Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ezúton is szeretném megköszönni GTVili Cartársnak a két ütközőbakot, amit adott a betegeskedő helyett. A négyből csak összejön kettő, ami még pár évig használható lesz.
Szomorú volt látni a még romjaiban is vérpezsdítő GTV-jét. Még egyszer kösz! :-)))
Szemügyre vettem a szerzeményeket, sajnos csodák nincsenek.
A műanyag bevonat alatt két támasz teljesen elrohadt, a másik kettő még úgy-ahogy egyben van. Érdekes, hogy az egyik jó az enyémből van. Ahol nem rozsdás ott esélyem sincs leszedni a bevonatot, le kell égetni...
A legjobb hogy a műanyag bevonat alatt (!!) találtam vizet. Lehet hogy még a bevonat készítésekor került bele?
Kéne új, mert akármit is csinálok a két "jobbikkal" nem lesz hosszú életű :-((
u.i.
Lapzárta után érkezett a hír: Lesz új.
Ha itt lesz megírom hogy honnan :-))
u.i. 2:
Rieglerék hoztak.








A projekt tovább zajlik, kezdünk színesedni. Ma először a lengőkarok kapták meg a második réteget, az ellensúly és a fék takarólemeze "feketedett be", majd minden, ami rugózik megsárgult.




Folytattam a harcot a rozsda ellen. Beszéljenek a képek:
1. Csavarbeszerzés, talán hátra ennyi elég lesz
2. Ennyi rozsda jött le a két kerékagyról és a lengőkarokról
3. pl. erről
4. A kerékagy utolsó rétege
5-6. Mellékesen sikerült beszereznem egy nyomatékkulcsot is, de mivel 1/2"-os el kell kezdenem a hozzá való fejek beszerzését is.






A súlyt tartó vasakat elvittem homokszórni, aztán annyira belelendültek, hogy rutinból le is festették feketére. Egész jó lett.
A látványon felbuzdulva nekiálltam itthon is festeni, a sok vett cucc között csak fekete festéket nem találtam, így a súly festetlen maradt. A kerékagynak is eredetileg feketét szántam, de választanom kellett: sárga, piros, kék és ezüst volt a polcon. Kék lett. Holnap még egyszer átkenem és mehet fel rá az új kerékcsapágy. A másikat az előző gazdája már cserélte.
Ráadásul sikerült vennem önzáró anyákat is a régiek helyett, némi rozsdamentesítésre is jutott idő és a féktárcsák is kész lettek, rozsda volt-nincs.
Ma érdemes volt felkelnem. :-)








Az alkatrészek vizsgálatával holnap kész leszek, lassan összeáll, hogy mit is kell beszerezni. A jobb hátsó ABS jeladót sikerült eltörnöm, az tuti kell. Meg csavar minden mennyiségben. Nem akarok egyetlen önzáró anyát se visszatenni, bár az "Autókereskedők" mai adásában Ed mindet visszarakta.












Ma a bal hátsó futómű volt a soron.
Majdnem készen vagyok a hátsó futómű szétszerelésével, már csak a két felső állítható lengőkar maradt a Pók-ban.








A mai nap a jobb hátsó rész lebontásával telt. Ide tartozik egy kb. 15 kilós szilentekbe rögzített vasdarab is.
Az első igazi nagy hibát most követtem el. Mivel az ABS csavarját nem tudtam kitekerni, széthúztam a csatlakozóját és komplett vettem ki. Eddig nincs is baj, csak a munkaasztalon mégiscsak kiszedtem. Természetesen darabokban, mert a kerékagyba bele volt rohadva. Szerezni kell helyette egy másikat. (A bal oldalit már nem fogom kiszedni.)








A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...








Ma indult a téli projekt, a délelőttöm szinte ráment a kocsi felemelésére. A bakokkal a gyári emelési pontokon akartam alátámasztani, gyári emelőm nincs, maradt az olajemelő, ami meg nem fér be a küszöb alatt. Fából alátétlemezeket is kellett vágnom hogy ne direkt vas a vason legyen.
Az elején még majd emelnem kell, mert időközben leértek az első kerekek, de az még ráér, a hátulja lesz soron.
Végül is minden megoldódott...








Mivel régóta nem mozdult a Vas gondoltam beindítom egy kicsit a garázsban mielőtt nekiállok a téli nagy szerviznek.
Bemelegítem, meghallgatom egy kicsit a hangját. Menni nem akartam vele, mert nincs hátsó ablakom az út meg csupa locspocs...
A gondolatot tett nem követte, mert a majd két hónapos állás miatt kissé kiürült az akku. A kontroll lámpák még világítottak, de az indítómotorral már minden kihúnyt :-(
Töltőre került...
Pár óra múlva már zölden világít a töltő, pöccre indul a Vas :-))