Blog >> antenna
Rendeltem pár alkatrészt. Az autó bal elejéről nagyon erős nyöszörgés, ropogás hallatszott.
Azt hittem, hogy nem jól zsíroztam be a felső lengőkart, levettem újra zsíroztam, majd jött a rugó alsó felső felfekvő pontjai, mert mintha az is pattogott volna illetve kínomban már a toronyszilent, de ez sem hozott javulást. Ezért jött az alsó lengőkar lesz ami lesz alapon, gondoltam majd csak a szilenteket cserélem poliuretánra, de a gömbfejnél is észrevettem egy pici lógást, ezért kompletten cseréltem. Kiszerelés után már biztossá vált hogy az első szilentje hallatta magát. Így ez a hang meg is szűnt. Nekiálltam a kerékcsapágynak, tavaly már egyszer kipucoltam, és újra zsíroztam, akkor elcsendesedett, de szerintem már nem húzhatom tovább. Lógása nincsen, de már elég jól morog. Sajna az autóhoz kétféle csapágyat is jónak ír, de csak a 30mm belső átmérőjű jó hozzá, amit rendeltem az meg 35mm átmérőjű. Így ennek cseréjére nem került sor.
Rendeltem még hátra egy pár hosszkitámasztó lengőkart. Egyrészt mert nagyon jó áron kaptam meg, más részt, mert elég sokat hallottam mostanában eltörni. Kicseréltem, bár a gyáriak is látszólag még nagyon jó állapotban vannak, bár nem tudom, hogy a szilentek gyárilag nem feszítenek akkorát felfele, vagy már elfordulhattak a fejben...
Közben ellenőriztem a csonkállvány szilenteket is, 3 éve cseréltem, és még nagyon jó állapotnak örvendenek.
Tető antenna alá új gumi. Ezt ebay-ről rendeltem, ha hozzá való csak gumit szerettem volna az 4500Ft, komplett antenna gumó gumival együtt 1200Ft, ebben ugyan nincsen jelerősítő, de nekem csak a gumira volt szükségem...
Csomagtér teleszkópok kaptak rugót, hogy nyitásnál fellökje némileg a csomiajtót...








Műszakilag még rendben volt a régi antennaszár, de meg volt rágva csúnyán a vége. Berendeltem egy újat és kicseréltem.


Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)








Nagyon nem jön be ez a trolibusz feeling amivel veszi a rádiójelet, szóval erre is raktam cápauszony antennát.
Már átöltöztem,hogy megyek ki, és színrefújom, mikor meglepetésemre szinte 1:1-ben ilyen a színe, még a gyöngyök is aranyszínűek benne. Szóval mehetett fel a helyére.
Kicikínai' megszivatott, a csavar amit adott nem jó, szóval ott kellett keresnem megfelelő méretűt, új anyákat, és a csavarhosszúságból is vágni kellett, de megoldottuk. Sokkal sportosabb így...
A kétoldalú ragasztót, és a tetőt hőlégfúvóval felmelegítettem a megfelelő tapadás miatt.


Pár napja feltűnt, hogy az antennám elég ramaty állapotban van, úgy néz ki valamilyen állat (lövésem sincs mi lehetett) megrágta tele volt apró fognyomokkal. Hét elején megrendeltem a gyárit ami ma meg is érkezett, így gyorsan fel is került.



Lexlutor blogja alapján én is neki láttam az antenna javításának.Kicsit el volt oxidálódva az a kis fémlap,ami az antenna tengelyéhez ér. 180-as csiszolóvászonnal megcsiszoltam.
A javítás sikeresnek bizonyult,mert azóta tudom használni a rádiót.





Szétnéztem ebay-en és aliexpressen milyen 147-es termékek vannak és ezt találtam: Alfa Romeo 147 shark antenna $9,59-ért. Gondoltam ennyiért kipróbálom.
A rögzítés két oldalú ragasztóval van megoldva, amit adtak hozzá (elég erős). A pontos autó közép kimérését youtuboról lestem le, annyi segítségnek hogy egy A4-es lap is kell hozzá.
Minőségileg okés, bár sokan panaszkodnak rá hogy városban gyenge, hát én nem sokat rádiózok szóval nekem mindegy.
Végeredményében szépen mutat vele a kocsi.



Volt egy kis beázás a tetőantennánál. Próbáltam szerezni hozzá új tömítést, de olyat nem lehet kapni. Ezért nem maradt más mint a sziloplaszt. Alulról egy 22es anya fogja az antennát. Elég könnyű hozzáférni, a csomitartó felett lévő műanyag betétet kellett lepattintani, alatta 2 csavar illetve 2 patent fogja a tetőkárpitot. Ezek kivétele után már hozzá lehet férni az anyához amely ráadásul nálam meg sem volt húzva rendesen :)
Mindemellett nem tetszett valahogy az antenna amivel vettem (az ezüst színű) ezért végül ebayről vettem egy eredeti antennát. Sokkal ízlésessebb így szerintem :)


Már régóta halogatom, ma megcsináltam:
1. A csomagtartó fedélbe vezető vezetékeket még valaki az előző tulajoknál eléggé primitív módon toldotta meg. (Kérdés, hogy miért vágták el?) Sorkapoccsal volt összetoldva és Powertape szalaggal "leszigetelve". A ragasztót elég nehéz volt leszedni a vezetékekről, csak féktisztítóval jött le. Forrasztás után kapott zsugorcsövet és szigetelő szalagot.
2. Anno a motoros antenna beszerelésekor be kellett tennem az antennához adott teljes kábelt, mert csak így stimmeltek a csatlakozók. Ez kb. másfél méter plusz antennakábelt jelentett. Ma átszereltem a csatlakozót, így elvileg jobb lesz a vétel. Majd kiderül.












Kis lépés antennaügyben: vettem egy csatlakozót a kábel utastéri végére, miután megnyugtattak, hogy még ma is ez használatos. Szimpatikus módon ez mechanikusan szerelhető, ha jól látom, forrasztani sem kell (?). Hosszabb is, így szinte a kényszerből levágott vezetrékrészt is pótolja.
A nagyreményűnek tartott autóvillamossági szervízben/üzletben megegyező, de biztosíték nélküli relé volt. Az eladó szerint biztosítósban újat nem kapok. Lehet igaza van, még megpróbálom máshol , aztán átmegyek a bontós vonalra. Mivel effektíve filléres volt ez a "majdnem jó" új és sokat kutattak utána, udvariasságból elhoztam belőle egyet...
5
695
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV