Itt a megújult Tonale

2025-10-14  Alfa Amore
Itt a megújult Alfa Romeo Tonale. Teljesen más a hűtőrács, vadonatúj a pajzs, középre került a rendszám és mostantól monokróm a logó is. Nézzük, mi változott!
Hírek >> 2025  

Majdnem négy évvel bemutatása után megérkezett az első komolyabb faceliftje a Tonalénak. Itt volt az idő belenyúlni kicsit, de az Alfánál is érezték, hogy a bevált formán sokat nem kell változatni, csak néhány dolgot kell átalakítani, pont annyira, hogy esetleg azok is elcsábuljanak, akik már a kezdetek óta Tonale tulajdonosok.

A legnagyobb változás az autó elején van, az EU új gyalogosvédelmi előírásainak megfelelően középre került a rendszám, emiatt viszont át kellett tervezni az első lökhárítót. A lökhárító kialakítása, és rácsozata hasonlít a Juniorra, viszont a pajzsnál nem merték azt meglépni, hogy a Tonale is megkapja a legkisebb modell megosztó formájú scudettóját. Így viszont inkább a 33 Stradale befelé homorú pajzsát idézték meg. Ez meglepően jól sikerült!

A Tonale is megkapta a monokróm Alfa Romeo logókat, így az már nemcsak a kormányon ilyen, hanem az autó orrán és fenekén is. 

Külső újdonság még a vadonatúj, háromlevelű lóherét mintázó felni, amivel az első fotósorozaton lévő autót szerelték. Elvileg lesznek még további új 19-es és 20-as felnik, ezeket még sajnos nem mutatták meg. Az autó ezentúl rendelhető fekete színű tetővel is.

Ugyancsak újdonság a három új metálszín: a Rosso Brera (ezt már ismerjük a Juniorról és ez látható a képeken), a Verde Monza (Monzazöld) és a Giallo Ocra (okkersárga). Az utóbbira nagyon kíváncsiak lennénk, hogy hogy áll a Tonalénak, de úgy tűnik, hogy erre még várnunk kell.

A belső térben kevesebb a változás, de azért van egy új piros bőrülésünk (ezt sem mutatták még meg), illetve egy fekete-fehér Alcantara kárpitozás. Ezt láthatjuk a fotókon is. A tekerhető sebességváltót már ismerjük a 2025-ös modellévtől, viszont változtattak a műszerfal színátmenetes hangulatvilágításán.

A műszaki tartalom nem sokat változott, viszont érdekesség, hogy szélesebb lett az autó nyomtávja, ami a gyári sajtóanyag szerint segít csökkenteni a karosszéria dőlését és az alulkormányozottságot. A motorokat is frissítették kicsit, hogy megfeleljenek az épp aktuális EU-szabványoknak. 175 lóerős lett az 1,5 literes hibrid, és 270 lóerős a plug-in hibid változat. (Utóbbi eddig 280 lóerős volt...) Megmaradt a 130 lóerős 1,6 literes dízelmotor is.

A felszereltségi szintek is változtak, a belépő szint a Tonale, ezt követi a Sprint, a Ti, majd a Veloce. 

Egyből bejelentettek egy bevezető szériát is. Ez a Tonale Milano Cortina 2026 nevet viseli, amellyel az Alfa Romeo a 2026-os téli olimpiai játékokkal való partnerségét ünnepli. 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Tonale