Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

[k i z z o]2013-06-24 19:09:05 // 45173
A dízel nagyon ritkán eszi, "akármi" is van benne.
Imyx2013-06-24 19:08:48 // 45172
Az a fura, ha fogyasztja a 10w-t, az 5w-t jobban kellene fogyasztania, mert vékonyabb, kopott gyűrűknél jobban el tud szökni :).

Én a 20w50-en (Selenia HPX) gondolkodom egyébként :))). Kiváncsi lennék, mennyivel fogyasztana kevesebbet, mint a 10w60-ból. Nem tudom, télen mennyire lenne gond? :). Számottevően nagyobb lenne a motor kopása, mivelhogy több idő kell ennek az olajnak, amíg átmegy az olaj járatokon, -10 fokban? Gondolom az olajpumpa azért túlélné ;)) csak tudná szivattyúzni. A motort azért féltem egy picit...
Na még ezzel az olajjal nincs tapasztalatom! :))

Vélemény?

Többiek?
Imyx2013-06-24 18:49:37 // 45171
Jó az a gyári olaj ;)) ;D.
mreni2013-06-24 18:42:56 // 45170
egy 70ezret futott TS-nél még nem lehetne probléma,elvileg, aztán mégis vannak ilyenek,de normális olaj használatával minimálisra csökkenthető ilyen esetben az olajfogyasztás.
Egyébként hallható a különbség, én is 0w-t használok az enyémben is,pedig van már benne pár méter.
Liquid2013-06-24 18:14:53 // 45169
ha elkezdi eszegetni akkor lehet próbálkozni 10w60-nal, de 5w vagy 0w? Attól még elhiszem hogy csökkent az olaj fogyasztás, de biztos hogy jó ez az "olajtípus" a motornak?
Amúgy sztem ez csak tüneti kezelés, inkább meg kellene keresni az okot.
mreni2013-06-24 18:02:21 // 45168
"MOL 15w-40, mivel már 140.000 km volt benne, és olyankor már szerinte illendő vastagabb olajat használni a kopások miatt."

tévhit :))
Dévid2013-06-24 16:46:48 // 45167
Mikor anno megvettem az első Alfám, az első olajcserekor nekem is Shell 10w-40 került volna bele, de nem kapott a szerelő, így lett MOL 15w-40, mivel már 140.000 km volt benne, és olyankor már szerinte illendő vastagabb olajat használni a kopások miatt.
mreni2013-06-24 16:27:13 // 45166
pl azért mert van itt (is) jónéhány ember akinek ette az olajat a TS szépen aztán mikor kapott normális minőségű 5w-t(sőt van ami 0W-t) akkor kb harmadára csökkent az olajfogyi ;)
és azóta is mennek....
Coyote2013-06-24 16:15:40 // 45165
szia, köszönöm. már írtam is nekik. személyesen ismered őket. jól dolgoznak?
---2013-06-24 15:26:07 // 45164
Arviscar, Bogdán László +36309830417
Tuningman2013-06-24 15:00:34 // 45163
"Normális olaj kellene bele, mondjuk Selenia 10w40, vagy 10w60 - ha gyakrabban beletaposol a gázba ;)"

De akkor itt hol a normális olaj?:DD
Tuningman2013-06-24 14:41:32 // 45162
Igen, sikerült belenyúlnod:) Ez itt egy örökös vita tárgyát képezi aminek sosem lesz vége.
Te vagy az egyik élő példa, hogy mi történik ha nem megfelelő az olaj minősége.
Jó sokat bírt azért a motorod:)
A Shell olajok nem jó minőségűek, ahogy sok más itt hangoztatott olaj sem az.
A részletekbe nem mennék bele, erre van megfelelő topic ahol tudsz olvasni bővebben az olajokról.
Az 5W nem jó a TS-nek. 10W-40 az ideális neki normál esetben, jó minőségű olajból.
Ha már baj van akkor 10W-60 de azt is jó minőségből válaszd.
szece2013-06-24 10:52:50 // 45161
Sziasztok!

Valaki le tudná nekem írni, hogy az index/vészvillogó automata hol van a 156-ban? A szerelőm azt mondta, hogy egy 3 lábú relét kell csak kicserélni, de fejből ő sem tudja, hol van. Eddig bizonytalan volt, de ma reggel munkába jövet teljesen megszűnt az index.
Köszi.
Coyote2013-06-24 10:03:43 // 45160
sziasztok.

tud valaki egy jo karosszéri lakatost pesten? elég sürgős lenne.

