábban úgy emlékeztem, hogy a jobbos csak ellaposodott, közben már az is szét volt szakadva.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-06-15

Érkezett még pár alkatrész.
Miután a bal oldalon kicseréltem a lengőkart, ott meg is szűnt a kellemetlen zaj. Viszont reggel fekvőrendőrön való áthajtáskor újra jött a hang, ugyan olyan. Érdekes, hogy csak reggelente hallatja magát, délutánra már teljes csendben hajtok át ugyan azon a fekvőrendőrön. Tisztán kihallatszott, hogy a jobb oldalról jön, nem is vizsgálgattam, csak automatikusan rendeltem is a jobb oldalra is az alsó lengőkart.
Beszerzésre került még gumi az első rugók alá, ugyan csak a balos volt nagyon gatya, de cserélem majd a jobb oldalit is mert az újhoz képest némileg az is már el van laposodva. Ennek beszerzéséért köszönet HpeDave kollégának.
Még érkezett új takaró elem a ködlámpák köré, így a régi nappali menetfény kiszerelésre került. Maradtak a ködlámpába építettek (bőven elég)...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-06-09

Rendeltem pár alkatrészt. Az autó bal elejéről nagyon erős nyöszörgés, ropogás hallatszott.
Azt hittem, hogy nem jól zsíroztam be a felső lengőkart, levettem újra zsíroztam, majd jött a rugó alsó felső felfekvő pontjai, mert mintha az is pattogott volna illetve kínomban már a toronyszilent, de ez sem hozott javulást. Ezért jött az alsó lengőkar lesz ami lesz alapon, gondoltam majd csak a szilenteket cserélem poliuretánra, de a gömbfejnél is észrevettem egy pici lógást, ezért kompletten cseréltem. Kiszerelés után már biztossá vált hogy az első szilentje hallatta magát. Így ez a hang meg is szűnt. Nekiálltam a kerékcsapágynak, tavaly már egyszer kipucoltam, és újra zsíroztam, akkor elcsendesedett, de szerintem már nem húzhatom tovább. Lógása nincsen, de már elég jól morog. Sajna az autóhoz kétféle csapágyat is jónak ír, de csak a 30mm belső átmérőjű jó hozzá, amit rendeltem az meg 35mm átmérőjű. Így ennek cseréjére nem került sor.
Rendeltem még hátra egy pár hosszkitámasztó lengőkart. Egyrészt mert nagyon jó áron kaptam meg, más részt, mert elég sokat hallottam mostanában eltörni. Kicseréltem, bár a gyáriak is látszólag még nagyon jó állapotban vannak, bár nem tudom, hogy a szilentek gyárilag nem feszítenek akkorát felfele, vagy már elfordulhattak a fejben...
Közben ellenőriztem a csonkállvány szilenteket is, 3 éve cseréltem, és még nagyon jó állapotnak örvendenek.
Tető antenna alá új gumi. Ezt ebay-ről rendeltem, ha hozzá való csak gumit szerettem volna az 4500Ft, komplett antenna gumó gumival együtt 1200Ft, ebben ugyan nincsen jelerősítő, de nekem csak a gumira volt szükségem...
Csomagtér teleszkópok kaptak rugót, hogy nyitásnál fellökje némileg a csomiajtót...

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-03-05

Fűtés terelő lapát állító motor cserélve. 2K
Szelepfedél tömítés cserélve.
Kuplung pedál feszítő rugó cserélve. 1K

Support+szelepfedél tömítés: 16K

Km: 177326

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra