Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2013-05-27 15:56:58 // 44923
...meg kézifékkötél. Ha nem volt cserélve mostanában, akkor mindenképp rendeld azt is!
theBanyai2013-05-27 14:19:23 // 44922
Mikor megvettem az enyemet ugyan ez volt. Nalam a csuszka rohadt be!
DieselManiaco(NagyVad)2013-05-27 13:17:57 // 44921
ha korrekt akarsz lenni akkor betét,gumifékcső,és munkahenger felújító készlet,ebben benne van a gumigyűrű és az összes porvédő.
padand2013-05-27 12:57:37 // 44920
Ok, köszi, csak hogy mit rendeljek mielőtt szétkapjuk. De akkor lesz gumicső meg betét, aztán a többi kiderül
DieselManiaco(NagyVad)2013-05-27 12:48:27 // 44919
lehet berohadt kézifékkötél,berohadt csúszka,vagy kopott,öreg gumigyűrű,vagy nem engedi vissza a gumifékcső a folyadékot,amíg nem bontod meg csak találgatni lehet.
padand2013-05-27 12:37:15 // 44918
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. 156 1,9 Jtd 2000 year.
A hátsó fékemnél az egyik oldalon teljesen elkopott a betét, a másik oldalon még van 5-6 mm. Az lehet hogy az egyik oldalon valamiért nem megy vissza teljesen a fékmunkahenger és azért kopott el jobban? Pl. a flexi cső miatt lehet? vagy a munkahenger rossz? az tönkre szokott menni, vagy valószínű elég egy takarítás neki?
Vagy akitől vettem a kocsit, az felemásan csinálta csak meg a féket....a másik oldalon új a féknyereg és a betéten is jól olvasható a márkajelzés stb. ami pedig elkopott azon már semmi se látszik.
Kb. 4-5.000 Km-erel ezelőtt néztem, nem melegedett jobban ez az oldali kerék, szóval talán nem amiatt kopott el, mert súrolta.
Vélemény?
Köszi
Egy kis segítségre lenne szükségem. 156 1,9 Jtd 2000 year.
A hátsó fékemnél az egyik oldalon teljesen elkopott a betét, a másik oldalon még van 5-6 mm. Az lehet hogy az egyik oldalon valamiért nem megy vissza teljesen a fékmunkahenger és azért kopott el jobban? Pl. a flexi cső miatt lehet? vagy a munkahenger rossz? az tönkre szokott menni, vagy valószínű elég egy takarítás neki?
Vagy akitől vettem a kocsit, az felemásan csinálta csak meg a féket....a másik oldalon új a féknyereg és a betéten is jól olvasható a márkajelzés stb. ami pedig elkopott azon már semmi se látszik.
Kb. 4-5.000 Km-erel ezelőtt néztem, nem melegedett jobban ez az oldali kerék, szóval talán nem amiatt kopott el, mert súrolta.
Vélemény?
Köszi
Tuningman2013-05-27 01:51:07 // 44917
Hiába mutat 110 fokot a műszered és a FES is. Egy helyről kapja a jelet. Szerintem próbálkozz egy másik hőfokjeladóval. Ha tényleg 110 fokos volna, nem bírnád megfogni a csöveket és bazi nagy túlnyomás is lenne.
Dévid2013-05-26 21:46:12 // 44916
Tipikus... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-26 21:42:52 // 44915
addig els sem olvastam..jah venti...
theBanyai2013-05-26 21:40:06 // 44914
Ki lett tekerve a huto bal felso sarkaba a csavar majd mikor mikor mar folyt a viz vissza lett tekerve. Ezt tobbszor is elvegeztem. FES- nel csak valami ventillator teszt van 1-es 2-es fokozaton. Ott okes, de bekapcsolni meg nem kapcsolt be...
Ferke2013-05-26 21:35:05 // 44912
Rendesen le lett légtelenítve? Veni kapcsoló hőgombát teszteltétek? Ki kéne próbálni egy másikkal, mert a ventinek kapcsolnia kéne. Az, hogy a klíma bekapcsolja, még nem jelenti azt, hogy a megfelelő hőmérsékleten bekapcsol....
Ferke2013-05-26 21:33:38 // 44911
Attól még a ventinek kapcsolnia kéne....
theBanyai2013-05-26 21:13:26 // 44910
Ha lenne, már megmértem volna , kedden elviszi egy szerelő , megnézi ,hogy mi a gebasz.Megmondom ,hogy kezdjen ezzel.