köszönöm
pb_2013-06-23 22:50:31 // 45159
"Tovább megyek: Lehet, hogy a TS-ek korral emelkedő olajfogyasztásának egyik kiváltója, a 10W-s olajok hidegbeli viselkedése."
Felesleges volt tovább menned.)) Amúgy nézd + mit ír a gyár.))
Liquid2013-06-23 22:28:32 // 45158
én 10W40-nel (20kAR) használtam a TS-t sose ette az olajat, pedig azért előfordult hogy meg volt kergetve
Liquid2013-06-23 22:27:04 // 45157
5w40? miért 10w40 vagy 10w60 a gyári ajánlás, sose értettem miért kell eltérni aztán meg lehet keresni a z esetleges hibák okait
Lillus2013-06-23 21:40:24 // 45156
Rendben hazaértünk. Csőcsere azért majd kell!
GTPeti2013-06-23 21:20:02 // 45155
Ha már más olaj, akkor szerintem 10W60. Épp írtam róla pár szót a szokott helyen. :)
A 10W40-nek én spec. nem látom értelmét. Az hidegen és melegen sem kimagasló. Cserébe gyakran ásványi, vagy magas ásványi olaj tartalmú. Hidegben a 10W amúgyis kerülendő, akkor is, ha valamennyit eszik belőle. Tovább megyek: Lehet, hogy a TS-ek korral emelkedő olajfogyasztásának egyik kiváltója, a 10W-s olajok hidegbeli viselkedése.
Imyx2013-06-23 21:12:19 // 45154
Nem csoda, hogy az 5W-s olajat fogyasztja :)). Normális olaj kellene bele, mondjuk Selenia 10w40, vagy 10w60 - ha gyakrabban beletaposol a gázba ;)
Competizione2013-06-23 21:00:57 // 45153
5W40,és nincs szivárgás sehol,viszont a kipufogóm vége elég fekete.
GPti(V6)2013-06-23 21:00:31 // 45152
Akkor az is okés,hogy eléri a 100C-fokot?
Competizione2013-06-23 20:58:28 // 45151
Hú,látom itt valami forró tűzbe nyúltam.Tulajdonképpen mi is a baj a Shell-el?
GTPeti2013-06-23 20:50:26 // 45150
Ha nincs túltöltve és nem amiatt kapcsolgat, akkor SZVSZ teljesen normális, hogy állásban v. városozáskor be-bekapcsol a ventilátor (klímázáskor).
GPti(V6)2013-06-23 20:47:48 // 45149
Okés és hogyan tovább? :)
GTPeti2013-06-23 20:23:38 // 45148
A klímának alacsonyabb tempónál szüksége van arra, hogy menjen a venti. (Különben 5szöra akkora klímahűtő kéne.) Rossz hasonlat: úgy fogd fel, hogy a klíma egy második motor az autódban, ami vagy pihen, vagy teljes fordulatszámon üzemel.
GPti(V6)2013-06-23 19:51:39 // 45147
Sziasztok. Engem is utolért a hűtő probléma csak kicsit másként. Tavaly vettem használtan 156 2.0 TS. A klima nem ment mert el volt törve egy cső. Múlt hét csütörtökön elkészült a vas. A klima gyönyörűen műkszik (hűt) de melegszik a gép. A ventilátor 10-15 másodpercre kapcsol csak be még 92C-fok felett is, valoszínű ezért melegszik aztán tovább akár 100C-fokig. Az ellenállást rövidre zártam a változás csak annyi,hogy kb 20-25 másodpercig megy a ventilátor. Most direktre van kötve igy nem megy 90C-ig sem fel. Ha nem klimázok akkor sem változik a helyzet. A klima javítása elött nem volt gond. A tippeket előre is köszönöm.
Lillus2013-06-23 17:52:28 // 45146
B-)
GTPeti2013-06-23 17:03:28 // 45145
Szerintem átmeneti megoldásnak bicikliknél alkalmazott foltot is lehetne rá tenni. (Autósbolt/Pang készlet) És persze alaposan áttekerni szövetes széles ragasztószalaggal. Így jó eséllyel el lehetne jutni pl. a Siófoki Bárdihoz, ahova akár fél napon belül szállítanának csövet.
Lillus2013-06-23 16:54:56 // 45144
Sziasztok! Nincs valaki véletlenül szántód közelében? Elrepedt a vízcső. :-( Csőre és bilincsre, vagy valamilyen segítségre lenne szükségünk. 0620 9234466 Lillus
GTPeti2013-06-23 15:41:56 // 45143
"két olajcsere között ami 20 000km" Nem kevés... B)
Liquid2013-06-23 14:17:57 // 45142
konkrétan milyen olaj volt benne, illetve nem láttál valahol szivárgást, mert lehet hogy finoman elszivárog valahol
Liquid2013-06-23 14:17:05 // 45141
shell olaj újkorától? miért?
mreni2013-06-23 14:15:16 // 45140
mondjuk nekem a shell-es olaj nem vállt be soha,attól függetlenül,hogy olcsó,én valami "normális" olajjal próbálkoznék meg első körben
Competizione2013-06-23 11:36:38 // 45139
Sziasztok.Tanácsot szeretnék kérni.147-em 1.6 TS 2007-es újonnan vásárolt,csak én használtam,példásan szervizeltem csak Shell olaj csak Shell V power benzin,90 000km van benne extra nem pörgetve.Eddig két olajcsere között ami 20 000km úgy 2-3dcl olajat fogyasztott most egy napról másikra két Budapesti út után,ami nekem 1000km,1lt megevett.Kétségbe vagyok esve.Valaki tud valamit javasolni?Előre is köszi.
atesssz2013-06-22 09:40:28 // 45138
lehet, hogy csak simán el van használódva a szivattyú, és már alapjárati fordulaton nem építi fel a kellő nyomást
mreni2013-06-22 08:42:48 // 45137
hosszbordás szíj körül nézelődj,ott lesz a problem
Menő2013-06-21 23:56:54 // 45136
Sziasztok! Segítségre van szükségem! Az 156-osmon alapjáratomon nincs szervo csak fordulaton és picit nyikorgó hangja lett az elejének, mi lehet a probléma? Találkozott már valaki ilyennel? Szervoszivattyú vagy kormányműre gondolok!? Várom mielőbbi válaszotok! Köszi! Üdv. minden Alfásnak!
GTPeti2013-06-21 21:38:41 // 45135
A Fer-Vill-nél vagy Kellééknél.
Manky9562013-06-21 20:47:44 // 45134
Sziasztok

