Mutasd

>> Esemény2009-04-07

Itt az ideje pozitívan látni a dolgokat.
Megvannak az új lökösök, az új kipufogó dob. Az elsőt is megkapja holnap reggel a fényező és már lehet is dolgozni rajta, hogy pénteken elhozhassam arról a szeméttelepről.

Az első lökhárító tök új, német, a hátsó bontott, de jó állapotú. Köszönet érte ErHardnak, és hogy gyorsan megszerezte őket!

 
>> Esemény2009-04-07

Mégis nyitok új postot.
Azért érdekes, hogy hiába beszélem meg a biztosítóval, hogy ha én veszem a lökhárítót, akkor a tulajdonos nevére megy a számla és nem a szerelőére. Kora délután odaadtam neki a hátsó lököst, és azzal akart elválni, hogy akkor a számlát az ő nevére... na mondom a nagy ló#.@˘szt... NEM! mondta, hogy ja, oké. :)
Hihetetlen, hogy még ilyenkor is hülyének néz, bár ez "az egyetlen, ami közös bennünk, hogy utáljuk egymást..."

 
>> Esemény2009-04-06

Jelenlegi állás szerint én fizetek a biztosító helyett, mert ez a baromarcú szerelő utólag akar javítási kalkulációt írni, ha elvittem neki az alkatrészt. Nem hajlandó felvenni a kapcsolatot senkivel, és állítása szerint oldjam meg a pénzhiányt, és az én dolgom, hogy ezt nem fogja kifizetni senki nekem...
Azért majd megnézem az arcát, amikor feljelentem biztosítási csalásért, hogy törött lökhárítókat akart eladni nekem 140.000- ért és a kárt kihozta 550.000 ft- ra, ami valójában, ha korrektül nézzük a dolgokat nincs 100 sem: két lökös kb 60, bontott hátsó fenéklemez 40.

Már nem nyitok új postot...
Beszéltem a biztosítóval, kiderült, hogy az öreg semmit nem intézett: a javítási megbízást nem hozták el a budaörsi márkaszervizből, így lemondási nyilatkozatot kell írni, megindokolva, hogy miért mondunk le a szolgáltatásukról. Amit én már írtam a második kárfelvételnél, de az okosok nem vették észre, hogy én írtam alá, na mindegy... A finanszírozó cégnek egy megbízásit kell írni, hogy az öreg csinálja a kocsit, a károkozó biztosítójának egy meghatalmazást... bla- bla- bla...

Nem fog lehúzni az öreg, mert a biztosítós azt mondta, hogy saját névre kell a számla, amit majd kifizetnek, mert a drága szerelő bácsi nem hajlandó együttműködni (be is lett köpve :) ).

És tényleg, azért lett ő megbízva, hogy gyorsan kész legyen és ne nekem kelljen rohangálni a papírokkal. Na, most két hete, hogy ott van az autó, és mindent én intézek sokadszorra és helyette, mert ő csak írta a nullákat a hülye javítási kalkulációjára.

 
>> Esemény2009-04-03

Bekeményítettem. Leadtam az új dobot az öregnek, a kötelező instrukciókkal. Rákérdeztem a lökhárítókra, mondta, hogy ma délután jönnek. Mondom neki, hogy szeretném megnézni, mielőtt bármit is csinálnak vele. Azt mondja, hogy mielőtt lefújják szól... gondoltam, akkor itt már nem oké valami. Aztán kibökte, hogy a hátsó repedt. Na, mondom akkor áljj! Én hozok lökösöket, és pont. Beleegyezett.
Még el kell mennem a finanszírozóhoz, mert csak a tulajdonosnak adnak ki megbízási papírt, majd ott megmondják, hogy mivan.

A jelenlegi állás:

 
>> Esemény2009-04-03

Elvileg a jövőhéten kész lesz a kocsi. A kis karcok javíttatása nem úgy alakul, ahogy szerettem volna, mert azt már külön felszámolja az öreg (pedig azt mondta, hogy belefér. Bár azt nem beszéltük meg, hogy mibe), így mégjobban le tudna húzni. Hagyom a fenébe. Azért érdekes, hogy eddig még azon kívül, hogy 27.000- ért vizsgáztatja le a kocsit, semmi árat nem láttam, hogy mennyi a kár, mennyi a lökhárító, mert hogy azt is önként megrendelte, holott mondtam neki, hogy ne rendelje, tudok hozni, és szóljon, mielőtt bármit is csinálna. Szerintem tök hülyének néz. Szerintem én is őt.

Beállította a futóműt elöl- hátul, állítólag szépen el volt mászva, de ezt mondtam is neki, hogy a fara a kanyarokban olyan, mint egy hónapja, amikor ki kellett cseréltetni a hosszkitámasztókat. Ki lett kalapálva a csomagtartó... nem írom, hogy szép munka, mert nem szép munka, és a biztosító nem fizetett volna ki egy új hátsó fenéklemezt.
Az biztos, ha megjönnek a lökhárítók, azonnal felhivatom magam, és ha csak egy karc is lesz rajta, akkor nem engedem, hogy feltegye. Adja ide a maradék pénzem és majd én veszek lököst.

A műszaki vizsgához kellett egy új hátsó dob, ezt tegnap el is hoztam ÉN! Mert azt is az öreg akart hozatni jóval drágábban. Gyári Bosal, jó cucc, köszi Hard! :)

 
>> Esemény2009-03-26

Kiderült, hogy van ismerős ismerőse, aki foglalkozik olasz autókkal és állítólag jól is dolgozik. Mégjobb, hogy régen biztosítózott (vagy még most is), és épp annál a biztosítónál, ami nekem kell. Ma reggel találkoztam vele, felvették újra az autót (mivel tegnap lemondtam a szakszervizes dolgot), és kb. 30 perccel ezelőtt le is adtam az autót, hogy csinálják. Megbontják, aztán jön mégegy felmérés, hogy mi a rendes kár, aztán meglátjuk. És ha már... akkor megcsináltatom az összes kis karcot, meghúzást, "nemtudokparkolnilehúzomazAlfát- típusú vezetők okozta karcokat" Olaszból hozat alkatrészeket. Kiíváncsi vagyok.
folyt. köv.

 
>> Esemény2009-03-25

Március 20- án, reggel hétkor kikanyarodva a főútra beengedett maga elég egy céges renault mégane. Megálltam egy vectra mögött, de a (céges) renault nem. Kb. 40- 50- nel belémjött és beletolt a vectrába.
Az egész autó kész. A lökhárítók, a hátsó futómű (megint kitolja a fenekét kanyarban), az ajtók, ablakok szorulnak, a motorháztető elcsúszott, a lámpák illesztései is. Gyakorlatilag rövidebb lett az autó jobb oldala.
Tegnap voltam kárfelmérésen... érdekes egy ország ez. A lökhárítók kb. 60%- át fogja fizetni a bizttosító, mert már volt sérülve. Nem az az első, hogy ha veszel egy autót, hogy motorikusan, és az egyéb esztétikai hibákon kívül rakod rendbe? Egyébként meg ha megcsináltatom a lökhárítókat, akkor is volt már sérülve és két nap múlva úgyis meghúzza valamelyik paraszt egy parkolóban... és épp most következett volna az esztétikai javítás.
A futóművet nem fizeti a biztosító, mert az avulási idő 6 év, és az Alfa 10 éves, és amúgysem látszik semmi jele annak, hogy kár érte. A kárfelvevő nem hitte el, hogy szar lett az egész, aztán meggyőztem, de a biztosító akkor sem fizet (100.000 minusz). Felemelték az autót, és mutatta, hogy látszik, hogy odáig nem ért el az erőhatás... de hát ha egy test be van szorulva két test közé, erőhatás éri, akkor ott mozdul minden, még ha konkrétan a futómű nem is kapott... vagy tényleg én vagyok a hülye.
A csomagtartó padlólemezére sem fog teljes árat fizetni, a már említett avulási időre hivatkozva... így az vagy ki lesz lakatolva, ha nem látszik olyan súlyosnak, vagy ki lesz cserélve egy bontott 56- osból.
Tegnap hazafelé álló helyzetben felment a víz 90°- ra, szóval lehet, hogy a hűtő is kapott valamit, de aztán lement 10 másodperc alatt. Ilyet még nem csinált 30°- ban sem.
Egy héten belül szólnak vissza, és állítólag egy hét lesz a javítás is.
Az biztos, hogy nem akarom eladni, szóval meg lesz csináltatva, de az is biztos, hogy sosem lesz olyan, mint volt (gyári). Mint ha meg lenne szetségtelenítve.
Több dolog is megerősödött bennem: ez egy szar ország, és tele van idiótával, akik amellett, hogy hülyék, még vezetni sem tudnak.
"Magyarország én így szeretlek!"

 
>> Szerviz2009-02-03

Fél napos kezelés után visszakaptam az autót. A két hátsó hosszkitámasztó és a két szilentblokk lett cserélve.
Pénteken (01. 30.) szerettem volna kinyitni a motorháztetőt, de hiába rángattam a nyitót, meg se moccant. Jelentettem a szervizeseknek is, majd ma ők is jelentettek, hogy "nem tudtuk kinyitni a motorháztetőt maradandó károsodás nélkül...[három hét hatásszünet, közben kilenc infarktus] így nem nyúltunk hozzá." Mondom, hogy oké, de beszélnék a szerelővel. Beszéltem, összehaverkodtunk, földim lévén. Szólt egy kollégának, 2 perc múlva nyitva volt a motorháztető. Be volt rohadva a zár.
Kb. egy- másfél hete vettem észre, hogy a pedáloknál kopog, lötyög valami. Idegesítő. Pár napja a hosszkitámasztóra fogtam, hogy biztos felveszi az úthibákat és rezgés formájában továbbítja a pedálokra, a kormányra, a váltókarra, az egész padlóra. Ma kiderült, hogy nem amiatt volt. De a szerelővel jól összehaverkodtunk.
Ja, egyébként még mindig kopog hátul, mert hogy kopogott, de legalább már nem dobálja a seggét.

 
>> Egyéb2009-01-25

Nem tudom, hogy csinálta, de amióta megvan az Alfa, azóta nem fogyott ki az ablakmosó. Na jó, pénteken kifogyott, több, mint egy év után. És használtam rendesen. 138.000 km- től 160.000 km- ig.

 
>> Szerviz2009-01-22

Ma megnézettem a hátsó futóművet a szervizben. A két hosszkitámasztó szilentjei adták meg magukat, gyakorltailag szét vannak szakadva. Alkatrészrendelés, időpont, stb, stb.