Csak azért neki is segít ha esetleg járt valaki így. Meg talán nekem sem kerül majd olyan sokba :)
A hűtő is lehet gond ahogy erhard mondta ,mert abból nem újat tettünk, unokabratyómnak volt polcon egy fasza állapotú.
Az ,hogy most rá kellett töltenem nagyon megijeszt :/
Csak azért neki is segít ha esetleg járt valaki így. Meg talán nekem sem kerül majd olyan sokba :)
A hűtő is lehet gond ahogy erhard mondta ,mert abból nem újat tettünk, unokabratyómnak volt polcon egy fasza állapotú.
Az ,hogy most rá kellett töltenem nagyon megijeszt :/
[k i z z o]2013-05-26 20:52:43 // 44909
Mérd meg pl. lézeres hőmérővel, hogy mennyi a tényleges hőmérséklet a gomba körül és a rendszerben. Ha a vized kering rendesen, akkor a 110 fokot mérned kellene 5 -10 fok különbséggel a kiegyenlítőnél a gomba környékén pedig az óra által mutatotthoz nagyon közelit.
De a kiegyenlítőbe is bedughatsz valami hőmérőt, hogy nagyságrendileg lásd mi a helyzet.
Lehet, hogy a hőmérséklet jeladód karakterisztikája mászott el egy kicsit.
De a kiegyenlítőbe is bedughatsz valami hőmérőt, hogy nagyságrendileg lásd mi a helyzet.
Lehet, hogy a hőmérséklet jeladód karakterisztikája mászott el egy kicsit.
theBanyai2013-05-26 20:46:13 // 44908
Most néztem ~150km-t mentem tegnap ,de most rátudtam tölteni kb 2-3 deci vizet.....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-26 20:41:23 // 44907
vízhűtő nem hűt rendesen pl..
theBanyai2013-05-26 20:36:41 // 44906
Olyan problémám van, hogy óra szerint túlmelegedik az autóm!
Van ,hogy felkúszik 110 fokra is.
FES-el ránéztem az érték megegyezik az órával mutatottal.
Viszont, mikor 110fokot mutat az órám, akkor is simán le lehet tekerni a kiegyenlítő kupakját, épp ,hogy megpisszen picit. Csövek nem keményednek fel, víz nem fogy. Hűtő cserélve lett. Termosztátba, vízpumpába nincs 3000km. Kiengyelítő tartály kupakja cserélve lett... Hűtőventilátorok nem indulnak be, pedig működnek. FES-el teszteltem, és a klímát ha benyomom ,akkor is pörögnek ,mint az állat.
Furcsának találom,hogy ilyen melegnél semmi nyomás nincs a rendszerben...
Találkozott már valaki ilyennel??
Van ,hogy felkúszik 110 fokra is.
FES-el ránéztem az érték megegyezik az órával mutatottal.
Viszont, mikor 110fokot mutat az órám, akkor is simán le lehet tekerni a kiegyenlítő kupakját, épp ,hogy megpisszen picit. Csövek nem keményednek fel, víz nem fogy. Hűtő cserélve lett. Termosztátba, vízpumpába nincs 3000km. Kiengyelítő tartály kupakja cserélve lett... Hűtőventilátorok nem indulnak be, pedig működnek. FES-el teszteltem, és a klímát ha benyomom ,akkor is pörögnek ,mint az állat.
Furcsának találom,hogy ilyen melegnél semmi nyomás nincs a rendszerben...
Találkozott már valaki ilyennel??
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-26 15:33:09 // 44905
Lehet valahol falsot szív és le levegősödik. Vannak itt a fórumon ügyes szerelők majd ők biztos meg mondják a tutit.
147jtd2013-05-26 13:58:14 // 44904
egyenlőre igen, de kutakodtam egy kicsit és ezt találtam a munkahengernél.
http://kepfeltoltes.hu/view/130526/DSC03024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130526/DSC03024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-26 12:56:55 // 44903
Fékolaj szinted rendben van?