alfa romeo 156 2.4jtd , 120as generátorba , szénkefét hol lehet kapni ?!

köszi
nyesi2013-06-21 18:10:26 // 45133
Az micsoda?vékony kis kábel kamera?
Liquid2013-06-21 15:43:03 // 45132
MES-sel le lehet csekkolni
nyesi2013-06-21 15:32:17 // 45131
Szevasztok.Légkondi problémám van,nem tudom hogy valaki találkozott e már ilyennel,próba töltésnél a műszerfal mögül eresztett, vagy sziszegett a gáz,tudom hogy ez egy nagy szopacs,kérdésem, hogy teljes műszerfalat bontani kell,vagy van valami más mód,vagy megoldás?Nem láttam hogy hol eresztett, csak halottam.Szerintetek?
147jtd2013-06-21 15:28:04 // 45130
vettem újat, fel is raktam, és akkor kezdődött a tünet.

a lyukas csővel semmi baja nem volt.
Ferke2013-06-21 10:49:57 // 45129
Nyilván arra gondoltam, hogy addig tedd ezt, amíg nem lesz meg az új...ha meg már megvan, akkor ki kell cserélni, és ha elmúlik a tünet (márpedig el fog), akkor meg már nincs kérdés...nem?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-21 10:03:27 // 45128
ne is mond a 2007-es 59-ben a jó kis gyári klímahűtő kifingta magát teljen el van oxidálódva a lamella :(
Grando2013-06-21 09:13:32 // 45127
Ja, igen:
Előbb természetesen ellenőrizd le a ventilátort, ahogy Liquid javasolta. ;)))
(Ettől függetlenül tuti, hogy egy 12 éves hűtőtől nem várnék csodákat.)
Grando2013-06-21 09:11:29 // 45126
Én ezt a melegedős mizériát végigjátszottam már a 166-tal és a GTV-nkkel is. Ment az okoskodás, hogy biztos rossz értéket mutat, mert beteg a jeladó, a testcsatlakozás vagy a mit tudom én mi. Vagy szennyezett kívülről a hűtő, és az a baj - lemostam, ugyanúgy melegedett.
Aztán jól kicseréltettem, és a kánikulában a dugóban állva, full klímával sem megy 90 fok fölé.
A TS GTV-t megvettük tavaly augusztus elején. Melegedett, mint az állat. Ott már nem idétlenkedtem, azonnal csere. Azóta teljesen fasza.
Ahogy nézem, Erhardnál kb. 27 rongy egy vadiúj Nissens hűtő, amin minimum kétszer annyi lamella van, mint a gyárin.
Szóval túl sokat ne variálj vele. A hűtőn azért látszik, hogy régi-e vagy sem. Ha az, dobasd ki a fenébe. ;)))
---2013-06-21 08:52:11 // 45125
Szerintem gyári a hűtő, de a fene se tudja hogy az előző tulajok mit csináltak vele. (Ezért kellene Amore-s tagtól vásárolni:P)
---2013-06-21 08:51:19 // 45124
Nos akkor először is keresek egy gőzborotvás benzinkutat, és megpróbálom megtisztítani a hűtőt.
Azt, hogy kapcsol-e a venti második fokozata, csak úgy tudom megnézni, hogy hagyom járni és melegedni a motort, vagy van rá valami szofisztikáltabb megoldás is? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak