Zoli74 - főkép

Hétvégén újra beleástam magam a vezetékek mélyére, eleinte mérsékelt sikerrel. Attissal beszéltük telefonon, hogy a Hayes könyvben benne van a Sprint elektromos rajza. Én eddig nem találtam, de most jobban átlapozva meglett. A gond az volt, hogy a villamossági szerelőm betett egy könyvjelzőt, én meg csak azt néztem. A srác régebben említette, hogy még pár csatlakozóban is rossz helyen voltak a kábelek, de akkor ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. De így ennek a könyvjelzőnek és a megtalált kapcsolási rajznak a tudatában már rosszat sejtettem, ugyanis a könyvjelző az Alfasud TI rajzhoz volt beragasztva....
Szóval kb. 1,5 óra önálló bogarászás után lett dudám. Innentől kezdve már műszaki képes az autó, mert a többi fontos fogyasztót már a múlt héten kinyomoztam. De a cél ugye nem a műszaki, hanem az OT. Már csak a legnagyobb gond, a zárlatban leolvadt vezeték volt vissza.
Aztán valami isteni sugallatra felhívtam Attis kollegát, hogy ha jól emlékszem ugye nálad van szétdöntve egy Sprint. A válasz az volt, hogy nem is egy hanem kettő :)
Innentől begyorsultak az események. Mondtam, hogy milyen fogyasztó érdekel, ő meg mondta, hogy milyen színű kábelt keressek, és az honnan ágazik ki. Szombaton és vasárnap is 1-1 órát kérdezősködtem, végigmentünk mindenen. Az eredmény az lett, hogy minden ami megvolt a helyére került. A középkonzolon levő kapcsolósoron kb. semmi nem volt helyén, itt volt a zárlat is. Miután mindent visszaraktunk, a melegedés megszűnt, a leolvadt kábelszakaszt újra cseréltem. Összesen 4-5 érzékelő és egyéb kábel volt rossz helyre dugva, további 4-5 kábel volt rövidre vágva és elrejtve a bandázsolás illetve a műszerfal alatt.
Most még van pár szigszalagos toldás, amiket megcsinálok rendesen forrasztva és zsugorcsövezve. Kell még vennem pár izzót, mert pl. a zsír új ködlámpában nem volt. Kis kerülővel Prágából szereztem, az utolsó 2 db vol, az árát meg sem merem írni olyan olcsó volt.
Mondjuk innentől kezdve abszolút megértem azokat a villamossági szerelőket, akik nem vállalták el az autót. Ezt rajz és vezetékezés alapján kinyomozni több hetes meló lenne, igazi szívás.
Beröfentettem az autót, megnéztem az összes műszer és visszajelző helyes értéket mutat. Megvártam míg bemelegszik a motor, kinyitott a termosztát, felmelegedett a hűtő. Ennek örömére ledobtam a vizet és töltöttem bele fagyállót.
Van még egy ritka kincs folyamatban, ezt majd akkor mesélem el ha már tényleg megjött. Nyugtával dícsérjük a napot ugyebár.

Attis, ezt nem fogom tudni elégszer megköszönni!

Jelentem, elindult!
Kicsit nehezen kapta fel az üzemanyagot a teljes rendszeren keresztül, jól ki lehetett száradva. Belement egy fél flakon indítóspré.
Csináltam róla videót, de ahogy nézem azt nem lehet feltölteni, vagy csak túl nagy? Elég szépen füstöl, el fog tartani egy darabig mire leég róla az összes matrica, olaj, kosz.
A nagyobbik baj az, hogy az elekrtomos kábelek is füstöltek, kicsit megolvadt egy szakasz. Ez lesz a hétvége feladata, megtalálni miért nem a biztosíték olvadt és ha megvan, utána kicserélem a vezetékszakaszt. Ehhez azért meginvitálom a villanyászt is.
Már a saját erejéből ment be a garázsba :)

Tegnap kitoltam, hogy csinálgatom egy kicsit. Máris nekieredt az eső, kisebb megszakításokkal egész nap szemerkélt. Szerencsére nem volt vészes, így dolgozni is tudtam. Berakram az oldalablakokat, zárakat, kilincseket, beállítottam őket. Beraktam és beállítottam a csomagtérnyitő bowdent.
Feltöltöttem egyelőre csak vízzel a hűtőrendszert, eddig nem ereszt. Próbáltam indítani is, de csak forgat, nem röffen be. Jövő hétre meginvitálom a szerelőt, ő már látta menni, most már én is szeretném. Némi elekrtomos javítás még kinéz, a jobb első index és a tankműszer nem működik és egy kábel hiányzik ami a blokkra csavarozott hőérzékelőre megy.
Ha nem vigyázok, még az idén elkészül...

Kész a beltér is, már csak be kell pakolni. Viszont az oldalablakok kédereivel teljesen elakadtam, ha valaki olvassa a blogot és tud segíteni azt meghlálnám.
Vannak képek is beltérről, ha összevadászom őket, fel is töltöm.

Hazajött a villamossági szerelőtől pénteken, vasárnap elkezdtem összerakni az oldalüvegeket, ajtókat, hogy mihamarabb mehessen a kárpitoshoz. Az meglepne, ha összeállna a május végi OT vizsgára az autó, de ha a mostani hosszú hétvégén szép idő lesz, akkor nem teljesen reménytelen. Majd lövök képeket is feltöltöm, most már kezd alakulni a gép.

Egy órája hívott a szerelő, hogy bent járt a városban, beugrott a villanyoshoz és beröffentették az autót! El sem merem hinni. Csak pár fordulatot járatták, mert még nincs benne a hűtővíz, de lényeg, hogy megy. Megjött angliából a 2 hónapja rendelt ajtóhatároló, a hétvégén még nekifutok egy rozsdátlanításnak és galvanizáltatsnak. A gyújtáskapcsoló úton van, azt még berakja a villanyász, jövő héten hazahozom.

Ma elértem a villamossági szerelőt végre 2 hét után. Meggyógyult és munkába is állt. A gyújtáskapcsoló kuka, a kábelkorbács rossz helyen volt bevezetve, bonthatta vissza az egészet. Most már nagyon ideje lenne, ha beindulna végre az autó.

 

Hazajött a szomszéd utcába. Bene a motor, kanyarodik, fékez. A villanyszerelő beröffenti a motort, összerakja a műszerfalat, kapcsolókat, egyebeket. Aztán zárak, oldalüvegek jönnek. Még a futóműbe kell szerezni 2 hosszabb csavart, mert nem lóg ki eléggé az anya alól, ebbe belekötnek műszakin. Utána az első sárvédőt kell véglesen felrakni, réstömítővel, beállítjuk a karosszéria hézagait és mehet kárpitoshoz. Az ülések már nála vannak, remélem csinálja is. Aztán polírozás és megyünk vizsgázni.

 

El sem merem hinni, bent a motor a helyén. Ezzel a szerelővel végre az történik amit megbeszéltünk. Talált pár dolgot, pl egy félrecsúszott gumit a rugóknál, de mivel még nem volt terhelve, szétszedi, megigazítja és semmi baja nem lesz. Talált viszont 2 csavart elöl amit rosszul tettek be és elnyírták a menetet. Most keríthetek helyettük, pucolhatom, galvanizáltathatom, egy újabb hét rámegy, de most már nem érdekel, akkor is elkészül, ha a fene fenét eszik. A szerelő úgy saccolja, hogy jövő hét végén hazadja, járóképesen. Közben egy barátomnál úgy néz ki felszabadul egy fűthető garázs, pár hétre beköltözhetünk és össze tudnám rakni a zárakat, ablakokat stb, onnan mennénk a kárpitoshoz.

 

Jelentem az autó kiment a szerelőhöz. A fékeket összerakta, hamarosan beemeli a motor-váltó egységet a helyére. Lecseréli a fékcsöveket, beköti és már szinte készen is van. Az biztos, hogy a saját lábán képes lesz elindulni, kanyarodni és megállni. Szerintem ez lesz a legszembetűnőbb változás az eddig történtek közül. A lélektani hatása legalábbis biztos ennek lesz a legnagyobb.