147jtd2013-05-26 12:51:25 // 44902
147 jtd ben ha a kuplung felső harmadát be leht nyomni úgy hogy nem történik semmi, vaj könnyen bemegy, és ezárltal kicsit nehezebben is emel ki sebességváltásnál akkor az főhenger hiba?
cseréje hogy történik?
előre is köszönöm
cseréje hogy történik?
előre is köszönöm
Fairlane2013-05-25 22:10:20 // 44901
Hát az tény, hogy elég kelletlen karakterű...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-25 21:36:56 // 44900
A box :)
Alfa GT-Csaba2013-05-25 15:48:04 // 44899
Nincs ebben semmi különös :-)!! a 150 lovas mjet motor 1800-as fordulatig elég halvány nyomatékkal rendelkezik ,Egyszer kikötöttem a boxot belőle ,kb 5 km után félre álltam és vissza raktam mert rosszul voltam a teljesitménytől :-)!!
Fairlane2013-05-24 23:41:53 // 44898
Dízelmánia topik, Alfa GT-Csaba, 2013-05-23 20:14:23 // 23591
Azt elárulom neked hogy a 16 szelepes 150 lovas motort box nélkül ,szarnak hivják!!!
Most akkor hogy van ez? :DDD
Azt elárulom neked hogy a 16 szelepes 150 lovas motort box nélkül ,szarnak hivják!!!
Most akkor hogy van ez? :DDD
Ferke2013-05-24 23:22:50 // 44897
Ez a 105 lovas most van olyan állapotban, mint egy átlag 16v 1 hónapos korában!:)
Semennyi, értsd: s-e-m-e-n-n-y-i füst sem jön belőle, se hidegen, se melegen, akárhogy pörgetem.
A hengerfej olyan, mintha most mosták volna el. Veztengelyek bütykei hegyesek, a csúcsok gyári értéken vannak, a turbo semennyit sem ködöl, és ami neked fontos info lehet: a szívósorban alig van valami retek, pedig nem volt tisztítva.:)
Mindez a jobb oldali motor.

A bal oldaliban nagyon optimista számítások szerint is cca 650ezer km van, és az olajszivárgást, turbo szivárgást leszámítva szintén nincs komoly baja...
Hozzá kell tenni, hogy ez már a 116le-s ecu-val ment (tehát nagyobb turboval, több terheléssel működött)
Sose vennék, és sose tennék a sajátomba 16v-s dízelt:)))
Semennyi, értsd: s-e-m-e-n-n-y-i füst sem jön belőle, se hidegen, se melegen, akárhogy pörgetem.
A hengerfej olyan, mintha most mosták volna el. Veztengelyek bütykei hegyesek, a csúcsok gyári értéken vannak, a turbo semennyit sem ködöl, és ami neked fontos info lehet: a szívósorban alig van valami retek, pedig nem volt tisztítva.:)
Mindez a jobb oldali motor.

A bal oldaliban nagyon optimista számítások szerint is cca 650ezer km van, és az olajszivárgást, turbo szivárgást leszámítva szintén nincs komoly baja...
Hozzá kell tenni, hogy ez már a 116le-s ecu-val ment (tehát nagyobb turboval, több terheléssel működött)
Sose vennék, és sose tennék a sajátomba 16v-s dízelt:)))
Tuningman2013-05-24 23:10:49 // 44896
Jaj de szép:D
Hát nagy az isten állatkertje és mennyien elférnek benne.:DDD
Hát nagy az isten állatkertje és mennyien elférnek benne.:DDD
Alfa GT-Csaba2013-05-24 22:35:47 // 44895
inkább egy 16 szelepes 150 lovas motort rakj bele mint egy ilyen kv daráló motort :-)
Ferke2013-05-24 22:23:40 // 44894
A gép már a sírban van, de a motorja iszonyat makulátlan (leszámítva ezt a belebarmolást), 105le-s verzióból nem is láttam még ennyire olajcsepp-és füstmentes motort.
Ferke2013-05-24 22:22:43 // 44893
veztengely szimmeringre rakott egy kis cuccot:) Nem sziló, rendes tömítő...na de nem gondolhatta komolyan, hogy ez így megfogja?!:))
Egyébként makulátlan a motor, ez az egyetlen huncutság volt csak, amit találtam:)
Kapja az új vezérlést (meg persze szimmeringet) és megy be a kékbe:)
Egyébként makulátlan a motor, ez az egyetlen huncutság volt csak, amit találtam:)
Kapja az új vezérlést (meg persze szimmeringet) és megy be a kékbe:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-24 21:51:25 // 44892
Milyen géppel követték el ezt a merényletet? :)
krisz.v2013-05-24 21:48:44 // 44891
Ez mi? Kinyomták szilóval?:D Beszarás!:D
mreni2013-05-24 21:23:12 // 44890
itt valószínűleg egy veztengely szimmering kókányolását láthatjuk :D :D
127_sud2013-05-24 20:58:39 // 44889
Masszát mindenhová nem számít semmi más. Ügyes kezű szerelő lehetett...
