Csabo22 - főkép
>> AutóápolásAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-04-11

Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-03-12

Tré volt a futómű. Annyira, hogy a kocsi és az út majdhogynem más-más dimenzióban voltak egymáshoz képest. Nekem legalábbis úgy tűnt. Márpedig egy kocsi vezetési élményét igen nagyban meghatározza a futómű állapota/feszessége. Úgy döntöttem hozzálátok az első futómű felújitásának. Kivettem mindkét alsó és felső lengőkart, majd kivittem érdre, ahol a gömbfejek felújitáson estek át. Felsők 7500/db, alsók 8500/db. Az alsókban az összes szilentet kicseréltem, amit illetően elkalkuláltam magam. Hidraulikus prés hiján elég kemény meló volt. A felsőkben is kicseréltem az összes szilentet. Mivel a teljes futómű szét volt hányva, lelellenőriztem a stabpálcákat és kormány összekötőket is, és azokat még 1 összerakásra alkalmasnak találtam, majd tuning alkalmával cserélem őket. Sajnos a stabrúd szilentjei is odavannak, de attól a melótól már előre reszketek...
A szilenteket majdnem féláron vettem, de igy is 52000-ben volt a mutatvány (munkadij 0). szóval aki jön itt nekem a 7-8000ft alsó és 20-22000 ft-os alsó lengőkarokkal, az bassza is meg őket :D
Hátul rossz volt a lengéscsillapitás. A jobb oldalival kezdtem, de ott teljesen feleslegesen vettem ki a gólyalábat mert a gátló teljesen jó volt. Igazság szerint azért kezdtem azzal, mert azon az oldalon nem sütött a nap :D
A bal eresztette az olajat, tehát azt a bontós kocsi 1ik gátlójára kicseréltem ideiglenesen.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-02-25

A kocsin eredetileg levő utas oldali ajtón több horpadás is volt, illetve az alja rendesen meg is volt húzva, úgyhogy a bontós gépről 1:1 átraktam az ajtót. Az patent. Viszont a kilincsben levő zárcilinder ugyebár nem a megfelelő volt, igy azt át kellett raknom (hogy tudjam a kocsi saját kulcsával nyitni). A kilincs leszerelése sem 1szerű mutatvány, de a visszarakása egy igazi rémálom. Aki már unja magát szöges korbáccsal csapkodni annak ajánlom szedjen ki és rakjon be 1-1 kilincset mikor unatkozik :)
A zárhengert fedő műanyag kupak leszedése is felér 1 jó torna mutatvánnyal, de ami a kis összekötő rudakat illeti, a kupakba kapcsolódó sárga végű rúd visszarakása varázspálca nélkül roppant nehéz. Ez nem is sikerült, türelmem határán voltam, úgyh csak a piros végűt pattintottam be, ami a kilincs meghúzásakor nyitja az ajtót.
1 kis tuning elem is járt a művelettel:
- frissen fényezett fényes fekete boritás került az ajtó élére, a B oszlop felé.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2014-12-22

Mivel nem voltam megelégedve a gyári Bose hifi hangzásával úgy láttam jónak, hogy berakom a hiányzó magas sugárzókat a helyükre. Amiket a Bose hangcuccból kispóroltak. A hátsó oldalkárpitokba simán betekerhető volt a hangszóró, némi nehézséget csak az ajtókárpitokba pattintott kilincs körüli műanyag okozott, hiszen ott a hangszóró hely "le van falazva", igy a kis műanyag korongot ki kellett vágni. Ezek után a helyükre lehetett tekerni a 8. és 9. hangszórót (3. és 4. magas sugárzót).
Mivel ezeket a bontós kocsiból applikáltam ki, nem kerültek semmibe, de jelentős hangzásbeli javulást remélek tőlük.

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-12-10

Szombaton jöttem haza káposztásmegyerről, és az utasomat mikor kiraktam hűtőviz szagot éreztem a kocsiba beillanni. Pár méter múlva láttam, h kúszik fel a műszerfalon a hőmérséklet 90 fölé. Gyorsan megálltam, egyből tudtam, h elment a hűtővizem. Először azt hittem, h egy cső durrant el, de sajna nem úsztam meg ennyiből. Kettéesett a termosztátom. Sajnáltam, mert hibátlanul működött, de már 7 v 8 éves volt, tehát nem kell meglepődni, h igy járt. Örülhetek, h eddig kitartott nehéz útjaim során :)
Hazavontattuk a kocsit, majd elugrottam kedden a lángba megvettem a cuccot és kicseréltem. Nem paraflu lett bele téve, mert sajnáltam 2500 ft-ot literjéért. Eddig az volt benne, majd ami most benne van hamarabb lecserélem. Ennyi...
Költség csak az alkatrész volt (Vernet, bár nem tűnik olyan minőséginek mint az előző), a cserét megcsináltam saját kezűleg. Mivel bontott termosztátom is volt, először reménykedtem, h az is jó lehet, de a 120 és a 105 lovas motorok között többek közt ez is a differencia.

