Mutasd

>> Szerviz2013-11-29

Egy kigyorsításnál kifújta a négyes hengerfej tömítését hátul. Hengerfejfelújítás következik, három gátas... Hegesztés, egybesíkolás, egy szívószelep csere, becsiszolás, szelepülékek, új tömítések, csavarok... Biztos olcsó lesz. Szerelés közben derült ki, hogy 2.4-es a kétliteresnek hitt motor belseje. Így már értem, miért ment ennyire veszettül jól.

 
>> Szerviz2013-10-08

Megvolt az első tőcsavar csere - motorkivétellel, lendkerékcserével (köszönet az alkatrészért Marek Úrnak), új hátsó motortartó bak cserével (préselve). "Érdekes" módon azóta nem ráz, normális utazóautó lett belőle. Egyik hardy sem szakadt, ritka pillanatok ezek. Közben beazonosítottam, hogy 2.4-es adagoló van rajta. Így már látom értelmét a K24-nek. :-)
Múlt héten megkapta a téli gumikat az Indy felnivel, ezért leszedettem a 90-es alufelnikről az öreg gumikat. Ki gondolta volna, hogy az egyik hátsó felni meg volt ütve, és ahelyett, hogy megcsináltatta volna, rakatott bele belső gumit. Nem vallott szégyent az előző tulaj ezúttal sem. A Speedline felnik így görgőzve lettek.
Kapott gyári ködlámpákat előre - szerencsére a vezetékelés gyári, így csak össze kellett dugni a csatikat.
Elhoztam két új hátsó javítóívet, két kormányösszekötő gömbfejet, kezdődik..
Elkezdett folyni a bal hátsó és bal első féknyeregből a folyadék. Hátsó nyereg csere, első nyereg felújítás lesz, plusz első fékbetét csere.

 
>> Szerviz2013-09-19

Túl a 6000. közös kilométeren. Iszonyatos kókányolások voltak az autón, amiket azóta már orvosoltam. Kezdődött a kardánnal, aminek a középső tagja nem ricnis csavarral, hanem sima 5.6-os 1,5-es menetemelkedésű fossal volt összerakva, természetesen fordított irányban befűzött csavarral, alátét nélkül. Szakadt volt a középső hardy 3 helyen. Rázott, mint az ökör. Beépítettem gyári csavarokat, új hardyt. Eltört az első hardy egyik tőcsavarja, ezért holnap ki fogom szedni a motort, hogy kicseréljem.
Néhány éve az előző tulaj megfőzte a motort pályán, folyamatos 160-nal ment, és besült az 1-es henger. Csak az 1-es hengerfejet vették le, de nem pozícionálták rendesen, a többihez képest kb. 1mm-rel bal oldalra rakták, így a szívósor és hengerfej között kifújt, az egész turbónyomás ott szökött el. Új tömítést kapott, duplát, plusz tömítőpasztát. Hibátlan lett.
Gyári méretű első hangszórókat kapott (nem volt benne), kicseréltem a törött kézifék műanyag keretet, javítottam a fűtésbowdent, most már ki-be lehet kapcsolni a fűtést.
Komplett hátsó futómű generált kapott új szilentekkel, hibátlan féltengelycsavarokkal, új Sachs kuplunggal (szerkezet, tárcsa, csapágy), porvédő gumit és zsírt a kinyomóvillára és váltórudazatra, új tartóbakokkal, központi szilenttel.
Olajcsere is megvolt (Eni i-Sint 10W-40) Knecht szűrővel, előtte Knecht gázolajszűrő csere, kapott CD tárat a jobb első ülés alá, Clarion fejet.
Kapott gyári ablakmosó spricniket, korhű pótféklámpát, rövidebb kerékanyákat (alufelnihez), benzines helyett dízel vízhűtőt, friss fagyállót, kitisztítottam a komplett szívórendszert a hengerfejekig. Kapott új hátsó Brembo féktárcsákat Delphi betétekkel, új légtelenítő csavarokat sapkákkal, Ate DOT4 fékfolyadékot, felújított kuplung alsó munkahengert, gyári új hátsó dobot.
Kicseréltem a szakadt gyári kormányt egy ugyanolyan szakadásmentesre, kicseréltem a váltóolajat (Castrol SAF-XO 75W-90). Kapott másik indexkapcsolót, bezsíroztam a vízpumpát, új Denso izzítógyertyák. Kapott egy kitisztított tágulási tartályt, és cseréltem egy elöregedett vízcsövet.
Olajfogyasztás Eni i-Sint 10W-40-ből max. 1,5 dl/1000 km. Hibátlan.

 
>> Szerviz2013-05-07

Évekig 0.8mm-es előtöltéssel járt az autó, mivel 2.4-es adagoló van rajta, és ahhoz ennyi a gyári ajánlás... Szóval 0.99-re beállítva hétvégén. Update: kiderült, hogy 2.4-es, tehát jó volt a 0.8-as előtöltés. Továbbá a zömében városi, de kíméletes használat minden előnyét magán hordozta, amiket azóta kijavítottam: akadó gázbowden, jobbra húzó első fék.
Mióta megvan, olajcsere óta több, mint 3000 km-t tettem bele hiba nélkül.

 
>> Esemény2013-04-30

1 hete vásároltam több, mint másfél év műszakival. Mivel a zöldet egy Samara balról gazdasági totálkárossá törte, két hónap szünet után végre újra van 75-ösöm. A tulaj egy 1.6 IE-ből pakolászott át rengeteg alkatrészt, de ezek eredetire visszaalakítása TD specifikusra pillanatok alatt kész lesz. A legritkább dolog, amit valaha 75-ösön láttam, az a gyári Alfa logós szélvédő. Neki az van.