GTPeti2013-05-24 20:55:11 // 44888
Piciti kifejtenéd? Tudod, nem csak full-time szerelők vannak itt. :)
Ferke2013-05-24 19:40:08 // 44887
WarbiRunner (Gyuri)2013-05-24 13:53:59 // 44886
1.A turboról jövő levegő nyomócsövet nézd meg, nincs e kirepedve valahol.
2.A turbo geometria állító csövecskét szintén ellenőrizd
Ha a fentiek okésak, a MAP szenzort kellene megpróbálni kipucolni.
Ezen kívül a turbo geometria is lekormolódhatott, ha magas fordulati állásban beragadt, nem tölt alul rendesen, ezért kevés a turbonyomás, reklamál az ECU.
2.A turbo geometria állító csövecskét szintén ellenőrizd
Ha a fentiek okésak, a MAP szenzort kellene megpróbálni kipucolni.
Ezen kívül a turbo geometria is lekormolódhatott, ha magas fordulati állásban beragadt, nem tölt alul rendesen, ezért kevés a turbonyomás, reklamál az ECU.
JCsabi2013-05-24 12:42:13 // 44885
Hali!
Tud nekem valaki ötletet adni, hogy ezek a hibák mik lehetnek?
Az EGR-t még értem, mert az le van dugózva, de a másik kettő nemrég keletkezhetett.
Ezeken kívül olyat csinál a kocsi, hogy kormol és nem húz annyira. A fogyasztás nem nőtt meg.
Valamit ki kéne takarítani, vagy mi a bánatot csináljak vele? :-)

Tud nekem valaki ötletet adni, hogy ezek a hibák mik lehetnek?
Az EGR-t még értem, mert az le van dugózva, de a másik kettő nemrég keletkezhetett.
Ezeken kívül olyat csinál a kocsi, hogy kormol és nem húz annyira. A fogyasztás nem nőtt meg.
Valamit ki kéne takarítani, vagy mi a bánatot csináljak vele? :-)

Csöri2013-05-24 06:05:16 // 44883
Szerintem meg fogja oldani.:-)
Dévid2013-05-23 23:33:06 // 44882
Kösz az infót! Úgyis akad más zsebbenyúlós gond is a kocsimmal, majd maximum egyben megcsináltatom ezt is a szerelőmmel, ha vállalja. :)
Csöri2013-05-23 22:58:10 // 44881
Lehet jozzá kapni felújjító készletet amiben benne van ez a porvédő is.
Cserélni kicsit problémás, mert a dugattyú alá kell betenni a porvédő szélét.
Cserélni kicsit problémás, mert a dugattyú alá kell betenni a porvédő szélét.
Dévid2013-05-23 22:29:44 // 44880
Tudod, van egy munkahenger ami a betéte(ke)t szorítja a tárcsához, jobb oldalon, hátul. No, azon van egy porvédő. Nékem azon található apró folytonossági hiány. :)
gecsa2013-05-23 22:17:11 // 44879
Tudom,nem ment át,de erre akartam célozni...:-)
mreni2013-05-23 19:46:03 // 44878
simán kivehető,normál menetes semmi extra nincs
zee2013-05-23 19:35:07 // 44877
Sajna az egész csatit cserélnem kell,180 fokkal elfordítva is simán becuppantható már...
[k i z z o]2013-05-23 19:27:20 // 44876
A ház a lényeg, az jó bontottból a Ripca.hu -ról pedig rendelsz új sarukat + tömítőgyűrűket és összerakod.
dhnet2013-05-23 19:17:50 // 44875
El kell keserítselek én 1100-1200 simán elmegyek egy tankal :P
Alfa GT-Csaba2013-05-23 18:31:31 // 44874
szerintem jobb menetes,bal menet általában a gáznál volt!!