 
>> AutóápolásAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2014-06-11

Mivel az autót egy olasz bácsi használta, aki kutyabarát asztalos lehetett, igy az autóból bőven volt mit kitakaritani. Halmokban állt benne a különböző faforgács, és elég áporodott kutyaszag is volt benne (vagy a bácsié volt, az olaszoknak úgyis elég nagy a bundájuk). Számtalan apróság várt javitásra emellett (hamutartó, napellenző, hiányzó patentek, csavarok, stb).
Az összes bútort kipakoltam belülről, leápoltam a bőrgarnitúrát (langyos kézmosós viz, szárazra törlés, majd babaolajos masszirozás). Ezt még1szer merem vállalni, de csak nagyon dekorativ hölgyeken.
A váltókar retesz mechanikája egy törött rugó miatt szar volt. Mivel nem tudtam gyárit szerezni (csak ötösével kapható) egy öninditó rugó került be, szilikon zsirral bekentem a rudat, meg a kulisszát és összeraktam. Hibátlan lett.
A csomagtér még darabokban, mivel a cd tárat és a hozzá tartozó kárpit darabot eladtam. De addig nem is rakom össze, mig nem sikerül egy 12Vos aljzatot beépiteni a hűtőláda számára. Egyelőre keresem a megfelelően vastag vezetéket amit meg lehetne csapolni.

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-03-30

Ugyebár az előző olajcserénél kiderült, hogy a teknő menete elhasználódott, igy eresztette a drága motorolajat. Csütörtökön ki is mentem Tamáshoz, rááltam az aknára és indult a művelet. Olaj leenged, aztán öninditó kivesz. Mert igen gyakran "szalajtott a bendix" :)
Igazából nem volt nagy művelet maga az öninditó levétele, bár elég szépen fogták a csavarok (nem ártana kicsit gyúrni). De hogy hozzá lehessen férni le kellett venni a szivócsövet és a pillangószelep házat. Akna mindenképp kell a művelethez. Időnként még igy is szidtam a mérnököket, h milyen kellemesen tágas helyet hagytak a szereléshez. Csak a szabadonfutó lett kicserélve, mert a többi kopó alkatrész jó volt.
Öninditó vissza, csak a tápellátás kábeleinek a műanyag kupakjával kellett kicsit a harcot megvivnom.
A leengedő csavar helyett lett esztergáltatva egy közdarab (behajtva és beragasztva), aminek az aljába egy másik leengedő került. Igy nem kellett új menetet vágni a teknőbe, nem csökkent a gyári menet körüli vastagság. Egyedül a menet bemarását kellett a közdarabon is jól pozicionálni, de az majd a következő olajcserekor kiderül sikerült-e :)

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-03-04

Ismét olajat cseréltünk, szűrővel együtt. Megint egy 5l-es kanna Selénia AR 20k ment bele (persze maradt fél lityó utántölteni). Sajna a teknő menete eddig tartott, a csavart nem lehetett már rendesen visszatekerni bele, úgyhogy a héten új menetet vágunk bele, mert elég szépen engedi ki a csavar az olajat. Km óra állás: 146300.

>> SzervizAlfa 147 1.6 TS Distinctive // 2013-09-02

Elmentem feltöltetni a klimát. mivel nem hűtött. Kellett bele sok gáz, meg olaj is. De nyomáspróba alkalmával azt mutatta a műszer, h vhol ereszt a rendszer. Igy egy UV reaktiv festék is került a gázba. Mondanom sem kell, h másnap már semmi hideg nem jött a szellőzőkből, pedig 15 Ft volt a móka, és 37 fok volt balaton felé. Örültem. Nem kicsit, hanem nagyon...
Na ekkor megállapitotta a klimás, h a nyomásszabályzó szelep szar a kompresszorban. Haro úgy emlékeztem bontott 147-et akkoriban, igy megkerestem. 5!!! Ft-ért mért nekem egy szuper darabot. Minden jó volt rajta, még a szijtárcsa csapágya is, igy csak be kellett rakni. kb 6-8 csavar. Mondom ha már mókolunk, legyen a hosszbordás szij is cserélve. Abszolut szükségtelen volt, igy a régit elraktam tarcsiba. A rendszer ismét feltöltve a régi gázzal, kompresszor olajjal, úgyh a fagyi már nem olvad el a kezemben ha a hópihét bekapcsolom :)

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 TS Distinctive // 2013-08-28

Aug végén ismét vezérlést cseréltettem. Szij, görgők és vizpumpa. Ismét, azaz harmadjára is Német Mihály csinálta Dunakeszin. Már egy ideje GTV-t szeretnék, de annyira jó a kis 147-em (és annyira szeretem), hogy nem birok megválni tőle.
Az alkatrészeket 30egynéhány % kedvezménnyel a bárdiban vettem, a munkadij egy 20as volt. Viszont mostmár a szervizkönybe is beirattam a beavatkozást, az eddigiekkel ellentétben. Persze közel sem ment 60k-t a kocsi, viszont a 3 év eltelt, kellett a csere. A kiszerelt alkatrészek mondjuk abszolut nem ezt mutatták, de jobb a óvatosság.